Brno jako dopravní peklo. Žebříček vážných nehod ukazuje, která města jsou nebezpečná
Masarykova ulice podle umělé inteligence DALL.E. Zdroj: Data.Brno.cz

Ve čtyřech krajských městech se dopravní nehody loni obešly bez smrtelných následků.
To o necem svedci. Brno se podrizuje autum. Dopravne zaostale mesto kde na semaforech nemaji tramvaje prednost.
Mně třeba přijde zvláštní, že v Brně nejsou téměř nikde radary. V kdejaké malé obci a vesnici jich bývá hned několik a v Brně nic.
Všude je něco, v Praze tramvaj srazila divočáka, ostatní utekli na metro
Tak ještě aby Pardubice nevyhrály, když celé město nepřetržitě stojí nebo se sune krokem..
Ále prd celé město, jen osazenstvo plechovek a bohužel i občas MHD. Já se po Pardubicích pohybuji velmi v pohodě a celkem svižně. Jezsím totiž na kole, vlastně spíš plečce. 🙂
Děkujeme za myšlenku, to je právě ten point, jedoucí cyklista naštěstí smrtelnou nehodu většinou nezpůsobí..
Jezdím po Brně docela často a pan Nevyhoštěný netuší, co je dopravní peklo. V Brně je to na tu bíu docela pohoda; pokud si ovšem umíte vybrat trasu.
Ja teda mam dost jinou zkušenost a často se setkávám s agresivními řidiči, někdy dokonce s úplnými cvoky. Nerespektovaní rychlosti, neznalost pravidel, najíždění na přechod, nedávaní přednosti, k tomu parkování na chodnících, v pěších zónách a v rozhledových trojúhelnících přechodů. A k tomu to bizarní rozšiřování parkování na úkor chodníků. Ne, Brno fakt není město nakloněné chodcům.
Jenže ten článek je o něčem úplně jiném.
A pro zlepšení situace a počtu sražených je třeba udělat co? Pořádně šlápnout autoteroristům na krk. Jenže bohužel žijeme ve státě, kde práva člověka v gumokolové plechovce jsou víc než všech ostatních. Než aby se sáhlo na viníky, raději budeme mrtvé a zraněné ignorovat, případně říkat, že si za to můžou sami.
Blabol…. Naopak se musí vyzadovat dodrzovani dopravnich predpisu po VSECH ucastniku silnicniho provozu- takze po cyklistech i chodcich- to znamena ze treba na cervenou se nejezdi (kolo) nebo nechodi, ze se dodrzuji nejake pruhy a prednosti – ani ten chodec nema na prechodu neomezenou prednost, ze se za snizene viditelnosti pouzivaji svetla apod. Ty jedna plechovko
By mě zajímalo, proč za to, že požadujete po účastnících silničního provozu dodržování „předpisů“, dostáváte tolik mínusů? To těch 19 mínusářů jako nehodlají dodržovat zákony?
Jo jo, zase Halásek a jeho záliba ve „šlapání na krk“. Někdy si říkám, že tobě vlastně o nic jiného ani nejde. V padesátkách při monstrprocesech by ses našel.
Kdo je nejčastější příčinou, a kdo obětí nehod? https://transport.ec.europa.eu/system/files/2021-11/collision-matrix-2019.pdf?fbclid=IwAR3Zx1NUQk3_BZ8XL5AvfeBW4-6dHLjK5eQ_8iV7ZBvmV0IzzHwRHHzKbfc
Tuto tabulku jsem viděl pár měsíců zpět a myslím, že jasně zobrazuje vše podstatné. Za nehody s těžkými následky zkrátka téměř vždy mohou auta. Naopak chodci a cyklisté, kteří sami nezpůsobují žádné škody jsou obětí
Ovšem to, že někdo nezpůsobí žádné škody, neznamená, že nezpůsobí vlastní nehodový děj.
