Brno řeší nepovedené zábradlí na Mendlově náměstí, chystá projekt pro zjednodušení přestupu
Mendlovo náměstí po modernizaci. Foto: Adam Zemek
Komplikace cestujícím nastávají především ve chvíli, kdy na zastávku přijede více než jedno vozidlo.
Ať jde nějaký Drážní úřad někam se zjevně zcela nesmyslným požadavkem . při opaku by to zábradlí musel požadovat i u těch perónů BUS/TROLEJ zastávek uprostřed náměstí!
Spíše celej ten terminál (mezi silnicemi pro IAD – individuální automobilovou dopravu) by měl být označen jako Pěší zóna s „vjezd MHD¨povolen“, což by zaručovalo, že veškerá vozidla MHD v terminálě nemají překročit rychlost 20km/h, chodci se v něm mohou pohybovat kdekoliv, ale musí umožnit průjezd vozidlům, ale (narozdíl od obytné zóny) není povolená hra na vozovkách!
Nejde si prostě nevšimnout tolika chyb nebo debilních nápadů že i laikovi to musí bejt divný. Zábradlím to jen začíná… jak je možný že toto projde schválením ? to tam sedí na MMB taková banda idiotů ? to že si to nějak navrhne projektant (dobře nebo blbě, je to návrh) je 1 věc , potom je okolo banda lidí na MMB který si tam vyváří kávičky z peněz daň.poplatníků a mají myslet tou kedlubnou co nosí na krku, s jejich titulama ze stavárny a nebo tam odbor stavební mají na starost filozofové a politikové – viz. vláda, banda nepoužitelných diletantů… Číst vice »
Amateri… Nechapu, proč si nenechali udělat projekt na modré zábradlí od Správy Železnic.
Nemohol by tam byt radsej elektricky plot?
a plynová komora :o))
Já už teď lituji řidiče dopravního podniku a už vidím jak někteří splašenci dobíhají trolejbus nebo autobus a bezmozkově proskakují mezi vozy. No a když někoho, třeba. že pojede krokem přejede to bude žvástů, řidič má předvídat atd, známa to. Dutou hlavu nikdo předvídat neumí Zato řidič skončí v kriminále.JEN TO PĚKNĚ NECHTE JAK TO JE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vzdušnou čarou 1200 metrů daleko od Mendlova náměstí je přestupní uzel Česká. Bez jediného metru zábradlí.
Kolik přejetí „dutých hlav“ se tam stalo, prosím?
Jenže šaliny budí větší respekt než trolejbusy. Na zmíněné České je u trolejbusů taky tuším zábradlí.
Původně nebylo zábradlí ani na Hlavním nádraží (po částečné rekonstrukci), ale po jedné z nehod bylo domontováno, nejsem si teda jist, zda bylo domontováno kvůli nehodám, nebo bylo v plánu již původně.
A co třeba Královo pole nádraží, zast. 30, 41, 42, 70 atd. bez vjezdu aut a vedle zastávka 6ky?
Tam navíc mají 2 pruhy, takže hrozí, že chodce srazí autobus ve 2. pruhu. No zatím nesrazil. I bez zábradlí…
By mě zajímala mentalita lidí a důvody, které je vedou k uvažování, že chodec je nějaká škodná, která musí být z veřejného prostoru vyháněna všemi ty pochody, nadchody, zábradlími, čtyřproudovkami v centru města etc.
Tam je ale pešia zóna a nejazdia tam autobusy ani trolejbusy. Respekíve vlastne jazdia. V Brandlovej. A viete čo je na zastávkach v tej Brandlovej? Zábradlie!
Sdělením bylo, že ve frekventovaném dopravním uzlu k žádným strašným kolizím nedochází. Smiřte se s tím.
KrPole je taky pěší zóna? V čem se liší od Mendláku kromě toho, že je ještě kompůlikovanější a nepřehlednější?
pokud vím, policajta tam šmirglem nepřejeli žádnýho. A P.Fiala je teprve čekatel :o))
Brněnský přednádražní prostor jako pomsta všem živým
https://a2larm.cz/2023/04/brnensky-prednadrazni-prostor-jako-pomsta-vsem-zivym/
Vraťte Brno Rakousku,diletanti…
Na Českej nie sú zábradlia a nikto tam neumiera. Prečo to nejde tu netuším.
Česká je ale pěší zóna
Asi tak pěší zóna jako tady – vjezd povolen pouze MHD. To zábradlí neodděluje silnici od MHD, ale MHD mezi sebou.
