Obrazem: Brno má novou nádražní budovu. Otevřeli ji v Králově Poli
Nová nádražní budova Brno-Královo Pole. Zdroj: SŽ

Do prosince budou stavbaři pokračovat s rekonstrukcí třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Prodlužují také podchod pod celým kolejištěm.
Vypada to jak nakloneny lidl a uvnitr nic neni. Predtim to bylo alespon zajimavejsi. Hlavne ze na to prosustrovali furu verejnych penez.
Je to bezbariérové? Jako třeba rampa na nástupiště?
Třeba jako Šakvice, nebo Brno-Řečkovice.
Jako za 3.5 mld už by to mohli zvládnout. Výtah je u nás většinou malý na kolo. Nemluvě o elektokole u těch, jteří ho už potřebují – jak ho potáhnou schodech.
Výtah je sporný, v ČR je prakticky vždycky na kolo krátký.
V Rakousku existují běžně dlouhé výtahy ve velkých nádražích i na každé díře. U nás to není v projektu 🙁
Velikost výtahu „malý na kolo“ není jeho fyzikální vlastností. Dnes už se běžně používají výtahy 2,1 x 1,2 m.
Řešení s výtahem má zase výhody v tom, že:
-pro opravdu špatně pohyblivé je pohodlnější a bezpečnější, než šikmý chodník
-na nástupišti netvoří tak dlouhou překážku, nástupiště je tak pohodlnější a bezpečnější pro velký počet cestujících, kteří to mají v průměru blíž do podchodu
„Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno.“
To znamená, že do výstavby lávky bude zadní výstup z podchodu uzavřen a nebude se moct dojít aspoň ke stávajícímu mostku?
https://mapy.com/s/ranopofohu
Nebo naopak na druhou stranu např. k bytovce Myslínova 81
https://mapy.com/s/gutuhomapu
Já bych v tom nehledal nějakou vědu, prostě původní záměr dojít na Myslínovu potřebuje ještě mostek, ale ta cesta jak se po ní dřív sportovalo „za vagóny“ tam bude a tohle se tam napojí. Teda… aspoň doufám 🙂
Asi těžko, když je ta cesta v úrovni nástupišť.
Zdá se, že město Brno má i u tohoto nádraží problém s lávkou přes potok. Stejně jak skoro 3 roky na zastávce Starý Lískovec. Zatímco Správa železnic udělala za 3.5 mld Kč nové nádraží, tři peróny, nový podchod a zmodernizovala trať od Kuřimi do Maloměřic, město není schopno udělat obyčejnou lávku přes potok.
Ale to není nic proti Vsetínu. Tam ani rok a půl po dostavbě nádraží nejsou chodníky a parkovací dům, který jim postavila rovněž Správa železnic, nebyl Vsetín schopen vyasfaltovat cestu. Takže je stále mimo provoz.
Pokud bude méně financí a nezbude na takové paskvily jen dobře
Chybějí vám peníze na dávky, že chcete omezovat dopravní stavby?
Nebo chce jen efektivnější utrácení peněz na dopravu, než zrovna demolice a náhrady dosud funkčních budov, či (na jiných místech) konzervaci nevyhovujícího stavu, jak je žel i zvykem.
No byl jste někdy na místě? Tu budovu by nezachránila ani rekonstrukce za miliardu
Jak jste přišel na to, že do doby demolice byla budova dosud funkční?
Fungovala pokladna, nálevna i záchody. Nefungoval rozumnej přístup na nástupiště.
víc přemýšlet než konat by špatné nebylo….v ČR je 6250 a z toho 3800 jich je do 500 obyvatel infrastruktura je drahá… a pro takové obce nerentabilní investice.
Než se něco postaví, přemýšlí se dost dlouho. Až moc dlouho. Proto některé stavby tolik váznou.
Na dávkách jste možná Vy a je na ně dost
Stará budova byla prý předimenzovaná, byl to jeden z hlavních argumentů proti její rekonstrukci. A hle, nová budova je přinejmenším stejně velká. A na údržbu asi ještě náročnější.
To rozhodně není. Od pohledu je tak čtvrtinová, možná ani to ne.
Je o trochu menší, ale jako výhodná investice to moc nepúsobí. nové kolejiště bude asi přínosnější.
Když srovnám Krpoli za 3mld s Batelovem za 1mld, tak se to nezdá tak hrozné že?
