Modrý mor se šíří. Snad na to voliči budou pamatovat.
Viktor
2 let
Město je správcem obecních komunikací . Je vůbec v pořádku že město může říkat kdo a za jakých podmínek smí a nesmí používat obecní komunikaci ? Jako soukromý podnikatel bych si také chtěl vybírat zákazníky které chci a které nechci obsloužit ……
Podél brněnského nádraží jsou vyhrazená místa K+R (0-24hod), všechna obsazená parkujícími auty (bez řidičů). Asi si to vyložili tak, že je tam možno zastavit na neomezenou dobu.
mgr.pavel
2 let
„vjezd omezen pouze pro dopravní obsluhu, .. dodržování je pro Městskou policii Brno složitě vymahatelné. “
Počítám že místním to moc nevadí… řeší to jejich citelný problém.
NOVOTNÝ
2 let
zóny mimo centrum zrušit, než zavádět ještě do vnitrobloků, aby vydělali pár korun navíc. Fakt další úlet a stížení života lidem, co vlastní auto a potřebují parkovat.
Úlet je myslet si, že vlastnictví auta vás opravňuje parkovat kdekoliv zadarmo (nebo hluboce pod náklady) v situaci, kdy je míst nedostatek. Plaťte tržní nájem za ustájení vašeho stroje.
Ale že tomu dostatku parkovacích míst jde Brno opravdu směle už i mílovými kroky !?
Nejprve centrum a širší okolí zpoplatnit a pak říci ,že vnitrobloky bez cizáků si vlastně vyžádali rezidenti.
Nebyl by problém,kdyby mu město samo nevyšlo nesmyslným rozšiřováním modrých zón vstříc .Ale prachy magistrátu nesmrdí a kasička je stále zpola plná …
Naopak, je to ulehčení pro ty co vlastní auto a bydlí ve vnitrobloku. Často tam parkují studenti (vnitroblok Klatovská) kteří přijedou v neděli, kdy jsou volná místa a odjedou v pátek odpoledne, místní co celý týden jezdí z práce si zaparkují skoro až u Tesca..
Trýbova je v něčích soukromém vlastnictví? To přece není vnitroblok…?
soumar
2 let
Výborný nápad pro dopravní obsluhu, zásobování, řemeslníky, návštěvy… Místní poděkují, až budou platit přirážky.
Ve většině měst chybí možnost parkování právě pro tyto účely, řešení obvyklé jinde, tedy cosi ve smyslu 1 – 8 hod (dle frekvence a zájmu) zdarma, dále hodinový poplatek, se v ČR prostě mimo nákupních center nenabízí.
P.S.: Nebydlím v Brně a parkuju doma i v práci na rezervovaném neveřejném parkovacím místě, jakož ostatně i většina radních, kteří ty nesmysly s utlačováním obyvatel žijících v bytovkách vymýšlejí.
Zkuste si ten článek aspoň přečíst, než tu budete psát své politické proklamace. A zjistit si něco o fungování modrých zón v konkrétních městech, než bude psát své sebejisté, ale chybné úvahy, co ke chybí.
V Brně má rezident 200 hodin na rozdávání pro návštěvy, řemeslníky atd. Seznamte se s tím napřed, přečtěte si ten článek, abyste věděl, že je to na žádost místních a pak si běžte trollit někam jinam.
Ve vnitrobloku těch 200 hodin není. Pokud obyvatel vnitrobloku chce povolení pro řemeslníka, např. z důvodu rekonstrukce, musí jít pro něj vyřídit povolení za 200 Kč, sebou objednávku nebo smlouvu a TP vozidla řemeslníka.
Dopravní obsluha obslouží a odjede, zásobování má vyhrazená místa a časy, v dnešní době beztrestně parkuje kdekoliv. Řemeslníci a návštěvy jak bylo uvedeno vedle mají roční fond hodin. Podle mě je to zbytečný parkovací komunismus. I kdyby ty hodiny nebyly, řemeslník si zaplatí max stovku za několik hodin stání, vůči jeho hodinové mzdě to je zlomek. Návštěva bude motivována přijet MHD anebo si je doveze obyvatel svým vozem. Když přijedete do většiny měst, které mají zóny tak taky platíte, nikoho nezajímá jestli jedete do místní restaurace nebo návtěvu. Cizí auta zabírají už tak dost omezené místo, tak ať platí.
