Brno jako první město v tuzemsku zavedlo sdílenou zónu. U nádraží jsou si všichni rovni

Sdílená zóna před hlavním nádražím v Brně. Pramen: Město Brno/BrnoInMotionSdílená zóna před hlavním nádražím v Brně. Pramen: Město Brno/BrnoInMotion

V rámci sdílené zóny se mají všichni respektovat, automobily nejsou chodcům nadřazeny. Přednost tu má pouze tramvaj.

116 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Město Brno aby řešilo podstatné přístupy které by reálné pomohlo dopravě řeší pravý opak …. Zas a znovu demence ach , zákaz odbočení vlevo z ulice Křenová, taky z ulice Cejl všechno to jebat ČEZ bratislavskou a nebo cez hlavak KTO tohle vymyslal musel bejt rozumovu „obdařen“

Lukáš Peterka

Hodněkrát jsem tady zaslechl že se nejde dostat přes zákazy odbočení do kralovo pole. Teoreticky stačí jet směrem z hlavního nádraží na kořenovou, kde se otočíte na první křižovatce zpátky. Trochu nebezpečné ale legální. Pro bezpečnější variantu stačí objet přes Křenovou Štěpánskou, Mlýnská a Rumiště a zpátky doleva na Křenovou.

Michal Bartoníček

To je pořád fňukání, že tam se autem nedostanu, tady nesmím odbočit, ale kolik má chodec urbanistických bariér, to skoro nikoho nezajímá. Zůstanu v Brně, ale přesunu se do Komárova. Přestupu tam se vyhýbám, protože je to opravdu porod. A proč? Protože plechovkáři potřebují pět pruhů tam, zpátky, nalevo a napravo. A není možné umístit zastávky rozuměji.

Igor Mauricio

Jen pro zajimavost, ktera zastavka v Komarove neni umistena rozumne? A kde je 5 pruhu tam a zpatky?

Chapu, co chcete rict, ale Komarov je zrovna hodne blby priklad.

To, ze Komarovu chybi prestupni uzel hrana-hrana, nebo alespon takovy, aby se prestup dal realizovat do minuty, je vec jina.

Michal Bartoníček

Přestupní uzel to ve skutečnosti není, ale KORDIS ho tak označuje. Je extrémně nepříjemný.
https://www.dpmb.cz/sites/default/files/downloads/2022/12/komarov_220912.pdf

M19

Samozřejmě, že je.

trafopajka

Tam jsou aspoň podchody, „přestupní uzel“ Životského-Tržní, to je největší mňamka.

M19

Občas ho používám. Taky by to mimobrněnské mohli tajit, ať se pěkně projedou…. 😉

Tomáš Gottschalk

Kořenová? Odbočit Křenové jde nejdřív na Špitálku, ale pokud chci do Kéniku, tak bych se musel buď vrátit přes Cejl , nebo to vzít po Vranovské, Jugoslávské a Merhautově na 28. října Na Lesnou to touto cestou vychází skoro stejně jako dosud s levým odbočením do Benešovy,

Tomas Miniberger

Tak je potřeba říci, že se jedná pouze o formální pojmenování stávajícího stavu protože sdílená zóna tam de facto už je dávno.
Mimochodem autobusy co jezdí na staré autobusové nádraží skrze tuto zónu tam jezdí furt? Pokud ano tak je to reálně největší nepříjemnost pro chodce, cyklisty i auta využívají K+R.

petr63

Sdílená zóna je jen v tom druhém směru, kolem Letma. Ulice před hlavasem je nesdílená.

Ojin

Před hlavní vstupem do haly by to chtělo taky. A přechod k Letmu.

*h8*

kde je sdílená zóna, nemaj přechody co dělat

thebearspook

Trochu mě mate, že přes ty sloupky nemůžu spokojeně sdílet celou zónu. Pokud si někdo na tom asfaltovém plácku bude číst noviny, tak jsem ve sdílení poněkud omezený a budu muset počkat, až si je dočte.

