Obrazem: Brno má novou nádražní budovu. Otevřeli ji v Králově Poli

Do prosince budou stavbaři pokračovat s rekonstrukcí třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Prodlužují také podchod pod celým kolejištěm.
Na Královopolském nádraží v Brně je cestujícím ode dneška k dispozici nová nádražní budova. Objekt vyrostl v rámci velké přestavby celé stanice za 3,4 miliardy korun.
V prostorách nové nádražní budovy najdou cestující pokladny i toalety. Využívat ji mohou i cestující z přilehlého terminálu MHD. Z objektu je navíc přímý přístup na navazující první nástupiště či do podchodu. Bezbariérovost zajišťuje výtah.
„Koncem letošního dubna jsme otevřeli pro veřejnost první dokončené nástupiště i část rozšířeného podchodu. Díky tomu odpadla nutnost využívat pro příchod k vlakům náhradní trasu přes koleje,“ uvedl šéf Správy železnic Jiří Svoboda.
V Králově Poli bude nyní pokračovat rekonstrukce třetího nástupiště a přilehlých kolejí. Stavbaři také prodlužují podchod pod celým kolejištěm. Hotovo má být ještě v prosinci letošního roku, do března roku příštího pak mají probíhat dokončovací práce. Přístup z podchodu až do Myslínovy ulice bude možný po výstavbě lávky přes říčku Ponávku, kterou zajistí město Brno.
V rámci modernizace se postupně přebudovává kolejiště v celé stanici. Vzroste kapacita pro odstavování souprav dálkových vlaků, pro potřeby nákladní dopravy dojde k prodloužení vybraných kolejí.
„Nové zabezpečovací zařízení a obnova mostů, propustků a silničního nadjezdu poskytnou zcela nový standard v bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy. Průjezd vlaků stanicí po dokončení prací bude možný rychlostí 120 km/h,“ uvedla dříve SŽ.
Zhotovitelem prací je sdružení firem OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a Tramo Rail. Komplexní rekonstrukce druhé největší brněnské železniční stanice vyjde na 3,4 miliardy korun bez DPH. Z fondů EU se hradí 80,75 % nákladů.