Brno: Děti Země vstoupily do povolování kácení, je třeba k přestavbě železničního uzlu

Vítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město BrnoVítězný návrh nového hlavního nádraží v Brně od nizozemského studia Benthem Crouwel Architects. Pramen: Město Brno

Mimo jiné jde o kácení v místě budoucí ulice s názvem Bulvár, která má spojit Uhelnou a Opuštěnou ulici. Nyní je to brownfield.

97 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Ja to ctu tak, ze SprZel nedodala ke spravnimu rizeni potrebne podklady… uvedeny spolek je mi lhostejny, ale o duslednosti a kvalitni praci u infrastrukturnich projektu SprZel nemam zadne iluze.

LKB

A kvuli chybejicim podkladum od SZ bylo rizeni preruseno. Kdyby to SZ rovnou dodala vse, bylo by to lepsi.

El Nino

Pár litrů benzínu nešťastnou náhodou zapálit ty náletové dřeviny může pokračovat řízení dál nikoho nenávidím aby to udělal

Dave

Děti Země u nás na severu blokovaly dostavbu D8 téměř 10 let. Jejich specialitou je podávání odvolání pět minut před půlnocí, kdy vyprší termín. Přeji nám všem cestujícím hodně štěstí.

Herold

S tím odvoláním, v čem je konkrétně problém? Jakože když kdokoliv plně využije ZÁKONNOU patnáctidenní odvolací lhůtu, tak nějak podstatně prodlouží roky trvající řízení?

Nose Peak

No vidíte. A stejně si stát tu dálnici v nestabilním svahu prosadil. Protože stát to ví líp než nějakej Patrik z DZ. Mimochodem, je to RNDr. Patrik, vystudovaný geolog….

Roman

Tak zrovna D8 je přesně ten příklad, kdy si stát navzdory všem doporučením vydupal dražší a rizikovější variantu… kterou dostavěl několik let poté, co by postavil variantu navrhovanou Dětmi země.

david

Na SR a v jiných zemích konečne pochopili, že takové spolky „na ochranu země“ jsou totální ****** …. kdy konečne Česko přijme legislativu, aby se takové ti hyeny, protože to ani nejsou lidi, přestali obohacovat na úplatcích výměnou za zrušení takové stížnosti? Proboha stát se s níma samozřejmě soudí ale developeri to prostě platí, aby měli pokoj. Kdy to konečně skončí?

BTW Držím palce Brnu, je to krásná vizualizace, snad se ji někdy dočkáme 🙂

Petr799

Brno jakož to druhé největší město v ČR by nemělo jen slibovat, ale také začít konečně něco dělat. Třeba takový Krakov – druhé největší město v Polsku (804 tisíc obyvatel), z výstupu vlaku/autobusu Vás uvítá moderním polopodzemnín vlakovým a autobusovým nádražím které je spojeno s obrovskou nákupní galerií. Jsou zde pod nádražím dvě podzemní zastávky tramvají, před nádražím je nová moderní část města také z tramvajovou tratí. Člověk má dojem že vystoupil v opravdové metropoli. V Brně to tao bohužel není. Přestěhoval jsem se z Brna do Krakova a musím říct, že prakticky ve všech ohledech je na tom krakov… Číst vice »

David

Tak zde právě mělo dojít k poměrně zajímavé revitalizaci zanedbaného území, Brno na tom tvrdě rok pracovalo a pak přišel Patrik a celé to zaříznul. České zákony to tak umožňují. Roční práce mnoha lidí tak jedním papírem přišla vniveč.

Martin Předota

Martin-2630 níže napsal, že jsme dobrý skanzen, když se ve Vídní toho hodně vybudovalo a v Brně nic. Já tvrdím, že v Brně se buduje skanzen, který nezajistí dostatečně kapacitní železnici v Brně. Ano, plánuje se moderní nádraží, moderní zařízení (zebezpečovací, sdělovací vyhřívané a dálkově ovládané výhybky apod. Jenže koncept uzlu je na úrovni konceptu z dob počátků výstavby železnice. Dovede si někdo představit dálnice s úrovňovými křižovatkami, které by byly řízeny moderně na základě automatického sledování provozu. Asi ne, byli by stejně ucpaný. Ale uzel Brno bude zhruba na podobné úrovni. Čistě úrovňová řešení v centrální části si můžou… Číst vice »

Karel V.

