Brno: Dvě dlouhé tramvajové výluky přijdou v sobotu

Vizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: BrnoVizualizace další etapy městského okruhu v Brně v Žabovřeské ulici. Foto: Brno

Cestující v brněnské MHD se musejí počínaje sobotou smířit se dvěma dlouhodobými výlukami tramvajového provozu. Důvodem je zahájení velké rekonstrukce

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
eon

OT: Nedávno tu byla debata o nově otevřené lávce pro pěší a cyklisty přes Žabovřeskou, tak přidám cyklistickou zkušenost:

Samotná lávka je široká luxusně (cca 6m), takže normální chodci a normální cyklisti nebudou mít problém. Zklamáním jsou nájezdy na lávku, které můžou mít tak 3m na šířku, což už může vést ke zbytečně těsnému míjení chodců i cyklistů. Po pravdě řečeno moc nerozumím tomu, proč nebyly nadimenzovány velkoryseji, prostoru tam je spousta…

Jiří Kocurek

Na dědine mezi ploty kolikrát ani ty 3 metry šířky nejsou…

Petr

Akorát že Brno není zrovna dědina 😉

BND 30

Řekl kdo !?

Meno

To mi připomíná ten fór:

Jaký je rozdíl mezi jízdou tramvají a šalinou?

Žádný, akorát jedeš po dědině.

pepe

To jako že do Jablonce jezdí šalina? No, proč ne…

Zdendik

Lesnická bude uzavřena a dnes vyšla zpráva, že na Merhautové je most přes trať v havarijním stavu. Přístup na Lesnou bude pořádně zašpuntovaný. A hlavně, že se fantazíruje už řadu let o tramvajovém propojení Lesné i přes Merhautovu.

Jiří Kocurek

Ten je ve špatném stavu od položení kolejí na stropě Husovického tunelu. Proto nikam nevedou. Hlavně že Magistrát uvalil peníze za letákovou kampaň za nové nádraží a to v době, kdy už bylo rozhodnuto. Na tohle čas mají.

Ondra

Magistrát nemá s havarijním stavem mostu přes trať 250 nic společného. Most je v majetku kraje a ve správě SUS JMK.

Tomáš Gottschalk

Ale prd, velebnosti. Most přes 250 normálně funguje, jezdí přes něho busy i IAD a o necelý kilák západně je další most na třídě generála Píky. Pro cestující z východního kraje Lesné se nezmění ůbec nic, západ se holt bude muset proplétat blekfildem, když v DPmB neměli koule na expres NAD na Moravák (TGP-zimák-Drobného-Milady Horákové). Pěkné vopruz bude přestup na 28. 10., ten taky muselo vymýšlet hodně dutých hlav.

robert

Co se dá dělat? Někdy to přijít muselo. Škoda, že nebylo možné nejdříve udělat ten tunel a pak zrušit tu starou trať.

Zdeněk Podborsky

Muselo to přijít,ale ty dva roky,není to málo .

xyz

Pořád to nebude „rekord – nedaleká křižovatka Hlinky byla (ve směru od východu a západu) neprůjezdná po 34 měsíců – od 1. 9. 2004 do sklonku června 2007.

Srov. též jaká doba uplynula mezi realizací dvou SOUSEDNÍCH částí Velkého městského okruhu. 🙂

xyz

** Pro jistotu, aby nedošlo k nedorozumění – mám tím na mysli vyloučený provoz pro trolejbusy + autobusy a indivinduální dopravu (naopak tramvaje přes přebudovávaný úsek tehdy po většinu doby jezdily, za cenu provozních provizorií včetně dočasné jednokolejky).

Tomáš Gottschalk

To byl hodně velkej vopruz, teď si to vybavuju. Hlinky byly zaslepené, Pisoárecké taky, akorát okruh jel jedním pruhem tam a zpátky a kvůli této akci se dělaly troleje na Veslařské. Jezdila tudy nějaká linka tuším na Kameňák. Tak dlouho to trvalo zejména kvůli sítím, pod MÚK byl nějakej mega velkej vodovodní řad.