Jiste, tato pani se svevolne postavila autu do cesty.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-nezabrzdene-auto-na-plzensku-srazilo-na-chodniku-tehotnou-s-ditetem-v-kocarku-40516584#dop_ab_variant=1461520&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Hm, super. Ani na chodníku před těmi točvolanty není člověk v bezpečí. 🙁
A tvrdím to snad o tom to případě?? Vy asi máte vůbec hodně velký problém s chápáním psaného textu, že??
Před chvílí jsem jel jedním vozidlem, stálo na křižovatce na červenou a nějaká paní se zmateně snažila přejít už na vlastní červenou právě ve chvíli, kdy pro daný pruh padla zelená. Kdo by byl v té tabulce uveden jako příčina těžkého zranění (naštěstí se nic nestalo)?
A doplním až tady, že to vozidlo byl autobus MHD a já tam jel jako cestující;-) Je to tedy taky plechovka na gumových kolech a vepředu sedí točvolant 😀
Hlavním imperativem točvolantů je to, že řidič je povinen dbát potřebné ohleduplnosti, tj. chránit zranitelné účastníky provozu na pozemních komuniacích. Není jeho úkolem posuzovat, zda dotyčná třeba vyklizovala na SSZ pomaleji kvůli nižší rychlosti chůze, než je návrhová a proto šla chvíli proti „Stůj“.
„Máňo….!?“
Což ale stále nic nemění na tom, že pokud udělá chybu chodec, odnese to sám chodec, pokud udělá chybu řidič, odnese to chodec.
A taky to stále nic nemění na tom, že to, že je cyklista či chodec obětí, nevylučuje, že v některých případech je současně i viníkem.
Blábolíte. Vizte například tu dámu s dětmi v Ústí nad Labem, která způsobila 3 zranění v trolejbusu…
I chodci, koloběžkáři, jezdci na zvířatech, cyklisté a další způsobují nehody se škodami.
… v míře blížící se statistické chybě.
Asi tak. Kolik takových nehod v mhd ročně je? A kolik je autonehod na dálnicích? Kdyby média poctivě a pečlivě informovala o každé autonehodě ve stejné míře podrobnosti jako třeba o tom případu v Ústí, tak to najednou bude působit o dost jinak.
Jenže si jako společnost neuvědomujeme následky příliš rozbujelého automobilismu a podvědomě ho akceptujeme jako fakt (tzv. autonormativní společnost)
Nebo třeba kolik je ročně mrtvých po srážce se stromem? Téměř stovka (!!!). A kde jsou opatření dopravní politiky srovnatelná třeba s úspěšným Německem (výsadba stromů dále od komunikace, ochrana svodidly už ve fázi sázení stromů, ne až po sérii smrťáků, regulace rychlosti, svodidla s menší pracovní hloubkou, obecně ochrana vozidel proti sjetí z vozovky)? A jejich SYSTEMATICKÉ uplatňování již několik desetiletí? Nikdo se tím nezabývá, řeší se „vážné problémy“, zda snad nějaká bába nedokončovala přecházení na červenou.
Jde mi o to, že řidiči nenesou při nehodách s chodci téměř žádné následky, zatímco chodci nesou následky i v případě, že nehodu nezpusobili.
Škody, které ročně způsobí autonehody jsou o nekolik řádů vyšší než nehody chodců a cyklistů (protože chodci a cyklisté si navzájem velkou škodu nezpůsobí, zatímco 2 auta si škody způsobují denně)
Tak pokud je plošné omezení rychlosti na 30 km/h, jak je běžné ve většině evropských zemí, tak při této rychlosti je pravděpodobnost vážného zranění chodce při střetu s autem okolo 10 % (zatímco při 50 km/h již téměř 100 %). A nad otázkou zavinění není pak nutno složitě mudrovat a zatěžovat právníky.
Už té nenávisti k autíčkům nechte. Totalita cyklopumpiček a nebezpečných chodců jak vyšitá.
Ale alé? A jak se ta „totalita“ podle vás projevuje? Já teda několikrát denně vidím šikanu ze strany řidičů, ne naopak
On se Hala D snažil být ironický a nějak se mu to tradičně nepovedlo.
