Brno – Přerov, VRT z Polska do Ostravy i ETCS pro Arrivu. Komise rozdělila 69 miliard korun do dopravy

Nová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnicNová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Největší objem dotací míří opět na Rail Baltica.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš Kníže

Ať mi nikdo neříká, že na EU proděláváme!

Jarda

Takže Česko získalo cca 10 % z celkové částky pro všech 27 států EU, to slušný.

factory

Vzhledem k tomu že jsme tranzitní země v obou osách tak by bylo divné kdyby ne.

Zesp

Další pohledy na počáteční fázi rekonstrukce trati Brno – Přerov, nově i v místě zhlaví žst Nezamyslice a v prostoru mezi Němčicemi a Měrovicemi:

https://youtu.be/w1QT5ay6uFE

Jan

Olomouci se to vyhne , to je super zpráva. Brno Přerov Ostrava !

David

A česko ty peníze utopí snad v jedné z do očí nejvíc bijícího „tunelu“, Nezamyslice – Kojetín, 28mil EUR/km za trať ktera je víceméně v rovině, jeden 700m dlouhý tunel a jedna 130m dlouhá estakáda. To je cca o třetinu víc než nová trať mezi Lipskem/Halle a Erfurtem v Německu, kde jsou tunely a estakády na čtvrtině trasy.

N.N.

Řečnická: Když je to v rovině, tak proč to od začátku nevede rovně jak z Kojetína na Přerov?

Neznalek

Slovenský ministr dopravy Jožo Ráž mladší ve videu tvrdí, že Slovensko celkově získalo z daného balíku 8% !!! https://www.youtube.com/watch?v=EcDTSlgtO2A

MP22

To se jim to najednou hrdě sosá z té zlé EU. nedal bych jim ani cent…

Zesp

Aktuální stav přestavby úseku Nezamyslice – Kojetín:

https://youtu.be/tg40ALyYW-c

Pepik

Zatím se moc nepředřeli 😀

zesp

Tak on v podstatě skončil ZAV a předalo se staveniště… Ale už se dělají ty přístupové cesty a plochy pro techniku… Mezi Němčicemi a Měrovicemi už řádí i vrtná souprava zakládající piloty na přeložce silnice… Jasně, hlavní trasa je pouze více, či méně zbavena zeminy, tam to teprve vypukne…

Horizon

Slovensko opäť katastrofa… Žiadali 800 miliónov eur na 6 infraštruktúrnych projektov a dostali 130 miliónov na dva projekty. ZSSK ešte dostala po 5 miliónov na ETCS. Na Paludza – Liptovský Hrádok nedostali ani euro. Prichádza teda otázka, z čoho to chcú financovať a či sa bude rušiť tender. Otázne je, prečo projekt nezískal peniaze, ale je na zamyslenie, či by nemal ísť nateraz poriadne hlboko do šuflíka a vytiahnuť ho o niekoľko desaťročí neskôr… Získať 100 miliónov eur na Vydrník – Spišská Nová Ves tiež nie je žiadne terno. To je tak jedna ucelená časť stavby (UČS). Kompetentní môžu hľadať… Číst vice »

Michal M

To je hodně smutnej příběh. A hlavně i tohle se mělo odehrávat před 20 lety…

Satano

Bohužiaľ nová stanica v Liptovskom Mikuláši je potreba pretože doprava v meste kolabuje a mesto potrebuje (a zúfalo počíta) s využitím starého železničného telesa ako obchvat / variantu ako do mesta. Diaľnica bohužiaľ neplní funkciu lebo s privádzačom v Závažnej Porube sa počíta až pri budovaní zastávky na vlak. Čo sa týka pripravenosti a kompetentnosti pripraviť taký projekt je vec druhá, kedže nejaku na nejakú Integrovanú dopravu s prestupnými uzlami v Uhorskej vsi a Liptovskom Hrádku aby nemuselo ísť 6 prímestských autobusov cez mesto po sebe, si počkáme ešte asi 20-30 rokov . Košice Ukrajina na viac ako 120 je… Číst vice »

Frantisek X

Hm, takže lidem vysunete stanici do polí, abyste získal objezd pro auta. Nádherná podpora veřejné dopravy. Ale zdejší dav tomu zatleská, protože na vlak přece každý rád dojede autem, i když dosud nemusel, protože přednost mají technické výhody, užitek pro samotné uživatele je až na druhém místě. A pak radostně rušit další nevyužité koleje a přilévat další asfalt. Nepoučitelní.

Tomáš Záruba

Tak z KE na východ by to hlavně chtělo nejdřív úplně novou trasu rovně (tunel Dargov) a pak to v podstatě stačí opravit…

Bram

Tunel Dargov má u této trati fakt velkou naději na úspěch. Tak zase zpátky na zem 😁😁😁.

Bram

Mám obavy, že modernizace na 160 km/h na trati Košice – Čierna nad Tisou je možná jen mezi Michalany a Čiernou, přičemž oblouk ve Slovenském Novém Meste bude stále omezujícím a když tam bude 120 km/h, bude to zázrak. A vzhledem k tomu, že tohle je trať převážně pro nákladní dopravu, tak se nedivím, že se do toho ŽSR moc nechce, jakkoliv ŽSR považuji za zpátečnickou organizaci.

zmarsalek

Aha, tak pro mohla Ariiva v Plzenskem kraji nabidnout vyrazne nizsi cenu nez ostatni, kdyz nezapocitala do nakladu doplneni etcs do jednotek Regiopanter a necha si to ted zaplatit z evropskych penez

Řiditel

Si to představujete jak Hurvínek válku :))

trapper

Šikovnost Arrivy, neschopnost zadavatele. Lze jen věřit, že o žádosti nevěděl.

Michal M

No to je fakt blbý s tou Arrivou, mohla ti tam platit režijka. Takhle to máš za 50% z nějakých desetikorunových částek… Ubohé problémy ubohých lidí.

N.N.

Dotace na ETCS dostaly i ČD. Hodně velký balík.

SYN

Ale ty samozřejmě nabídly snížení příspěvku ze strany objednatele… ah wait!

old

Ale ty jednotka provozuje pro Plzeňský kraj…