Upřímně si trochu pletete pojmy. Protože si nemyslím že by značka o „povolení vjezdu pouze MHD“ nějak upravovala rychlost na rozdíl od značky „Pěší zóna“.
Samozřejmě je na samotnou diskusi jestli tam vozy MHD jsou schopné dosáhnout rychlosti atakující 50.
To je hrozně úřednická argumentace.
Jakou rychlostí popojíždí trolejbus kolem zastávky, kde vždy zastavuje?
Asi takovou, jakou jezdí v pěší zóně.
Ale pokud vás fakt trápí rychlost, klidně ať na těch pár desítek metrů nesmyslného zábradlí dají max.rychlost 20kmh, tak jako je v pěší zóně.
Chápu že je pro většinu lidí těžké přijmout to že mě osobně to zábradlí neirituje tolik jako ty super čupr designové přístřešky které jsou v kombinaci deště a větru k ničemu
Před časem se přišlo s nápadem těch zelených přístřešků které jsou za mě daleko lepší jen si myslím že neměli vzniknout jako jedna univerzální velikost ale jako modulární systém který by umožnil vytvořit jak malé tak i velké přístřešky
Jasně, trajfl či bus přijíždějící na zastávku jede alespoň 100 kmhod a panečku ten odpich když startuje od zastávky…
Fakt jste génius. Zjevně jste tam nikdy dopravu neviděl ale názor máte….
Z extrému do extrému že?
Stačí kombinace služební jízdy, volného prostoru v zastávce (tím myslím že zastávku nebude odbarvovat žádný vůz), nepozorného chodce a neštěstí je na světě kdyby tam to zábradlí nebylo.
Samozřejmě můžete namítnout proč by tudy jela služební jízda když je trať po Veslařské ale stát se to prostě může.
No ale ta zábradlí na Mendláku jsou mezi místy, kde může jezdit jen MHD. Podobně jako na České.
Nie. Na Českej je jediné miesto, ktoré zodpovedá tejto situácii. Na zastávke trolejbusov v Brandlově ulici. A (ne)prekvapivo je tam aj to zábradlie…
Ano, už asi 30 let. Ale to je konečná, tam se neprestupuje
Pravda. Ale:
a) aj tam je úplne zbytočné
b) chvalabohu je to konečná, takže tam to až tak nevadí.
Prečo to ide bez zábradlia na Komenského náměstí, Šilngrovo náměstí (ul. Pekařská)? Dokonca pri Šlingráku vedie cez ul. Pekařskú normálna cesta pre autá – jeden pruh dokonca priamo po koľajniciach (a áno síce to sú len “zastávky” – aj keď o Šilingraku by sa dalo polemizovať). A čuduj sa svete, nikto tam neumiera.
Komenského námesite má za sebou pešiu zónu rovnako ako električkové zastávky na České, zastávka na Šilingráku je celá koncipovaná ako retardér. To sú neporovnateľné situácie.
Opravdu to nešlo udělat napoprvé a pořádně? :-/
Nové uspořádání MHD na Mendláku je na dvě věci. Změnou k horšímu je zejména vedemí trolejbusů po Veletržní, bo se kvůli tomu musí linky končící/začínající na Mendláku točit přes celé náměstí.Kdyby se linky 25/26 táhly obousměrně podél kláštera, mohlo by se eliminovat minimálně jedno křížení šalina-trolejbus.
Jak se vůbec otáčí na Mendláku linka 35? Protože pokud chápu správně, tak dojede od Úvozu na Mendlák, ale odjezdovou zastávku zpět má společnou s linkou 25/26 a nepřijde mi, že se tam dostane pouhým otočením přes náměstí jak dříve, musí se otočit ulicemi Hlinky a Veletržní…? Jinými slovy – po rekonstrukci se nějak zapomnělo, že by bylo záhodno tam trolejbus i otáčet?
Ja myslím, že nezabudlo, že to bolo proste vyškrtnuté s tým, že újma na tom priestore, ktorá by vznikla nutnosťou tam niekde ten trolejbus otočiť, by bola vyššia ako zvýšené náklady na prevádzku trolejbusu 35 nutnosťou chodiť sa otáčať k výstavisku.
Přesně tak, otáčí se velkou blokovou smyčkou přes Hlinky a Veletržní. Taky na palicu.
Po rekonstrukci za poměrně velký balík by mělo být poznat, že je rok 2023. Nic extra, nově natřené zábradlí jak za komoušů, prakticky přístřešky k ničemu, pro cyklisty žádné vylepšení, jen auta musí být spokojena.
