Brno má problém s trolejbusovou vozovnou, potřebuje kompletní opravu
Trolejbus 22 Tr při renovaci ve vozovně Komín. Foto: DPMB
O opravě se mluví deset let, po horním stání se už nesmí jezdit.
O opravě se mluví deset let, po horním stání se už nesmí jezdit.
Devadesátková „kvalita“
A k vozovně si přidejte sídlo komínských hasičů který je prakticky součástí a byl postaven zároveň s vozovnou, taky podle radnice v dezolátním stavu – zbourat a postavit nový, životnost krásných 27 let …
Vozovna Komín – korupční aféra z devadesátek. Majitel korupční stavební firmy se tehdy oběsil. Asi měl strach, že to spadne dřív.
Trochu mimo téma, ale jak to vůbec vypadá s modernizací Vozovny Slatina? Tam chtějí přistavit patro s tím, že dole by parkovaly trolejbusy, a nahoře autobusy. Nicméně už je dlouho ticho po pěšině, poslední článek je tu z roku 2020.
To by mě taky zajímalo. Před dlouhou dobou naše firma poslala cenovou nabídku na dva stavební objekty a odpověď dosud nepřišla. Je jasné, že to je otázka peněz. Ale aby těch peněz nebylo v budoucnu potřeba mnohem víc. V tomhle státě se čeká, až se ta věc úplně rozpadne a dostane do stavu nepoužitelnosti a teprve poté se to začne řešit.
Když on ten Váš nápad s cyklopruhy nebyl úplně špatný, jen ve vozovně tak trochu k ničemu….
Jak chgtějí obsloužit odsunutou rolu se stávajícím počtem stání ve vozovnách? Trolejbusů má být potřeba výrazně víc, stejně tak šalin, ale kde se potřebné vozy ustájí, zatím nikdo neřešil.
A vědělo se o tom od roku 2007, že bude potřeba víc MHD pro zachování obslužnosti nádraží, když Hlavní bude na Dolním.
Bude vlakotramvaj, takže buď v Maloměřicích nebo v Heršpicích
Nejen trolejbusy v Komíně,ale tramvaj. dílny v Medlánkách jsou zralé na projetí buldozerem…
Projektoval Centroprojekt a ten ještě „žije“. Někdo z těch dvou účastníků něco podělal. Evidentně do toho nikdo nechce strkat nos.
Dá se dohledat že Stavex měl problémy s platbou za beton tím my přijde logické že pravděpodobně konstrukci budovy zeslabil aby snížil množství betonu nebo použil levnější beton na stavbu (to je ale moje spekulace)
Ten barak je od zacatku nestastny, spatne podlozi, postupne seda, ted se jeste projevily problemy statickeho razu, castecne i diky nekvalitni udrzbe. Ostatne na k-report jsem daval i stare clanky z novin, muzeme si precist, jak moc problemova ta stavba byla i diky krachu Stavexu – https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4633668 (odkaz necham redakci na povazeni, zda ponechat). Nicmene – staticko-konstrukcni reseni projektovala firma RECOC, snad mohu jmenovat. Uz dlouha leta patri mezi spicku v oboru, konkretne zakladani na pilotech a na to nastavenou ocelobetonovou konstrukci jsem s nimi resil jako clen projekcniho tymu u jedne vetsi zakazky cca 5 let zpet. Dovolim si… Číst vice »
Statikům se omlouvám, to už mi vypadlo po těch letech z hlavy. Projektant ZTI byl totální magor, ale to naštěstí nemělo vliv na statiku :-).
V areálu Zetoru se dá nastavět hal…ale ne, my budem vymejšlet stropy, po kterejch budou jezdit 16tunový potvory. Pak se zjistí, že ani ty už substrát nepoberou, a budem stavět stopy, po kterejch budou jezdit 38tunový potvory…
nejdřív si to vozovnu zničili a teď ji chtěj ,aby jim ji ostatní opravili.neopravte jim nic,kdo to poškodil,tak ať to opraví.
Jako mechanik se doznávám, že jsem po vozovně také nescětně kráte jel, a dokonce i přes vršek. Jsem ochoten donést z domu dva zbylé pytle samonivelační podlahy, jeden pytel sádry, asi tři ytongy, ba i vlastní zednickou lžíci. U kamaráda jsem navíc schopen zajistit cca jednu paletu vepřovicových cihel.
Úplně vidím tu scénu z Mrazíka, kdy loupežníkům padaj na hlavu jejich vlastní kyje…takový bumerang pro ODS…
Bumerang by to byl, pokud by ODS pocítila následky.
Ale strana, co raději tlačí do výstavby zbytečné lanovky za miliardu, co je naomčená do Stoky nebo exekutorské mafie, a u voličů ji to zjevně projde, ta strana asi těžko pocítí nějaké následky z blbé vozovny..
(nicméně zrovna zde moc nevím, jak moc ODS v devadesátkách ovlivnila výběr zhotovitele či jestli mohla tušit že krachne)
Tehdejší majitel Stavexu Pokorný byl velké zvíře v ODS, ale nakonec to nezvládl a hodil si to. Nejspíš věděl, proč.
Tahle vozovna je neštěstí, čert ji byl dlužen. Kdyby vůbec nebyla, horší by to nebylo.
V případě zrušení vozovny v Komíně by ji nahradily ostatní bez potíží? Nebo je „ta vozovka hodně špatná“. Co všechno je na Vozovně Komíně špatně?
Položil jste si někdy otázku, proč se vozovny nestavěj na několik pater, ale typicky jako jednopodlažní haly?
Tak to řekněte v Číně, Aténách 2x…
Nemyslím si že by jsme se bez této vozovny obešli.
Sice je v současnosti v Brně asi jen o 4 vozy více než před otevřením Vozovny komín ale místo 8 kloubů je jich dnes 70.
Ona myšlenka této Vozovny kde se plocha využije více způsoby tím že je patrová celkem chytrá.
Bohužel se ale realizovala v 90tkach pochybnou firmou a následně se neodborně opravovala.
Vozovna je složena z 6 sekcí (v řadě za sebou) kde ty čtyři vnitřní jsou ve špatném stavu.
Navíc Komín má výhodnou polohu pro výjezd jak na linky končící na České, tak na Kohoutovice, plus část kursů páteřní dvojlinky 25/26. Akorát že místo je moc blízko Švarcavy a její nivě.
Nikoliv. DP by si postavil vozovnu vlastní, novou a nejspíš bez soudních sporů. Život by šel trochu jinudy.
Majitel stavební firmy, která tu vozovnu stavěla, se nakonec oběsil.
To je „pěkná“ blbost. Bez Komína by nikdy nebylo možný realizovat tolik generálních oprav trolejbusů jako bylo v minulosti realizováno, a taky by nešlo realizovat výluku Tomkovo náměstí, kdy jediný možnývýjezd z Husovic je po Cejlu. Další věc pak je, že Husovice jsou technicky dávno za hranicí životnosti a Slatina je fakticky jenom nekrytá odstavná plocha s nějakým minimálním zázemím pro údržbu.
Viz odpověď liborovi.
Nemám tím na mysli, že by dodnes nebyla, jen že tehdy raději být neměla. Ta stavba danajský dar nebo možná i trojský kůň. Kolik sporů, času a peněz to spolklo… raději, kdyby to bylo celé jinak.