Za ty 3.5 mld se udělala obnova celé trati až do Maloměřic, včetně mostů, a stanic
Do Maloměřic se předělávala jen jedna kolej, jen tak pro doplnění..
vypada to teda paradne… snad to neznici bezdaci a fetaci…
Chtělo by to agenturu jako na hlavaku.
Megalomanské, složité, předražené a náročné na údržbu. Bude zajímavé se tam podívat tak za pět let, na tu zažranou špínu všude, všelijaké zatékání a celkovou ušmudlanost a zašlost. Tak jako u ostatních staveb podobného typu u nás. A to alespoň dle subjektivního pocitu musím říct, že se ta údržba a úklid oproti minulému období zlepšila. Toto bude jen na tom úklidu a údržbě stát majlant s nejistým výsledkem… Bohužel, tak to je. Nebo mi to vyvraťte…
Zajímavé bude, jak úspěšně, nebo alespoň odhodlaně bude SŽ udržovat v čistotě od prachu ten lamelový strop.
Myslím, že časem v prostoru na lamelami může najít útočiště drobnější ptactvo a různé „hmyzy“.
Jako velké plus považuju, že SŽ upustila od dementní architektonické kreace – umělých děr ve střeše u terasy – viz původní návrhy.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/04/krpole2.jpg
Proč SŽ utápí miliardy v přestavbách staničních budov, když ty staré jsou stále ještě v rámci možností vyhovující, místo toho aby ty peníze šly na přestavbu nevyhovující infrastruktury?
Nové „sexy“ budovy podle nich zřejmě přitáhnou další cestující ze silnic, i když tratě zůstanou ve stejném stavu… Anebo o to spíše není shora zájem. Vykážeme investice a ukážeme, že to stejně nepomohlo. Taková klasika.
Je to tak. Fakt nepochopím proč se třeba místo megalomanské a vesměs zbytečné kompletní přestavby žst. Pardubice radši nevybudovala třetí a čtvrtá kolej z Prahy do Kolína.
A kudy byste tu třetí či čtvrtou kolej např. v tom Kolíně chtěl vést? Z jedné strany Labe, z druhé historické centrum města
Čtyřkolejku by stačilo ukončit kousek před Kolínem, zhruba co je Kolín zastávka.
A výhledově ty další dvě koleje postavit jako obchvat Kolína pro náklady a expresy, jako v St. Pölten.
Těch možností je hned několik.
1) „Obchvatem“ kolem Kolína. Nákladní ani expresní vrstvy do Kolína nepotřebují a mohou ho objet.
2) Dnes jde celkem v pohodě stavět dopravní stavby nad řekou.
3) Patrově po mostě nad stávající tratí.
Tratě nezůstanou ve stejném stavu. Traťová rychlost pro pendolino se zvýší ze 100 na 120 km/h! To je provozovatelem nejvíce zdůrazňovaná výhoda.
Protože vyřešit úzké místa železnice a chybějící kapacitu, to už je Vyšší dívčí…. To už je za hranicemi schopností Správy…
To je za hranicemi chápání politiků (ti rozumí hlavně kroucení kolečkem), takže SŽ nemá na tyto plány žádnou velkou podporu.
Vždyť se v rámci této akce opravila trať mezi Maloměřicemi a Kuřimí. Komplet se v KrPoli vyměnilo kolejiště a zabzař. Postavili nové mosty. Díky tomu je trať propustnější.
„Vyhovující“ byl jste vůbec někdy na starém nádraží v Králově Poli? Hnus.
V Brně je všechno hnus. Čím to?
40 let se za komancu na Brně šetřilo a po revoluci a rozpadu federace s tím cajzli pokračují dál. Viz rozpočtové určení daní. Proto. A jste mají velkopansky rády a kecy.
Hala bude.
Protože je to jednodušší a nadává na to míň lidí, než když se zavře nějaká trať, nebo se předělává delší dobu za omezeného provozu.
Původní vzhled byl dosti děsivý, jak tam člověk vlezl, padla na něho tíseň, že jen takové malé NIC, do koutů se raději nedívat a rychle pryč. Teď to snad bude základna terminálu. Šimice to samé.
Šimice souhlas, ale ten Kénik je jak z fóru “Fero, umyjeme si tie decká, alebo si urobíme nové?”
