pruvodce

Brno si za nové trolejbusy připlatí, Škoda si vymohla dodatek kvůli inflaci

Nový trolejbus Škoda 32Tr pro Brno. Foto: DPMBNový trolejbus Škoda 32Tr pro Brno. Foto: DPMB

Škoda vysvětluje zdražení růstem mzdových nákladů a mezd.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) zaplatí za dodávku 20 nových trolejbusů o 18 milionů korun více, než za kolik nabídla Škoda Electric trolejbusy v soutěži. Vyplývá to z dodatku, který dopravce zveřejnil v registru smluv. Zdražení se týká opce na dvacet trolejbusů Škoda 32Tr.

Škoda v dodatku vysvětluje požadavek na zdražení o necelých 8 % razantním nárůstem výrobních nákladů na trhu drážních vozidel, zejména pak v oblasti mezd a energií. Dopravní podnik tuto argumentaci akceptoval a zaplatí více.

Prvních dvacet trolejbusů Škoda dodala za původní cenu 11,8 milionu za kus, nově bude platit podle dodatku 12,7 milionu korun. V celkovém vyjádření jde o navýšení o 18 milionů korun. Všechny trolejbusy mají být dodány do ledna příštího roku.

Brno objednalo dalších dvacet trolejbusů od Škody, využilo celou opci

Podobným způsobem Škoda dosáhla zvýšení ceny oproti původní nabídce v zakázce na nové tramvaje.

Nákup dalších dvaceti trolejbusů oznámil DPMB letos na začátku roku. Jde o parciální trolejbusy, umožňují dojezd na baterie minimálně deset kilometrů. „Můžeme je využívat nejen při výlukách, ale také pro ně hledáme využití na běžných linkách,“ uvedl loni v závěru roku ředitel DPMB Miloš Havránek.

Konkrétně zmínil například spojení linek 30 a 43 nebo obsluhu logistické zóny a brněnského letiště. Hybridní trolejbusy jsou podle něj ideálním mezistupněm k elektrobusům, jejichž vlastnosti zatím nejsou pro provoz MHD dostačující.

Trolejbusy Škoda 32Tr jsou plně nízkopodlažní, klimatizované vozy jsou vybaveny informačním systémem a moderním prostorným interiérem. Nabíjení baterií probíhá za jízdy přímo z trolejového vedení a využívá se při něm i rekuperace při elektrodynamickém brzdění vozidla.

Tagy Dopravní podnik města Brna DPMB Škoda 32Tr Škoda Electric
48 komentářů