Brno hlásí úbytek černých pasažérů. Nezdražili jsme a nákup je jednoduchý, vysvětluje šéf DPMB

Revizor v Brně s kamerou. Foto: DPMBRevizor v Brně s kamerou. Foto: DPMB

DPMB si pochvaluje nasazení kamer, pomáhají řešit spory.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

Ale jo, muze to byt troufale tvrzeni, ale kdyz to v brne jezdi dostatecne casto, tak neni duvod, aby cestujici byli nastvani a jezdili nacerno.
Tady v ostrave nam postupne zvedli intervaly z 10 minut pres 15 minut na 20 minut ve spicce ve vsedni den a jeste k tomu neustale zdrazuji a pak se divi, ze jim ten paskvil po 20 minutovem cekani na zastavce nechcou lidi platit, o hloupych nepasujicich prestupech ani nemluve.
Kdyz jsme byli v Brne s rodinou, tak jsme koukali, jak dobre a hladce muze fungovat mhd. Za takovou prepravu milerad budu platit 😉

tomash

Z článku jsem se bohužel nedozvěděl, jak se měnil počet přepravených člověko-km dle let, a kolik lidí revizoři v jednotlivých letech zkontrolovali. 10% pokles jakéhosi údaje je tak jen nicneříkající hausnumero.

Vincenc

Raději kdyby pan ředitel řešil velmi častou preplnenost šalin linky č.8 v úseku Hlavní nadrazi-Nemocnice Bohunice.Nakoupili nové šaliny na tuto linku a již teď je jasne že kapacitně nestačí a co teprve až dojde k zastavěni území kolem stanice Západní brana

dujka.robert

Kapacitní průser byl jasný už v době, kdy nové šaliny objednávali. Rozpojitelný 40 metr, už tehdy uměl i JSV. Jenže by to stálo takový ranec, včetně úpravy konečné v Líšni, že se muselo najít X výmluv, proč to nejde a zazdít to na dalších 20 let.

Nose Peak

V téhle zemi se vždycky udělá to, co je potřeba, ale až když opravdu není vyhnutí. Takže tohle se bude horečně řešit, až nebudou řidiči…

mgr.pavel

„Je málo černých pasažérů, protože jsme nezdražili“ – to je dost hloupý a krátkozraký argument. Kdyby jízdné zrušili, nemají černého pasažéra ani jednoho.

Je to snad cílem, mít nula černých pasažérů? Není. Cílem je mít pohodlnou, často jezdící a rychlou MHD. Na to je potřeba peněz. I od cestujících. Jestliže se cena šalinkarty za 10 let nezměnila, je zde rozhodně prostor pro růst.

Já si mnohem rád připlatím za síťovou jízdenku, pokud pak síť MHD bude lepší. Zatím si všímám stále omezení od covidu (plus hloupé nenávaznosti v pár směrech co rád používám).

Jan Tichavský

Cena MHD kuponů by měla značně růst už jen z toho důvodu, jak se hromadně přechází na nová nízkopodlažní a klimatizovaná vozidla. Ten komfort něco stojí a z té dotované ceny jízdného se toho zaplatí čím dál tím míň, platí to pro všechna města.

dujka.robert

Jenže, to je ploché prohlášení, které musí hlavně uchlácholit vlastnickou strukturu. Žádná hlubší, natož nepopulární, myšlenka v tom být prostě nemůže. Koho chleba jíš…

Hunter12

Ono to má prosté vysvětlení, jakmile přes půl vozu někoho vidíte se svítící kamerou…

Michal Bartoníček

V době kontroly jsou ale označovače zablokované.

Jirka

Jak s tim souvisi oznacovace? Jakoze by si nekdo oznacil listek? Vetsinou ho teda lidi pripraveny nemaji a staci jen vystoupit – malokdy se stihne prekontrolovat cely vuz behem jedne zastavky a pokud je revize jasna jeste pred nastoupenim revizoru (jako ze je), tak to se statistikou proste pohne.

jmrenka

Ať klidně narazí 10%, ale ať přidají spoje s nějakou vizí k četnosti z předkovidové doby, kvalita dostupnosti určitě šla dolů a přesto, že jsou mně známe důvody, nevidím žádný plán, jak to budoucna zlepšit. Rád bych, aby každá zastávka šaliny měla jednu linku přes Českou a druhou přes Hlavák. Každej spoj, nejen ve špičce, a pak o víkendu a po šesté večerní přesedat.

Robin

Přidávání dalších linek opravdu není řešení. tím by se čestnost spojů určitým směrem jenom snížila. Lepší by bylo přidat další spoje a to hlavně v okrajových časech a o víkendech.

Zdeněk

No ale revizoři asi radost nemaj, když jsou odměňováni podle vybraných pokut.

vladki

No podle diskusí o nákupu jízdenek ve vlacích JMK, kdy polovina diskutérů nemá snad ani účet v bance, a tudíž ani platební kartu, bych naopak čekal obrovský nárůst černých pasažérů, protože si nemohou koupit lístek u řidiče za hotovost a prohodit s ním u toho pár vřelých slov.

A vida, zde se ukazuje že platba kartou je mnohem jednodušší než hotově.

Jaaa

Ale to nikdo netvrdí, že pro 80 % lidí to není jednodušší. Ale to neznamená, že se máme na těch zbylých 20 % vyfláknout.

Hasler

A ono si nejde tu papírovou jízdenku koupit?

Nose Peak

Nikdo se na nikoho nevyfláknul. Průvodčí prodá lupen aj za zlaťáky, i když s příplatkem. Protože není fair, aby se extra náklady na jednotlivce rozpočítávaly do zvýšení jízdného pro všechny…

Jan Tichavský

V diskuzích se projeví hrstka nejhlasitějších odpůrců, což neznamená že polovina diskutérů není schopna si koupit jízdenku kartou nebo přes aplikaci.