Brno – Přerov, VRT z Polska do Ostravy i ETCS pro Arrivu. Komise rozdělila 69 miliard korun do dopravy
Nová trať Nezamyslice - Kojetín, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Největší objem dotací míří opět na Rail Baltica.
A česko ty peníze utopí snad v jedné z do očí nejvíc bijícího „tunelu“, Nezamyslice – Kojetín, 28mil EUR/km za trať ktera je víceméně v rovině, jeden 700m dlouhý tunel a jedna 130m dlouhá estakáda. To je cca o třetinu víc než nová trať mezi Lipskem/Halle a Erfurtem v Německu, kde jsou tunely a estakády na čtvrtině trasy.
Řečnická: Když je to v rovině, tak proč to od začátku nevede rovně jak z Kojetína na Přerov?
Slovenský ministr dopravy Jožo Ráž mladší ve videu tvrdí, že Slovensko celkově získalo z daného balíku 8% !!! https://www.youtube.com/watch?v=EcDTSlgtO2A
Možná myslel 8 % toho, co žádali:))ale jinak se stačí podívat na tu tabulku a porovnat s pravdivostí výroků tohoto pána.
To se jim to najednou hrdě sosá z té zlé EU. nedal bych jim ani cent…
Aktuální stav přestavby úseku Nezamyslice – Kojetín:
https://youtu.be/tg40ALyYW-c
Slovensko opäť katastrofa… Žiadali 800 miliónov eur na 6 infraštruktúrnych projektov a dostali 130 miliónov na dva projekty. ZSSK ešte dostala po 5 miliónov na ETCS. Na Paludza – Liptovský Hrádok nedostali ani euro. Prichádza teda otázka, z čoho to chcú financovať a či sa bude rušiť tender. Otázne je, prečo projekt nezískal peniaze, ale je na zamyslenie, či by nemal ísť nateraz poriadne hlboko do šuflíka a vytiahnuť ho o niekoľko desaťročí neskôr… Získať 100 miliónov eur na Vydrník – Spišská Nová Ves tiež nie je žiadne terno. To je tak jedna ucelená časť stavby (UČS). Kompetentní môžu hľadať… Číst vice »
To je hodně smutnej příběh. A hlavně i tohle se mělo odehrávat před 20 lety…
Bohužiaľ nová stanica v Liptovskom Mikuláši je potreba pretože doprava v meste kolabuje a mesto potrebuje (a zúfalo počíta) s využitím starého železničného telesa ako obchvat / variantu ako do mesta. Diaľnica bohužiaľ neplní funkciu lebo s privádzačom v Závažnej Porube sa počíta až pri budovaní zastávky na vlak. Čo sa týka pripravenosti a kompetentnosti pripraviť taký projekt je vec druhá, kedže nejaku na nejakú Integrovanú dopravu s prestupnými uzlami v Uhorskej vsi a Liptovskom Hrádku aby nemuselo ísť 6 prímestských autobusov cez mesto po sebe, si počkáme ešte asi 20-30 rokov . Košice Ukrajina na viac ako 120 je… Číst vice »
Hm, takže lidem vysunete stanici do polí, abyste získal objezd pro auta. Nádherná podpora veřejné dopravy. Ale zdejší dav tomu zatleská, protože na vlak přece každý rád dojede autem, i když dosud nemusel, protože přednost mají technické výhody, užitek pro samotné uživatele je až na druhém místě. A pak radostně rušit další nevyužité koleje a přilévat další asfalt. Nepoučitelní.
Tak z KE na východ by to hlavně chtělo nejdřív úplně novou trasu rovně (tunel Dargov) a pak to v podstatě stačí opravit…
Tunel Dargov má u této trati fakt velkou naději na úspěch. Tak zase zpátky na zem 😁😁😁.
Mám obavy, že modernizace na 160 km/h na trati Košice – Čierna nad Tisou je možná jen mezi Michalany a Čiernou, přičemž oblouk ve Slovenském Novém Meste bude stále omezujícím a když tam bude 120 km/h, bude to zázrak. A vzhledem k tomu, že tohle je trať převážně pro nákladní dopravu, tak se nedivím, že se do toho ŽSR moc nechce, jakkoliv ŽSR považuji za zpátečnickou organizaci.
Aha, tak pro mohla Ariiva v Plzenskem kraji nabidnout vyrazne nizsi cenu nez ostatni, kdyz nezapocitala do nakladu doplneni etcs do jednotek Regiopanter a necha si to ted zaplatit z evropskych penez
Si to představujete jak Hurvínek válku :))
Šikovnost Arrivy, neschopnost zadavatele. Lze jen věřit, že o žádosti nevěděl.
Doporučoval bych si nejprve něco nastudovat k problematice dotací na ETCS
No to je fakt blbý s tou Arrivou, mohla ti tam platit režijka. Takhle to máš za 50% z nějakých desetikorunových částek… Ubohé problémy ubohých lidí.
Dotace na ETCS dostaly i ČD. Hodně velký balík.
Ale ty jednotka provozuje pro Plzeňský kraj…