Brno k vlakům na vídeňské letiště nabídne nově zvýhodněné parkoviště s odvozem od Zetoru

Bombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJetBombardier Traxx MS2 v barvách RegioJetu ve Vídni. Foto: RegioJet

Podmínkou je předchozí registrace na městském parkovacím webu.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Štefan

To jsou trochu divné kalkulace.

marty-t2

Opět se tlačí moc na pilu. Jednodušší by bylo, kdyby město zavedlo akční tarif 500kč na týden parkování na všech P+R a upozornilo Regiojet, Flixbus, Gepard Express a další dopravce, že k P+R mají možnost prodloužit své autobusové linky od Grandu kamkoliv. Nejen na letiště ve Vídni. To by mi dávalo větší smysl, ať trh rozhodne…

marty-t2

Vsadím se, že komerční dopravci přijdou na podobný nápad s parkovištěm a bus linkou od něj dál do poptávané destinace sami. Třeba RegioJet takto nabízí na 1 den zdarma parking k vlakové jízdence v Židenicích. Takže až to město 10.června doufejme odpíská, zavede něco podobného někdo na své komerční riziko třeba i výhodnějším parkováním než 500kč na týden…

Karl Von Bahnhof

Brno není město ale životní styl.

Ala

Tohle mi přijde celé padlé na hlavu – proč na VIE letiště z Brna nejezdí násobně levnější bus? Ten by žádné dotace ani nepotřeboval.

Pavel Skládaný

Protože by jel o hodinu déle.

Lukas

Přímý autobus to jede o 30min kratší dobu než ten vlak…

Štefan

Jestli budete parkovat až někde u Zetoru, tak čas navíc budete stejně potřebovat.

Lukas

Jezdí FlixBus několikrát denně, ceny začínají na 299 korunách a staví to rovnou před terminálem, navíc jede v normální dobu, takže stihneš i třeba 5:55 ADD, navíc jede jen necelý dvě hodiny-2:20 podle toho jestli ten spoj jede prvně do města nebo prvně na letiště. S touhle dotovanou srandou se to nedá srovnat, to je zase přestřel města a vychcanost Radima

Marty-t

Borci na magistrátě by si měli ujasnit co vlastně chtějí. Chápu, že dřív chtěli přímou linku Brno-Mnichov pro obchodní cestující. To se díky bankrotu BMI nepovedlo. Pak objevili, že je Brno blízko VIE. Jenže tudy cesťáci létají po Evropě a do světa už dávno. Nějaké drobné jako 150 euro za parkovné a další náklady typu viněta a 2x120km je nevytrhne. Stejně půjdou do nákladů firmy. Hlavně ať je cesta bez starostí. Takže pojedou na VIE autem. Takže vlak nebo bus by měl spíš uspokojit ty co mají hluboko do kapsy – jenže ti potřebují stihnout nejlevnější odlety v 6 ráno,… Číst vice »

Apex

Tedy, dotovaná doprava na letiště do Vídně a teď ještě zvýhodněné parkování, aby se „zatraktivnila z veřejných zdrojů financovaná železniční linka na letiště ve Vídni“, to je prostě úlet. Jasně, pokud jde o objem veřejných peněz, tak je to nepochybně levnější než JCL, ale jinak stejný nesmysl… Kdyby ta „investice“ měla alespoň nějakou potenciální návratnost, třeba v objemu nových návštěvníků, cestujících do regionu…tak dejme tomu, ale tohle zjevně není ten případ.

Gajda

Všude se všechno jen omezuje, na jednu stranu je dobře, že někde na to i dnes jdou jinak.
Když to nepůjde, jde to odpískat.

BSE

Njevíc by té lince pomohlo, kdyby jezdila v pravidelných intervalech třeba každé 2 hod. Pak bude smysluplně použitelná. Teď poletím z Vídně okolo 10.00 – buď pojedu ve tři ráno a nebo už ten odlet nestíhám.

Nokkonen

Nikoliv, ta frekvence je 1hodina. To, že tento spoj je veden v nesmyslný čas je věc druhá.