Slovo dopravní můžete klidně vynechat. 🤭
Vy byste klidně mohl vynechat tuto diskuzi. 🙂
Brno je bohužel sto let za opicemi v aplikaci plošného zklidnění dopravy (standardem je 30 km/h všude mimo hlavní místní komunikace). Pak absolutně chybí enforcement, zejména kontrola rychlosti. Velmi špatné je to též s ergonomií přechodů pro chodce resp. řešení přecházení vůbec. Dle platných předpisů lze bez SSZ provozovat přechod přes max. dva jízdní pruhy, zatímco v Brně najdeme i přechody přes čtyři pruhy bez přerušení. Jednou jsem takový obrázek ukázal na mezinárodní konferenci jako příklad a sál burácel smíchy, protože si lidé mysleli, že je to animace. Bohužel není a některá místa (Rokytova, apod.) jsou smrtonosná.
Brnu vládne už 30 let ta stále stejná skvadra. Takže to tady prostě těch 30 let vypadá pořád stejně špatně.
Zažil jsem dobu před rokem 1989 ,kdy v Brně vládla ta druhá skvadra.A můžu odpovědně říct ,že ta současná je i při všech občasných nedostatcích proti té minulé jako nebe a dudy.
S tím sice lze relativně souhlasit, ale už je to čtyřicet let. A za tu dobu se i okolní Evropa posunula o parník.
LEŽ ! Stejná skvadra? A co 12 let (tedy cca 40 % z posledních 30 let?) v období 2006-2018?
1994-2006 ODS (Lastovecká, Duchoň, Svoboda)
2006-2014 ČSSD (Onderka)
2014-2018 ANO (Vokřál)
2018- ODS (Vaňková)
Bohužel. Vypadá to, že impotence dopravní politiky je v Brně chronickým problémem. Na druhé straně moje zkušenost je, že dopravní inovace ze zahraničí se k nám dostávají s odstupem několika desítek let, takže pokrok je jen otázkou času.
> Brno je bohužel sto let za opicemi v aplikaci plošného zklidnění dopravy (standardem je 30 km/h všude mimo hlavní místní komunikace).
Tak všechny modré zóny jsou 30km/h, takže tohle se už dost změnilo.
nemáte pravdu, 30 km/h zóny nejsou v Brně rozhodně nijak časté.
Nebo co myslíte pod pojmem „modrá zóna“?
Myslím, že pojmem modré zóny, pán myslí modré zóny 😂 Někdo to může znát třeba pod pojmem oblast rezidenčního parkování.
Oblast placeného stání.
Mně to přijde jako docela velká část města, vám ne? https://www.parkovanivbrne.cz/mapa/
A odkdy je tam všude třicítka?
Všude mimo vyloženě hlavní tahy jsou zóny 30.
Velká část města to sice je, ale modrá zóna a zóna 30 jsou dvě rozdílné věci. Ano, občas se vyskytnou na stejném místě, ale rozhodně to není pravidlem. Ve velké části modrých zón je v Brně normálně 50.
To pak nejsou modré zóny, ale jen vyznačená zpoplatněná parkovací stání. Zóna je označena dopravní značkou začátek a konec zóny a nachází se ve většině oblastí rezidenčního parkování mimo hlavní průjezdní ulice.
To bychom si asi museli redefinovat slovo „všechny“. Pár míst v centru, kde se parkuje na úzké silnici po obou stranách a kde je 30 rychlost dvojnásobkem bezpečné rychlosti… Tak tam je v Brne třicítka.
Jo, stejně tak se zrušilo pár obytných zón a teď tam je třicítka.
Rychlost je to poslední, co je potřeba v Brně kontrolovat, s výjimkou pěších zón, kde se jezdí tak padesátkou místo dvacítky. Před pár lety jsem jel pro ženu do nemocnice. Extra jsem nespěchal, ale nemínil jsem strávit zbytek života v Židenicích 🙂 Přede mnou auto s pražskou RZ (možná echt Pepík, možná firemní auto, možná operák, nevím). Kdykoli se rozsvítila zelená, tak čekal až se uvolní křižovatka. Ale ta se nikdy neuvolnila, protože z boční ulice se tam vždy nacpala auta a zablokovala křižovatku. Pepík přede mnou jako slušně vychovaný do té ucpané křižovatky nikdy nevjel. Po asi 4 cyklech,… Číst vice »
Rychlost a parkování jsou veci, co by se měly nejvíce kontrolovat. Rychlost zdaleka není porušována jen v pěších zónách, ale i v třicítce a padesátce, fakt někteří řidiči jsou úplně blazni co si pletou město s okruhem formule 1.