Nevím, zkuste se těch zaparkovaných zeptat.
Proč můžou být zastávky u pivovaru (na fotkách jsou to ty s autobusem) bez zábradlí, když tam jezdí ten samý provoz, jako na zastávkách se zábradlím?
Dále chybí odstavná plocha na ulici Veletržní před těmi zastávkami se zábradlím, takže autobus či trolejbus, čekající na odjezd, blokuje levý pruh silnice. On tedy ten levý pruh tak nějak postrádá obnovené vodorovné značení, už nějakou chvíli, takže tipuju, že to někdo nechává vyhnít.
Obdobně to město „vyřešilo“ u terminálu na Campusu, kde autobusy parkují v pruhu na komunikaci.
Možná jsem jeden z mála, ale mně se ten stav po rekonstrukcí celkem líbí. Je tam sice pár nedostatků (malé přístřešky, zbytečně drahá “socha”, nebo třeba tohle zábradlí…), ale ve výsledku je za mě Mendlovo náměstí TEĎ rozhodně hezčí než před pár lety!
Ale uznávám, vypisovat projekt kvůli těch průchodům je opravdu zas přehnané.
Ja vam nevim jestli je tohle dobrej pristup. Malej pristresek na prestupni stanici MHD v centru mesta neni nedostatek, to je zasadni chyba. Tenhle „to je dobry“ pristup vede akorat k tomu, ze se tyhle problemy porad opakujou. A nejlhorsi je, ze vubec nejde o penize. Za stejnou cenu mohly bejt lepsi pristresky a zadny zbytecny zabradli. Ted se bude platit navic za odstraneni zabradli a mizerny pristresky zustanou.
Samozřejmě, že by bylo skvělé, kdyby se vždy vše opravilo nejlíp, jak je možné, ale vzhledem k tomu, že to moc nebývá zvykem, tak se snažím vnímat každé zlepšení pozitivně.
A ještě k těm přístřeškům – v pátek jsem tam v dešti čekal několik minut na trolejbus a nemálo nás tam stálo v suchu, takže zas tak špatné to s nimi nebude
„každé zlepšení vnímat pozitivně“ – nojo, jenže od rekonstrukce za 200 milionů bych čekal něco víc, než jen nějaké mírné zlepšení.
Nejsme tak bohatí, abychom si mohli dovolit opakovat staré známé chyby dokolečka s tím, že pokaždé jich třeba (jen) čtvrtina ubude.
Tak v Brně máme sice přístřešky pod mostem ale tady jsme je mijimalizovali
Ano, je hezčí než bolo. Ale za 200 milionov a rok obmedzení, mohlo byť (výrazne) lepšie.
Upřímně nechápu, že něco takového může v roce 2022 (2023) vůbec vzniknout. Zjevně není jediná Správa železnic, kdo je tím zábradlím posedlý. A není to o normách. Je to za mě o lenosti projektanta nebo zadavatele požadovat, navrhnout a vymyslet jiné řešení. Jsou tu krásné případy, které ukazují, že to jde.
Kdosi se vajádřil v tom smyslu, že policajti doporučili a úřad vyžadoval.
A udělat změnu před dokončením stavby bylo příliš moc hrrr. 🙁
Úrad môže za to, že architekt ani projektant si nevšimli, že vytvorili situáciu, ktorú norma jednoznačne požaduje riešiť zábradlím a pod použitie nenormovaného riešenia neboli ochotní sa podpísať?
Úřad jednoznačně může za to, že z doporučení udělal požadavek a chtěl jej zapracovat.
Zvláštní, že tady to šlo bez něj: https://mapy.cz/s/gotamuvucu
Úrad to určite neurobil. V žiadnom záväznom stanovisku to nie je. Úrad maximálne pripomenul znenie §58 vyhlášky 177/1995 Sb., znenie príslušného ustanovenia normy a prípadne konfrontoval projektanta so zodpovednosťou za projekt v zmysle Stavebního zákona.
Takže ak vôbec, naťahať tam zábradlie je potom rozhodnutie toho projektanta, ktorý sa rozhodol, že mu je prednejšie kľudné spanie.
Tohle by šlo opravit za jedno odpoledne a několika rozbrušovaček. Ani by to nebylo potřeba odvážet. Nechal bych to tam jako formu sociální podpory.
Tak dalo se to řešit jako změna před dokončením stavby už když se rozkřiklo, že se chystá … opičárna.