none

Chce to tunel 😀

Gouda

Všichni jsou si tam rovni, ale někteří jsou si rovnější. Hlavní důvod, proč auta a kola jezdí po silnici, a chodci po silnici nechodí, není rozdíl v rychlosti nebo kinetické energii, jak by se na první pohled mohlo zdát. Hlavní důvod oddělení je fundamentální rozdíl ve způsobu pohybu: Chodec se může pohybovat všesměrně, a měnit směr zcela nepředvídatelně. Kolové prostředky se pohybují vesměs vpřed, směr mění postupně a mnohem předvídatelněji. Cílem takové zóny je zvětšit prostor pro chodce a kolová vozidla omezit až téměř k nepoužitelnosti. Město chce aby tudy auta jezdila krokem nebo vůbec. To samozřejmě může být legitimní… Číst vice »

hank

„Zlepšovat veřejný prostor přece lze i bez newspeaku.“

V takhle rozdělené společnosti je to problém. Jedni věrchušce sežerou jeden typ newspeaku a druzí zase jiný, protikladný. Těžko to dávat nějak dialekticky dohromady. Proto se věrchuška musí rozhodnout, na koho (nebudu cynik a nenapíšu „proti komu“) jsou daná opatření zaměřena, a podle toho si vybrat vhodný newspeak.

A nadsázka je to jenom do jisté míry. Dokud tady i jinde v diskusích bude někdo psát něco o „rovnosti mezi turisty, místními a všudypřítomnými kriminálními živly“, tak bude zřejmé, že bez newspeaku a dalších forem manipulace společnost prostě řídit nepůjde.

Hoermalmeister

Nejlepší je, že zklidňující opatření přestala fungovat a provoz je tam jako vždycky. Odbočení do leva se přestalo po měsíci kontrolovat, takže si tam každý jezdí, jak se mu zachce

Petr S.

Je fakt, už jsem to tu jednou psal, že pokud vezu kolegyni na nádraží, kde ji vyhodím na K+P, a pak bych jel podle předpisů, tak bych do KrPole dojel pořádnou oklikou.

Hoermalmeister

Nechci útočit přímo na Vás, chápu, když to dělá každý, proč Vy byste neměl taky. Ale! Autem je to o dvě minuty delší ta zajížďka, je to opravdu takový problém?

Granja

Však s tím se počítá. Vlk je nažraný a koza se spokojeně pase dál. Kdo by tam taky pořád opruzoval a někoho hlídal, natož vybíral.

Pivlis

Stačila by kamera a následný dopis. Návratnost rychlá.

Granja

To jo, ovšem pokud by byl zájem. A protože není, tak tam není ani ta kamera.

Michal Bartoníček

Upřímně jsem čekal, že to bude trvat mnohem déle. Ale změní se skutečně vůbec něco? Pořád to prostě bude vypadat jako vozovka pro auta a nějak nevím, že by lidi měli odvahu se tam jen tak procházet.

Ondra

Žádná změna lidského chování se nestane ze dne na den, za mě to je řešení kde je naděje na úspěšnost a nechal bych tomu čas jak se to vyvrbí, pak bych soudil..

Michal Bartoníček

Sice souhlasím, že je třeba na tuto novou úpravu počkat, ale od nádraží na Benešovu se odbočuje pořád už čtvrt roku. A žádný civilista jako já nebude kontrolovat, zda auto je od MMB, DPMB nebo patří k hotelu.

Ondra

No zrovna toto lze klidně řešit nějakými těmi balisetami nebo jak se to jmenuje, nebo prostě nějakým drobným neprůjezdným ale průchozím hrazením.. i když já teda myslel tu „sdílenou zónu“, to co by popisujete tedy chápu že je mimo ni (ale nevim kde přesně to končí v popisovaném směru)

Petr S.

Levé odbočení od nádraží ke Grandu omezit nemůžete, protože tam jezdí autobusy a minimálně IZS

Ondra

No jo, máte pravdu..

Pivlis

Nezměnilo se tam vůbec nic. Směrem od Nových Sadů se odbočuje na Benešovu odbočuje kde kdo (přitom by to řešila kamera, která by to hlídala), od Benešové vás to navedlo do pěší zóny, aut tam bylo stejně jako dřív, zákaz parkování se řeší „stáním na blikačky“, takže po pravé straně je pořád stejné množství stojících aut. Takže sdílená zóna OK, ještě vyřešit ty, co odbočují od nádraží na Benešovu a blikáčky, co tam parkují a před Letmem stávají i ve dvou řadách.

Leoš Konečný

Jsme si rovni, jen šalina je si rovnější – takže si nejsou rovni

dan Žatecký

„U nádraží jsou si všichni rovni“

Už samotný název je snad ještě strašnější, než původní nápad.
Při vší úctě k občanům Brna si neumím představit, rovnost mezi turisty, místními a všudypřítomnými kriminálními živly.

highway

Pokud není příspěvek myšlen jako ironie, tak to tak je: V dopravním provozu ve sdílené zóně jsou si turista, místní, bezdomovec, cyklista, Škoda Felicia, Porsche 911, Icarus, Velorex, atd. rovni a mají se vzájemně respektovat. Přednost má šalina, ale u té je docela přesně jasné, kudy se pohybuje.