Ta stará budova byla v dezolátním stavu a v žádném případě nevyhovovala požadavkům na umístění technologií a dalších náležitostí, které však bystrému oku odborníka na psané slovo vzatého určitě nemohlo ujít….
A co je tam lepší, než bylo v původní hale, o kterou se desetiletí nikdo nestaral?
Utratite 3.5mld, misto toho, abyste stavěl nový tratě a neseberou vám tak peníze na investice na příští rok?
Ve staré hale bylo zima – doslova průvan a ne vyloženě bezdomovci a feťáci ale pobudové, jsem zvědav, jak efektivně pobudům zabrání se nastěhovat do té nové haly, ale možná na to mysleli už architektonicky jako v případě Wien Hbf.
Jistě jste si všimli, že nová budova už nemá zaústěný ten tmavý starý posprejovaný podchod dovnitř, ale průchod je volně ven. Tudíž se nová budova bude na noc zamykat. Ochranka tam už teď funguje. Byl jsem se tam podívat.
Nechápu ten trend u nových staveb SŽ (Bubny, ale i třeba tady) cpát všude hromadu kamer. Když se na to člověk zaměří, bohužel jich u každé novostavby z dílny SŽ nalezne víc než by bylo zdrávo. Hned si tak cestující připadá pod nepříjemným drobnohledem, jako někde v Číně… : (
Kdyz máte dohledový centrum proti hrozbám jako terorismus aspoň za miliardu, tak se musi dívat na kamery… a jen z nádraží. Není možný, aby se sabotér/terorista podíval na zprávy o železničních neštěstích a pak nechal na třeba na koridorovým přejezdu traktor s vlečkou plný betonových bloků.
U investice za takový love mají být kamery všude. Ještě aby fungovaly a používaly se…
Není v dlouhodobém plánu města, až tedy vystaví vysutou lávku přes řeku Ponávku (a přemostí na druhé straně města veletok Leskavy), posunout dopravní uzel MHD blíže k vlakům? Třeba výstup z tramvají na konečné?
Jakože by se dejmetomu polovina z té minuty (dveře budovy – kraj zastávky šaliny) dala stáhnout?
Někdy i 30 vteřin rozhoduje. U hůře pohyblivých pak i ty metry. Záleží, jak náročné by to bylo stavebně a pak i provozně. Ale když mohou v Praze postavit kousek od křižovatky ještě extra vjezd pro ‚mega‘ průjezdnou smyčku (od níž je to do metra ovšem také ještě kus cesty, jen aby to bylo v hale, a hlavně ne hned na jejím kraji), proč ne. 🙂
Do metra je to u nás daleko všude…
Celý ten uzel MHD by potřeboval přestavět. Třeba z nástupiště na zastávku 84 a E56 u zahradnictví je to skoro 400 metrů.
Myslím, že je to v plánu městské části. ale jak to bude vypadat….
Zajímavé kolik dopravních odborníků v republice máme a přitom u nás v projekci máme nouzi o zaměstnance. Přijďte, vymyslete, nakreslete spočítejte a pak vás přijmeme…..možná.
To samé říkám i ve svém oboru. 😀 Jinak jsem taky dopravní inženýr.
Ještě bych dodal: Projednejte, prosaďte a vyřiďte na úřadech….
Chapu, ze kazdemu se libi neco jineho. Ja nemam rad koncept ‚luxusni hala‘ a mala striska nad nastupistem. Mne by se mnohem vic libilo, kdyby byla hala polovicni/zadna a nastupiste byla zastresena komplet. Cekat na nastupistu v lete kdy prazi slunko, nebo v zime kdyz fuci neni nic extra a dobihat vlak z haly je taky na prd.
No, a vyřešilo by zastřešení (třeba i „úplné“) to foukání? Nepotřebovalo by to pak i „dveře“ pro vlak? 🙂
Ale ano, částečně by to i to foukání jistě omezilo, proto se asi nějaká forma „tunelu“ (úplně zastřešení nástupišť, obvykle prosklené) na hodně významných nádražích už zřídila, ale nemá to ani Brno hl.n. takže zase těžko čekat v KrPoli…
Všechna královopolská nástupiště budou mít standardní zastřešení. A dle mého neexistuje špatné počasí, jen nevhodně oblečení lidé.
No ale přecejen, postele si na freiplatze nestavíme… takže všeho s Mírou 🙂
Budova sklo a ocelová kostra. Vizuál uvniťř super. Až na ty plastové rostliny. V době grýndýlu plastové rostliny? To frčelo někdy v 80 a 90letech, kdyz byl Bc. Jiří Svoboda ještě mladý kořeň, ne?
