Doprava ve městě Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Brno protáhne Kalovou ulici až ke Komárovské

Stavba v Brně, ilustrační foto. Pramen: Kopemezabrno.cz
Brno se dohodlo s developerem na dopravním napojení nové čtvrti u nádraží.

Brněnští radní minulý týden schválili memorandum o spolupráci města Brna a developerské společnosti Trikaya Asset Management, jehož cílem je prodloužení ulice Kalové a její napojení na Komárovskou v jižní části města.

Část pozemků v bloku ulic Železniční, Komárovská a Kalová vlastní město, část zmíněná společnost. Ta by zde chtěla budovat vlastní developerské projekty. K tomu bude podle radních potřeba celý blok lépe dopravně propojit s Dornychem a Svatopetrskou, potažmo Plotní ulicí.

Kalová ulice vznikla před pěti lety kvůli uzavírce Dornychu. „Právě tudy mohli lidé uzavřený úsek ke Zvonařce objet. Nyní je Dornych už průjezdný a pokračujeme na Plotní, kudy by už příští rok na podzim měla projíždět tramvaj. Do budoucna chceme zprůjezdnit ještě zanádražní prostor mezi Komárovskou a Železniční, což přispěje k většímu komfortu pro řidiče, cestující MHD i chodce. Vytvoří se tak základní předpoklady pro další rozvoj celé nové čtvrti Trnitá,“ uvedl první náměstek primátorky města Brna Petr Hladík.

Oblast ulic Dornych a Plotní v Brně. Pramen: Kopemezabrno.cz
Oblast ulic Dornych a Plotní v Brně. Pramen: Kopemezabrno.cz

Čtvrť Trnitá má vzniknout na dosud nevyužitém území o velikosti zhruba 140 hektarů společně s novým nádražím. Nová čtvrť nabídne bydlení pro 10 až 15 tisíc lidí. V memorandu se Trikaya Asset Management zavazuje „bezúplatně zajistit projektovou dokumentaci pro vydání stavebního povolení k realizaci veřejné dopravní a technické infrastruktury a dalších souvisejících staveb a zařízení v řešeném území včetně zajištění inženýrské činnosti vedoucí k vydání tohoto stavebního povolení.“

Na memorandum naváže plánovací smlouva.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman0306

Pokud vím tak čtvrť Trnitá jiz existuje, tohle bude pouze její rozšíření o další zástavbu. Z textu to totiž trošičku vyznívá jako kdyby byla Trnitá fungl nová.

Jaaa

Nádhera, baráky tam rostou jak houby po dešti a žádnou dopravní koncepci celé oblasti nevidím.

Jiří Kocurek

A díval jste se do územního plánu?

Jaaa

Ano, znám ho. 🙂
I když odmyslím ten absolutní fail s nádražím, tak dopravní koncepce vypadá jinak. Samé úzké ulice, žádné oddělení automobilové dopravy od ostatních modů, žádné navázání na okruh. Neřešení parkování. Přežívají chyby typu úrovňových křížení hlavních dopravních proudů včetně MHD jako Masná – Charbulova x Zvonařka, Olomoucká x Ostravská atd.

Karl

A neměl se tam připojit Dornych na D2?

Luděk

Co? A ta čtyřproudová komunikace v ulicích Svatopetrská a Hnědkovského je asi co?

Tomáš Gottschalk

D2 je od těch míst tak 2 km. Dornych už je na dálnici připojen, ale momentálně se řeší trasování prešpurské radiály. Ta by podle posledního návrhu měla rozseknout Ráječek, což se hrubě nelíbí místnímu farmáři. Vedení západněji se zase dostává do konfliktu s obytnou zástavbou.

Kubrt

Co vede člověka k tomu, aby novou ulici pojmenoval Kalová? To tam bude mít developer sérii s Žumpovou, Septikovou a Jímkovou?

p73

„Podle polohy této uliční spojky mezi Masnou a Mlýnskou ulicí v místech určených v minulosti k ukládání městského odpadu.“

https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/?acc=profil_ulice&load=7957

Dalibor

ona to je nová ulice?
tohle je stará udlice a má název historicky zvniklej z doby co na masný byly jatka a kousek dál mlejn.
Prostěš tam byla „skládka“.