Mezi parkováním a zastavením je sakra velký rozídl. Pokud ho neznáte a myslíte si, že během vykládky/nakládky jde o stání (parkování) tak se zdržte komentářů o trestech.
Podobně byste mohl trestat šoféra autobusu, že parkuje na zastávce, když nastupujíí a vystupují lidé.
„Mohl jít dělat jinou práci“ není argument, ale protiústavní požadavek.
Cože, nějaký předpis třeba dopravce nařizuje zastavit uprostřed dálnice, tak je to legitimní Zastavení Vozidla?
Co dělá autobus v zastávce je Zastavení, (a co říká spolujezdec nebo řidičova babička není důležité).
Zastavení je na dobu nutnou pro výstup, vyložení, nástup, naložení.
Bylo by u soudu zajímavé, jestli se do toho opravdu počítá projed jízdenek(to není nastupování). Po nástupu všech co na bus čekali ještě čekání na přípoje nebo pravidelný odjezd nebo dobíhače. A jestli je zastavení, když řidič odbíhá někam dál (protože mít věci na naložení připravené u silnice by dávalo smysl)
Ve vnitrobloku 200 hodin pro řemeslníky a návštěvy neplatí. A například k domům ve vnitrobloku Bakalovo nábřeží není jiný přístup. Takže když by tam někdo chtěl jen něco vyložit a hned odjet, tak tam nesmí ani vjet.
Tak v Brně podstatná část zon spočívá v tom, ze platite. Ne že nezaparkujete vůbec. A pokud nevíte, za službu je normál platit. Když mám 3-5tis na úhradu denni práce kvalifikovaného řemeslníků, mám i 200 Kč na jeho parkovani
Marek S.
2 let
Pokud vím, tak 200 Kč je jen za první auto, další už je za 8000 Kč.
Může být, ale vždy to neplatí, omezení by mělo být na byt, jinak to není udržitelné. Často má obyvatel druhé auto služební nebo jedno používá po městě a druhé na víkend, obě ale zabírají místo a minimálně jedno tam stojí celý den.
To je přesně to, proč nemaji být vyjimky a zvyhodneni. Pokud by to bylo 500-1000 měsíčně za každé auto, tak ti co nemaji garaz si sami rozmysli, jestli potřebuji 2 nepoužívane auto. Beztak to bude nějaká 15-20 let stará rachotina.
A ano, mělo by stavět víc parkovacich domu. Na západě jsou všude možné. Pak se da neco udělat s usporadanim ulic.
A kdo ten parkovací dům má zaplatit? Náklady na jedno místo vychází ve stovkách tisíc. Nepřijde mi dobré platit to z obecního, tj. i z peněz těch, kteří žádné auto nemají nebo si zařídili parkování na svém.
Nejvtipnější na tom je, že to co říkáte není vůbec argument. Stejně tak by kdokoliv mohl říct: „Nepřijde mi dobré platit z obecního MHD, chodníky, cyklostezky, parky…“ Prostě ve městě je X lidí a pokud jich třeba 1/2 vlastní auta, tak se musíte smířit s tím, že i oni mají svůj názor na to, jak naložit s obecními penězi. A to říkám s tím, že aktuálně většinu svých cest po městě realizuji MHD nebo pěšky a auto používám jen občas. Uvědomuji si totiž, že se to může kdykoliv zase změnit a nesnáším diktáty komunistického ražení, co kdo smí a nesmí… Číst vice »
Noooo… já bych si to místo možná i koupil, klidně i za dnešní vyděračské ceny… je to dobrá investice, klidně jde zase kdykoliv prodat…
Jenže oni obvykle nic neprodávají, jen docela draze pronajímají.