Rostlinky jsou sice plastové, ale zjistíte to až při podrobnějším zkoumání zblízka. Vypadají docela dobře a jsou bezúdržbové.
K dokonalosti chybí jen, že na nástupiště mohla být rampa (místo výtahu, nebo i výtah + rampa). Výtah se může pokazit a také se vše se do něj vejde (třeba kolo s dětským vozíkem).
Jsem zvědav, bude-li zachováno propojení s tramvajovými kolejemi. V dnešní době asi nemá moc využití? Ale výhybka tam nachystaná je, ale možná to bude jen šturc.
Výhybka je nachystaná jak z vlakové koleje, tak z tramvajové smyčky. Dpmb ji před dvěma měsíci měnil. Vlečka tak zůstane zachována, kdysi v zad. dokumentaci byl požadavek dpmb na opravu kolejiště vlečky.
A jak jsou vlastně dlouhé ty nové výtahy? Vejde se tam osoba s dlouhým kočárkem (třeba běhacím)? Kolo s brašnami, aniž by se muselo stavět na výšku? Dokonce kolo s cyklovozíkem, jako je to běžné na středně velkých a větších nádražích v Rakousku?
Nyní se běžně dávají výtahy 2,1 x 1,2 m. Takže kolo i kočárek bez problému. S tím připojeným vozíkem mi nepřijde, že by to bylo relevantní. Do vlaku taky nenastupujete s připojeným vozíkem, nebo ano?
Dalo by se celkem říct že co nevejde do takového výtahy, tak to bych chtěl vidět jak vleze do vlaku… jako ano, možná když bude (skoro) prázdný, tak tam kolo s těžkými kufry dáte, a to bez zavěšení, ale když to tak udělá každý druhý tak se zase nevejdeme 🙁
Do nízkopodlažní příměstské jednotky na plošinu snad bez problémů, na to tam to místo je. Každý druhý to určitě neudělá. I v dálkových vlacích bývá místo pro kola tak desetiny sedících, ne-li méně. A brašny dají do polic.
Tak ty co vejdou do polic, ty do výtahu vejdou taky….
Hodně často se propojení využívá pro přejetí podbíječky na tramvajovou (tady teda šalinovou) síť.
To není pravda. Podbíječky používané pro podbíjení tramvajových tratí se vozí výhradně po silnici až přímo na místo určení, protože jejich konstrukce a rozměry neumožňují průjezd oblouky o malých poloměrech běžně se vyskytujících na tramvajových tratích. Podbíječka, která by přijela z vlečky v Krpoli by dojela tak maximálně k Semilassu.
Jak které, jak kde a jak kam.
Jak prosím naložíte kolo s dětským vozíkem do vlaku, když nevejde ani do dost velkého výtahu? Tak snad jedině že byste to rozpojoval až na nástupišti, místo o sto metrů dříve… asi by se hodilo, ale dost vyjímečně. Problém by mohl být v tom že šikmá rampa potřebuje nějaký sklon, a tím pádem i nějakou délku. To znamená že vás z toho podchodu přivede třeba o 20-30m „jinam“ než schodiště, což nemusí být tak zcela žádoucí… aby náhodou kvůli jednomu vozíku za rok nechodily tisíce cestujících o 50m navíc! Na to nástupiště u budovy jezdí jen malý zlomek spojů, to… Číst vice »
No, rozdíl je v tom, že ani kolo ani dítě nemusím nechávat samotné v jiném patře. Před vlakem rozpojím a postupně naložím. Takže v době, kdy to pro mě bylo aktuální jsem byl taky rád za rampu, neboť tak dlouhý výtah jsem nikdy nepotkal.
Ano, přesně tak. Pocit nechat kojence v jiném patře nebyl ten příjemný! Dlouhé vytahy v Rakousku na vsech významnějších stanicich
Brno hl.n. popravdě jezdíme přes služební přejezdy se staženými pulkami, jelikož když SŽ zahlásí číslo nástupiště, tak s dvěmi voziky (nebo i jedním) to nejde legálně stihnout, aniž by vlak neujel. Podobně Bohumín, Břeclav, tam jsou navíc přejezdy daleko a vlaky tam asi jezdí dost rychle.