To byl asi důmyslný protest. Řidič má právo nevjet do ucpané křižovatky. I kdyby se všichni za ním utroubili. 😁
Neusálé zvyšování kapacity silnic prostě ty lidi láká k použití. A pak se lidi diví, že při těch hustotách dopravy dochází k nehodám. A protože velká města nejsou nafukovací, těžko tam vybouráme spousty domů pro široké bulváry, takže se tam vše nevejde. Všechno souvisí se vším.
Minimální změna by měla být v omezování silniční dopravy, nestavění dalších silnic. O tom že by se občas měla nějaká silnice spíš zrušit se jen zmíním, ale v podstatě to ani nepožaduju, ale rušení některých pruhů, odboček, zjednosměrnění ulic by se hodilo.
Jasňačka, taky bych zrušil nejaký ty vodbočky a stáhnul pruhy. Samo sebó enom tam, kde sám nelítám a nekempuju. Nésu blbé, abych číhal ve štrůdlu nebo čmuchal čmoud z kár, kerý ve štrůdlu pomály šolichajó.
Not in my Brno Yard 😀
Míval jsem například problém s parkováním na Šerlichu v Orlických horách. Od doby, kdy je tam lidí a aut jak sr… až moc, tak tam jezdíme autobusem. Takže kdyby tam nahoře to parkoviště zrušili, tak bych si toho asi nevšimnul. Ale oni ho cca před 10 lety rozšířili a stejně nestačí.
Kdyby stálo parkovný třeba 900 Kč/den jak na Pradědu, tak by to parkoviště stačilo. Klidně by ty prachy pak mohli investovat na údržbu lesů nebo tak něco.
Souhlas.
Třeba na Mezivrší kousek vedle (na jihovýchod) vybírají jen 100 Kč a zpravidla tam místo je.
Souhlas. Akorát v Brně stojí 200/ rok. Proto kupodivu nestačí, ale politici respektive jejich voliči – řidiči si tu příčinu nejsou ochotni přiznat.
Kde máte v Brně parkovné za 200 / rok (výpalné v modrých zónách se nepočítá, neboť vám místo k zaparkování nezaručuje)
Výpalné – to je fakt bizár. Ale jo, zčásti vám dám zapravdu. Ten současný systém je nevýhodný úplně pro všechny – lidé plti směšné peníze, které jim ale zároveň nezaručí možnost parkování. Nicméně aby měli jistotu parkování, tak by museli platit tržní cenu, která se bude pohybovat ve výši desítek tisíc ročně. Což zda se ale lidé platit nechtějí. Lose-lose pro všechny.
Teď zdražovali na 800, tuším.
Mate pravdu, moje chyba, nicméně na meritu věci to asi nic nemění. Dokud budete cena nižší než tržní tak bude generovat převis poptávky nad nabidkou, což zkrátka není výhodné pro nikoho.
Ono by úplně stačilo, kdyby souběžně s každou novou silnicí automaticky vznikla cyklostezka podobných vlastností (třeba přibližně v trase VMO by se hodila okružní rychlá cyklostezka bez úrovňových křížení pro rychlou efektivní bezpečnou cyklodopravu mezi jednotlivými MČ). A po každé „rychlostní“ komunikaci udělat expres MHD bus (Královo Pole—kampus dobrý, ale dalo by se jich vymyslet i víc).
Prostě se zlepšováním podmínek pro auta (nic proti tomu) zlepšovat adekvátně i podmínky pro ostatní dopravu (což se neděje, spíše naopak).
