Brno řeší velké kolony u Žabovřeské. Pomoci má „deštník“ a snížená rychlost

Problémy způsobuje rekonstrukce vodovodu i další práce v okolí Žabovřeské.
Dopravu na loni otevřené části Velkého městského okruhu v Brně na Žabovřeské ulici komplikuje od úterý rekonstrukce vodovodního řadu. Město dnes oznámilo, jak dopady opravy snížit.
Pomoci má překrytí části vozovky a uvolnění jednoho pruhu pro osobní auta. Jezdila by tam sníženou rychlostí 20 nebo 30 kilometrů v hodině. Novinářům to dnes řekl radní pro dopravu Petr Kratochvíl (ODS).
„Přestože vodárny plánovaly a řešily dopravní označení, vznikl robustnější problém, za což se omlouvám všem, kterým to způsobilo problémy,“ uvedl Kratochvíl. Od přespříštího týdne by se měla situace změnit.
Dopravní komplikace způsobila v části velkého městského okruhu rekonstrukce vodovodního řadu v Bauerově a Žabovřeské, kterou mají na starost Brněnské vodárny a kanalizace. Práce začaly v úterý a mají trvat do 25. září. Už v první den stavby se v úseku tvořily kilometrové kolony.
„V tuto chvíli jsou uzavřené oba pruhy na velkém městském okruhu ve směru k Riviéře. Počítáme s uvolněním jednoho pruhu pro osobní auta. Vznikl by jakýsi deštník, konstrukce, na místě, kde je rozbouraná vozovka. Samozřejmě tam bude snížená rychlost a nákladní auta budou muset využívat stávající náhradní trasu přes světelnou křižovatku. Je jasné, že to není stoprocentní řešení, ale věříme, že se silnice aspoň trochu odblokuje. Jiné další řešení, které by umožňovalo souběžně opravovat úsek, v tuto chvíli není,“ řekl Kratochvíl.
Dopravu už v pondělí výrazněji omezily stavební práce v Heršpické ulici. Podle radního tam měli dělníci pracovat o víkendu, což však zhatilo deštivé počasí.
Před značnými dopravními komplikacemi, kterým letos řidiči musí čelit, varoval Kratochvíl už koncem února. Důvodem je velké množství investic, často plánovaných právě na léto, kdy bývá provoz slabší. „Pokud bychom chtěli zajistit lepší průjezdnost Brna, musíme snížit investice, to je celé. Problém tím ale nezmizí. Mnoho silnic, ať už páteřních nebo jiných, je opravdu ve špatném stavu. Intenzita provozu se v Brně neustále zvyšuje a s plánovanou výstavbou ještě naroste,“ sdělil.
Kratochvíl chápe, že se s opravami pojí nepříjemnosti, rád by nicméně v podobné výši investic pokračoval i do budoucna. „Pokud nedokážeme udržet tohle tempo aspoň osm let, tak se z toho deficitu nedostaneme,“ dodal.