Kernteriér

Jezdila tam 29 z Čáry přes Kohoutky a snad až na Osovou, jestli se nepletu. Na Kameňák jezdily busy tunelem.

xyz

Původně takto jezdila pod označením X-25; až na sklonku výluky došlo k přečíslování na 29 (pod kterýmžto číslem pak jezdila až do konce roku 2012, pak byla – coby součást úsporných opatření – zrušena).

I obsluha Kohoutovic byla (pro směr od Mendlova náměstí) řešena autobusy, a to velkou oklikou přes Pisárecký tunel + vzápětí „de-facto zpět“ Rybnickou ulicí.

*h8*

Docela by mě zajímalo, kdy naposledy byla v provozu celá brněnská tramvajová síť (klidně bez drobností typu posunutá zastávka, ale s provozem opravdu všech úseků mimo manipulačních).

Jiří Kocurek

Ptáte se na roky, kdy neprobíhala žádná údržba. Dodnes se z toho nikdo moc neraduje, jelikož trať na Lesnou tuto dobu pamatuje. A podle toho taky vypadá.

Je to 70 km kolejí. Jejich životnost je 20 až 30 let podle zatížení. Tudíž 3 km ročně je průběžná údržba.

Meno

Tipuju rok 2018 před tím, než zavřeli dornych pro tramvaje. Akorát si nevybavuju, jestli v té době už nekopali most přes Svitavu Zabrdovicich.

Někdo upřesní?

*h8*

To už bylo v souběhu. Ale v té době probíhala dlouhodobá výluka na Valchařské.

Ondra

No jsem trochu zvědavý co přinese zákaz parkování na Zemědělské (teď nevím, jestli je jen na obou stranách nebo jen na jedné), sice chápu že to pomůže autobusu (on by tam projel i tak, ale s většími komplikacemi s protisměrem), ale zase situace s parkováním už začíná být v této lokalitě docela tristní..

P73

„Tramvaj by tady sice jezdit mohla, ale stavební práce by trvaly delší dobu. Proto jsme se rozhodli pro tuto výluku. Pro Brňany to v konečném výsledku bude lepší varianta.“

— primátorka Markéta Vaňková (ODS)

Kernteriér

No a? Čím dříve to bude, tím líp.

P73

Nehodnotím, cituju.

Kernteriér

Jo, pardon, myslel jsem, že je to citace z článku, který jsem četl trochu povrchněji, přiznávám. 🙂

P73

Tady to právě není, tak jsem to chtěl doplnit pro kontext. 🙂

Tomáš H

Na pohádky, jak bude nějaká stavba postavená „rychleji“ už jsme zvyklý, ale zná někdo skutečný důvod, proč se tunel nestaví za provozu tramvaje? Bezpečnost, pohodlnost stavařů, nějaký úřední problém, někomu významému by jezdily náklaďáky před domem?

whef

Bude se zároveň stavět, nebo by měl, pokud vím to zahloubení pro další dva pruhy a přesyp pro další dva pruhy, ty budou místo té tramvaje a současně se bude razit tunel, pokud to chápu dobře. Stačí se podívat na vizualizaci. Takto by se muselo čekat na přemístění tramvaje a nemohli by se stavět další dva pruhy.

whef
Tomáš Gottschalk

To dává logiku. Předpokládám, že po vytrhání kolejí začne okamžitě stavba zárubních zdí a založení galerie pro přesypaný tunel plus ražba tunelu pro šaliny. Práce bude jak na kirchu, aby se to stihlo v termínu.

pave69

Jsou dva důvody – 1) museli by všechno vozit přes Bráfovu a sousední uličky, což např hlukově v noci nejde, 2) trvalo by to déle a nedostali by proto dotaci EU