Brno má přímé spojení s Římem, linku obslouží menší Embraery
Boeing 737-85F letecké společnosti AeroItalia. Zdroj: Flickr.com - Anna Zvereva

Na spojení by mělo podle dřívějších informací přispívat město Brno.
Na spojení by mělo podle dřívějších informací přispívat město Brno.
Každý rok tam začíná s pompou nějaká linka a pak potichu končí. Mezinárodní letiště do každé vesnice 😉
Ale linka Brno – Karlovy Vary s mezipřistáním v Českých Budějovicích by měla obrovský potenciál😉
Když může být prg vie což jsou vlakem 4 hodiny proč ne i vnitrostátní Brno Budějc, to je vlakem stejná vzdálenost, to samé Vary. Provozovat to může nová letecká společnost Rožmbairk.
Jenže linka prg-vie je z 90% feeder pro další linky austrianu dál do světa / evropy.
to vůbec nejde jakkoli dávat do jedné rovnice s nesmysly typu brno – budejic, budejic – vary apod.
No nevím, jestli počítáte pravidelné linky a ne chartery, tak posledně se rušil Berlín před 5 lety
Brno opět doplácí na to, že jak marketingové oddělení letiště (kdo ví, ten ví…), tak město a kraj, potažmo BVV, přistupují k prodávání nové linky jak kdyby prodávali rohlíky. Jenomže letenky si nikdo nebude kupovat jen proto, že v tom obchodě jsou, navíc v obchodě, o kterém zákazníci ani neví, že existuje. Minimálně ti, kteří tu linku financují miliony korun veřejných peněz, by si mohli uvědomit, že dát několik-set tisíc navíc do marketingu by mohlo zajistit, aby ty miliony nebyly ve výsledku jen zbytečně vyhozené peníze za linku, která kvůli „nepoptávce“ po jedné sezóně skončí (a navíc tím ještě prohloubí… Číst vice »
A fakt by ten marketing mělo dělat letiště a ne provozovatel? I když je pravda, že ten nejspíš litá na dotace a prokazatelnou ztrátu…
Možná by to chtělo už ty dotace na dálkovou přepravu zrušit úplně.
Jo, souhlasím, v normálním tržním prostředí, kdy by samotná ta aerolinka přišla s tím, že to chce lítat, tak jo. Ono i teď by to měla Aeroitalia dělat. Přidal bych k tomu ale dva rozměry: 1. Jednak když s něčím takovým Kraj/Město někoho osloví, tak není tak složité si udělat obrázek o tom, jak moc daný dopravce umí reálně prodávat letenky/marketovat je, jaký má na lokálním trhu Brand recognition, atd. Ryanair třeba tyhle věci umí nejlíp v Evropě, reaktivně všichni, kdo někam létají, tak vědí, co je to Ryanair, vzhledem k objemům Pax má taky deseti až stamiliony kontaktních údajů… Číst vice »
Tohle mělo být každopádně ohlídáno ve smlouvě o poskytnutí dotace. Je pravda, že o té lince vědělo minimum lidí. Navíc ta aerolinka je v ČR naprosto neznámá.
Ano ,marketing je důležitý pro úspěch linky to je jasné, ale když letiště Ostrava lákala do konce února na ,,zaleťte si na Kanáry,, tak mám pochyby o odhadu rozpočtu na propagaci linky……
Naprosto s Vámi souhlasím. Myslím, že marketing jak brněnského letiště tak kraje potažmo i města je tristní. O provozovateli letiště – Accolade si myslím své ( tomu je samotné letiště spíše na obtíž, přeci jenom sklady vynáší více ) Ale alespoň město by třeba já nevím, mohlo udělat plakáty v MHD zaleťte si z Brna do Milána, Londýna, Malagy, Říma, Tivatu a odkazy na dané letecké společnosti….. Určitě by to zase tolik nestálo….
Koukám na květen, všechny termíny v základním tarifu za 6k a víc. A to je tedy s dotací. Z Vídně se vejdu do 3k, bez dotace. Na to se asi úplně fronta stát nebude. Vzhledem k tomu, že tam ani není možnost návazných letů do světa, tak doufám, že je ta dotace dlouhodobě podmíněná nějakou průměrnou obsazeností.
Vaše neznalost jen potvrzuje, že marketing je 0. Musím Vás i autora článku opravit – možnost návazných letů Aeroitalia nabízí. Právě s přestupem v Římě. Ale jen dál na své lety. No a protože flotila Aeroitalie je aktuálně 15 letadel, garantovaný přestup z Brna Aeroitalia nabízí jen do 5 destinací – do: Cargliari, Catanie, Olbie Palerma nebo Lamezia Terme…
Což je přesně ten problém. Nasmlouvat si s dotacemi aerolinku, která neprodává přes GDS a nemá C/S nebo interlining s významnými světovými aerolinkami, je jen populismus a mrhání penězmi daňového poplatníka.