Daniel Jablonecký

To by se mohlo s úspěchem použít na Václavském náměstí v Praze, až se na něj vrátí tramvaje.

Leoš Konečný

Dop….e s tramvajemi

Michal Bartoníček

Nacpěte si jich tam, kolik chcete. Ale na Václaváku zůstanou. 😉

Elvis

Opět promarněná šance, zóna jen cca 80 m kolem ostrůvků. Proč není zóna přes celou Nádražní od Husové po Benešovu? Takže se snažíme vyhnat auta zákazem vjezdu aut levým odbočením a rozdělíme to na 3 části 50/20/50? Jaký je rozdíl v tom, že vystoupím na Nových sadech a půjdu na nástupiště V, VI? To samé nádraží u Grandu? Ve všech 3 částech se courají cestující s kufrem… Opět kočkopes.

jura

Vsechny druhy dopravy jsou si rovny!
Dopravy vsech zemi, spojte se!

Ted vazne: nebylo by lepsi to tam cele zcivilizovat?
Podchody, bezbarierovy pristup, omezit rozsahy zabradli,…
Takove dilci opatreni, navic se zjevnym ideologickym podtextem, stoji za dve veci.

trafopajka

Ideologickým podtextem myslíte to, že na kraji je banda debilů, co zrušila pěší zónu?

mgr.pavel

Jaký ideologický podtext máte prosím na mysli?

Situaci v Brně znám až moc dobře, řada aktérů jede ideologickou politiku a spíše tím občanům škodí než prospívá, ale v tomto žádnou *ideologii* tedy nevidím..

Luboš Beneš

Podchody nikdo z pěších nerad. Tohle bylo právě to zkultivování. z chodníku k tramvaji a k nádraží. Prostě tady převažují chodci. Na dálnici auta. Takže je zcela logické, že chodci tady budou mít více prostoru než auta. A každý kdo jede tramvají je o 1 auto méně na silnici.

Jaaa

Ty hnusné podchody zrušit. Hned by to tam prokouklo.

A když bychom měli být hodně radikální, tak šalinu pod zem! 😉

trafopajka

pod zem auta

Pavel Skládaný

Bravo, Brno, Gagarin byl první! A kdo byl druhý? To už si nikdo nikdy nezapamuje. Teď ještě zbývá prostor do faktické podoby sdílené zóny upravit stavebně. Komunikace má být dle evropských zásad samovysvětlující (self-explaining) a zdejší asfaltová část se „samovysvětluje“ jako prostor pro motorovou dopravu, chodce to pravděpodobně moc lákat nebude. Potenciál coby sdílená zóna ovšem prostor má, vhodné by ji bylo zavést i na opačné straně a demontovat zábradlí u krajní koleje směrem ke staniční budově.

M H

A co chcete upravovat? Dát místo asfaltu lavičky? Naopak ten asfalt je tam velmi vhodný – upozorňuje, že tam může něco jet, zatímco na dlažbě vedle by nemělo…

Pavel Skládaný

Asfalt je materiál do citlivých oblastí města architektonicky „méněcenný“, ideálem by byla přírodní dlažba. Ta by zvala k reálnému sdílení prostoru a zároveň prostor zhodnocovala. Vymezení části sloupky pro zvýraznění funkce „jezdit se má tudy“ ovšem může zůstat, to je klasické řešení.

Y.K.

Asfaltový pruh také mnohým říká „tady je silnice“, ale tam není silnice.

Honza V.

Jak říkají silnici lidé, kteří vozovce říkají silnice?

Y.K.

Haha.

Já tedy nepíšu o popisu kusu asfaltu (je ve sdílené zóně možná vozovka?, neřekl bych), ale o subjektivním pocitu řidiče k čemu primárně je.

Granja

Pozemní komunikace pro motorová vozidla.

Honza V.

A to právě znamená, že to není sdílená zóna, ale klasicky vozovka a chodník. Skutečné sdílené zóny jsou třeba různé polní a lesní cesty, místní komunikace bez chodníku a podobně.

Pavel Skládaný

Ale hlavně řešení v urbanisticky hodnotných částech měst, která jsou od počátku jako sdílené prostory resp. zóny stavěna. Viz např. https://uliceiprochodce.cdvinfo.cz/novinka-sdileny-prostor/.

