Brno opraví tramvajovou trať na Vídeňské, upraví trolejové vedení na Mendlově náměstí
Tramvajová trať na Vídeňské ulici. Foto: Harold / Wikimedia Commons
Rekonstrukce je naplánovaná na příští rok, má umožnit zkrácení jízdních dob. Město podpořilo dotací i úpravy trolejbusové trati na Mendlově náměstí.
Zmizí jedno křížení trajf-šalina, kdyby se trajfy vedly obousměrně podél klášterní zdi, nemuselo by být ani jedno. Celá slavná reko Mendláku je paskvil a Potěmkinova vesnice.
Jenže trolejbusy jen podél klášterní zdi znamenají:
1) nutnost zobousměrnění té jednosměrky „podél klášterní zdi“, včetně vybudování semaforů na křižovatce na východním konci této silnice
2) stejně by trolejbusy křížily tramvaj právě na tom kousku mezi klášterem a Německým gymnáziem
3) zhoršil by se přestup trolejbus-tramvaj (oproti plánované variantě)
Já si teda nepamatuji kolik je to let, ale trať do Modřic se spravovala, není to tak dlouho … tipuji max 10 let. A pamatuji si to proto, že v jednom úseku dělala rekonstrukci firma co staví standardní vlakové koleje, a byl tam jediný úsek v Brně, kde mohli šaliny jezdit 70 km/h. Zrovna včera jsem tama jel, a bylo to jak na houpačce. Slušně zničený spodek už …
Jediný úsek na 70 km je úsek mezi zastávkami Modřice Tyršova, Modřická cihelna
Ty hlinky jsou zajimavé. Zrovna tam dělají komplet nové cesty. Snad se to pod most vleze.
Moc jsem nepochopil ten přesun trolejbusů jižně kolem BVV. Nebudou tam trajfy spíš překážet na VMO?
Z článku jsem pochopil, že trať má vést tudy (nikoliv jižně od BVV ani po VMO): https://mapy.cz/s/felocojume
Akorát nevím, jak plánují uspořádat zastávky na Mendláku, po internetu je dost různých studií, ale není zřejmé, která se bude realizovat…
Je to přesně tak. Trbus trať směr Pisárky zůstává zachována podél klášterní zdi a pivovaru. Směr Úvoz bude přeložen do Veletržní a dál po stávající trase kolem gymplu. Celé to bude propojené do velké smyčky ve které bude možno jezdit dokola. Cílem je odstranit křížení tramvaje a trolejbusu za současnou zastávkou směr Poříčí/Úvoz, aby bylo možné vybudovat civilizované zastávky pro tramvaje směr Pisárky a Křížová. Nová zastávka směr Poříčí a Úvoz bude umístěna na úrovni Alberta tak, že v levé části Veletržní bude vyhrazený pruh pro MHD s nástupištěm na ostrůvku a vpravo bude jezdit ostatní doprava.
Trolejbusy pojedou od Šrajbecu po Hlinkách jako dnes, jen za zastávkou Výstaviště, hlavní vstup uhnou doprava na Veletržní.
A kdy se začne konečně stavět dopravní terminál ve Starém Lískovci??
Letos v červenci se na úřední desce objevila žádost o povolení k terénním úpravám pro terminál (https://docdro.id/X7zSAjI), ale prý tam byly opět nějaké námitky, podrobnosti bohužel nevím.
Neuvažovalo se někdy o tom, tu trať v Modřicích prodloužit a vést tak, aby Modřicím reálně k něčemu byla. Současná smyčka za tratí je o ničem.
Trať vede až těsně před Modřice po katastru Brna. Když si relativně majetné město Modřice zaplatí prodloužení a pak provoz, není problém.
Nějaká konkrétnější představa, jak se s TT vlámat do stávající vesnické zástavby? Snad jen po obvodu zástavby, ale to by moc užitku nepřineslo.
Bagrem a bourací koulí.
TTčko se tam dostane v pohodě, hánulka taky, horší je to se šalinou. Možná by to ale šlo pokud by byla akceptovatelná jednokolejná trať s výhybnami.
To je v podstatě jeden z hlavních důvodů, proč se v Praze nedělají příměstské tramvaje.
Tramvajová trať do Modřic se stavěla primárně kvůli obsluze fabrik mezi Brnem a Modřicemi a nikoliv kvůli obsluze Modřic. Tím je daná i poloha současné smyčky.
Zajímavé, měl jsem dojem, že celá tramvajová trať Ústřední hřbitov – Modřice se rekonstruovala poměrně nedávno…
Rekonstruovalo se pouze po Bohunickou.
Jaká tam bude maximální rychlost po rekonstrukci? 80km/h, jako na některých úsecích v Ostravě? Tehle úsek by podobnou rychlost uživil.
Nejsme v Ostravě, kde jsou na některých tratích jsou opravdu dlouhé úseky bez zastávek a kde rychlost 80 km/h má smysl. Na téhle brněnské trati jsou zastávky „normálně“ od sebe, takže investice do vyšší rychlosti moc nedává smysl.
Nejdelší úsek je asi 1350 metrů, což je rozjezd, brždění a mezitím skoro přesně 1 minuta jízdy 60 km/h. Při 80 km/h by se tam neušetřilo vác než 15 sekund.
To raději ty peníze investovat do rychlých výhybek, zpomalení na 10/15 km/h proti hrotu je oštera.
Zrovne teraz v lete sa opravovala trať do Starého Lískovca, ale pri krematoriu zostali staré pomalé výhybky…
Na část tratě s výhybkou se nesahalo
DPmB má šaliny na max 70 km/h.
I ty nově plánované oboustranné Škodovky budou mít maximální rychlost 70 km/h.