Kdyby Brno-Řím lítala ITA místo Aeroitalia, tak má ta investice smysl.
přesně – souhlasím. Buď nevyplácet dotace žádné nebo jen na linku 2x denně s garantovaným přestupem na lety dál do světa – třeba do nějakého většího hubu v okolí (AMS, CDG, FRA, MUC, WAW, ZRH). P2P linky totiž tolik přínosu městu i kraji jako dobře nastavená linka přestupní nepřinesou…
I ten Řím by byl v pohodě, ale s ITA. I kdybychom vzali jen Star Alliance aerolinky, tak při spojení 2x denně by byly návazné lety s Lufthansou, United, Air Canada, Aegean.
zajimavy vyber navaznych aerolinek – proc zrovna Lufthansa, UA, AC, A3?
jako kdyby tam jiny *A aerolinky nelitaly 😀
Zeptejte se webmastera letiště Fiumincino 🙂
Na seznamu aerolinek má jen tyto. A vytahovat to třeba z Flystats se mi tedy nechtělo.
vas netrklo, ze na tom seznamu, co maj na webu, maj na seznamu i perly jako Adria, Alitalia Express, Continetnal Airlines, Malev nebo spanair? 😀 ale ne, je to fuk , na funkci to nema vliv – *A aerolinek tam lita podstatne vice , takze potencial by tam byl. jen pozor na jednu vec – to ze jsou aerolinky v jedne alianci jeste neznamena, ze spolu vesele a štastně codesharujou, nebo maji alespon nejake „pouzitelné“ interline tarify. Nicmene – i tak si myslim, ze by to k nicemu nebylo. dokud budou mit brnaci hodinu od bran mesta videnske letiste s… Číst vice »
A proto píšu „dál do světa“ a ne „dál do Itálie“ 🙂
Máme fakt bohatá města…
Hlavně doufám, že do budoucna bude letů víc než 1 týdně. Aby to dávalo smysl pro transfery, mělo by jich být aspoň 3-4.
Zatím to bude létat 2krat týdně
Aby neco davalo smyl pro transfery, tak by to myselo byt 3-4x denne, ne tydne.
Je tu někdo z Brna, aby podal info, jak silná byla reklamní kampaň před spuštěním? Ono se není co divit, že o linku není moc velký zájem, když není v globálních distribučních systémech, natož aby se dala „normálně“ koupit navazující letenka z Říma dále do světa (ono to koupit jde, ale jen např.na Kiwi nebo Mytrip, to si člověk obvykle nekoupí). Jestli takto plánují i Amsterdam, tak jsou to jen promarněné příležitosti a vyhozené peníze daňového poplatníka.
tak zrovna rim a asi i amsterdam muzou byt destinace, ktery maj smysl i jako p2p … kdyz to nebude za rakety.
Obávám se, že na naplnění původně plánované 738 dvakrát týdně celoročně to nebude.
clanek pise, ze to bude litat embraer….
Ano, ale v článku se píše, že je to asi z důvodu slabého prodeje, protože původně to měl být 738.
Tak k čemu pak ty dotace?
dotace jsou nesmysl samy o sobe. tohle neni zadna dopravni obsluznost – tim spis, ze viden maj za rohem.
ale kdyz uz teda kraj (nebo mesto?) nutne potrebujou neco dotovat a chtej si tam ty letadlyka honit, tak porad ma smysl litat p2p do destinace, ktera ma aspon trosku turisticky potencial – coz rim splnuje docela dost, a amstr taky.
Reklamní kampaň byla tak silná, že když jsem si sám dělal před několika týdny ve volném čase průzkum mezi náhodnými lidmi v ulicích Brna, tak z mého (nereprezentativního samozřejmě) vzorku 242 dotázaných pouze necelých 6% mělo ponětí o tom, že od jara budou z Brna létat nějaké nové linky, a pouze cca. 2% dokázala identifikovat, že jedna z nich bude do Říma.
Osobně jsem zaznamenal jen jednu placenou reklamu na FB od Aeroitalia v souvislosti s nějakou slevovou akcí před asi dvěma týdny, předtím vůbec nic. Letiště, jako obvykle, proto zatím ani nehne prstem.
„Skvělé“. Tak to je obrovský úspěch, že se prodalo alespoň tolik letenek na první rotaci, kolik se prodalo.
Obávám se, že jste to napsal úplně přesně. Málokdo zde v Brně má vůbec povědomí, že taková linka začala létat (já si dělal nereprezentativní průzkum v okruhu svých přátel a dopadnul, myslím, obdobně jako ten Váš), což je ovšem naprosto přirozený důsledek toho, že reklama byla opravdu veškerá žádná. Na mě to snad nevyskočilo ani na tom FB, vzpomínám si maximálně na nějaký promo článek na místním internetovém médiu „Brněnská drbna“.
Ano, krásně se ukazuje, že největším nepřítelem místního letiště není Praha ani Vídeň, ale sami Brňáci.
Ještě jste se měl zeptat kde má Brno letiště, třeba by správná responze dosáhla i dvojciferná procenta
Obsazenost byla kolem 80-90lidi v obou směrech jako mohlo by to být lepší ,ale je to první let a čas ukáže nejde soudit po jednom letu zatím bude stačit si myslím ten embreaer 175 pro 88pax a časem se to třeba”doufám” zlepší a budou sem posílat větší stroje.
A z těch 80-90 bylo kolik skutečně „normálních cestujících“, nikoliv krajských politiků a úředníků, novinářů apod.
Doplňte otazník na konci.
Skoro bych řekl, že politici a novináři tam nebyli, vzhledem k tomu, že o tom kromě Zdopravy.cz nikdo nic nenapsal…
Ano, jelikož letenky od Aeroitalia nejsou vůbec laciné, tak by se ten Embraer mohl uživit.
A to by bylo fajn, jestli lítá Embraer nebo B737 je u takto krátkého letu podružné, hlavně aby linka přežila.