Marty-t

Ano, co hodinu to jezdí. Ale jen přes den. Navíc na 120km 2x přestupovat (Břeclav, Vídeň) nechcete – zvlášť když si nechcete nechat uletět letadlo. Max. spoj s jedním přestupem ve Vídni. Ty má ČD co 2 hodiny. Ale občas prostě přijedou do Brna se zpožděním. To taky riskovat nechci. Takže jezdím raději autem. Nervy a zdraví mám jen jedno… Ten ranní vlak je zajímavý pouze tím, že vyjíždí z Brna – a tak je riziko zpoždění na odjezdu minimální…

highway

Pokud přijíždíte do Brna z východu (OL, OT, ZL, UH) tak to může mít smysl. Zaparkujete ve 3 ráno na P+R v Líšni i s odvozem, není to daleko od hlavní silnice. Dejme tomu půl roku a uvidíme, zda to lidi budou využívat.

mgr.pavel

Když pojedu autem, proč mám 1) dopředu se zaregistrovat abych měl jistotu že ten bus vůbec pojede, 2) vysednout v Brně, 3) kodrcat se s kufry busem na nádr, 4) přestoupit na vlak? Jestliže nesrovnatelně pohodlnější alternativou je pokračovat v jízdě autem až na letiště? Kteří to mají např. z částí ZL či UH okresů stejně přes Brno zajížďkou? Právě ta lokalita parkoviště (východ Brna) ukazuje, že tato nabídka může být zajímavá JEN pro okresy na východ od Brna. Ne pro obyvatele Brna samotného (já se tam z Bystrce fakt kodrcat nebudu). Tedy nabídka osloví poměrně malou skupinu potenciálních zákazníků.… Číst vice »

hobluj

Hezky se to poslouchá. I té volební většině, která to stejně nepoužije, ale ráda slyší, že jí bude pomáháno.

*h8*

Obyvatelé Brna by měli mít možnost se k takovému vlaku dostat klasicky MHD … jenže ouha, čas odjezdu není rozumně nastavený a půlkové rozjezdy už byly před mnoha lety zrušeny. Takže jediná šance dostat se na ten vlak pomocí MHD je vyrazit z domu už někdy o půl třetí a pak hodinu čumákovat na nádraží.

Pavel Skládaný

Dost bizarní představa, že někdo z Uherského Hradiště pojede do Vídně trasou přes Brno, která je delší o 80 kilometrů, jen proto, aby mohl zaparkovat u Zetoru. Asi jako variace na téma, „ty si myslíš, že jsem blázen, který jede do Kolína, tam se převlíkne do pyžama a u první pumpy si začne čistit zuby“?

PetrN

přesně tak a ještě k tomu zaparkovat u Zetoru za 500Kč na týden obzvlášť když všude okolo se dá parkovat zdarma… celé mi to přijde totálně padlé na hlavu

Tomáš Gottschalk

Pětikilo za parkoviště na periferii, k tomu jízdné za vlak… To už se mi pomalu vyplatí na Schwechat dojet autem, případně se nechat dovézt.

Artem

To auto se vyplati, pokud byste treba letel s rodinou …

M19

A parkovné tam?

highway

Kdyby šlo jen o cenu, tak asi moc ne, parkovaní na Schwechatu je min. 5x dražší než P+R Líšeň.

Kajman

Na letišti možná. Ale v okolních obcích se dá parkovat za 5€ na den, drsoni i zadarmo.

highway

Srovnávejme srovnatelné. Jak píše Apex níže: 132 € za 8 dní (Parkplatz C), je přes 3000Kč (na letišti nejlevnější možnost, jsou i dražší). V Líšni na sídlišti se také dá parkovat zdarma :-), ale k tomu vlaku se musím dopravit po svých a za své, P+R za 500 je i s odvozem.

Masinka85

No porovnávat parkování na letišti ve Vídni a na opačném konci Brna snad ani není možné. Máte možnost volby.

Vll

Dá si i levněji, ale ne z této strany Vídně. Před covidem Rakušané omezili parking na P+ R u stanic s-Bahnu poblíž letiště na max 24 hod.

Apex

Přímo na letisti cca 132 € za 8 dní (Parkplatz C), mimo letiště od nějakých 48 € na 8 dní.

Tomáš Gottschalk

Některé cestovky nabízely parkování v ceně zájezdu a odvoz z Parkplatzu schuttle busem.

Pavel Skládaný

Nebo jet normálním vlakem a z Břeclavi či Vídně přesednout na S-Bahn na letiště. Jede to každou chvíli i bez těchto šílených nápadů.

Miros

Je zajímavé že pan Fikáček nabízel městu dva páry spojů. Jeden vlastní společnost gepard express a druhý by zajišťovali ČD a vyhrál to jeden spoj od RJ s absolutně absurdním časem odjezdu z Brna a zbytečně dalšími vícenáklady, viz parkování, autobus, řidič, atd… Proč? Protože pan Jančura brečel na městu?! Že mu jeho byznys málo vynáší?

Pedro72

Klidně si do Jančury kopněte, mně to nevadí, ale když už, tak přesně. Takže si pro začátek zjistěte, kolik párů spojů to vlastně je 🙂

Vll

A co Břeclav, tam by se P*R nenašel?