Když mohou jít na „elektrische Linie“ i o půl minuty déle… 🙂 Nejméně polovina pak využije schodiště vedle. Hodí se to i lidem s pojízdnými kufry. Ovšem, zacházka to šikovná není, s tím souhlasím.
Pokud pojedete s kolem a malým dítětem spícím v kočárku, necháte dítě samotné v podchodu, vyjedete výtahem s kolem a pak se vrátíte pro dítě? To asi ne. A ano, do vlaku se sice kolo s připojeným vozíkem nevejde, ale dá se před nástupem odpojit. S dnešními bezbariérovými vlaky žádný problém. Problém je jen ten výtah. Ano, takovýchto cestujících není mnoho, ale to nakonec ani invalidů na vozíku. Ano, rampa potřebuje délku. Ale vlak také nemá nulovou délku a je celkem jedno, jestli to mám ze dveří vlaku do podchodu 40 m po nástupišti a pak 10 m po schodech… Číst vice »
Vydržte, všechno bude. Nejdřív se na tom místě musí uklidit. Rampy se zkoušely, ale byl to hrozný paskvil. Peróny by se posunuly o desítky metrů směrem na Kuřim a docházková vzdálenost byla taky proti.
Pokud si dobře vzpomínám, součástí toho plánu bude i parkovací dům vedle. (jak spinkají autobusky, když mají tu dlouhou pauzu) Za mě je tam jediné mínus a to, že tam bylo spousta prostoru udělat ten přístup na peróny nakloněným chodníkem a né dvojema schodama (tj. chtělo to okopírovat Řečkovice) A v tom rožku za výtahy budou bezdéčka, ten si o to úplně říká. …Ale to už bychom asi chtěli moc. 🙂
Parkovací dům bude místo garáží.
Na Brno dobrý. V Praze takhle vypadá obchod se stavebninami.
A v Brně vypadá obchod se stavebninami jak?
🙂
Napsal arogantní Petr z Prahe, který ovšem pochází z Vlčí hmly u Medvědova, kde mají všechno nejlepší…..
Subjektivně to není můj šálek kávy, ta červená má připomínat strop nové budovy na Hlaváku?
Jinak to vypadá, jako autosalon, ale treba v realu lepsi, nez na foto.
Bude tam nějaké občerstvení nebo pekárna? Staré nádraží bylo sice otřesné ale aspoň nějaká možnost koupit si kafe a něco k zakousnutí k tomu tam byla.
Architektonicky se mi to líbí, jen to barevné schéma nemuselo být jako sídlo Správy Železnic… Místo oranžové dřevo a vypadalo by to hned líp.
Vypadalo by to líp rok,maximálně dva…
A je to už zkolaudovaný? Někde se říkalo, že je velký problém se střechou, tak třeba se to podařilo podařilo vyřešit.
Za 3,5 mld. problém se střechou :D? Aby to nedopadlo jako tenkrát v České Třebové kde se zřítila střecha v zbrusu nové sportovní hale.
Může mi prosím někdo vysvětlit, jakým způsobem se touto investicí zvýší odstavná kapacita pro dálkové vlaky? A obecně – jak konkrétně tato stavba pomůže samotnému provozu?
No s tou kapacitou pro odstavy je to kec, ale jinak to dopravě pomůže dost i tak:
-zvýšení rychlostí do předjízdných kolejí (od Kuřimi 80 na 3,5,4; od Brna 60 na 4, ostatní 50 – původně bylo 40) – umožní zkrátit JD i intervaly.
-kuřimské spojky na 80
-prodloužení koleje č. 5 pro dlouhé nákladní vlaky – operativní vyčkávání před uzlem
Souhlasím, jen s výhradou že od Kuřimi minimálně na 3SK (hádám nebude jediná) bude 80 až s ETCS, jelikož tam někdo vymyslel cesťák co není na zábrzdnou k odjezdu, takže tam pro jistotu ani není pruh. Navíc je ten cesťák tak dobře umístěn za obloukem, že vytváří situaci alá vjezd do Židenic od Adamova. Taktéž jsem se ještě nedozvěděl jak se umístí „5“ tabulky na zkrácená návěstidla S7 a 2L. Jinde jsem v takovém případě viděl zkrácené označovací pásy, takže se budou měnit? Nebo se i s tímto počká na ETCS? Všechno by mi bylo jedno, kdyby byl k instalaci… Číst vice »
Pane kolego, palec nahoru. Vzhledem k přesným informacím se určitě musíme znát.