Tady na Moravě

Je to pár let starý název, který nemá žádný historický původu, pouze historické konotace.

Jinak na něm nevidím nic špatného. Vychází z něčeho normálního a lokálně opodstatněného. Lepší než infantilní Sluníčkové a Levandulové a Duhové.

Kubrt

Neříkám, že to měla být Sluníčková, ale třeba významní brněnští architekti Wiesner a Fuchs v Brně své ulice nemají. Nebo si je šetřej na nějaké hlavní třídy v nové výstavbě??

Zlámalík

No to bych ani jednomu z nich nepřál, mít po sobě pojmenovanou ulici zrovna tady 😛

Kubrt

Snad tedy na ně Brno myslí a věnuje jim nějaké budoucí prestižní velkoměstské třídy 🙂

Zlámalík

Po Fuchsovi bych pojmenoval Opuštěnou, pokud to tedy není nomen omen a někdy tam něco vznikne (ne, že by to muselo být nutně nádraží). Kolmo na Dokoupilův bulvár, to bude prestižní dost 😀

Martin V.

Souhlasím se Zlámalíkem, v novém jižním centru kolem nádraží by po nich městskou třídu pojmenovat měli. Ale ne nějakou spojku z jatek, kde se ukládal odpad. Wiesner má v Brně krematorium, kde velká část Brňáků dříve nebo později skončí, to je pocta sama o sobě. A Fuchs se do tváře města zapsal nesmazatelně.

Kubrt

Já tedy nejsem brňák, ale podle fotomapy 1953 tam žádná ulice nebyla.

Vojta
Kubrt

To už mohla být po asanaci 🙂

Jiří Kocurek

Není ani na fotomapě z roku 2003. Zato na mapě z roku 2015 je vidět rozestavěný most i těleso vozovky.

Martin

Je to nová ulice, pamatuju si že na ni na mapaách nějakej čas svítil název „Nová Agrozet“ nebo něco takovýho, než to změnili na „Kalová“

Zlámalík

Ani podle žádné jiné mapy: http://vilemwalter.cz/mapy/

...

Inu Brno 🙂

Mimochodem, víte, co znamená Brno pozpátku? Taky nic.

svojsin

… Mindrák jak Brno, že?

Tomáš Gottschalk

Napsal cajzlovské hňup.

Urban Transport Lover

prostě díra, která si furt myslí že je pupek světa – ale neni… To i Plzeň je nesrovnatelně mnohem lepší město – město který žije, město který roste, město který se vylouplo do krásy, město, který má opravený silnice, město, kde se dostavuje kapacitní dopravní skelet města, město kde se vaří dobrý pivko, město kde jsou opravený koleje i nástupiště, město který má novej bus terminál přímo u první koleje na nádraží, město který svítí ledkama, město který rozšiřuje a výrazně zkvaitňuje kolejovou MHD… Prostě město, který má vizi a přeměňuje jí ve skutečnost.. Nejsem ani Plzeňák, ani z Plzeňskýho… Číst vice »

Petr

Lidé, co žijí v Brně, si nestěžují. A to je to hlavní.

Zdeněk

tak jestli tu žiješ tak se seber a táhni do Plzně když se ti to tam tak líbí.Ono je to těžký když čecháčci mají peníze jen pro sebe a svoje projekty,dálnice mezi Prahou a Plzní,před prahou to se jen dálnice rozšiřuje a když už se začne spravovat D1 tak v Brně se nic nemusí rozšířit není potřeba a tak do Brna – Bohunic až do Brna – Slatiny jedna velká fronta z obou stran a D1 se může začít po opravě zase opravovat už jsou v ní díry.A to máme jen jednu věc co plánovat když je tu takový špunt.Brno… Číst vice »

Jiří Kocurek

… a celé se to bude jmenovat Morbivodova čtvrť. 😀

Lojza

Vzhledem k povaze místa by byl Lord Morbivod potěšen! 😀 Možná by o tom mohli složit nějakou písničku…

Michal Fiala

A co vede autora článku mapu směřovat na východ…