Cyklostezky automobilovým zácpán nepomůžou. Ale hodí se třeba udělat z některých ulic jednosměrné a pro cyklisty oblousměrné, tohle docela zklidní dopravu v blocích, protože se to autům blbě tranzituje. V Pardubicích si myslím, že některé ulice s tím docela fungují.
Právě, že autům už nic nezlepšovat, naopak spíš omezovat jak technicky tak ekonomicky (mýto).
Tak to je u nás naprosté sci-fi. Nová silnice takřka zaručeně přerve všechny dosavadní vazby bez náhrady.
https://mapy.cz/s/copamuveme
Jestlipak je nějaká souvislost mezi dodržováním (respektive v místním pojetí vymáháním) pravidel silničního provozu a nehodovostí?
Aneb když je v Brně radar na měření rychlosti pomalu sprosté slovo (nemáme žádný) a nelegální parkování (a to nejen na chodníku, v zóně zákazu stání, ale ani v křižovatce či před přechodem) se netrestá se slovy měšťáků „však víte, jaký problém je tu zaparkovat“, tak pak tu máme dopravu jako někde na…
Ano. A dokonce přímo primátorka prosadila, že v husovických tunelech se nebude měřit (přestože tam radar byl nainstalován), protože jezdit 20 km/h přes limit je přece normální a zcela bezpečné a vymáhat pravidla je buzerace (místo aby se zamyslela nad tím, jestli buzerace nejsou spíš ta (údajně) zbytečně přísná pravidla a prosadit jejich změkčení).
A kolik se těch smrtelných nehod stalo v tunelech nebo na zbytku VMO, že chcete zrovna tam měřit?
Myslím tím nové části VMO, kde nedochází k pohybu chodců a cyklistů …
No právě. A proč je teda v husovických tunelech 60 i v noci za nulového provozu? Mohla by tam být klidně stabilní 80, doporučená 60 a v době zvýšeného provozu klidně 30 pomocí proměnného značení, které tam je. A klidně měřit, a hlavně nevyzývat k porušování zákonů.
Ono když ukradnete v supermarketu čokoládu, taky kvůli vám obchod nezkrachuje. Ale dělat by se to nemělo (a už vůbec ne to propagovat z oficiálních míst) a když budete přistižen, budete právem popotahován. Kdo nemá na pokuty, ať jezdí, jak má 🙂
Ani parkování „v zákazu“, ani nedodržování povolené rychlosti nevedou k nehodám, a analogicky absence buzerace ohledně těchto přestupků bezpečnost dopravy nezvyšuje.
Parkování v křižovatkách, v blízkosti přechodů, v nepřehledných místech, k nehodám vede a bezpečnosti ohrožuje.
Jo, v tomhle směru můžete mít pravdu.
Takže můžeme vesele jezdit v obytné zóně 200 km/h, protože podle Vás to není problém???
Cituju: “nedodržování povolené rychlosti nevede k nehodám”???
Nevede. Chápu, že pro jednodušší osůbky je rozdíl mezi „povolenou“ a „přiměřenou“ rychlostí těžko pochopitelný, ale představte si, fakt je to něco úplně jiného.
Nepovolená rychlost k nehodám nevede. Nepřiměřená ano. Ale to, co se pokutuje s využitím těch radarů, po kterých se tady tak volá (rádo a často), je ta bezpečnostně zcela nerelevantní nepovolená.
A jak chcete měřit onu nepřiměřenou rychlost?
Btw. blízko přechodů je nepřiměřenou rychlostí cokoliv nad 50 zcela určitě, vzheldem k délce brzdné dráhy a předností pro chodce na přechodu. Takže jakékoliv měření v obci blízko přechodů odpovídá i vašemu pojetí „když už ta buzerace musí být..“.
Jinak ona ta nepovolená rychlost vesměs vychází z dlouhodobě vysledované nepřiměřené rychlosti, kterou lze plošně vymáhat.
Ano, můžeme jet stovkou v obci a bude to někdy i přiměřené, ale jen za dosti výjimečných situacích a rozhodně ne plošně. Jak to chcete zákonem postihnout, že někdy někdo může jet rychleji než je obecně bezpečné??? To je strašný slippery slope, pak *každý* člověk si může říct, že po městě stovkou.
