Prosím redakci aby opravila technické údaje tohoto busu, sice jsem údaj o stojících cestujících nenašel ani u SOR (jsou tam jen sedící) ale principiálně odmítám myšlenku že by se tam vešlo 46 stojících… možná tak při 10 os/m2… ten bus je „plný sedaček“.
Autobus má 9,5 metru, z toho ulička bude cca 8 m při a šíři 0,5 m to jsou 4 m2. K tomu prostor na invalidní vozík a u dveří bude řekněme dalších 3,5 m2. To dělá 46 lidí na 7,5 m2, takže zhruba 6 os/m2. Je to sice dost vysoká hodnota, ale nesmysl to není. Na druhou stranu uznávám, reálně se tam těch 46 lidí nevleze, protože hodně lidí odmítá stát v uličce za zadními dveřmi a ta zeje prázdnotou, i když je předek plný.
Pokrok z hlediska kapacity a jízdních vlastností je neoddiskutovatelný, otázka jak je to s tou „manévrovatelností“… přecejen je citelně širší a hlavně delší než ty minibusíky založené na dodávkách… Projede toto všude tam kde potřebují? Jako třeba když byla výluka na Minské těma postraníma uličkama?
Máte pravdu. Nejmenší kategorie v městské dopravě mají délku 8,5 m (a šířku 2,3 m).
Průvodce původní Aleš
1 měsíc
Je opravdu v našich končinách zvykem označovat 9,5 metrů dlouhý bus (tedy o pouhých 2,5 metrů kratší než nejobvyklejší plnotučný autobuse) jako minibus? Není to spíš podle ustáleného názvosloví midibus?
Prosím redakci aby opravila technické údaje tohoto busu, sice jsem údaj o stojících cestujících nenašel ani u SOR (jsou tam jen sedící) ale principiálně odmítám myšlenku že by se tam vešlo 46 stojících… možná tak při 10 os/m2… ten bus je „plný sedaček“.
Autobus má 9,5 metru, z toho ulička bude cca 8 m při a šíři 0,5 m to jsou 4 m2. K tomu prostor na invalidní vozík a u dveří bude řekněme dalších 3,5 m2. To dělá 46 lidí na 7,5 m2, takže zhruba 6 os/m2. Je to sice dost vysoká hodnota, ale nesmysl to není. Na druhou stranu uznávám, reálně se tam těch 46 lidí nevleze, protože hodně lidí odmítá stát v uličce za zadními dveřmi a ta zeje prázdnotou, i když je předek plný.
Pokud nemají stojící cestující brániy ve výhledu řidiče, je možné počítat délku uličky maximálně 6,5m… a podle spp je stání v prostoru dveří zakázané…
Lidi kteří zablokují uličku v půlce od určité doby nazývám slabým článkem společnosti.
Proti svým předchůdcům pokrok a jestli tam budou přívětivější sedačky, tak palec hore.
Pokrok z hlediska kapacity a jízdních vlastností je neoddiskutovatelný, otázka jak je to s tou „manévrovatelností“… přecejen je citelně širší a hlavně delší než ty minibusíky založené na dodávkách… Projede toto všude tam kde potřebují? Jako třeba když byla výluka na Minské těma postraníma uličkama?
Tak to se dá řešit vyparkováním vozidel během výluky, celkem jednoduché řešení.
Na některých linkách je navíc malý jen kvůli kapacitě a ne manévrovatelnosti a střídá se tam se standardnímy autobusy
To jo, evidentně nějaké takovéto potřebují, moje otázka mířila směrem „žádné menší už nebudou?“
Máte pravdu. Nejmenší kategorie v městské dopravě mají délku 8,5 m (a šířku 2,3 m).
Je opravdu v našich končinách zvykem označovat 9,5 metrů dlouhý bus (tedy o pouhých 2,5 metrů kratší než nejobvyklejší plnotučný autobuse) jako minibus? Není to spíš podle ustáleného názvosloví midibus?
Největší minibus na světě!
Asi slovo „midibus“ ještě v Brně nezdomácnělo, a pod slovem „autobus“ si představují něco většího.