Doprava ve městě Tramvaje

Brno jedná o koupi tramvají T6A5 z Prahy. Mohou být na náhradní díly i provoz

Tramvaj T65A v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást
Tramvaj T65A v Praze na Palackého mostě. Foto: Michal Chrást

V ulicích Brna by se mohly objevit v příštích měsících tramvaje, které přes dvacet let jezdí po kolejích v Praze. Dopravní podnik města Brna (DPMB) jedná o nákupu tramvají T6A5 z majetku Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP).

Jednání potvrdila mluvčí DPMB Hana Tomaštíková. Podle ní zatím k definitivní dohodě a podpisu smlouvy ještě nedošlo. „Zvažujeme variantu nákupu několika tramvají na náhradní díly i koupi několika tramvají, které bychom opravili a nasadili do běžného provozu,“ řekla Tomaštíková.

DPP nabízí dvacet těchto tramvají, které byly vyrobeny v polovině devadesátých let. Po masívním nákupu nových tramvají jsou pro DPP nyní nepotřebné. DPMB neuvedl, jaké tramvaje by měly být nahrazeny v případě nákupu právě pražskými vozidly.

Pro DPMB nicméně nejde o neznámé tramvaje, vlastní jich celkem 20.

Čtyřnápravové tramvaje se vyráběly v letech 1991-1998 v ČKD Tatra. Celkem se jich vyrobilo 296, dodnes jezdí v Praze, Brně, Ostravě, Košicích a Bratislavě, část se pak prodala do  Kyjeva, Charkova a Sofie.

 

19
Diskuze

avatar
6 Komentáře
13 Reakce na komentáře
11 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
11 Autoři komentářů
Leoš KonečnýJiří KocurekMartinRadekGwann Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Jak se z tramvaje stane šalina? To nejde ne? 😂😂

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Mno v Brně je provozních ještě několik desítek tramvají K2, většina z nich po rekonstrukci – typ K2P. To jsou vozy z roku 1974, tedy 45 let staré, byť modernizované. Některé již ale byly modernizovány řádně – tedy starý vůz do starého železa, staré železo do vysoké pece … a z nové ocele vyroben zcela nový vůz VarioLF2.
Pokud jezdíte s kočárkem (ne v něm!), máte problémy s klouby, nedejbože jste na vozíku, tak vám ty T6 asi moc radosti neudělají, podlaha je v nich ještě o něco výš než v T3. A že těch T3 ještě jezdí mraky.

Leoš Konečný
Host
Leoš Konečný

Nechteli by si jeste vzit ty Porschata? Mohli by jim dat jmena 🙂

Gwann
Host
Gwann

Porschata v Brně jsou. A rámy nepraskají a vnitřní uspořádání má alespoň nějakou logiku. Jen, přiznejme si, to není nic co by mělo jezdit na klikatých uličních tratích centra Prahy a Brna.

Radek
Host
Radek

Rámy praskaly taky. Ale jen u nejstarších vozů. Novější mají rám udělaný jinak. Proč asi…

Gwann
Host
Gwann

Rozumné rozhodnutí, za pár šušňů a může to jezdit ještě léta.

Martin
Host
Martin

Tak pokud jim je 20 let, tak jeste dlouho…

Petr
Host
Petr

Pro Brno dobrý… 😀

Martin
Host
Martin

Nemaji nahodou v Brne obracenou polaritu?

Anonym
Host
Anonym

To sice ano, ale upravit u vozů polaritu nebude nic nemožného.

Kubrt
Host
Kubrt

Mají, ale to není neřešitelný problém, pokdu ty T6 opravdu chtějí..

Martin
Host
Martin

OK, pokud to problem neni, tak ok…
V minulosti uvazovali o koupi ctyr RT6-N2 z Prahy a kvuli cene za prestavbu se jim to nevyplatilo,…

Kubrt
Host
Kubrt

U RT6 ovšem nebyl problém pouze v polaritě 🙂

Martin
Host
Martin

Ale pro to odkoupeni ano, … viz vas odkaz…

K dohodě však nakonec nedošlo, protože DPMB přehodnotil svůj zájem investice do těchto původně pražských vozů, kvůli příliš vysokému odhadu prostředků nutných k přizpůsobení těchto vozů brněnskému provozu a celkové repasi. Ta znamenala zejména přepólování výzbroje, protože v Brně je veden v troleji záporný pól a v Praze kladný, což by znamenalo rozsáhlou rekonstrukci kabeláže i celé elektrické výzbroje.

Martin
Host
Martin

pardon, odkaz nize… od AAA… 🙂

AAA
Host
AAA

vždyť právě v Brně se jim povedlo dotáhnout je do pravidelného provozu

https://www.bmhd.cz/rt6/rt6.php

Radek
Host
Radek

U tramvají záleží na výzbroji, čím novější, tím hůř se mění polarita. T6 je ještě dostatečně zastaralá.
Jinak by ten nákup byl fajn. Ukrajina nebere (kmotrovský zákon, „kupujte jen ukrajinské“) a hromadí se nám tu odstavené vozy.

...
Host
...

No a co, tak jim tam budou jezdit pozpatku…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

V Brně mají polaritu normální, Praha je naopak. A kupodivu v Praze i v Brně jezdí T6 předkem dopředu.
Asi se soudruzi na vedení dopravního podniku zamysleli, nechali dílnu zvednout rám šaliny, otočit ho zadkem dopředu a znova připojit podvozky. podvozek tak sice couvá, ale jelikož je vozový rám otočený čelem vzad, tak to jede dopředu. Jen se to musí přehodit na protismernou kolej. Rádio Jerevan k tomu dodává, že dílna se rozhodla pouze zvednout vozidlovou skříň, otočit předkem dozadu podvozky pod rámem. Podvozky tak couvají, tramvaj ale jede vpřed.

Partneři