3.5mld? Krásný! Kolik boxů na kola, kolik míst v parkovacím domě? Kolik z nich s nabíječkou? V ty hale jsou i nějaký další služby? Potraviny, pekárna, výdejní boxy, lékárna?
Jeste bych připomenul, že rozpočet Brna na dopravu je nějakých 3.8mld …aby to bylo v perspektivě.
Noclehárna. Bude.
Jo, taky si nedokážu představit postavit za ty peníze pro bezďáky nic jiného
No jasně. Teď to otevřeli a už tam budou veškeré služby.
Parkoviště pod mostem co je před budovou, nicméně toto nádraží je určené spíše pro lidi, kteří míří od Tišnovska vlakem, takže tam zase tolik parkovacích míst není potřeba.-
A místní dokáží na toto nádraží dojet mastnou tyčí…
A někteří i šalinou…
A taky šmirglem, trajfem, kloubem a kdo bude hodný, tak ho mastnou tyčí dovezou až na perón po spojce pro šaliny 🙂
Myslím, že má v blízkosti nádraží vzniknout P+R parkoviště. a
Za 3,5 miliardy ale včetně rekonstrukce druhé koleje z Židenic do Kuřimi, včetně mostu atd. Tedy nejedná se jen o samotnou stanici.
Jsem zvědav, zda zam dají nějaký supermarket. Protože ten by se jistě uchytil.
Jojo, větší a hezčí nádraží než v Cajzlově-bubnech.
Skoro se nechce věřit, že to zaštiťovala SŽ. Ale Svoboda blekotal skoro stejně.
Ačkoliv bydlím téměř na dohled Krpole, tak mi Bubny přijdou hezčí, čímž tedy nijak neupírám kvalitu i Krpoli (ale ještě sem tam nebyl fyzicky)
Jo, hezčí to je. Nicméně aby to tak zůstalo, bude to vyžadovat i nějakou údržbu. Bubny jsou postaveny tak, že na údržbu postačí wapka.
A jestli jsem se dobře díval na obr, tak podchod ústí vedle budovy, takže většina cestujících tu budovu prostě obejde. Do horního patra přijdou asi hlavně příjezdy od prvního nástupiště. Což mi přijde málo.
Jako pěkný… ale naprosto všude chybí lavičky. Nejvíce dole v hale, podle fotek je tam pouhých šest míst. To jako vážně?? To samé na druhém nástupišti, přitom míst kam je umístit je tam plno. Nevím, nechápu.
A určitě je už ten mobiliář kompletní??
Pěkné.
Co je to za paskvil, ty výhybky v oblouku u prvního nástupiště? to tam nešlo napojit nějakým angličákem? Moje OCD úplně trpí, když vidí to napojení předjízdné koleje mimo osu.
Angličák je složitější výhybka a když není nutné ho použít, tak tím lépe.
Jestli jsou ty 2 výhybky transformované na první pohled nevidím, ale je to možné.
Nejsou.
Tak pokud ty 2 výhybky transformované nejsou, tak tím líp.
Takže za prvé – Angličák, jak již tady někdo napsal, je složitější a SŽ se snaží všemi silami jim vyhnout. Údržba nic moc. Jezdily by po něm hlavně těžké nákladní vlaky. Za druhé směrové poměry ze všech dopravních směrů jsou plynulé oblouky 300m, pouze krátký oblouk je mezi výhybkami při jízdě do starého Krpol. nádraží z koleje č. 7 (to je ta u VB).
“Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno.”
— jestli to má na starosti ten samej fachman, co výstavbu cesty k zastávce v Lískovcu, tak si ještě počkáme…
To vyřeší „dočasně“ jedno širší prkno…
Než přijde větší déšť a odnese ho …
Zajímavé, ty domky se nezdají být nějak pravidelně zaplavované? Ale uznávám že ve výšce vozovky už by to byl zážitek přecejen trochu dobrodružný (bez zábradlí)… měl jsem na mysli spíš tak asi kousek nad úrovní opevnění břehu (kamenný břeh)…
https://mapy.com/s/pepefajuhe
Na fotografiích je to monstrum ještě ohyzdnější než na vizualizacích. Spržel si zde trhla ostudu doslova kolosální.