Jako neBrňáka, který tam ale při návštěvách přestupuje, by mě zajímalo, jak dopadl ten stánek s pečivem (který jsem hojně využíval). Podle fotek to není poznat (je tam nějaká modrá plachta). Děkuji předem za případnou odpověď.
Moc často tama nejezdím tak si nejsem 100% ale vznikali nějaký stánky u té budovy co je uprostřed náměstí tak možná tam
Posunul sa o trochu ďalej. Na miesto kde sa viac hodí, ale pre cestujúcich 25/26 pár krokov navyše.
Minulý týden jsem se tam byl. Nepovedená, zbytečná je celá ta úprava. Celkově je to dost nepřehledné. Z nějakého důvodu je ve středu červený kruh – bez vazby na nic, asi pro balonisty. I díky tomu je to materiálově strašně fragmentované. Kvalita provedení taky nic moc. Spousta nepovedených detailů. Trochu asi naivně doufám, že ty stromy to celé jednou celé zakryjí – jen z toho budou trčet ty mohutné stožáry (proč taky červené?!) pro ty balonisty.
To je tak, když ani na takovouhle věc není potřeba angažovat architekta a stačí nějakej indiferentní projektant ze SUDOPu Brno
Architekt angažovaný bol, a SUDOP sa toho nijak neúčastnil.
Práve naopak, toto bolo plne vymyslené architektmi. Menovite Chybik+Kristof ve spolupráci s Michalem Palaščákem a Zdeňkem Sendlerem.
Dovolím si tvrdiť, že indiferentný projektant zo SUDOPu Brno by to sprasil menej.
Kdyby to železo radši použili na přistřešky.
A to si říkáte Brno? Trojité zábradlí na vás!
Toto zábradlí je modré. Ale ne barvou.
Což se dá lehce opravit a na protest proti nesmyslu ho namodro natřít.
Sice je to uplne debilni a vymyslet to musel nesvepravnej silenec, ale hlavne, ze to splnuje normy, ne?
Normy! Samozřejmě!
No jo, kdyby nebylo norem, na co se vymlouvali? 😉
Strana mírného pokroku v mezích zákona strikes back.
Všichni vidí, jak je to zábradlí naprostý nesmysl, že i jinde v Brně(!) samotném to jde bez zábradlí, přesto tam ty trubky postaví. A když město vidí na vlastní oči jaký nesmysl to je, udělá převratný krok ve vybudování dvou průchodů.
Možnost odstranit to nesmyslné zábradlí celé, to je pro radní zřejmě příliš revoluční myšlenka.
Obávám se, že radní obviňujete neprávem.
Projekt schvaluje státní správa a ZÁVAZNÝM stanoviskem dopravní „inženýři“ PČR + tady možná i drážní úřad. Projektant a politici jsou malí páni, bez souhlasu výše uvedených si můžou leda tak zapichovat klacík do pískoviště.
Ja Vám neviem, naozaj chcete na pomerne úzkom mieste, kde sa budú naraz vyskytovať kľudne vyššie desiatky ľudí, bezprostredne nadväzujúcom na priestor kade jazdia trolejbusy, NEmať zábradlie? To aby si všetci trolejbusári kúpili dashcam…
Ja prostě nechápu, jak je možné, že na České není každý ten tak deset mrtvol. Podle té aktuální mánie se zábradlím to vypadá, že není nebezpečnější místo než přestupní bod MHD.
Ikdyby to mělo zachránit jediný život, tak půjdete zpátky do křižovatky!
https://mapy.cz/s/kupubohunu
Nástupní zastávka je pro jistotu v úrovni kolejnic, aby někdo nezakopnul.
Stále nevim, kdo tyhle kokotský zábradlí vymýšlá.
Město? DP? Dopravní fízli? Měšťáci?
Třeba na České je přesně 0metrů zábradlí, po Masarykově ulici můžu jít doslova středem kolejí a ještě jsem nezaznamenal kamikaze chodce, co by se tam vrhali pod šaliny
DÚ a policajti … když se shodnou dva tupí úředníci, tak se výsledek násobí!
Na Českej a na Masarykovej je niekde takto za zastávkou MHD jazdný pruh, kde sa predpokladá vyššia frekvencia vozidiel?
Nič nebránilo projektantovi dať tam „pešiu zónu“ ako na České, obmedziť rýchlosť trolejbusov na 20 alebo aj 10km/h (ako na České aj Masarykově) a zábradlie by nebolo treba. Projektant tam ale dal jazdný pruh, tak k nemu treba aj zábradlie…