Radek

Takové to, když anonymní diskutující vysvětluje odborníkovi, jak to má správě být…

Radek

Taky jsem si říkal, jaká hlava vymyslela ten asfaltový povrch, když to má být sdílená zóna. Pak to tak taky vypadá, zaparkovaná auta a pěší aby se tam bál vstoupit.

Honza V.

Ano, pěší zóna byla první. Milion dalších druhů zón a X+Y stání nikdo rozlišovat ani respektovat nebude. Ty dopravní značky jsou jen vizuální smog a úřednická samohana.

hank

„…nikdo rozlišovat ani respektovat nebude.“

Jenže čí je to chyba? Všech zúčastněných, včetně těch, jimž by to mohlo a mělo sloužit.

Dokud se všichni nebudeme chovat tak, že dodržování pravidel je normální, bude to směřovat do stavu, kdy nedodržuje nikdo nic. To by ovšem taky předpokládalo podíl všech na tvorbě těch pravidel, tj. skutečnou demokracii. Jenže většina si představuje demokracii jako cochcárnu, kde po nich nikdo nic nechce a kde se nemusí brát žádné ohledy na nikoho a na nic.

-mm

Ke staniční budově už je aspoň průchod zkrz zábradlí. Teď by to hlavně chtělo přechod přes koleje i u podchodu. Stejně to tam lidi obcházejí

ghjghj

Hlavni problem je, ze tohle ma byt prostor pouze pro pesi. Hlavak je absolutne nejdulezitejsi prestupni bod pro mdh a my nejsme schopni vykopat auta ani odsud. Silnice a parkovaci pruh v tonto miste je stejne chucpe jako zebra na dalnici.

Granja

Jenže kudy s autobusy na autobusák?

Jaaa

Na Úzkou? 🙂

ghjghj

Na nadrazi: Z Koliste, pres malinak a divadelni
Z nadrazi: Pres Benesovou na malinak, nebo primo ma koliste.

Granja

Štěstí, že to lze brát jen jako srandu a nikoli racionální návrh.

Roman Soudný

Sdílená zóna ve které jsou si všichni rovni. S výjimkou šalin. Ty jsou posvátné a všichni jim musí uhnout. Nedejbože že by šalina musela pár vteřin čekat, to by bylo neštěstí.

Jan T.

Spíš jde o to, že nezastaví na pětníku, tak s tím musí ostatní počítat.

Roman Soudný

Tak má jet pomalu. Vaší logikou by měla mít před i auta, pak cyklisti a chodec by se krčil někde v rohu a čekal až bude dost velká mezera.

mgr.pavel

Takže aby bylo té vaší rovnoprávnosti dáno za dost, musí jet šalina pokaždé dost pomalu?

Tím ale zdržjete pokaždé desítky lidí jedoucích v tramvaji – a za jaký zisk? Co tím vlastně získáte? Že pár chodců či cyklistů či jedno auto budou mít přednost? Tedy přednost max pár cestujícím na úkor desítkám cestujících?

Váš návrh je stejně hloupý, jako chtít rovnoprávnost na železničních přejezdech. Tam má vlak také vždy přednost, hádejte proč..

Roman Soudný

Takže jenom proto, že se více lidí naskládá do 50 tunové škatule která špatně brzdí jim najednou dává nárok uzurpovat si právo nerušeného průjezdu? Všichni jsme si rovni a železnice z vás lepšího člověka neudělá.

mgr.pavel

Ne, tramvaj nebrzdí špatně a já o žádných lepších lidech na železnici nepíšu. Irelevantní hejty mimo mísu si prosím strčte někam.

Ano, když na nějaké místo přejezdu přijede 50 lidí, tak mají mít přednost před 2-3 lidmi v konfliktním směru. V opačném případě čeká řádově více lidí.

Roman Soudný

Pokud tramvaj neumí zastavit z rychlosti 20km/h aniž by srazila chodce a auto ano, tak prostě brzdí špatně a musí jet takovou rychlostí, aby chodce nesrazila. Ten nekonečný fetiš upřednostňování tramvají na úkor všech ostatních je zralý na ústavní léčbu.

mgr.pavel

Pardon, myslel jsem že diskutuji se slušným člověkem, a ne s někým, kdo za obecně rozšířený a zdůvodněný názor by posílal lidi do blázince.

Všichni jsou blázni, jen vy jste tramvaj, že?

Granja

Nikoliv. On vám jen sděluje: Já jsem letadlo.