Trochu se to zapráší (to bude hned, je to hned pod výpadovkou) a bude to k nerozeznání od okolí. Umývat to nikdo nebude, o to strach nemám…
Ach jo. Ani nevím co k takovému zbytečnému hejtu napsat. Možná to napřed zkuste navštívit. Ale předpokládám absolutní předpojatost.
Ani nevím jak strašně moc na konci dne záleží na té budově, když před ní se nezměnilo nic. To sice není vina spržele, ale…
Musel si ulevit a plivnout:-(
On si prostě musel kopnout , to už tak někteří lidé mají.
Já cestuju pouze za architekturou vysoce kvalitní. Odpad vidět nemusím, nejsem šotouš. Mimochodem, vaše replika je nenávistná ještě více než můj původní post. Proto následoval tento můj útok. Příště se věnujte oslavám hnusu místo vyvolávání konfliktů pokusy o urážení názorových oponentů. Já na obdivovatele té hrůzy také neútočím.
No vidíte, ani nebudete uživatelem této stavby takže na ní vůbec nebudete koukat ale vadí vám že „támhle někde daleko stojí hnusná budova“… nechápu.
Samozřejmě mi to vadí. Jsem občan ČR a tudíž mi vadí, když jsou veřejné prostředky utráceny dle libovůle úředníků. O tak významné stavbě, jako je druhé nejvýznamnější nádraží v druhém největším městě země nesmí rozhodovat úředníci kdesi v zákulisí. Na takové stavby prostě Spržel musí automaticky vypsat architektonickou soutěž a ve úředníci vůbec nesmí pomyslet na to, že by ve o ní rozhodli sami. Zde to podle mého názoru dopadlo naprosto katastrofálně, podle vašeho dobře. V tom shodu nenajdeme. Domníváte se, že z otevřené architektonické soutěže by nevzešel lepší dům?
Já vaše argumenty chápu, ale možná nemáte informace o jiném „architektonickém“ skvostu na toto nádraží z roku 2010 od páně Parolka. Docela by mně zajímalo vaše hodnocení 🙂
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/kralovo-pole-ma-svuj-sen-o-nadrazi-ve-tvaru-vazky.A100118_185223_brno_dmk
V této optice by se dalo říci, že SŽ ignorací jeho návrhu zabránila znehodnocení veřejného prostoru.
Ufff. To je síla. Tohle je až příliš organické. Ale nevím, jestli bych psal úplně stejně odsudky. Nicméně oproti realizované podobě je Parolek konzistentní. Realizovaná práce anonymních zaměstnanců SUDOPu vypadá z každé strany jako úplně jiný dům. Něco mi říká, že ani Parolkova lidožravá obludka by v otevřené soutěži neznamenala větší úspěch. Přivádíte mě ale k tomu, že jsem udělal chybu, když jsem spolu s úředníky nejmenoval i politiky. Ani ti by neměli rozhodovat bez otevřených architektonických soutěží.
Vidíte, a když tu vidím někoho nalézat „pozitivní body“ na tom vážkoidním návrhu, tak si musím myslet že dává absolutní přednost formě před funkcí, a to tedy v žádném případě není můj šálek kávy… Já tam ovšem budu chodit, takže si milerád nechám ujít moderní prvky se sprzněným přístupem „zvrchu“ přes lávky když místní (výškové) poměry jasně vyžadují přístup „spodem“…
Já bych doporučil srovnávací návštěvu po první sezóně, aby bylo vidět, jaký je SŽ expert na údržbu, zejména velkých prosklených ploch.
Dej si prášek, tupane. Jedno z mála nádraží, které nepřišlo o koleje, rampu a vlečky po řádění Sabotáže. A ta budova vypadá moc hezky.
A navíc přišlo rozumné řešení bez ztracených spádů, srov. s dávnou (skoro 16 let zpět) „vážkou“ s nadchody, které by tam byly podobně nesmyslné, jako je naopak nesmyslný podchod v žst. Most.
No, to vážkové řešení by bylo uživatelsky naprd ale asi by bylo vysoce hodnotné…?! Též jsem rád že odešlo do zapomnění…
Chovejte se slušně. Nepatřím do vaší rodiny, abyste mi tykal.
Nepřišla o koleje? Jste špatně informován..
Kolejí je tam stejně, dokonce o trochu víc protože je tam prodloužená vstupní nákladní kolej do uzlu Brno. Pouze se jedna zkrátila kvůli rampě na Myslinovu.