Brno už je tak obrovský,že sahá skoro až ke Slatiňanům?😂

panda

Patrik je všeobecně uznávaný debil, ale na železnici mi nevadí – vlakem nejezdím.

Radekr

Mně vadí na železnici mnohem víc, než na silici, protože železnice je ekologický způsob dopravy, takže bych čekal, že do něj nebude ekologický spolek házet vidle kvůli p**ovinám…

liposh

No ona 1 dálnice je taky ekologičtější, než 3 ucpané silnice 1. a 2. třídy. , na západě se dálnice staví z tohoto důvodu, nikoliv kvůli zkrácení dojíždění pro lidi. …a stejně do dálnic Patrik hází vidle.

medvěd

Umí někdo spočítat, kolik bude stát „hra o brněnské nádraží“ ? 50 nebo 70 miliard ? Když chtěj radní nádraží jinde, tak proč si ho nepostaví sami ? A milé Děti země ať ukážou finanční rozvahu, zda tam nemají odpustek od stavebních firem apod. Pokud ano, tak s nimi na Špilas.

Petr

Bránit stavbě železnice? Tak jakou dopravu by chtěly Děti země podporovat, když ne železniční???

PvvS

Pěškobus, al enesmí se šlapat na trávu…

Tomáš Záruba

Být proti odsunu nádraží = být PRO železnici!

Domis

A jakým způsobem se podpoří železniční doprava, když se hlavní nádraží, cílová stanice desetitisíců dojíždějících, odsune mimo centrum města?

Petr

Mimo centrum? Běž se podívat do Vídně a projdi se z jejich nového nádraží v centru ke Štěpánovi. A pak si změř cestu z plánovaného nádraží na Svoboďák. Pořád si myslíš, že to je mimo centrum?

Jan

Wien Hauptbahnhof je v úplně stejné poloze jako dřívější Wien SüdBahnhof, jen je otočené a průjezdné na Meindling a dále.
Vzdálenost ke Štepánovi je adekvátní velikosti obou měst jako Brno hl.n. a nám. Svobody

odsun nádraží je jedna z dalších brněnských paskvilů,
který si politická reprezentace protlačila i přes nevoli občanů

Jan

omlouvám se, že to tak kouskuju – politici si to protlačili kvůli svým zájmům a to kvůli pozemkům, které si dříve nakoupili jižně od stávajícího nádraží, aby je dnes mohli výhodně prodat když se tenkrát rozhodovalo, bylo to pouze politické rozhodnutí, v té době se ještě nenosily studie, pak si vycucali spolu se SUDOPem studii, která jim to posvětila, ta studie je velice diskutabilní, všichni zasvěcení vědí o malé propustnosti, nezapočítání VRT a carga, atd. stejně jako teď vznikla studie / analýze na objednávku ODS, že další kotel ve spalovně SAKO je špatně, když jim předešlých 7 let vycházel na… Číst vice »

Granja

Jaká nevole občanů? Jejich vůle spočívala v tom, že občané se rozhodli nepodpořit nádraží ve stávající poloze v referendu a tímto dali zelenou odsunu.

Granja

Nepodpořit = nezúčastnit se – to jen pro pořádek.

Standa

Tak ona jim ta včerejší facka s D3 nestačila?

panda

Právě že stačila, tak změnili obor – opruzují železnici.

Klondajk

Není to potomek někoho z Našich (spíše jeho) furiantů? Schválně se ho ptejte, jestli ten punč platí on.
Vážně:
Nehne se to, dokud nebude zákonem stanoveno, že 1) kdo stavbu zdrží neoprávněně (zamítnuto), je povinen nahradit zpožděním vzniklé škody;
2) k podání námitek (proti čemukoliv) je kvalifikovaná pouze místně příslušná osoba (právnická i fyzická).
Takhle proti výstavbě plotu v Aši může protestovat občan Jablunkova (i když tam žijí lidé normální).

náhodný kolemčtenář

v tomto specifickém případě, kdy se plánovanou přestavbou uzlu docílí horší stav, než před přestavbou, zdržením žádná škoda nevznikne, ba naopak.

