Brno rozšíří parkoviště ve Starém Lískovci, v Kyjevské ulici vznikne 133 míst

Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.czRezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz

Město věří, že nová parkovací plocha se otevře ještě letos.

Zpět na článek
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Axer

ODS – Město pro auta, ne pro lidi

Alois

Můžete ten výkřik prosím nějak blíže specifikovat? Jako že těmi auty nejezdí lidi? A že to parkoviště nebude sloužit místním, kteří ani teď nemají kde zaparkovat?

Studý Chudent

Já bych si dovolil přiblížit. Všudypřítomná auta, parkující úplně kdekoli. Centrum města je pěší zóna, ale jinak je to dálnice (povolení na vjezd má nějakých 11 tisíc vozů). Ruší se přechody, na chodnících se malují parkovací stání.

Podle mě neexistuje veřejný zájem na tom, abych si na ulici mohl zadarmo parkovat svoji plechovku. Kdybych si tam postavil stánek, budu muset něco zaplatit. Ale když je to auto, tak je to najednou v pořádku a za 200Kč ročně.

SYN

No, s těma stáníma na chodníku dost souhlasím, to se tuhle udělá zásobování, a lup, co by člověk neřekl, zásobuje se mnoho hodin, často i přes noc… neboli z nouzového zastavení je rázem vyhrazené parkoviště a z třimetrového chodníku metrová ulička… pak už holt nezbývá nic než hřebík do ruky…
Dal bych ke všem místům pro zásobování na chodníku povinně dodatkovou tabulku „parkovací hodiny : 1h“ jako absolutní minimum na čem se můžeme dohodnout.
Typický příklad: Úvoz, asi tak 5 míst na obě strany od křižovatky s údolní.

Kernteriér

Ten Starý Líska je kdo, prosím?

Kernteriér

Opraveno, diky.

Ten kdo vi

Že by první vlaštovka kdy se peníze vybrané za parkování použijí na další parkovací infrastrukturu? Byť parkovné je v prvé řadě regulační opatření tak využití zisků na další parkování je chválihodné.

Tomas

Ten kdo vi, tak vi, ze to je zhouba. Vynosy z parkovani maji slouzit pro investice do verejne a cyklodopravy. Je to zacarovany kruh. Kazde dalsi parkovaci misto vytvori z dloudobeho pohledu poptavku do dalsim parkovacim miste.

Ondra K.

V případě sídliště v Bohunicích a Starým Lískovci je to pořád hlavně dostavba parkovacích míst, který soudruh nepostavil se stavbou sídliště.

S výše uvedeným využitím výnosů z parkování pro cyklo a MHD bych souhlasil v případě, že ke každému bytu bude existovat jedno vyhrazené parkovací místo. Jedno auto v domácnosti je dnes víceméně nutný standard, Město je dotováno z peněz svých obyvatel, takže by na oplátku obyvatelé měli dostat nějakou minimální úroveň služeb a vybavenosti.

Racek

Jedno auto v domácnosti je katastrofa, která má na města podobný dopad, jako válka. A ano, bohužel je to dnes obvyklá realita.

liposh

Kdyby každá rodina měla jen 1 auto (pod 5 metrů a 2 tuny) , bylo by vše ještě dosti sluníčkové. Ale trend je dnes takový, že tatínek má SUV tank, co všude zabírá 2 místa a maminka má ještě nákupní tašku na kolečkách.

Studý Chudent

Souhlas. Max. 1 auto do domácnosti. Nebo třeba využívat pro soukromé účely služení vůz/carsharing

Ondra K.

Právě proto, že je to obvyklá realita, mělo by s ní město nějak kompromisně pracovat. Třeba právě v podobě toho, že každá bytová jednotka by měla nárok na jedno, byť třeba, placené místo. A u každého dalšího auta by byla povinnost prokázat, že člověk vlastní parkovací mimo veřejný prostor.

