Brno má nového „slintače“. Dopravní podnik přestavěl další starý trolejbus na servisní vozidlo
Servisní trolejbus v Brně. Foto: DPMB
Speciální zařízení na trolejbusu zabraňuje vzniku námrazy na trolejích. Ta ovlivňuje plynulost jízdy.
Vážený pane Meichsner,
T14 je označení pro tramvaj, zvanou „Porsche“, trolejbus, který figuruje v článku je Škoda 14 TrR. To by se odbornému webu stávat nemělo.“
Možná by bylo lepší, kdybyste napříště upustil od vaší praxe „obohacovat“ oficiální tiskové zprávy vkládáním vlastní invence, nedopadá to dobře.
T14 je ruský tank, i ta tramvaj je 14T
Máte pravdu, tady jsem si pěkně naběh na vidle!
Tomu se říká „kouzlo nechtěného“ :-).
Stačila poznámka, kterou napsal Ondra K. Ale ty ne, ty musíš napsat ještě urážlivý a uštěpačný komentář, jak jsi strašně chytrý, trotle.
Vy nejprve důkladně přečtete celou diskusi a až pak vkládáte svůj příspěvek?
Asi jste ještě hodně mladý, nám starším by se mohlo reálně stát, že ve třetině čtení už zapomeneme, že jsme chtěli něco napsat…
V článku se uvádí, že za noc najezdí až 150 km. To je myšleno všechny vozy, nebo každý z nich? Kdyby to bylo 150 km každý, tak by mě zajímalo, jak to mají technologicky vyřešené třeba oproti Pardubicím, kde antimrazík jezdí do 20 km/h, aby se na trolej nanesl dostatek směsi.
Ujet 150 km při rychlosti 20 km/h je otázkou právě jedné noci. Vyjede po 22. hodině, kdy začnou zatahovat denní kurzy, a skončí po čtvrté, kdy deňáci vyjíždějí.
Teda ja nevim, nevyjde Vam to ani pri zmene letniho casu, natoz normalne. Navic u mazani je predpokladam limitujici nejvyssi rychlost, kdezto u najezdu Vas zajima prumerna.
Rozdíl mezi průměrnou a maximální rychlostí vám evidentně unikl.
Kdyby jel tou dvacítkou nepřetržitě celých 7 hodin, tak nesmí zastavit na žádné červené, stopce či před přechodem pro chodce, nesmí dojet žádný předchozí trolejbus, co zastavuje v zastávkách, musí tam být 2 řidiči, aby si jeden mohl po 4.5 hodinách práce vybrat zákonnou přestávku na jídlo a oddych a museli by tam mít i mobilní záchod.
Opravte si typ trolejbusu na Škoda 14TrR.
Co se stane, když někde uvízne? Nečetl jsem, že by měl DA, nebo baterku…
Odtlačí se mimo mrtvý úsek?
Nebo myslíš na námraze? On jezdí na začátku noci, těsně po běžných spojích, takže jede po čistém a jen preventivně patle dráty. Kdyby přišla nějaká kalamita, vyjíždět už nemusí, beztak by nikam nedojel.
A kde by měl uváznout ? Jak dlouhé jsou beznapěťové úseky vzhledem k setrvačné hmotnosti vozidla .
Především v době provozu tohoto vozu by to hrozit nemělo.
V článku se píše 1 litr mazací směsi na 10 km. Je to správný údaj? Nějak se mi to nepozdává. Nemělo to být naopak? Na 1 km 10 litrů směsi? Podle toho co se píše v článku, by na těch ujetých 150 km spotřebovali 15 litrů směsi a kvůli tomu by zase v trolejbusu nemuseli dělat nádrže na směs. Docela rád bych věděl jak to tedy je … :->)
Odpovídá to obdobnému zařízení na tramvaji v Praze:
„Spotřeba glycerinu byla udávána výrobcem přibližně 1 litr na 10 kilometrů, v praxi jsme se zatím pohybovali kolem 1 litru na 5 kilometrů.“
https://www.dpp.cz/data/leaflets/documents/2020-01-21-10-47-54_11-Listopad.pdf
Teoreticky by trolejbus mohl žrát víc kvůli většímu povrchu drátů.
A také musí mazat o jeden drát navíc. což by pěkně vycházelo na těch 10l/km
Nevycházelo, ten zlomek je opačně 1l/5km a drát dává pro dva dráty a 10 km 4 litry.
Kdo vymýšlí tak perverzní přezdívky?
Vlastní provoz. Hádejte od čeho to bude odvozeno?
