Brno rozšíří parkovací zóny, v části zpoplatní jen stání přes noc
Placené parkoviště v Brně v Polní ulici. Foto: Brněnské komunikace
Brno chystá další velké změny v systému parkovacích zón, která mají zjednodušit jejich užívání obyvatelům i návštěvníkům. Město bude rozděleno
Abych parafrázoval Cimmermana: „otevřeli si tam univerzity, ale chodili jim tam studenti“. Za největší problém považuji absolutně nekompromisní postup proti lidem bez trvalého bydliště ve městě. A velké živé město už z principu bude plné takových lidí, kteří se často stěhují, kteří dělají město tím čím je: studenti, nádělníci, cizinci, mladí lidé hledajíci své místo ve světě, dojíždějící… Vzhledem na ceny nájmů, spousta lidí žije ve spolubydlení a tam těžko můžete očekávát trvalé bydliště. Vím, že lidé bez trvalého bydliště ve městě nevolí, ale v případě celostátních stran takové zhoršení života tolika lidem stejně není politicky moudré – budou volit… Číst vice »
Brnem se už pomalu nedá projet ani projít pěšky. Všude zaparkovaný auta. Tam, kde dříve byly dva pruhy se dnes kličkuje mezi auty a dává se přednost protijedoucímu vozidlu. Dalším problém jsou dodávky, autobusy a různá nákladní auta, která už také parkují na ulicích a mezi paneláky a zabírají další místa. Přitom po Brně jsou tisíce prefabrikovaných garáží. Jsou hnusné a jejich majitelé za ně požadují mezi 200-300 tisíci Kč. Podle toho, jak jsou mnohé garážové uličky zarostlé v nich už musí parkovat veteráni. Město by mělo na majitele těchto garáží zatlačit – pokud nejsou užívány v souladu s územním… Číst vice »
Já teda teču, když procházím Lesnickou ulicí dolů na Jugoslávskou. To by člověk zešílel, když vidí ty tupce, kteří stojí autem na chodníku, kudy nemůže projet ani kočárek.
Rezidentní parkování zatím moc nefunguje. Dle mého to má mimojiné tyto důvody: – V Brně chybí dle mého odhadu cca 30.000 parkovacích míst na celé město vzhledem k reálnému počtu aut ve městě – spočítejte si počet aut obyvatel dle statistického úřadu + dojíždějící a studenti + návštěvy krajského města a odhadněte počet parkovacích míst na ulici. – Na některých ulicích zcela chybí racionalizace uliční čáry – např. mezi dvěma vjezdy k téže garážovému místu na ulici Skřivanova je místo na půl auta. Opravdu pět garáží potřebuje dvoje vrata a nestačila by jim jedna vrata, aby tam byla tři místa… Číst vice »
Možná chybí 30000 parkovacích míst, ale získat je je naprosto nereálné. Reálných je 1000, možná 2000, stěží 3000 parkovacích míst během pár let.. Problém však je, že během těch pár let to nepokryje ani nárůst počtu aut. Nelze tedy problém vyřešit stavbou parkovacích míst, tím to lze jen zmírnit.
Mám dojem, že autíčkáři nebudou mít nikdy dost. I když se postaví 40 tisíc parkovacích míst, bude to pořád málo.
Přesně tak. Lidí kteří by začali jezdit autem, pokud by mohli v Brně bez problému parkovat je mnohem víc. A navíc přibývá lidí, kteří se vystěhovávají na „předměstí“. Řešením není asfaltovat poslední zeleň, ale donutit majitele nemovitostí, aby si zřizovali parkovací místa přímo v budovách.
Jedno město by měl mít maximálně 2 zóny – centrum a zbytek. S tím že ten zbytek by měl mít omezení jen na noc, tj. 22-6. Zpoplatnění 17-22 je jen buzerace a tahání peněz. Odstavná parkoviště nejsou, na ulicích míst ubude…a ještě aby člověk byl hostem kdekoliv o pár bloků dál. Pro rezidenty 200 Kč ročně je směšná cena…ale je otázka kolik k tomu člověk zaplatí v období 17-22 hodin v „cizích oblastech“, když bude odpoledne a večer normálně žít. Nebo nám snad tímto naznačují, že auto slouží výhradně na přepravu do práce a z práce…a po 17 hodině už… Číst vice »
Mohla bych se zeptat, odkud pochází to tvrzení o studentech? Nemyslím to jako útok, jen by mě zajímalo, jestli je to nějaká dedukce nebo jestli radnice takhle otevřeně přiznává že jim vadí studenti, protože to mi v tolik studentském městě jako Brno nepřijde jako úplně šťastný postoj. Fascinuje mě, jak silné jsou ve společnosti názory (teď trochu nadsázky) jako že student není člověk, nic nepotřebuje, k ničemu není a ať si třeba chcípne. Věřím že studenti jsou součástí problému, ale rozhodně nejsou jeho jedinou příčinou a nabídnout jako řešení masivního nedostatku parkovacích míst (a jejich výstavby) „vyhnat studentská auta z… Číst vice »
Studenti nemají v Brně volební právo.
Mají, jen tam musí mít bydliště. A naopak ani pracující nemá v Brně volební právo, pokud nemá trvalý pobyt v Brně. Jestli je student, žid nebo nácek, to je jedno. Teda alespoň z pohledu zákona. Mnozí se na to dívají jinak.
