Brno odstranilo část zábradlí z Mendlova náměstí, které nechalo postavit. Má usnadnit přestupy
Mendlovo náměstí po modernizaci. Foto: Adam Zemek
Jde o kompromisní řešení z pohledu bezpečnosti.
Jde o kompromisní řešení z pohledu bezpečnosti.
Hlavním problémem „řešení“ MHD (tedy zejména trolejbusů, ty tramvaje se skutečně zlepšily oproti předchozímu stavu a že to nejde ještě líp je dané především extrémní délkou nových souprav na lince 1 (přes 40 metrů), tak se tam na to musí udělat dostatečné místo. Ten trolejbus se bohužel udělal skoro nejvůř jak to šlo, co největší úsek společně s intenzivní IAD, a to ještě navíc (ke dvěma světelným křižovatkám s dost dlouhým intervalem) je to „zpestřené“ tím jak tam musí kličkovat mezi pruhy (ulice Veletržní je sice jednosměrná, ale má dva jízdni prujy a parkovací vpravo podélně, vlevo šíkmo na směr… Číst vice »
Tak to dopadá, když se „dopravní inženýr“ PČR zamyslí. Normy (ČSN 73 6110 je nezávazná), projektanti ani politici za to nemůžou.
Jak z toho ven? „Dopravní inženýry“ PČR poslat pokutovat auta na chodníku. Win win pro všechny (občany i policisty).
Nebo jejich stanoviska mít nezávazná ve všech případech.
Citovaná norma je skutečně nezávazná, na rozdíl od křižovatkové ….02. Úředník státní správy však ji může ve vydaném rozhodnutí udělat závaznou tím, že do podmínek ke stavbě v jednom z bodů uvede: „Bude dodržena norma 73 6110“.
V intravilánu platí 6110. 6101 a 6102 v estravilánu.
Jo, len to by nesmela fungovať zákonná zodpovednosť projektanta za projekt.
Mně velmi zajímá, z čeho ve svém požadavku vycházel dotyčný „dopravní inženýr“ PČR, když uvedený předpis ČSN 73 6110 https://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf mimo jiné naopak obsahuje „“10 Komunikace se smíšeným provozem a komunikace s vyloučením motorového provozu Komunikace funkční skupiny D / 10.1 Komunikace pro chodce / 10.1.1 Všeobecné zásady řešení Provoz chodců (pěší doprava) je integrovanou součástí dopravního a územního plánování v obcích a musí být vždy zvažován společně s požadavky ostatních účastníků provozu – cyklistů, veřejné osobní dopravy, motorových vozidel, ale též v rámci výtvarných aspektů obecního prostoru. Míru kvality pohybu chodců vyjadřují možnosti volby rychlosti pohybu, předcházení dalších chodců,… Číst vice »
Nejsem obeznámen s tímto případem.
Obecně „dopravní inženýr“ PČR vychází ze svého přesvědčení, že šikanu motoristů nepřipustím. A pak si z normy vybere nějaký odstavec, kterým vše okolo „zazdí“. Že je v rozporu s dalšími odstavci, nebo duchem normy jako celku už je mimo jeho zorný úhel.
Citovaným článkom (zrejme, pretože, ešte raz, v žiadnom záväznom stanovisku sa nič také nenachádza) bol zrejme článok 5.6.2.5 z normy ČSN 73-6425-1 (tj. norma na projektovanie zastávok).
Brno nechalo postavit náměstí? 🙂
A František zpracovává síť lokálek pro každou obec nad 90 obyvatel.
Jednou bude možná náměstí i u vás.
Brno zachraňuje cestující před Brnem…
A kde se zachraňujete vy?
Upozorním, že fotky zde nezachycují odebrané zábradlí.
Ještě jsem to neviděl, jde ale hlavně o tu část mezi tramvajovou zastávkou a pruhem pro trolejbus. Když ale není zábradlí mezi pruhy na straně u pivovaru, nevím, proč by mělo být naproti.
Také mě od začátku této „kauzy“ zaráží (Vámi právě uvedený) rozpor proč bylo zábradlí instalováno – někým z tzv. odpovědných (údajně dopravním inženýrem PČR či/i drážním úřadem) požadováno jen v případě jednoho zastávkového ostrůvku přiléhajícího i ze své druhé/ (ve směru jízdy vozidel) pravé strany k dalšímu jízdnímu-resp. zastávkovému pruhu jen pro vozidla MHD, a v opačném směru nikoliv.