A ještě by udělal dobře, kdyby si nechal ukázat glycerín, i to by mohlo pomoct.
V Brně je perverzních přezdívek hafec: trabust, mebust, pipiskl, pisoarky, jízda px….
Jízda PX je pražský vynález z poloviny 80. let, kdy se tak jezdilo ze smyčky PKOJF k trojskému mostu.
A co by se ti líbilo? Kapičkovač?
No když už, tak třeba „Kapavka“. Ale to možná bude ten první, tenhle druhý má mít už přeci to zařízení, aby to nekapalo, když zastaví… 🙂
V Brně mají jednoho neživého slintače – neslintajícího po ničem. V Praze je v Poslanecké sněmovně 108 slintačů nakažených slintavkou po tučných vládních korytech .. .
Ono jich tam je 200, ale 92 bylo aspoň částečně vyléčeno hned po volbách.
Kuš s politikou.
A že na některá ministerská místa pomalu nemůžou najít kandidáta…? Že by ty židle byly tak oslintané, že se do nich nikomu posadit nechce?
Občas se to tu stane a když se nad tím někdo pozastaví, je mu příspěvek čas od času cenzurován.
Stejně jako poukázáním na nesrovnalost. Prostě jak kdy, někdy poděkování, jindy smazání
A slova jako „odborný web“ a „správná terminologie“ jsou zde slova na úrovni rouháním. Jak se říká v jednom filmu, „… tak mladej a tak odvážnej“😁
Jsou tady zprávy z dopravy; problém posledního vyjetí je už šotohnípání. Kdo chce, pochopí, ostatní to neřeší.
Ono i to označení T14 je dost mimo.
Já jsem se z kontextu původně domníval, že je to nějaké interní označení DPMB (kratší než to korektní), ale když na to teď znova koukám, možná je to vnos autora textu 🙂
Na DP pěkně kecají. Loni v zimě to stálo na námrazu vcelku pravidelně.
Ale od kol…
Jírova na trolej.. A ne zdaleka jednou.
Jírová je nová, ta ještě nepochopila, proč ji mažou.
Tak jsem se zasmál. Si pletete Jírovu v Líšni a Jířovcovu v Kohoutkách, ne? Ten kopec do Kohoutek je problematický z důvodu obecné nesjízdnosti v případě namrzání vozovky a z námrazou na trolejích to nemá co dělat. Na Jírovu trolejbusy běžně jezdí i v zimě za sněžení.
Pardon za překlep Jírovcova místo Jířovcova má správně býti.
Vzhledem k tomu, kde kolega bydlí, myslí asi fakt tu Jírovu.
Vzhledem k tomu kde bydlím já, tak vím, že to není pravda.
Myslím Jírovu. Kolikrát v zimě prostě první spoje nejely. A končily na Novolíšeňské. Od té doby co to tu DPMB do**bal, jen aby získal dotaci, u které stejně nesplnil podmínky, tak to tu stojí s dopravou za houby.
Nejeli ne kvůli drátům, ale kvůli stavu vozovky na Rokytově.
A proto se točily na Novolíšeňské ?
Netočili, nežvaňte. Točili se na Novolíšeňské z jiných důvodů a s námrazou to pokud vím nemělo nic společného. Prostě nelžete.Točili se v roce 2014, tedy před vyjetím prvního mazacího trolejbusu. Prostě lžete a manipulujete.
Lžete vy. Rok 2019 . A to zdaleka nebylo naposled. https://www.brno-lisen.cz/protazeni-trolejbusu-na-jirovu-radnice-jedna-o-zmenach/t8467 . Kromě jiných případů.
Nelžu. Na rozdíl o vás. Letos to bylo kdy? A loni? Když je to každý rok podle vás. Článkem dokládáte jen to, že se to stalo ojediněle, nic víc. Takže bohužel, lhář jste sám.
Ten článek jen dokazuje že DPMB tu nasliboval a následně nedodržel hromadu věcí. A jejich vyřešení doteď neuskutečnil.
Vaše tvrzení o pravidelnosti tedy nijak nedokazuje a tohle už je jen snaha o odvedení od tématu. Ostatně ani nic takového co tvrdíte nyní nedokazuje.Usvědčujete se sám.
A mimochodem 2014 ani jet dál nemohly… Na Jírovu až 2019.
Správně. Nemohli. 😉 Jen jsem použil váš způsob pravdivého výroku.
A co to vůbec je za nemrznoucí směs? Nějaká slaná pasta nebo solný roztok?
V Praze má DPP podobnou TRAM ….
Pokud vím, tak to bývá glycerin.