Před volbami slibovala ODS, která je u moci, že parkovací zóny výrazně zpřehlední a zjednoduší a nebude bezhlavě rozšiřovat dál. Po volbách dělá pravý opak – zvýší se sazba za parkování, zóny se rozšíří dál místo toho, aby se nechali jen v těch ulicích, kde to má nějaký smysl (např. u centr Kpt. Jaroše nebo samotné centrum, tam byla nějaká regulace dlouho před zónami) a místo toho se to bude šířit dál. Největší nesmysl – „květinkový systém“, který dělá z rezidenta cizince ve vlastním městě o pár bloků dál taky zůstane. Šmírovací kamerový systém se uvádí do provozu. Zrušená parkovací… Číst vice »
Zelení úmyslně nechali vyšrafovat legální místa? Jestli máte na mysli dopravní značku V13 Šikmé rovnoběžné čáry, tak tu stejně jako každé jiné dopravní značení musí stanovit k tomu příslušný úřad úředním postupem. Pokud se někde stalo, že nějací zelení takovou značku na komunikaci namalovali, aniž by byla zákonným způsobem stanovena, můžete správce komunikace požádat o její odstranění. Předpokládám, že zasáhne stejně rychle, jako když si tuhle kdosi vyznačil vlastní parkovací místo na Náměstí Svobody, a nelegální značení odstraní.
Za parkování na ulici se všeobecně platit má. Tady je zase vidět ten neskutečný „parkovací populismus“. Zatímco rezident zaplatí naprosto zanedbatelných 200 korun za rok, tak jeho návštěva zaplatí více za jednu jedinou noc. To samé platí pro lidi, kteří zde bydlí, akorát nemají z nějakých důvodů přepsané bydliště.
Dokud prostě nezačnou platit za parkování především rezidenti, kterých je naprostá většina, tak se žádné kulturnější parkování v místech k tomu určených konat nebude a auta budou donekonečna stát v ulicích.
Brno hlavně žalostně zaspalo a i nadále vůbec neřeší odstavná parkoviště. Neděje se nic. Jen se pořád dokola tipují lokality a hodně se mluví a tipují se lokality…. Ve fázi alespoň seriózních projekčních prací je pokud vím úplná nula. Je to pro dojíždějící obrovská tragédie. Částečným bočním efektem je zvětšující se poptávka na pracovní místa v okolí Brna, protože do toho ztraceného města se už nikomu dojíždět nechce. Přijde mi, jakoby brňané chtěli to město zamknout, uzavřít a žít si v tom svém smrádečku. Pevně si stojím za tím, že mnohým dojíždějícím do Brna nelze vyčítat, že nechtějí použít IDS+MHD… Číst vice »
Podle mne jediná cesta je MHD pod zemí. Nejdřív v severojižním směru – nejlépe jako vlak – poté ve východozápadním – jako podzemní šalina – zhruba trasa osmičky přes centrum – mimo něj již vlastní koridor má. No a plus P+R u zastávek těchto hlavních os. Jenže – už před dvaceti lety bylo pozdě…
Brno má nádraží v centru a několik zastávek, další lze dodělat – tak ať ti „hranatci“ přestanou hloupnout s ODSunem a přidělají si místo toho další zastávky, a podstata dojíždění bude vyřešena.
vy asi nejste z Brna a okolí, že ? Problém není jen o nádraží v centru a nedostatčné zastávky vlaků, ale hlavně přetížená síť tramvají – severojižní jednička má několikaminutový interval, jezdí téměř jen jako třívozová a přesto nestačí. Zejména díky čekání na semaforech a míšení na povrchu bez vlastního koridoru s neukázněnými řidiči. Podobně je na tom osmička mezi Rondem a ulicí Táborskou…
Politici se nesnaží vyřešit problém parkování, ale zalíbit se voličúm, tím že je zvýhodní při parkování před nevoliči. Jinak souhlas. S tou cenou za druhé a třetí auto to moc nefunguje, protože se auta rozepíšou na všechny členy domácnosti. Jediné skutečné řešení je zpoplatnit parkování na ulici všem, aby do parkovacích míst / garáží investovali i další subjekty a ne jenom město.
Jenže přemístěním 10 vozidel z A do B, dalších 10 z B do C a konečně 10 vozidel z C do A jaksi parkovací místa nepřibudou. Pěti lidem 4 páry bot stačit nebudou, ať to přehazujete jak chcete. Takže by to asi chtělo nějaký ten parkovací prostor.
Však parkovací prostor ano, ale hezky pěkně na svém pozemku, kolik má člověk aut tolik by měl mít garáží případně zaplacených parkovacích míst. Tím by mělo být podmíněno vlastnictví auta. Rozhodně by něměla auta zabírat veřejný prostor. Si každý koupí za pár tisíc auto a myslí si, že s tím může parkovat kde chce. Hezky pěkně ať si parkuje každý na svém.
V centru se jim ta regulace aut ale moc nepovedla. Mnohonásobně více aut teď jezdí po Svoboďáku a přilehlých ulicích, než před zavedením, protože dřív se tam mohlo vjet jen na povolení, které procházelo nějakým schvalovacím procesem, takže ho neměl každý Franta. Dneska je povolení za pár tisícovek, takže v centru se auta s lidma pěkně mixují.