Soudě podle lajků jste kolosálně marginální.
Nemám populistické ambice.
Viděl, nebo navštívil jste předchozí budovu tohoto nádraží?
Pokud ano, tak sám musíte uznat, že toto je posun o 1000% dopředu.
Ano. Byl to hybrid pozdního funkcionalismu a socialistického realismu. Rozhodně nelituju toho, že lehlo. Já jen kritizuju následek arogantní namyšlené zvůle úředníků Spržele, kteří se rozhodli neuspořádat architektonickou soutěž a na desetiletí tím poškodili Brno. V Praze jsme jim to už naštěstí zatrhli.
No oni ji ve skutečnosti uspořádali a myslím, že by šlo i dohledat na zdejších stránkách informaci k soutěži. Jen se na to nakonec vysrali a udělali toto. Ale i tak je to posun a to obrovský.
A jakožto někdo, kdo toto nádraží zná skoro od narození to mohu celkem adekvátně posoudit 🙂
Vypadá to samozřejmě hezky, ale co strašně moc chybí tak lavičky! V patře sice nějaké vidíme, ale nejvíc cestujících se bude nacházet dole v hale. Zatím podle fotek vidím sezení pro pouhých šest lidí… To jako vážně? Lavičky hodně chybí i na druhém nástupišti, přitom prostoru kam je umístit je tam nadbytek. Třeba okolo výtahu a jinde. Jo a odpadkové koše, taky nejsou…
No doposud do toho patra prakticky nikdo nechodil, já tam byl za celý život (v Brně) asi jednou… jestli teď začne víc vlaků jezdit „od budovy“ tak snad, ale nespíš bude pořád hlavní masa spojů odjíždět od ostrovních nástupišť a potom skutečně na vybavení patra moc nezáleží a hlavní bude to přízemí.
Ale vidím tam nějaké stolečky, není to ještě od cateringu při otvírání? Pokud ano, tak tam na ty lavky zatím nebylo místo a možná tam budou až ty stolíky vypadnou…
Posledních několik let od prvního nástupiště odjíždí žluté vlaky do Ostravy
Přes Třebovou? OK, to asi nebude natrvalo (resp. jakmile nebude Vyškov totálně zašpuntovaný, kdo by tak jel?) ale jo tušil jsem že tam semtam cosi jede…
Přes Třebovou? Cože?
Vlaky z Ostravy jedou přes Přerov, Vyškov a Brno hl.n. do Brno Kr.Pole, kde pravidelně končí u prvního nástupiště, kde se obrací lokolotiva a jede se zpět. Není důvod na tom cokoliv měnit ani po přestavbě Brno-Přerov.
Pardon, to je vysvětlení proč jsem odtama nikdy nejel… na hlavas to mám stejně daleko jako do krpole, ale musel bych tam být o 20min dřív, jel delší dobu a směl si za to zaplatit víc peněz…
Při jízdě kamkoliv „na Tišnov“ je to pak přesně naopak. Tam KrPole vyhrává…
Od budovy jezdí akorát R8 a na tom není důvod něco měnit.
Představuji si, že dost lidí může preferovat vyjet po eskalátorech a sedět v klidnějším patře. Minimálně s tím nebudou mít velký problém pokud se budou chtít posadit a musí čekat dlouho na stanici
Bude tam tepleji. A lze krásně pozorovat provoz.
Samozřejmě je to ještě trochu syrové. Chybí tam toho víc, ale to se doplní časem. Myslím nápojové automaty, bankomat a nakonec myslím, že i ty lavičky. Nahoře by měla být nějaká kavárna i s posezením.
Pokud si vzpomínám tak s nějakým místem k sezení to nebylo úžasné ani na starém nádražím. Uvidíme jak to bude vypadat finálně. Jinak pro zajimavost na vitruálním modelu noveho hlavního nádraží jsem taky téměř žádné lavičky neviděl, předpokládám (doufám), že tam ale taky v praxi nějaké budou.
Tak to musíte být hodně starý, že si pamatujete i starou nádražní budovu v Králově Poli a jestli se v ní, respektive před ní dalo sednout na lavičku…
To co šlo teď „k zemi“ to mělo v přízemí uprostřed dvě řady laviček zády k somě, asi tak 2x 4-5 laviček… nějakých 20-30 míst… obvykle se nikdo nemusel mačkat.