Brno shání nové minibusy, soutěží dodávku až dvaceti vozidel

Minibus v Brně. Foto: DPMBMinibus v Brně. Foto: DPMB

DPMB aktuálně provozuje 11 minibusů.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
král j

Doporučuji koupit od Karlovarskéh kraje. Jsou nové málo jeté. Kraj teď kupuje tuším 20 velkých autobusů.

Vašek

Proč to hloupé označení minibus. Je požadavek min 9m délky a není to tak dlouho kdy Karosa vyráběla dospělé autobusy délky 11 m. Kapacita 50 osob to také není mini. Při 50 osobách a v automobilismu počítaných průměrných 75kg na osobu (ve skutečnosti dnes100kg vychází celková hmotnost, která také zrovna není zrovna mini. Řidičský průkaz také žádné mini, ale plné D. Výsledkem nemůže být nic jiného než osekaný klasický městský autobus nebo hnusně nabobtnalá dodávka, tedy paskvil.

Frantík

Docela nechápu ten požadavek na **minimální** délku, nemá to jistit ta kapacita a nízkopodlažnost? Minimálně u nás taky byla původně minimální délka, pak se ten požadavek také zrušil. Maximální délka samozřejmě omezená by být měla.

Pavel Vavříček

Maximum by měla být 10,5

Frantík

To jo, ale těch minimum 9 mi přijde nadbytečné.

Jiří Kocurek

Možná nechtějí zírat na sedačky pro stání … jako němec na Orloj.

Leinad

Tak mají dát do požadavků rozteč sedaček.
Jinak je možné konstrkční řešení pořád LF část se sedačkami pro beznohé a velká část autobusu motorová věž, ušetřilo by se za chlazení.

SYN

No nevím, aby tu kapacitu nechtěl někdo řešit vysloveně „papírově“ – jakože teoreticky tam mají vejít, prakticky tak polovina… to že to evidentně nemůže vyjít se v průběhu VŘ řeší fakt „dobře“ (když na to někoho vyřadíte že to evidentně nevychází, máte hned na krku námitku a soud).

Leinad

Počet sedaček a rozteč je daná. S kapacitou na stojáka záleží jaká norma se použije na výpočet, není nutné hned brát 8 lidí na metr čtvereční.

filkra

V ranní 68 se těch přibližně osm lidí na metr čtvereční občas i sejde, i přes snahu problematické spoje v JŘ vytypovat a nahradit na nich mikrobusy SORkama.

Dascher

Hoši tady na diskusi asi nechápou jak se dělá a tvoří výběrová řízení. Pokud jsem rozhodnutý pro nákup vozidel od nějakého dodavatele, protože mám s ním dobré vstahy, nebo ta vozidla prostě chci, vypíše se výběrové řízení tak, aby zadání nemohl splnit žádný další dodavatel autobusů ! Je to hodně častý krok který takto funguje řadu let ! Bohužel to není jednoduché něco vymyslet, protože ty parametry většinou jsou schopni mít všichni výrobci, nicméně se hledají kdejaké skulinky aby to žádný další výrobce nemohl splnit.

Leinad

A když se taková skulinka povede najít, něco co nemůžou nabídnout ostatní, dá se stěžovat si u UOHS.

Cuba

Spíš midibusy, ne? Dekstry nemají ani 8m a předpokládám, že po něčem takovým už DP netouží…

Ventura35

V zadávacích podmínkách je požadavek na motor vzadu a hnanou zadní nápravu.

Cuba

Tak to asi odpovídá něčemu jako testovaný Isuzu NOVO Citi Life.

Jak se dívám, ono je to oficiálně nazývaný jako minibus. Já si pod minibusem představím předělanej náklaďáček a pod midi zkrácenej autobus…

SYN

To jsme na tom stejně…

Cuba

Ok, dívám se, že ty kategorie nejsou vlastně nijak moc definovaný, hlavní je, že už to nebudou vytuněný dodávky.

MartinS.

Ano, jmenuje. Ale v zadávací dokumentaci je obsaditelnost 50 osob, z toho 25 sedících. Nejsou to procenta (čtvrtina), ale počet sedaček.
Tím pádem z toho ale vypadávají Dekstry, protože ty mají jen 24 sedaček a celkovou obsaditelnost 41.

Pavel Skládaný

To by bylo povedené, asi jako plínky Pampers. Mini – midi – maxi a primeros junior.

Pavel Vavříček

Spíš jen vozy Dekstra. Stratosy už byly všechny sešrotované. Paní Tomaštíková se trochu přeřekla. A mělo by spíš jít o midibusy než minibusy. Ve stylu Isuzu, Urbanway 10,5 či Urbino 10,5

Ventura35

Hlavně ne SOR ICN 9,5. Bohužel ale v požadavcích je podmínka jen 35% nízkopodlažnosti, což tahle SOR-ka splňuje.

Pavel Vavříček

To je právě naprd. Místo 100% nízkopodlažnosti

jva

Pokud to není předělaná dodávka (která zase až tak dobře nesnáší požadovanou zátěž), tak je 100%NP hodně drahý špás. Motor, převodovka a náprava jako ve velkém busu, takže samá podesta a temný kout, zkrácený je především rozvor, tedy NP „náměstí“. LE je rozumný kompromis, osobně se mi líbí to Isuzu (krátké převisy, NP plocha až k zadní nápravě).

SYN

Aboje dveře (a prostor mezi nimi) jsou nízkopodlažní, uvědomuji si že to není ideál, ale proti takové T6A5 je to přímo obrovský rozdíl…

švarc

Tak ta Sorka ICN9.5 (IBN 9.5) je podle mě nejlepší možná varianta, ta Isuza jsou pěkná sračka…

Pavel Vavříček

Ta koncepce IBN je v současnosti v městském provoze už zbytečná, když jsou tu NS. Částečně nízkopodlažní busy pro město jsou už minulostí. Něco jiného jsou zase LE vozy, kdy jsou dveře jen v nízkopodlažní části a vyvýšená část nemá ani jedny dveře

PvvS

A existuje NS 9.5 ?

Gregyros

v čem jsou Isuzu sračka?

Švarc

Vysoká spotřeba, všechno tam vrže, u nás v Kolíně každou chvíli nějaké Isuzu nejezdí, to mi stačí. Jinak samozřejmě Isuzu lepší než Rosero či Dekstra, to je úplná tragédie.

Gregyros

tak vidíte, my tu máme jen Dekstry..

Brčálník

Isuzu testované DPMB má zoufalý nedostatek místa na nohy na zadních sedadlech

Peeetr

Není to spíš maximálně 35% vysokopodlažosti?

Gregyros

Isuzu? To testovací je oproti dekstře docela velký upgrade..
nebo malej solaris?