Zákony musí být zkrátka dostatečně jednoduché..
Špatné parkování k nebezpečným situacím rozhodně vede. I když ne vždy. V naší ulici pravidelně stojí auta na šikmých čarách. Sám dobře víte, že tam nemají auta co dělat. Někdy tam zaparkuje obrovská dodávka, přes kterou je prakticky nemožný výhled do křižovatky. Tak prostě volám policii.
Když něčemu nerozumím, tak o tom nepíšu. Tzn když nerozumím projektování komunikaci z hlediska bezpečnosti provozu (což zahrnuje mj rozhledové trojúhelníky) tak jsem potichu a nepíšu blbosti. To jen taková malá rada do budoucna.
Když zavedli zákaz odbočení vlevo od nádraží ke Gradu, tak vedení města veřejně vyhlásilo do médií, že to nemůžou vymáhat dokud si na to řidiči nezvyknou…
Kdyby stejný zákaz zavedli ve Vídni, tak první den tam stojí jeden policajt, každému dá bez milosti pokutu a nikdo by neřekl ani půl slova…
A teď tam naopak ani jinam odbočit nelze, a taky to jde…
Tuhle logiku „někde se parkovat přece musí“ používají i v řadě menších měst. Takže se zvesela stojí na nájezdech na chodníky (poděkují vozíčkáři, protože to prostě nevyskočí), na krajích chodníků, prakticky v křižovatce (a tím pádem se musí pro výhled do půlky pruhu). Dnes a denně..
Kdykoliv debatuju s brněnskými měšťáky, tak nevím, zda se mám smát nebo brečet. Co z nich padá za perly, Izer a Holzman by mohli závidět!
Čím to může být, že nejbezpečnější provoz je ve městech, kde je tradičně vysoký podíl dopravy na kole?
Že by tím, že o to míň lidí jezdí autem? A ti, co autem jezdí, to nejspíš znají i z pozice cyklisty?
Jinak statistika vychází z malého počtu hodnot (naštěstí), proto se některá města rychle přesouvají nahoru i dolu.
„Every single person who confuses correlation and causation ends up dying“
Větší podíl cyklistů/cyklo infrastruktury skutečně vede k bezpečnějšímu provozu pro cyklisty, chodce, ale i auta.
Ale houby, cyklisti jezdí nebezpečně pro sebe i pro okolí zhruba stejně, jako kdokoli jiný.
Že se jejich přestupky bagatelizují, nestíhají a netrestají (a pokud ano, tak symbolicky), to je ovšem jiná.
Jenze clanek neni o prestupcich. Clanek je o dopravnich nehodach, kolik lidi bylo usmrceno, kolik zraneno.
Je nějaký rozbor i kde konkrétně jsou ta nebezpečná místa? Jestli uzly jako rola nebo čára, nebo přebíhali lidi přes okruh ? Nebo řidič projel na červenou?
*Bauerova, 26.2.2024 (pondělí), 15:15, srážka s chodcem, řidič se plně nevěnoval řízení vozidla *Moravanská, 28.2.2024 (středa), 21:22, srážka s chodcem, nezaviněná řidičem *Sportovní, 31.3.2024 (neděle), 0:30, srážka s pevnou překážkou – řidič + 2 těžce, překročení předepsané rychlosti stanovené pravidly *Černovická, 29.4.2024 (pondělí), 12:40, srážka s chodcem, chodci na vyznačeném přechodu *Černovická, 20.5.2024 (pondělí), 3:10, srážka s chodcem, nepřizpůsobení rychlosti viditelnosti (mlha, soumrak, jízda v noci na tlumená světla apod.) *Okružní, 7.6.2024 (pátek), 14:43, srážka s chodcem, chodci na vyznačeném přechodu *tř. gen. Píky, 5.8.2024 (pondělí), 5:54, srážka s jedoucím nekolejovým vozidlem – motorkář, při odbočování vlevo *Palackého tř., 14.9.2024… Číst vice »
Jistě. Měňte parametry dle libosti.