SYN

Ono to stejně administrativně nejde udělat… to vám k něčemu je když máte možnost stát jen doma? To s tím autem nikam nejedete? Já kdybych jezdil do práce, tak skončím s tím že v nadpolovičním počtu případů vevnitř nezaparkuju a venku až se namaluje modrá zóna tak smůla, bydlím jinde…
Ne každý má zaměstnavatele jako Krajské ředitelství policie, které na všech ulicích sousedících s jeho blokem ukradli dohromady 50 míst ke stání… jo, ale klidně tam můžeme parkovat, „akorát“ stačí ráno do 6:00am vypadnout 🙁 🙁 🙁

Ibragim z Bastru

A kolik aut pro jednu domácnost povolí Vaše soudružská komise?

SYN

Nepotvrzená teorie o indukci, a ještě ořezaná o všechny okrajové podmínky…
Jezdím MHD, a přesto tyhle hlody neberu. Někteří lidé prohlašovali za prokázané třeba i to že černá rasa je méněcenná, anebo že lidé ve vlaku se musí zalknout nedostatkem vzduchu.

Studý Chudent

Zatímco Vaňková škrtá spoje MHD, protože nejsou peníze, na parkovací stání za 150 000/kus se prostředky najdou. A ještě se tam bude parkovat zadarmo.

Tohle nemůže fungovat, viz Lewis-Mogridge position
https://en.wikipedia.org/wiki/Lewis%E2%80%93Mogridge_position

robert

Máš pravdu. Plechovkáři se moc roztahují.

liposh

že to bude zadarmo pouze dedukujeme. Nemusí to tak být.

SYN

Není to pravděpodobné, až tam dorazí zóny tak to bude zadarmo akorát v nějaké části dne.

Tomash

Já v Brně využívám téměř výhradně auto, ale v některých městech používám téměř výhradně MHD. Jízdní doba tramvají se v Brně bohužel od dob 2. světové války nezměnila (či spíše prodloužila), intervaly mezi spoji jsou čím dál delší, což prodlužuje i dobu přestupu nenavazujících spojů. Na to, jak má Brno rozsáhlou síť tramvají a trolejbusů, je to opravdu ostuda.

Na druhou stranu parkovací stání jsou potřeba, nedokážu si představit, že by někdo rodiny nutil, aby si nepořizovali auto, život bez auta je dnes obtížný.

původní Jakub P

Život bez auta může být naopak pro řadu lidí o dost snazší než dřív, vzhledem k tomu, co všechno jde zařídit online, že je čím dál menší problém si auto na pár cest ročně půjčit, atd. Ale velmi to samozřejmě záleží na tom, jak které město (a kraj a stát, lidi chtějí pochopitelně i jezdit na výlety, nechtějí být zavření ve městě furt) nastaví infrastrukturu. Pokud ji město a spol. nastaví tak, aby se MHD a podmínky pro bezmotorovou dopravu zlepšovaly, bude pro řadu lidí snadné obejít se v něm bez auta. Pokud ji město a spol. nastaví tak, že… Číst vice »

Ondra K.

Taky záleží v jaké životní situaci člověk zrovna je. Dokud jsme byli s ženou sami, taky jsme auto neměli. Nicméně, teď se dvěma malýma děckama to bez auta prostě nejde, protože na všechny cesty mimo město člověk potřebuje vzít tolik věcí, že jezdit VHD je nereálný.