Zachycují zábradlí před odebráním, a to zejména z devíti malých na konci článku jsou to č. 5,6,7,8 a 9. Nevím jeztli se odstraní celé, ale minimálně „konec“ ve větší vzdálenosti od sv. křižovatky (tam kde by nestály trbusy ani kdyby byly na zastávce dva a kde tedy nehrozí vstoupení mezi první a druhý vůz) je absolutní mrhání zhoršené ještě zavazením… naopak na tom vzdáleném konci ostrůvku měl být namalovaný přejezd.
Čekám stovky mrtvých jenom tento víkend!
Čekám mrtvé policajty tento víkend!
(ti tam přece kvůli bezpečnosti si vynutili zábradlí, jen ti jsou asi neschopní se podívat před tím, než vkročí před trolejbus dojíždějící na zastávku 🙂 )
😂😂😂👍👍👍
Projektanti a radní by si měli povinně procházet nově navrhované projekty ve virtuální realitě, aby viděli řešení v kontextu a ne jen od výkresu ve 2D.
Ono by mnohdy stačila úplně běžná vizualizace, když už to nevidím na výkrese (a to si myslím, že zrovna tento případ by mohl být vidět už i na papíře).
Policajt doporučil, úředník ve vyjádření požadoval, projektant je blbce.
Vyjadrenia som videl, nikde tam nič také neni. Takto to kľudne mohlo vyzerať odzačiatku.
Tohle .. doporučili policatji. Takže si stěžuj na ně.
Policajti len odcitovali z normy a maximálne možno ešte pripomenuli zodpovednosť projektanta. Ako s tým naložil projektant je vec jeho. Nie policajtov.
Takže projektantovi radíte, aby nedodržel normy doporučené policajtem … a případně se připravil na vyhazov, když to po něm šéf bude vyžadovat.
Situáciu, ktorú norma požaduje riešiť nejakým konkrétnym spôosobm, navodil projektant, nie policajt. A ten istý projektant ju takisto mohol a aj má riešiť. Možností má hneď niekoľko.
Mně velmi zajímá, co konkrétního ve svém požadavku měl odcitovat „dopravní inženýr“ PČR, když příslušný, navíc nezávazný, předpis ČSN 73 6110 https://www.unmz.cz/files/normalizace/%C4%8CSN%2073%206110/74506.pdf mimo jiné naopak obsahuje „“10 Komunikace se smíšeným provozem a komunikace s vyloučením motorového provozu Komunikace funkční skupiny D / 10.1 Komunikace pro chodce / 10.1.1 Všeobecné zásady řešení Provoz chodců (pěší doprava) je integrovanou součástí dopravního a územního plánování v obcích a musí být vždy zvažován společně s požadavky ostatních účastníků provozu – cyklistů, veřejné osobní dopravy, motorových vozidel, ale též v rámci výtvarných aspektů obecního prostoru. Míru kvality pohybu chodců vyjadřují možnosti volby rychlosti pohybu, předcházení… Číst vice »
Zrejme článok 5.6.2.5 z normy 73-6425-1, ktorý požaduje inštaláciu zábradlia u ostrovčekov bezprostredne nadväzujúcich na jazdný pruh.
Inak pre istotu – nájdite si niekde vizualizácie projektu – to zábradlie je už v nich(!!!).
Nakonec to dobře dopadlo, i nějaká zeleň tam bude (je), takže se na to dá zvyknout .
Původní stav byl už nic moc.
No akorát je to dneska převážně mrtvá vydlážděná plocha (kde dřív byl parčík) jejíž zátěž výrazně poklesla (projíždí tama jen polovina linek co dřív takže stací dva jednosměrné „zálivy/ostrůvky“), kdežto „šrumec“ se přesunul na přechod před Albertem. Půlka výborně, a druhá půlka „za 4-„
Absurdistán. Jinak to nazvat nejde.
Brno. Jmenuje se to Brno….
Jediný vtip, ve kterém lze i bydlet.
Tak raději bych bydlel někde v severní nebo západní části Brna, než např. v Praze.
Vždy se těším na váš odborný a vtipný komentář. Je vidět, že jste odborník nejen na dopravu, ale i celkově člověk z velkým rozhledem a možná vás je jen do diskuze škoda….
Vyhráli jste bitvu, ale ne válku. 😎
Tak alespoň že tak.
Šedé, nikoliv modré zábradlí. 😛
My jsme jedna rodina😉
On je trošku dost velký psychologický problém zmírnit bezpečnostní normy.
Jeden politik kdysi prohlásil něco v tomhle smyslu: „Ano, mohli bychom povolit *něco*, když víme, že to není vůbec nebezpečné. Jenže davy lidí budou protestovat a tak jediné, co můžeme udělat, je nepostihovat.“
Ještě že samotný akt přelezení zábradlí nemůže být přestupkem…