Doprava ve městě Tramvaje

Brno jedná o koupi tramvají T6A5 z Prahy. Mohou být na náhradní díly i provoz

Tramvaj T65A v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást
Tramvaj T65A v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást

V ulicích Brna by se mohly objevit v příštích měsících tramvaje, které přes dvacet let jezdí po kolejích v Praze. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jedná o nákupu tramvají T6A5 z majetku Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP).

Jednání potvrdila mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. Podle ní zatím k definitivní dohodě a podpisu smlouvy ještě nedošlo. „Zvažujeme variantu nákupu několika tramvají na náhradní díly i koupi několika tramvají, které bychom opravili a nasadili do běžného provozu,“ řekla Tomaštíková.

DPP nabízí dvacet těchto tramvají, které byly vyrobeny v polovině devadesátých let. Po masívním nákupu nových tramvají jsou pro DPP nyní nepotřebné. DPMB neuvedl, jaké tramvaje by měly být nahrazeny v případě nákupu právě pražskými vozidly.

Pro DPMB nicméně nejde o neznámé tramvaje, vlastní jich celkem 20.

Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991-1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do  Kyjeva, Charkova a Sofie.

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Jak se z tramvaje stane šalina? To nejde ne? 😂😂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno v Brně je provozních ještě několik desítek tramvají K2, většina z nich po rekonstrukci – typ K2P. To jsou vozy z roku 1974, tedy 45 let staré, byť modernizované. Některé již ale byly modernizovány řádně – tedy starý vůz do starého železa, staré železo do vysoké pece … a z nové ocele vyroben zcela nový vůz VarioLF2.
Pokud jezdíte s kočárkem (ne v něm!), máte problémy s klouby, nedejbože jste na vozíku, tak vám ty T6 asi moc radosti neudělají, podlaha je v nich ještě o něco výš než v T3. A že těch T3 ještě jezdí mraky.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Nechteli by si jeste vzit ty Porschata? Mohli by jim dat jmena 🙂

Gwann
Host
Gwann

Porschata v Brně jsou. A rámy nepraskají a vnitřní uspořádání má alespoň nějakou logiku. Jen, přiznejme si, to není nic co by mělo jezdit na klikatých uličních tratích centra Prahy a Brna.

Radek
Host
Radek

Rámy praskaly taky. Ale jen u nejstarších vozů. Novější mají rám udělaný jinak. Proč asi…

Gwann
Host
Gwann

Rozumné rozhodnutí, za pár šušňů a může to jezdit ještě léta.

Martin
Host
Martin

Tak pokud jim je 20 let, tak jeste dlouho…

Petr
Host
Petr

Pro Brno dobrý… 😀

Martin
Host
Martin

Nemaji nahodou v Brne obracenou polaritu?

Anonym
Host
Anonym

To sice ano, ale upravit u vozů polaritu nebude nic nemožného.

Kubrt
Host
Kubrt

Mají, ale to není neřešitelný problém, pokdu ty T6 opravdu chtějí..

Martin
Host
Martin

OK, pokud to problem neni, tak ok…
V minulosti uvazovali o koupi ctyr RT6-N2 z Prahy a kvuli cene za prestavbu se jim to nevyplatilo,…

Kubrt
Host
Kubrt

U RT6 ovšem nebyl problém pouze v polaritě 🙂

Martin
Host
Martin

Ale pro to odkoupeni ano, … viz vas odkaz…

K dohodě však nakonec nedošlo, protože DPMB přehodnotil svůj zájem investice do těchto původně pražských vozů, kvůli příliš vysokému odhadu prostředků nutných k přizpůsobení těchto vozů brněnskému provozu a celkové repasi. Ta znamenala zejména přepólování výzbroje, protože v Brně je veden v troleji záporný pól a v Praze kladný, což by znamenalo rozsáhlou rekonstrukci kabeláže i celé elektrické výzbroje.

Martin
Host
Martin

pardon, odkaz nize… od AAA… 🙂

AAA
Host
AAA

vždyť právě v Brně se jim povedlo dotáhnout je do pravidelného provozu

https://www.bmhd.cz/rt6/rt6.php

Radek
Host
Radek

U tramvají záleží na výzbroji, čím novější, tím hůř se mění polarita. T6 je ještě dostatečně zastaralá.
Jinak by ten nákup byl fajn. Ukrajina nebere (kmotrovský zákon, „kupujte jen ukrajinské“) a hromadí se nám tu odstavené vozy.

...
Host
...

No a co, tak jim tam budou jezdit pozpatku…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

V Brně mají polaritu normální, Praha je naopak. A kupodivu v Praze i v Brně jezdí T6 předkem dopředu.
Asi se soudruzi na vedení dopravního podniku zamysleli, nechali dílnu zvednout rám šaliny, otočit ho zadkem dopředu a znova připojit podvozky. podvozek tak sice couvá, ale jelikož je vozový rám otočený čelem vzad, tak to jede dopředu. Jen se to musí přehodit na protismernou kolej. Rádio Jerevan k tomu dodává, že dílna se rozhodla pouze zvednout vozidlovou skříň, otočit předkem dozadu podvozky pod rámem. Podvozky tak couvají, tramvaj ale jede vpřed.

Partneři



CSCARGO