Parkovací domy se budou stavět, až na to budou peníze. Je to drahé, co se dá dělat. A chce to podporu obecní politiky. Peníze na to budou, až budou mít lidi motivaci je vyklopit za výstavbu parkovacího domu právě v dané lokalitě. Celkem jedno, jestli přímo ze svého, nebo z obecního rozpočtu přes volby. Motivaci vyklopit peníze za výstavbu parkovacího domu v dané lokalitě mají ti, kdo tam parkují garantovaně a často, tedy ti, kdo tam bydlí alias „rezidenti“, kteří taky volí v obecních volbách Student na to nemá, dojíždějící do zaměstnání nemá důvod investovat do parkovacího domu v místě,… Číst vice »
Na jedné straně vedle sídla ombudsmana, na druhé straně místo stávajícího parkoviště u právnické fakulty, třeba (jo, nebude to do padesáti metrů od kvartýru)… ale tenhle problém opravdu není vázán jen na konkrétní lokalitu.
Ne, toto je zvlášť, vjezd do vnitrobloku, může si ho vyřídit jen ten, kdo ve vnitrobloku bydlí a zaplatí dalších 200 ještě k parkování v modrých zónách..
Modrý mor se šíří. Snad na to voliči budou pamatovat.
Město je správcem obecních komunikací . Je vůbec v pořádku že město může říkat kdo a za jakých podmínek smí a nesmí používat obecní komunikaci ? Jako soukromý podnikatel bych si také chtěl vybírat zákazníky které chci a které nechci obsloužit ……
Zajímavá úvaha. Asi máte pravdu.
Podél brněnského nádraží jsou vyhrazená místa K+R (0-24hod), všechna obsazená parkujícími auty (bez řidičů). Asi si to vyložili tak, že je tam možno zastavit na neomezenou dobu.
„vjezd omezen pouze pro dopravní obsluhu, .. dodržování je pro Městskou policii Brno složitě vymahatelné. “
Proč složitě, prosím?
Jak chcete na místě zjistit, zda je tam vozidlo oprávněně, když řidič není na místě?
Až na to, že ty dvě stovky jsou samostatný poplatek, ne spolu s parkovacím poplatkem v modré zóně, není to jediný poplatek placený nezbytně dohromady.
Počítám že místním to moc nevadí… řeší to jejich citelný problém.
zóny mimo centrum zrušit, než zavádět ještě do vnitrobloků, aby vydělali pár korun navíc. Fakt další úlet a stížení života lidem, co vlastní auto a potřebují parkovat.
Úlet je myslet si, že vlastnictví auta vás opravňuje parkovat kdekoliv zadarmo (nebo hluboce pod náklady) v situaci, kdy je míst nedostatek. Plaťte tržní nájem za ustájení vašeho stroje.
Ale že tomu dostatku parkovacích míst jde Brno opravdu směle už i mílovými kroky !?
Nejprve centrum a širší okolí zpoplatnit a pak říci ,že vnitrobloky bez cizáků si vlastně vyžádali rezidenti.
Nebyl by problém,kdyby mu město samo nevyšlo nesmyslným rozšiřováním modrých zón vstříc .Ale prachy magistrátu nesmrdí a kasička je stále zpola plná …
Naopak, je to ulehčení pro ty co vlastní auto a bydlí ve vnitrobloku. Často tam parkují studenti (vnitroblok Klatovská) kteří přijedou v neděli, kdy jsou volná místa a odjedou v pátek odpoledne, místní co celý týden jezdí z práce si zaparkují skoro až u Tesca..
Trybova není centrum? Nebo centrum je akorát tak Masarykova a Svobodak?
Trýbova je v něčích soukromém vlastnictví? To přece není vnitroblok…?
Výborný nápad pro dopravní obsluhu, zásobování, řemeslníky, návštěvy… Místní poděkují, až budou platit přirážky.
Ve většině měst chybí možnost parkování právě pro tyto účely, řešení obvyklé jinde, tedy cosi ve smyslu 1 – 8 hod (dle frekvence a zájmu) zdarma, dále hodinový poplatek, se v ČR prostě mimo nákupních center nenabízí.