Petr S.

Fyzika 6.-8. třídy – zkuste si zpětně nastudovat.

Karel Canek

Vy jste na ni zralý, to mi věřte! Každé kolejové vozidlo absolvuje TBZ – brzdové zkoušky. To auta někdy brzdí blbě, nebo jejich řidiči.

Granja

Tohle není „soudný“ příspěvek.

Petr S.

Fyziku neokecáte. Zkuste si stoupnout na koleje a volat na tramvaj, že jste si rovni. Ta věc má pár tun a nízkou přilnavost na svojí straně

Luboš Beneš

Ano, protože většina je v tramvaji. V
Brzdí dobře, jen nemůže udělat úhybný manevr. A má vlastní dráhu. A v civilizovaných zemích má vždy přednost.

Karel Canek

Človíčku, vy jste typický řidič automobilu – despota!

Nose Peak

Šalina tam jezdí krokem, bo:
1) vexle
2) oblouk
3) na zastávce už stojej další dvě šaliny

Low cost

Ano a stejně hloupé je požadovat rovnost (někdy dokonce přednoat) chodců na páteřních silnicích prvních tříd, sloužících k rychlému spojení regionů. Jako nedávno u pseudokauzy s podchodem na jedničce v Hradci.

Frantisek

Rychlému spojení krajů by měla sloužit celostátní železnice, pak možná dálnice, když už. Nu, ale stačilo by na I. namalovat místo přechodu místo pro přecházení, pokud by tam ovšem chodec nemusel čekat půl hodiny, než nic nepojede…

Petr S.

Misto pro přecházení je tak vzácný úkaz, že nikdo neví, jak se tam má chovat.

Granja

Pokud jde o průjezdní úsek silnice I třídy v obci, pak ano, lze. Pokud je to však mimo obec (neohraničeno tabulemi začátek a konec obce), pak na takovémto obchvatu obce nikdo přechod pro chodce nepovolí, protože by museli snížit rychlost na 50 km/h. A obchvaty se staví proto, aby tak nízké rychlosti tam nebyly.

P10

Přál bych Vám v tom sedět s touto myšlenkou, aby ta rovnost tomu nebyla a skočí Vám tam někdo. Protože, všichni jsme si rovni. To přece v pohodě na metru zastavíte.

Filda

Byl jste tam někdy? Jestli ano, tak moc dobře víte, jaký „cvokhouse“ to tam s lidma umí být. Nepřetržité proudy lidi absolutně všude. Nemít ta tramvaj přednost, tak to nebude nikdy na pár vteřin, ale divil by jste se, jak by tam ty minuty zpoždění salámovou metodou naskakovaly, protože by tramvaje tou masou lidi prostě nemohly jen tak projet…

Roman Soudný

Na to vynalezli semafory.

mgr.pavel

Aby lidé i tramvaje musely zbytečně čekat, aha.

Roman Soudný

Aby i slabší účastníci provozu dostali svou šanci.

mgr.pavel

Chcete snad říct, že dnes tu *šanci* přejít koleje chodci nemají?

Vy tam vidíte souvislý proud šalin, který nedává chodcům šanci přejít?

Nevidíte? Tak nepište takové blbosti, dík.

Granja

Takže přechody SSZ přes koleje tramvaje? A kolik? Na každém konci refýže nebo i jeden uprostřed? To už by ty šaliny stály v řadě na Křenové i Nových sadech.

Nose Peak

Zvláštní, hned za rohem je Masaryčka, pěší zóna v ulici o šířce 11 metrů, a šalina tam projede. Asi zázrak nebo co…

Hala D.

Je demokracie. Proč by jeden automobilový fanatik ve spalováku měl ohrožovat ekologickou elektrickou tramvaj a 70 lidí co v ní jede?

hank

Co to má společného s demokracií? Demokracie je takový společenský systém, kde se všichni občané mohou podílet na rozhodování a řízení společnosti. Když už, tak to má něco společného se svobodou, spravedlností a právním státem, což jsou sice atributy obvykle připisované demokratickým režimům, ale jak vidíme v přímém přenosu, ani skutečnost, že se některé státy samy prohlásí za demokratické, není dostatečnou záruku toho, že v nich bude existence uvedených atributů zaručena pro všechny jejich občany.

Hala D

Demokracie, asi to, že desítky lidí v tramvaji mají mít přednost před jedním ukřičeným řidičem osobáku, co si myslí, jak není velký king, že jede ve smradlavým gumokolu. Tedy, že většina neustupuje menšině.

