Brno jako zlatý mýtný důl. Lukrativního úseku D1 u Prahy se stát zbavil
Kamion na I/3 v Miličíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Méně než 100 mýtných úseků zaznamenal mýtný systém u vozidel z Kanady, Afghánistánu, Monaka a Saúdské Arábie.
A opět ten nesmyslný pojem „místní silnice 1. třídy“. Že to vypustí nějaký profesionální mluvčí nebo politik, který dopravě nerozumí, to chápu. Ale každý držitel řidičáku by základní terminologii měl bezpečně znát, a na odborném dopravním serveru bych očekával ještě lepší znalost. V případě lanovky na Ještěd od sebe také media zpočátku tupě opisovala ten nesmysl o „řidiči“ lanové dráhy, ale to se podařilo brzy uvést na pravou míru.
A proto jsou kolem Brna jen 2 pruhy 🙁
Podle počtu transakcí a vybraných peněz to vychází cca od 1,- Kč do 40,- Kč za transakci, není uvedená délka úseků… Před 25 roky s osobákem v Itálii mi vycházelo mýto 1,-Kč na kilometr, a jestli dnes vybíráme korunu za kilák u kamionů, tak to jsme grandi !!! Kolik kilometrů dálnice se postaví za vybraných 14 mld.Kč za rok ?!?
Nevím podle čeho vybíráte ilustrační fotky, ale k článku zejména o Brnu máte fotku z Miličína.
Asi tam jde spíš o toho dopravce…
Jenom škoda toho zavřeného motorestu. Už se tam prodává skoro rok a pořád nic. Guláš se 6 knedlíky tam byl vyhlášený.
Převod části D1 pod Prahu má úplně jiný důvod, a to možnost vybudovat EXIT 4, který umožní obludnou a megalomanskou komerční zástavbu na pozemcích patřícím významným českým miliardářům (takže jom je z veřejných peněz zhodnotíme a ještě úplně nepomůžeme podobě krajiny a životu v okolí).
Úplne nechápem, prečo nemôže/nechce štát vyberat mýto pre kamióny (+12t) aj vnútri miest a obcí. Je pre to nejaký dôvod?
Protože dálnice/silnice I. třídy patří státu a ne obci/kraji?
Ano, musela by se patrně změnit legislativa, aby mohl stát mýto přeposlat vlastníkovi komunikace, ale stejně nás to jednou čeká.
No nevím jestli se to někam už konečně neposunulo, ale ještě tak před 5 lety byla problematika např. vlastnění pozemků pod komunikací jeden velký bor…(a to napříč stát/kraj/obec). Co se týče přeúčtovávání mýtného, tak prostě bez úpravy legislativy nemožné.
Brno je sice „zlatý důl“, ovšem dálnice okolo Brna ma pořád jen dva pruhy. A tak jsou pořád jen zácpy.
Nejvytíženější úsek, přitom žádné rozšíření dálnice.
Nejvíc vybrat z mýta neznamená největší provoz, provoz jsou i osobáky. A na rozšíření se pracuje (pozdě, ale přece).
Osobní vozy nebo soupravy nad 3,5t. To tolik osobáků nebude, táhnou to hlavně kamiony, které mají nejvyšší sazbu. Autobusy mají oproti nim směšnou sazbu.
Tak hlavně autobusy v ZDO jsou od mýta osvobozené.
Mimochodem, proč v tom seznamu zemí nějak
nefiguruje Rakousko? To tam těch kamionů mají tak málo?
Seznam je TOP10, takže Rakousko se tam neprobojovalo. A já na dálnici rozhodně potkávám více tureckých a litevských kamionů než rakouských.
Jj, právě taky si nepamatuju že bych jich viděl nějak moc, ale jako pro ně je otázka čím to je, když je to sousední země..? 🤷♂️ jestli prostě k nám nejezdí, protože dopravu z Rakouska a do Rakouska si pokryjem sami, nebo není co vozit z Rakouska na sever a na západ nemusí přes nás, nebo v tom je jejich sklon k ekologii..?