P.S.: Nebydlím v Brně a parkuju doma i v práci na rezervovaném neveřejném parkovacím místě, jakož ostatně i většina radních, kteří ty nesmysly s utlačováním obyvatel žijících v bytovkách vymýšlejí.
Zkuste si ten článek aspoň přečíst, než tu budete psát své politické proklamace. A zjistit si něco o fungování modrých zón v konkrétních městech, než bude psát své sebejisté, ale chybné úvahy, co ke chybí.
Hodina zdarma, která je na modré zóně, je málo. Konkrétní argumenty by nebyly?
V Brně má rezident 200 hodin na rozdávání pro návštěvy, řemeslníky atd. Seznamte se s tím napřed, přečtěte si ten článek, abyste věděl, že je to na žádost místních a pak si běžte trollit někam jinam.
Zásah potopena
Popravdě na rozdávání těch 200 hodin moc není .Stačí pár návštěv a můžete si jít dokupovat další hodiny
Ve vnitrobloku těch 200 hodin není. Pokud obyvatel vnitrobloku chce povolení pro řemeslníka, např. z důvodu rekonstrukce, musí jít pro něj vyřídit povolení za 200 Kč, sebou objednávku nebo smlouvu a TP vozidla řemeslníka.
Dopravní obsluha obslouží a odjede, zásobování má vyhrazená místa a časy, v dnešní době beztrestně parkuje kdekoliv. Řemeslníci a návštěvy jak bylo uvedeno vedle mají roční fond hodin. Podle mě je to zbytečný parkovací komunismus. I kdyby ty hodiny nebyly, řemeslník si zaplatí max stovku za několik hodin stání, vůči jeho hodinové mzdě to je zlomek. Návštěva bude motivována přijet MHD anebo si je doveze obyvatel svým vozem. Když přijedete do většiny měst, které mají zóny tak taky platíte, nikoho nezajímá jestli jedete do místní restaurace nebo návtěvu. Cizí auta zabírají už tak dost omezené místo, tak ať platí.
v dnešní době beztrestně parkuje kdekoliv.
Mezi parkováním a zastavením je sakra velký rozídl. Pokud ho neznáte a myslíte si, že během vykládky/nakládky jde o stání (parkování) tak se zdržte komentářů o trestech.
Podobně byste mohl trestat šoféra autobusu, že parkuje na zastávce, když nastupujíí a vystupují lidé.
„Mohl jít dělat jinou práci“ není argument, ale protiústavní požadavek.
PS: Na té zastávce je to zastavení vozidla, neboť povinnost zastavit je součástí pracovních povinností řidiče.
Cože, nějaký předpis třeba dopravce nařizuje zastavit uprostřed dálnice, tak je to legitimní Zastavení Vozidla?
Co dělá autobus v zastávce je Zastavení, (a co říká spolujezdec nebo řidičova babička není důležité).
Zastavení je na dobu nutnou pro výstup, vyložení, nástup, naložení.
Bylo by u soudu zajímavé, jestli se do toho opravdu počítá projed jízdenek(to není nastupování). Po nástupu všech co na bus čekali ještě čekání na přípoje nebo pravidelný odjezd nebo dobíhače. A jestli je zastavení, když řidič odbíhá někam dál (protože mít věci na naložení připravené u silnice by dávalo smysl)
Ve vnitrobloku 200 hodin pro řemeslníky a návštěvy neplatí. A například k domům ve vnitrobloku Bakalovo nábřeží není jiný přístup. Takže když by tam někdo chtěl jen něco vyložit a hned odjet, tak tam nesmí ani vjet.
Tak v Brně podstatná část zon spočívá v tom, ze platite. Ne že nezaparkujete vůbec. A pokud nevíte, za službu je normál platit. Když mám 3-5tis na úhradu denni práce kvalifikovaného řemeslníků, mám i 200 Kč na jeho parkovani
Pokud vím, tak 200 Kč je jen za první auto, další už je za 8000 Kč.
