Obrazem: Brno má novou nádražní budovu. Otevřeli ji v Králově Poli
Nová nádražní budova Brno-Královo Pole. Zdroj: SŽ

Do prosince budou stavbaři pokračovat s rekonstrukcí třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Prodlužují také podchod pod celým kolejištěm.
Na Brno dobrý. V Praze takhle vypadá obchod se stavebninami.
Bude tam nějaké občerstvení nebo pekárna? Staré nádraží bylo sice otřesné ale aspoň nějaká možnost koupit si kafe a něco k zakousnutí k tomu tam byla.
Architektonicky se mi to líbí, jen to barevné schéma nemuselo být jako sídlo Správy Železnic… Místo oranžové dřevo a vypadalo by to hned líp.
A je to už zkolaudovaný? Někde se říkalo, že je velký problém se střechou, tak třeba se to podařilo podařilo vyřešit.
Může mi prosím někdo vysvětlit, jakým způsobem se touto investicí zvýší odstavná kapacita pro dálkové vlaky? A obecně – jak konkrétně tato stavba pomůže samotnému provozu?
No s tou kapacitou pro odstavy je to kec, ale jinak to dopravě pomůže dost i tak:
-zvýšení rychlostí do předjízdných kolejí (od Kuřimi 80 na 3,5,4; od Brna 60 na 4, ostatní 50 – původně bylo 40) – umožní zkrátit JD i intervaly.
-kuřimské spojky na 80
-prodloužení koleje č. 5 pro dlouhé nákladní vlaky – operativní vyčkávání před uzlem
3.5mld? Krásný! Kolik boxů na kola, kolik míst v parkovacím domě? Kolik z nich s nabíječkou? V ty hale jsou i nějaký další služby? Potraviny, pekárna, výdejní boxy, lékárna?
Jeste bych připomenul, že rozpočet Brna na dopravu je nějakých 3.8mld …aby to bylo v perspektivě.
Noclehárna. Bude.
Jo, taky si nedokážu představit postavit za ty peníze pro bezďáky nic jiného
No jasně. Teď to otevřeli a už tam budou veškeré služby.
Parkoviště pod mostem co je před budovou, nicméně toto nádraží je určené spíše pro lidi, kteří míří od Tišnovska vlakem, takže tam zase tolik parkovacích míst není potřeba.-
A místní dokáží na toto nádraží dojet mastnou tyčí…
A někteří i šalinou…
Jojo, větší a hezčí nádraží než v Cajzlově-bubnech.
Skoro se nechce věřit, že to zaštiťovala SŽ. Ale Svoboda blekotal skoro stejně.
Jako pěkný… ale naprosto všude chybí lavičky. Nejvíce dole v hale, podle fotek je tam pouhých šest míst. To jako vážně?? To samé na druhém nástupišti, přitom míst kam je umístit je tam plno. Nevím, nechápu.
A určitě je už ten mobiliář kompletní??
Pěkné.
Co je to za paskvil, ty výhybky v oblouku u prvního nástupiště? to tam nešlo napojit nějakým angličákem? Moje OCD úplně trpí, když vidí to napojení předjízdné koleje mimo osu.
“Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno.”
— jestli to má na starosti ten samej fachman, co výstavbu cesty k zastávce v Lískovcu, tak si ještě počkáme…
To vyřeší „dočasně“ jedno širší prkno…
Na fotografiích je to monstrum ještě ohyzdnější než na vizualizacích. Spržel si zde trhla ostudu doslova kolosální.
Trochu se to zapráší (to bude hned, je to hned pod výpadovkou) a bude to k nerozeznání od okolí. Umývat to nikdo nebude, o to strach nemám…
Ach jo. Ani nevím co k takovému zbytečnému hejtu napsat. Možná to napřed zkuste navštívit. Ale předpokládám absolutní předpojatost.
Ani nevím jak strašně moc na konci dne záleží na té budově, když před ní se nezměnilo nic. To sice není vina spržele, ale…
Musel si ulevit a plivnout:-(
On si prostě musel kopnout , to už tak někteří lidé mají.
Já cestuju pouze za architekturou vysoce kvalitní. Odpad vidět nemusím, nejsem šotouš. Mimochodem, vaše replika je nenávistná ještě více než můj původní post. Proto následoval tento můj útok. Příště se věnujte oslavám hnusu místo vyvolávání konfliktů pokusy o urážení názorových oponentů. Já na obdivovatele té hrůzy také neútočím.
No vidíte, ani nebudete uživatelem této stavby takže na ní vůbec nebudete koukat ale vadí vám že „támhle někde daleko stojí hnusná budova“… nechápu.
Dej si prášek, tupane. Jedno z mála nádraží, které nepřišlo o koleje, rampu a vlečky po řádění Sabotáže. A ta budova vypadá moc hezky.
A navíc přišlo rozumné řešení bez ztracených spádů, srov. s dávnou (skoro 16 let zpět) „vážkou“ s nadchody, které by tam byly podobně nesmyslné, jako je naopak nesmyslný podchod v žst. Most.
Soudě podle lajků jste kolosálně marginální.
Viděl, nebo navštívil jste předchozí budovu tohoto nádraží?
Pokud ano, tak sám musíte uznat, že toto je posun o 1000% dopředu.
Vypadá to samozřejmě hezky, ale co strašně moc chybí tak lavičky! V patře sice nějaké vidíme, ale nejvíc cestujících se bude nacházet dole v hale. Zatím podle fotek vidím sezení pro pouhých šest lidí… To jako vážně? Lavičky hodně chybí i na druhém nástupišti, přitom prostoru kam je umístit je tam nadbytek. Třeba okolo výtahu a jinde. Jo a odpadkové koše, taky nejsou…