I v Rakousku potkáte kamionů s rakouskou RZ minimum v porovnání s ostatními zeměmi (hlavně ze severu a východu). Navíc, Rakousko obecně spáduje svůj obchod spíš na Itálii a Německo.
jj, to by vysvětlení býti mohlo, díky 🙂
Tak několikanásobně větší Německo je až na 9. místě, takže se nedivím že Rakousko rozhodně v Top10 není…obchod mezi CZ-A či CZ-D zajišťují české kamiony, A-PL či D-PL polské kamiony, takový je základní princip… Druhým zajímavým ukazatelem hlavně co se Německa týče jsou intenzity nákladních vozidel na D1 Praha-Brno (+ D5 i D8) kdy v pondělí a úterý dost převažuje provoz nákladních vozidel směr Německo a čtvrtek+pátek se vrací zpět na východ, ve středu je to +/- vyrovnané, největší rozdíl má pondělí kde je poměr až 2:1 ve prospěch směru do Německa (D1 u Mirošovic)
Protože rakouští dopravci mají svoje tahače na značkách svých poboček z okolních zemí – CZ, SK, HU a SI, jen návěsy na rakouských.
Potkávám plno návěsů s RZ z Rakouska nebo Německa, ale tahač má RZ buď Českou nebo Polskou. Těch kamionů nemají málo, ale plno mezinárodní přepravy zajišťují firmy z jiných zemí.
Asi polovina rakouskych dopravcu si zalozila nejakou dcerinnou spolecnost v SK, H, SLO, CZ, HR, PL. Zejmena u tech velkych firem nenajdes zadny tahac s rakouskou SPZkou. Kvuli nakladum – udrzba, dane, personal …
Že by export emisí? Dělá je zahraniční pobočka, takže z rakouské dopravy nejsou .. 😀 😀
Rakousko už před 20 lety na kamionovou dopravu hledělo skrz prsty, takže ta dlouhodobá politika se projevuje i nízkým počtem dopravců.
A nebude to tím, že tam některé náklady jedou po železnici? Tam si silnice hlídají a náklady váží. U nás na to kašlou !
Kamion z Kanady? WTF? 😀
Nejspíš nějakej obytňák na 3,5 tuny
Nebo si někdo pořídil pořádnej truck a vezl si ho domů 😁
Překvapivější je ten Afghánistán.
Velké terénní obytňáky se pohybují různě po světě.
Nebo se spíš někdo uklikl při zadávání registračních údajů, Afghánistán je první podle abecedy…
Pamatuju si že tak před 5 lety byl v médiích článek jak někde v polsku se rozbil a už nešel opravit kamion od někud z Iránu a poláci řidiči koupili novej kamión. Takže klidně tady mohl projet i nějaký řidič s afgánskou RZ
https://www.novinky.cz/clanek/auto-iranec-na-ceste-do-ceska-zustal-trcet-v-polsku-mistni-se-mu-slozili-na-novy-kamion-40308432
Když můžou češi jezdit se svou motorkou po Route66…
Mimochodem, nebyla nějaká kanadská kapela ve Vídni? Vlasní pódium, světla, zvuk… toho je na kamion. Kterýsi muzikant si vozil po světě vlastní piáno (koncertní křídlo), Elton John snad?
Titulek mi přijde poněkud zavádějící, stát se přece úseku D1 nezbavil, pouze ho převedl na Prahu a ta je snad taky součástí ČR? Nebo jsem něco zaspal a existuje tady nějaká Pražská republika nebo firma Praha?
I když přijmu váš náhled a nebudu rozlišovat jednotlivé právní subjekty, tak veřejné rozpočty touto nevysvětlenou transakcí přišly o více než 70 milionů korun z mýtného. A přitom veřejné rozpočty budou muset i nadále hradit údržbu dálnice.
A nemělo by se na tomto úseku tedy platit mýtné jako na silnici I. třídy? Mýtné se přece zpravidla platí až po značku Začátek obce. Tedy záleží, kam tu značku umistili. Ale území Prahy končí před Průhonicemi. Průhonice už jsou Středočeský kraj
Ted je to proste mistni komunikace, neni to silnice I. tridy (to by ji furt vlastnil stat). A za II., III. tridy a MK myto dle meho vybirat nelze.
Na reklamě možná získají méně, ale zase to půjde do těch správných kapes.
Stat neni samosprava.
Zrovna náš stát samosprávný je.
Hm, takže pokud vy jste občanem České republiky, tak váš majetek je vlastně taky státní, jo?
Že samosprávné celky mají právní subjektivitu úplně stejně jako firmy, to by pro vás asi byla nepochopitelná novinka.
Že by mu to „poradili“ dopravci?
Dopravci ani tak ne, spíš potenciální investoři kolem exitu 4, který bude na nedálnici snazší zřídit.