Nutno dodat že na osobu. Mělo by to být na byt….
Ano, je běžná praxe napsat druhé auto na manželku, i když s ním prakticky nejezdí.
No já nevím, ale pokud je v domácnosti více aut, je obvykle i více řidičů.
Může být, ale vždy to neplatí, omezení by mělo být na byt, jinak to není udržitelné. Často má obyvatel druhé auto služební nebo jedno používá po městě a druhé na víkend, obě ale zabírají místo a minimálně jedno tam stojí celý den.
Za služební ovšem neplatí 200 Kč/rok, ne?
Mělo by to tedy být na čtvereční metry… jaká je to spravedlnost když někdo rozdělí větší byt na dva krcálky a najednou má právo na dvě místa??
To je přesně to, proč nemaji být vyjimky a zvyhodneni. Pokud by to bylo 500-1000 měsíčně za každé auto, tak ti co nemaji garaz si sami rozmysli, jestli potřebuji 2 nepoužívane auto. Beztak to bude nějaká 15-20 let stará rachotina.
A ano, mělo by stavět víc parkovacich domu. Na západě jsou všude možné. Pak se da neco udělat s usporadanim ulic.
A kdo ten parkovací dům má zaplatit? Náklady na jedno místo vychází ve stovkách tisíc. Nepřijde mi dobré platit to z obecního, tj. i z peněz těch, kteří žádné auto nemají nebo si zařídili parkování na svém.
Nejvtipnější na tom je, že to co říkáte není vůbec argument. Stejně tak by kdokoliv mohl říct: „Nepřijde mi dobré platit z obecního MHD, chodníky, cyklostezky, parky…“ Prostě ve městě je X lidí a pokud jich třeba 1/2 vlastní auta, tak se musíte smířit s tím, že i oni mají svůj názor na to, jak naložit s obecními penězi. A to říkám s tím, že aktuálně většinu svých cest po městě realizuji MHD nebo pěšky a auto používám jen občas. Uvědomuji si totiž, že se to může kdykoliv zase změnit a nesnáším diktáty komunistického ražení, co kdo smí a nesmí… Číst vice »
Noooo… já bych si to místo možná i koupil, klidně i za dnešní vyděračské ceny… je to dobrá investice, klidně jde zase kdykoliv prodat…
Jenže oni obvykle nic neprodávají, jen docela draze pronajímají.
Parkovací domy se budou stavět, až na to budou peníze. Je to drahé, co se dá dělat. A chce to podporu obecní politiky. Peníze na to budou, až budou mít lidi motivaci je vyklopit za výstavbu parkovacího domu právě v dané lokalitě. Celkem jedno, jestli přímo ze svého, nebo z obecního rozpočtu přes volby. Motivaci vyklopit peníze za výstavbu parkovacího domu v dané lokalitě mají ti, kdo tam parkují garantovaně a často, tedy ti, kdo tam bydlí alias „rezidenti“, kteří taky volí v obecních volbách Student na to nemá, dojíždějící do zaměstnání nemá důvod investovat do parkovacího domu v místě,… Číst vice »
Jen vám i chybí ta místa na parkovací domy. Např v okolí Uvozu nějak postrádám volný prostor….vyjma kutani někde do svahu kopce
Na jedné straně vedle sídla ombudsmana, na druhé straně místo stávajícího parkoviště u právnické fakulty, třeba (jo, nebude to do padesáti metrů od kvartýru)… ale tenhle problém opravdu není vázán jen na konkrétní lokalitu.
Zrovna tam je proluk hafo…
„Beztak to bude nějaká 15-20 let stará rachotina.“
Promluvil uliční výbor, co ví všecko nejlíp.
Ne, toto je zvlášť, vjezd do vnitrobloku, může si ho vyřídit jen ten, kdo ve vnitrobloku bydlí a zaplatí dalších 200 ještě k parkování v modrých zónách..
A kolik aut potřebujete k životu? A proč? A především…proč vám mám z daní vytvářet možnost prakticky zadarmo parkovat neomezené množství pekacu?