Brno má problém s trolejbusovou vozovnou, potřebuje kompletní opravu
O opravě se mluví deset let, po horním stání se už nesmí jezdit.
Brněnský dopravní podnik nemůže plně využívat trolejbusovou vozovnu v Komíně a je nutné provést kompletní opravu, řekla ČTK mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková. Důvod neupřesnila. Podle diskuse na dopravním serveru K-Report není možné využívat kompletní horní stání a nesmí po něm jezdit žádné trolejbusy. Vozovna má dvě podlaží.
Vozovna, která slouží provozu od roku 1997, je majetkem města a její oprava byla v plánu zhruba deset let. Ostatní vozovny jsou v majetku dopravního podniku. Před devíti lety město informovalo, že připravuje investiční záměr a že oprava bude stát 70 milionů korun. Nutné opravy však odkládalo až do stavu, kdy je část vozovny nevyužitelná. „Nyní jsme městem pověřeni my jako dopravní podnik, abychom vozovnu opravili,“ řekla Tomaštíková. Na dotaz, proč město nechalo zajít situaci v komínské vozovně tak daleko, ČTK odpověď zjišťuje.
„Kvůli nastalé situaci bude nutné provést organizační a provozní opatření. Areál vozovny bude dál sloužit k dennímu ošetření a očistě vozů a nadále zde zůstane určitý počet vozidel zaparkovaný,“ uvedla Tomaštíková. Doplnila, že dopravní podnik již zpracoval projektovou dokumentaci a má stavební povolení. Chystá se vybrat stavební firmu a předpokládá, že opravovat by se mělo letos a příští rok. „Nyní řešíme zajištění finančních prostředků na opravy,“ řekla Tomaštíková.
Dopravní podnik má ještě trolejbusovou vozovnu v Husovicích bez dílenského zázemí a vozovnu ve Slatině, která slouží společně i autobusům. Z Komína vyjíždějí trolejbusy převážně na linky v západní a severní části města, což je většina linek.
Komínská vozovna je v Brně nejmladší ze všech, postavená byla v roce 1997. Podle Českého rozhlasu jde o dědictví konce 90. let, kdy vozovnu stavěla firma Stavex. Ta zkrachovala, takže už tehdy odhalené stavební problémy u ní nemohlo město reklamovat.