s účastí chodce: https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=2mfn
s účastí cyklisty: https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=2mfk
Jsem z Prahy. Chybí tu vize, jak situaci zlepšit. Třeba na dopravní komisi se zamítly na nebezpečných úsecích zpomalovací prahy, protože to prý „bude akorát dělat hluk“. Léta upřednostňování pohodlí motoristů. Není divu, že je situace takto špatná
Jenže ono to hluk opravdu dělá. A je nepříjemnej (styl „duc – buch“), když máte tím směrem okna. Ještě horší, když přes to skáče autobus MHD (+ hluk z motoru: místo plynulé jízdy opětovný rozjezd z nízké rychlosti).
Na hraně (lidi si na to hodně stěžují) je i hluk způsobovaný přejezdem vodících drážek na přechodech pro chodce. Úředník sdělí, že vše je v pořádku, ale přál bych mu to slyšet.
Zpomalovací prahy jsou blbost. Záleží čím jedete. Někdo musí krokem, jiný to klidně vezme plnou rychlostí. Lepší jsou radary, nejlépe mobilní (zavěšené třeba na sloupech lamp a převážené co týden na jiné místo) a skryté (správně se má jezdit všude, ne jen tam, kde je kontrola).
Radary jsou x-krát dražší než prahy. A není kapacita zpracovávat násobně větší množství pokut
Právě proto navrhuju radary mobilní a skryté, které vás můžou změřit úplně kdekoliv a pokaždé jinde, tedy radši všude pojedete podle pravidel (na „nehlavních“ ulicích by měla být všude „zóna 30“, zpomalovací prahy netřeba)
Jenže tohle v dopravní komisi či v radě neprohlasujete, protože konzervativní zastánci nikdy nepřistoupí na to, aby někdo kontroloval, zda jedou v tom místě legální rychlostí. Ani ve městě na padesátce, kde jsou soustavně překračovány hlukové limity (prahy tam nejsou) vám proto to nezvednou ruku. Pravidla platí přece jen pro blbce.
Ani se moc nedivím. Do Brna jsem se přestěhoval po několika letech řízení po Praze a stejně mě některé dopravní situace uměly pořádně zaskočit.
Teď když už to tu znám to není problém, ale pro člověka bez „místní znalosti“ je tu spousta dopravních pastí do kterých můžete lehce vletět.
Konkrétně?
Křižovatka Nové sady x Hybešova
Celá ulice Veveří například je jedna velká past.
Když neumíte řídit nelezte na cesty, ani jeden z uvedených příkladů není nic co by bylo složité
A v čem? Ano, je tam v každém směru jen jeden pruh (a tramvajové koleje uprostřed), několik tramvajových ostrůvků (+ jedna zastávka „z chodníku“), povrch nic moc – ale nic z toho není „past“.
A další „inteligentní“ mínusáři nejsou schopni napsat, s čím konkrétně tedy nesouhlasí.
Pokud by všichni řidiči dodržovali předpisy, tak na ní žádná past není.
Nějaký čas jsem měl kancelář s výhledem na tuto křižovatku. Viděl jsem tam dost nehod na to, abych mohl tvrdit, že je to past. Většinou šlo o nepozornost, ne o úmyslné nedodržování předpisů, protože při průjezdu v některých směrech je třeba sledovat dění na více stranách a ne každý si to vždy uhlídá.
(ne)kruháč na Lesné?
Jo, ten mě dost vyděsil, když jsem tam jel poprvé. Teď už si tam dávám bacha, ale beru to jako hodně nepřehledné/nebezpečné místo.
A hlavně naprosto zbytečně. Návrh na úpravu byl i v participativním rozpočtu, ale zamítli ho, že se to bude při stavbě šaliny (aktuálně odhadované na rok 2035) předělávat na T křižovatku.
Řádně opatřený dopravními značkami, které jasně říkají, že to opravdu kruháč není a přednosti jsou jasně dány, rozhledové poměry vcelku v pohodě. Pod pojmem past si tedy představuji něco zcela jiného.