původní Jakub P

Taky nepíšu pro všechny, ale pro řadu lidí. A u další řady lidí se tím může snížit potřeba z dvou a více aut na rodinu na jedno… Taky se rodiny s dětma dost často lišej v tom, jak často z toho města vyrážej. Jsou takový, který to dělaj v průměru třeba jen jednou za měsíc. Pro ty může vyjít podstatně levněji (když jinak auto nepotřebujou) si ho na tu občasnou cestu půjčit, než ho kvůli takovým občasným cestám vlastnit… A samozřejmě čím lákavější možnosti město takovým rodinám nabídne (klidná místa, zeleň, zábava, tím méně často budou mít potřebu vyrazit někam… Číst vice »

původní Jakub P

Auta jsou bohužel do značné míry „sebenaplňující se proroctví“. Čím víc aut ve městech, tím víc lidí má potřebu vlastnit auto, aby mohli z toho města plnýho aut „snadno“ a často zdrhnout… Snadno je v uvozovkách, protože taky čím víc aut, tím hůř se po městě autem jezdí i těm, kdo ho opravdu nutně potřebujou. Ale bohužel platí, že tím hůř se po městě jezdí i bez auta, takže to žene další lidi do aut a spirála se roztáčí A město tratí, protože velkokapacitní infrastruktura pro auta ve městě je strašně drahá záležitost. Na stavbu i na údržbu a provoz.… Číst vice »

SYN

Myslím že je dost škoda jak neustále probíhá „inflace aut“. Bohužel nám neustále jen rostou a těžknou. To je mj. i proti ekologii, hýbat s těžkou krávou stojí víc. No a parkování dtto. Stát by měl víc podpořit i mezi auty ta menší a lehčí.
Vezměte si jaký byl první model Golfu, a jaký je současný. O půl metru delší a čtvrt tuny těžší. A to prý máme moderní materiály a technologie 🙁

SYN

Nedávno někdo představoval nové auto na vodík… karosérie SUV a váha skoro dvě tuny…

SYN

Nezlobte se ale Brno není placka, tady to na kole nedám skoro nikam, a to ještě když dojedu tak abych si převlíkl hadry a dal si sprchu. Do obchodu dojdu, do práce dojedu MHD a kolo by řešilo naprosto minoritní díl mých cest, kdybych se hodně snažil tak možná 10%. Vloni jsem zkoušel moped, to není marné, ale nepřítel je počasí, tam by šlo možná 50%. Bylo by potřeba to kdyžuž řešit komplexně, oddělit kde to jde „středně rychlou dopravu“ tj. kola mopedy (do nějkého objemu asi 50ccm nebo elektro, nesmí být těžké a rychlé) koloběžky monokola (nedávno mně jeden… Číst vice »

původní Jakub P

Praha taky není placka, bydlím zhruba ve 300 metrech, prakticky každá moje cesta na kole znamená minimálně vyjet do 350 nebo sjet pod 250, velmi často sjíždím až k řece do 200 a případně zas stoupám na druhým břehu. A pochopitelně zpátky opačně. A těch cest, kde to jde, je podstatně víc (jasně, řada by jich šla nahradit MHD, ale bylo by to pomalejší a s nákladem nešikovnější). Nedostatek kvalitní, bezpečné a lákavé infrastruktury je to, co je největší překážka, kopce jsou nepříjemný, ale upřímně, protivítr na placce umí být o dost horší (kopec se dá v nejhorším vytlačit, pokud… Číst vice »

SYN

Samo, prázdný chodník je úplně jiný šálek čaje, ale tak asi si stěžuju výhradně na taková místa kde není prázdný… z logiky věci jsem tam musel být minimálně já 🙂 ale obvykle normální „střední“ provoz neboli člověk se s jiným chodcem míjí několikrát za minutu… a tím pádem pokud není chodník superširoký, kolo se musí proplétat.

SYN

Co s tou rychlostí naděláte, když každý chce aby to stavělo u jeho baráku (a každý bydlí jinde, neboli to pak staví „všude“) a na metro ještě pár desetiletí nebude??

SYN

A četl jste toho Mogridge? On totiž říká že se MŮŽE situace zhoršit pokud se nezohlední okolní situace…
„thus arguing that adding new roads to a transport network was potentially counter productive (see Braess’s paradox) if a wider knowledge of local transport routes was not applied“