Michal Bartoníček

Až si uvědomíte fyzikální rozdíly mezi silniční a kolejovou dopravou, pak vás někdo bude brát vážně.

Andrej Veliký

To je teorie, v praxi to moc fungovat nebude. Ono se stačí podívat na vedlejší Masarykovu. Oficiálně je to pěší zóna s tramvajemi, ale chodci se tam nechovají jako v běžné pěší zóně, chodí pouze po krajích a ne ve „vozovce“ (která je i odlišena jiným tvarem dlažby) s tramvajovými kolejemi. Sorry jako.

Ondra

Já chodím po Masaryčce uprostřed. Pravda, bývám tam mezi kolejemi dost sám.

Jan T.

Taky nemám problém chodit mezi kolejemi, když není na kraji místo. Občas se uhnu tramvaji, není problém.

Granja

Stejný zvyk mám i já.

M H

Kdyby profil pro tramvaj nebyl odlišen jinou dlažbou, nebylo by na první pohled zřejmé, kam je potřeba uhnout, když šalina jednou za čas projíždí…

Roman Soudný

Za tohle tvrzení že Masarykova jako pěší zóna nefunguje mě u jiného článku umínusovali k smrti.

Nose Peak

Funguje náramně, co ju předláždili a nejsou tam ty vyvalený kostky…ještě opravit prostředek Svoboďáku a začne to tu vypadat jak někde v Evropě….

Karel Canek

Masarykova jako pěší zóna s tramvajemi funguje perfektně. Chodce ohrožují pouze sobci v autech, co se tam cpou! Pryč s nimi!

Pavel Skládaný

Po Masarykově se běžně chodí v celé šíři ulice. Důvod, proč je lidí na okrajích více, je hlavně zevlování po obchodech a koukání do výloh.

Jaaa

Ne, jsou to auta, co tam furt projíždí…

filkra

Problém Masaryčky je i v tom, že je to jediný oficiální přístupový bod do celé podoblasti pěších zón, která je nesmyslně velká ‒ zahrnuje třeba i Českou nebo Kobližnou a ulice k ní přiléhající od jihu. Ráno se na Kobližnou dá se zásobováním projet přes Sukovu, ale od jedenácté bývá průjezd zablokován. Když jsem si kvůli stěhování na Kobližné vyřizoval celodenní povolení vjezdu, dostal jsem instrukce přijet šílenou trasou Masarykova-Orlí-Minoritská-Poštovská-Kobližná, tedy přes půl centra a mezi násobně větším množství lidí, než kdybych přijel třeba po Novobranské nebo někde od severu. Příjemná jízda to věru nebyla.

Ivo

Prosím opravte si chybu v nadpisu.

Ivo

Jo už to někdo napsal dříve, takže to pak prosím vymažte.

Honza

Jako já vím že dle nových pravidel nemáme na překlepy upozorňovat v komentářích. Ale když si člověk přečte, e Brno zavedlo šílenou zónu, tak musím říct že mě tento překlep, spojený s mým přehlédnutím že tam není háček opravdu pobavil.
Nicméně jsem zvědavý jak se řidiči a chodci v těchto sdílených zónách budou chovat a kdo komu nakonec bude roven.

jva

Vzhledm k národní nátuře „když jsme si všichni rovni, tak můžu dělat cokoli“ nebude asi překlep „šílená zóna“ překlepem, ale smutným faktem…

Ondra

Když je ta zóna v asfaltu a připomíná klasickou silnici, tak chodci a řidiči se k tomu jak k silnici budou chovat. Bohužel

mgr.pavel

Když se k tomu přidá přístup brněnské policie, co stála za návrhem oplocení zastávky na Mendláku a odmítá cyklopruhy v jednosměrkách, protože pro ně je Auto ten pravý Bůh, tak jsem k té rovnosti také skeptický.

Zbyněk

Cyklopruh není podmínkou pro cykloobousměrky, přestože to tak „pomáhat a chránit“ často prezentuje.

Pavel Skládaný

Samozřejmě, že není. Stačí reálná možnost vyhnutí obou účastníků; vhodný je též režim „Zóna 30“.

mgr.pavel

Eh, já měl na mysli cykloobousměrky, ty totiž brněnská policie nerada jaksi globálně.

Zbyněk

Nejen brněnská. PČR odkudkoliv.

Pája

Ne, nebudou. Chodců a cyklistů okolo je tolik, že řidiči aut stejně jen popojíždějí a kdo může, objede to jinudy.