Takže osm lidí neumí podle naprosto jednoznačných dopravních značek projet křižovatku, která se vzdáleně podobá kruhovému objezdu.
Kdyby 8. Postavte se tam ve špičce a pozorujte. Na první nedání přednosti byste neměl čekat déle než půl hodiny.
Marešova x Veveří taky věřím, že pro neznalé může být překvapivá.
Co mínusářům vadí? Že by nevěděli, co to cizí slovo znamená?
Takže evidentně nikoliv. A ještě si tu svojí tupost zopakují.
chlape, já od vím od mala že to není kruháč, ale to neznamená že si toho všimnou všichni.. obzvlášť když má tak velkorysý poloměr
Proboha proč ten AI obrázek?? Hnus fialovej.
Náhodou, ten styl architektury to docela trefilo. I číslo a nátěr šaliny. Ale ty 3 koleje mě pobavily.
Šalina bez trolejí? Buď jede na baterky, anebo že by byl na opačné straně zapřažen pár koní?
Vypadá to jako kdyby někdo nastříhal na kousky Divadelní, plac před Centrumem a Rooseveltku naproti starýmu Divadlu, a slepil z toho celou ulici. Kdyby tam AI ještě “trochu” nasvinila, vyvalila dlažbu, nad ulici pověsila dráty a na nich různý škatule a celý to polepila reklamama, vypadalo by to fakt jak Brno…
Neb jest nebezpečné v Brně po ulicích choditi a jejich obrazy tam ručně pořizovati. 🙂
Cyklostezky by měly být stavebně odděleny.
Ano ale: v Praze když tohle navrhnete, tak se nechce ubrat prostor autům aby tam cyklostezka vznikla, také ani chodcům. Takže tam většinou zůstávají „ochranné cyklopruhy“
Cyklostezky by měly být. Nejsou. Na nejvytíženějším místě, tj. křižovatce Nové sady x Poříčí x Renneská je opatření pro cyklisty přesně 0.
To je slovo do pranice 😉
Já bych hlasoval pro, protože nemám auto. Ale vzhledem k tomu, že síť stavebně oddělených cyklostezek by znamenala masivní rušení parkovacích míst v dotčených ulicích, obavám se, že budeme s tímto názorem dost osamělí.
Ja bych rusil silnice na pesi zony a cyklostezky. Viz. pariz, ale to k nam dorazi az za 20 let a mezitim bude dalnice i na staromaku.
Spíš to sem nedorazí vůbec.. možná do Prahy z nutnosti.
Ale blbost… a když o te parizi rekne a tak řeknete b. Že sice jednu cestu zrusili ale hned vedle je obchvat. Takže až to bude v Praze tak se to klidně může dělat taky tak. Zatím se jen hazi extremni klacky pod kola automobilistum a v konečném důsledku trpi doprava komplexne
Zatím se hází extrémní klacky pod kola automobilistům. Tenhle názor mě fakt fascinuje a docela by mě zajímalo, odkud se bere (pravděpodobně z emocí samozřejmě). IAD v poměru na dělbu práce zabírá proporčně jednoznačně nejvíc prostoru ve městě a přesto mají řidiči pocit, že se jim hází klacky pod nohy.
„when you’re accustomed to privilege, equality feels like oppression“
Automobilisti jsou zvyklí na nadstandard a ten neustále požadují
to je naprosto absurdni nazor … nic neni tak privilegovane individualni automobilova doprava. Zel mate naprosto tunelove videni.
Presne tak, auta zabiraji ve mestech prilis mista. Cast silnic by se mela zmenit na cyklostezky.
Ano měla, ale lidi bohužel volí zastupitele kteří si to nemyslí
Nejde jen o zastupitele na úrovni měst. Ve městě se nachází mnoho provozů a zkrátka vůbec pro možnost fungování prodejny apod. někde musíte sehnat parkovací minimum a to tedy ani zastupitel moc neovlivní.
na zásobování prodejen může být vždycky výjimka (dopravní obsluha)
To je vždy největší výmluva v zásobování, které jezdí celý den každých 10 minut.
(ironie)