Pavel Skládaný

Rozumný nápad, zde se sbíhají dva koridory.

Nokkonen

Já asi nechápu kdo je cílová skupina. Mám sednout do auta, to zaparkovat kdo ví kde, trmácet se MHD se zavazadly a přestoupit na vlak, abych nestihl letadlo? Proč bych to dělal?! Navíc vlakem přeci nemůžu jet bez časové rezervy. Když už člověk jednou sedí v autě, těžko vystupuje. Navíc na VHD s přestupy.

Ještě nedávno nejel vlak z/na letiště pod +70 minut.

Petr

Já bydlím v Brně a auto nemám. Za poslední 2 roky jsem asi 3x odlétal brzo ráno z Vídně, takže bych ten spoj 3x použil.

PetrN

opravdu byste ho použil? hlavní ranní odletová vlna z Vídně je mezi 6:00-7:00 a na to je odjezd vlaku z Brna v 3:48 příliš pozdě

Palecek.M

Takze radni uz ted vi, ze linka i pres dotace je financne nesmyslna, tak se to snazi zatraktivnit. Zkusil bych PET Starobrno zdarma

Kajman

Tak to byste odradil i ty poslední zoufalce 😃

Masinka85

Ještě foto primátorky s podpisem, to by mohlo zvrátit situaci.

Kleist

A nešlo by se prostě domluvit mezi RJ a ÖBB (výhercem výběrového řízení a ÖBB) a prodávat nějakou výhodnou dotovanou jízdenku na hlavní nádraží s přestupem na navazující railjet a to na víc spojů? Škoda že S-bahn a CAT jezdí na Wien mitte a na hlavní nádraží jenom railjet. RJ by mohli koupit nějaký řídící vůz, protože ty obraty tam budou asi dost obtěžovat.

David

Z Mitte jsou to 2 stanice na hlavák… 1 pokud si vystoupíte už na Rennweg.

Pokud se vám nechce přestupovat, tak autobus.

Kleist

To vím ale 2 přestupy už jsou hodně (když někam letíte).

M M

Ta jízdenka už je (24€ zpáteční z Brna až na letiště), jenom asi klasicky selhává marketing

Původní Aleš

Můžu poprosit o podrobrobnosti?

Původní Aleš

Můžu poprosit o podrobnosti?

bkv

Když ji e-shop nenabídne, těžko jí neznalý cestující bude hledat někde v hloubi webu…

Zluty muz

Dekuji Jancurovi!!!!! Podivejte se na web CD kolik ty zlodeji za to chteji…o 50-100% drazsi nez Regiojet!!!!!

Kleist

Nezapomeň že to je taky dotovaný. PS: Zkus to koupit na webu dopravce kam jedeš ( öbb, zssk, atd…) často to mají mnohem levnější tam.

Lukas

A RegioJet je zase o 100% dražší než FlixBus…

Novotny

Je videt, co je to za dotovany byznys pro Regiojet. Co nejdrive tyto dotace zrusit a nevymyslet dalsi nesmysly, jak toto zatraktivnit, pokud uz je to ve ztrate od zacatku a jeste v nelukrativni casy. Viz treba nutna registrace na parkovani.

Prijde mi ze Regiojet vyzobava rozinky na trhu a nekde neni schopen zajistit ani dopravni obsluznost od statu, viz treba linka Brno- Ostrava a na tohle vozy i personal ma.

Vyvest z toho osobni odpovednost pro ty, kteri tuto dopravu objedbavaji a dotuji z rozpoctu

jva

Á rozinky, to už tu dlouho nebylo… Holt se jen chytil toho, že kraj utrácí veřejné peníze za Tuřany a město za konkurenci u Dunaje. Co bránilo jinému dopravci přímé vlaky zavést? Politik by se na lep chytil stejně jako teď u Jančury. Že je o celé blbost nikoho nezajímá bez ohledu na dopravce, protože přece ekodoprava vlakem…

Samo

Možno by účelnejšie bolo keby ten vlak nejazdil v čase v ktorom sa na stanicu nedá dostať MHD…

Roll

To by ale už nebyl „integrovaný systém“. Mně to stačilo při cestování do školy – přijel vlak a v tu samou minutu odjížděl autobus, ovšem asi 500 m daleko. Další za hodinu.

M H

Nemůžu si pomoct, ale odjezd z Brna ve 3:48 mohl vymyslet jen ten, kdo nejezdí MHD. Opravdu by byl takový problém odjezd vlaku mít až 4:05, aby se na něj dalo normálně dostat z celého Brna standardním nočním rozjezdem?

JKan

Tie vlaky jazdia cez Viedeň po koľajách pre S-Bahn. Tam naozaj nie je možnosť vyberať si, kedy sa pôjde, jediná možnosť je v taktovom zákryte. Už to, že tam existuje možnosť mať v hodine 2 sloty pre rýchle vlaky od Břeclavi je na úkor kvality spojenia viedenského S-Bahnu.

Michal

Nejde ani o to že 3:48, ale to že většina ranních odlety je v 6. Pro tyhle účely je vlak k ho..u

Hodně štěstí

Není. Protečou přes něj veřejné peníze. 😆

mgr.pavel

A jak se město snaží tomu penězovodu ještě pomoct, že právě na tento dotovaný vlak zadotuje dopravu od P+R.

No neberte to, to u jiných vlaků nemáte..

(jo, je to sarkasmus, kdyby to někdo nepoznal – fakt by mne zajímalo v čem je veřejnoprávní užitek dotovat P+R přesně na tyto vlaky, ale ne na jiné.)

Kleist

Otevřeli si P+R, ale neparkovalo tam dost aut, tak museli honem vytvořit toto aby to vypadalo plnější a auta tam stála dlouho😉

David

A autem kolik, 2h? Takže i s cestou z parkoviště a bez zavazadel výjezd ve 3 z Brna? Jestli chcete lítat v 6, tak je fakt lepší na letišti přespat.

Vojta

Gepard expres má mikrobusový spoj ve 2:20 z Brna (ve Vídni na letišti 4:10), jedou často 3 vozidla, na nejbližších pár dní vyprodané, takže zájem zjevně je.

Nokkonen

Ovšem 3 dodávky nezaplní ani jeden vagón, takže pro rj asi nijak zajímavé.

Pokud jsem dobře počítal, tak rj jezdí s cca 270 místy na sezení a na následující týden je vždy dostupných více jak 200 míst, a navíc se prodá nejvíc míst v nejlevnějších třídách, takže ekonomocky žádný zázrak.

Kernteriér

Jeli jsme před pár lety s RegioJetem ve 2.30 z Brna, odlet byl v 7. Autobus solidně obsazený.

Zbyněk

ten spoj už bohužel nejezdí

Zbyněk

Vy jste na tom letišti asi nikdy nespal, že? Já ano, a byl bych moc rád, kdybych nemusel. 7 hodin čekání v hale na sedačkách, na kterých se fakt spát nedá a kolem chodí davy lidí, noc za všechny prachy

David

Spal … ale v hotelech pred halou, na spani na lavicce, abych usetril 100 EUR jsem uz moc stary.

Zbyněk

Až na to, že hotel na letišti stojí 4500 na noc. Na takové srandy, abych stejně vstával ve 4 ráno nevyspalý, nejsem zas tak bohatý 😀

bkv

A nikde jinde než na sedačkách se spát nedá?

Zbyněk

Dá, pokud vám nevadí dát za půl noci v hotelu na letišti 4500 🙂

Vilem Baczko

Prosím, která „většina“ odletů je v 6h ráno?? Největší vlna začíná v 7h (AUA), po ní další vlny low-costů.

Zbyněk

stačí se podívat na flightradar a uvidíte, že třeba dnes letí mezi 6 a 7 ráno 17 spojů, mezi 7 a 8 16 spojů, mez i 8 a 9 7 spojů a další vlna začíná v 9. 9-10 22 spojů, 10-11 15 spojů…

Takže i kdybyste chtěl stíhat vlnu v 7, vlak s příjezdem v 6:00 si asi nevyberete, což dokazuje i obsazenost vlaku – na zítra jede vlak téměř prázdný, a to je zítra pátek, prakticky začátek víkendu

Daniel

Je to opravdu o přidělení kapacity, když by rj ČD navazoval na rozjezdy jak bylo v návrhu?

Lada

Lol, jako že by se jízdní řády mezistátních vlaků měly přizpůsobovat jízdním řádům MHD v random městech po cestě? 😀 Tak snad ať se MHD přizpůsobí páteřní dopravě…

Nokkonen

Zrovna tenhle vlak bych za páteřní mezinárodní spoj nepovažoval. Je to spíš taková regionální příhraniční linka, která jede v neatraktivní čas. Navíc by se měla hlavně naplánovat podle odletů letadel, ne podle toho jak se hodí vyjet RJ.

M H

MHD platí město a doba rozjezdů je léta stabilní. Tento konkrétní vlak platí (dotuje) to stejné město. Kdyby to byl mezinárodní vlak, na který město nepřispěje ano korunu, tak nemám nic proti (ať si opravdu jede, kdy chce)…ale v současné podobě mi to opravdu nepřijde jako výhodná služba pro lidi, kterou se město snaží obhájit dotování tohoto vlaku.