Pavel

Náletové dřeviny jsou v pohodě. Spíše jsme měl strach, že pan Patrik podá námitku proti demolici cihlového skladu co ještě před týdnem stál u Dolního nádraží. A označí jej za světově jedinečnou drážní architekturu konce 19.století zasluhující zapsat na seznam Unesco. Ale demolice šla tak rychle, že to pan Patrik prošvihl.Tak aspoň ty dřeviny. Ale to bude (snad) jen formalita, než to soud smete ze stolu.

liposh

jenže těchto formalit dokáže Patrik najít a udělat třeba 100 v rámci toho uzlu. A s tou číslovkou 100 si myslím, že nepřeháním. Ještě o něm 99x uslyšíme…a možná je to dobře, ten projekt uzlu v Brně je prostě zgruntu špatný a zastaralý už nyní, natožpak za 30 let odteď.

MilanSima

Předpokládám že členové spolku děti země nosí oblečení které se vozí v kontejnerech tankerem přes půl světa. Na výrobu elektřiny k dobijeni jejich mobilů se v elektrárnách stále používá uhlí. Takovehle pokrytectví nemá obdoby. A kolik děti země aspoň vysadilo nových stromů, nebo založilo vcelích úlů atd.

Tomáš Záruba

Jakékoli zdržení odsunu nádraží pod jakoukoli záminkou oddálí naprosté zničení funkčnosti veřejné dopravy na jižní Moravě a je tudíž (výjimečně, jen a pouze zde) jedine chvalyhodne.

Gwann

Plne souhlasim, at se zde vyradi do sytosti

Granja

Veřejná doprava se posouvá k nefunkčnosti tím, že na staré nádraží se již další požadované vlaky nevejdou.

Petr Jetelina

Možná by stálo zato „Děti země“ zavřít do nápravného zařízení pro mladistvé. Rákoska jako bonus.

Tukan

Vážně Patrikovi vadí vykázení nepůvodních a invazivních náletových keřů, které za rok po pokácení vyrostou znovu do původní výšky?

Mysel

Nevadi. Jen vylosoval lainovolnou namitku.

Erik

tady souhlasim, presun neni nutny. lecjake mesto muze brnu zavidet, ze ma primo v centru mesta. utraceji se miliardy za presuny do center a brno proti proudu mimo centrum za neskutecne penize.

mgr.pavel

Zároveň ale nádraží kapacitně ani technologicky nestačí, buď nějaké rozšíření nebo přesun pod Petrov je dost potřeba.

(ale je pravda, že ODSun nevyřeší ani tu kapacitu, no..)

Digi

No, nejsem místní ale co teda odsun řeší?

*h8*

O cestující a dopravu jde až v poslední řadě. Ale konečně se zhodnotí pozemky, které získali v 90. letech různí brněnští filištíni napojení na tehdejší (a mnohdy i současné) vedení města.

highway

Přesun nádraží řeší nevyhovující nádraží v centru. Stávající nádraží je bývalé horní nádraží a nové nádraží se vybuduje na místě dolního. Nové nádraží je vzdálené 800 metrů od starého, vedle aktuálního autobusového terminálu, tedy nové nádraží zůstává v centru města. Aktuální nádraží nevyhovuje technicky i kapacitně, ostatně hlavní nádraží v Brně nevyhovovalo již před sto lety, kdy přišel první návrh na přesun. Podrobně je historie popsaná tady: https://www.onemanbrnoblog.cz/historie-zeleznicniho-uzlu-brno/

Bohumil Pokorný

S tím,že dolní nádraží je v centru města,jste mě po ránu rozesmál.Byl jste tam vůbec někdy?

highway

Su z Brna. Pravidelně zažívám ucpaný hlavák, vím jaké to je vystupovat z vagonu v zatáčce, kde mezi schodem a nástupištěm zeje díra. Kde podle vás Dolní nádraží je, když ne v centru? Kde leží městská část Brno – střed, do které Dolní nádraží patří?

Granja

A kde tedy je? V polích?

náhodný kolemčtenář

řešit „nevyhovující“ nádraží v centru města nahrazením tohoto ještě méně vyhovujícím nádražím mimo centrum bez možnosti komfortní navazující městské opravy asi nebude úplně dobré řešení…

*h8*

Ano jde o řešení problému, tak nějak … po Balkánsku (viz Bělehrad nebo třeba Tirana).

Nose Peak

Tak do Tirany to má daleko. Ale ten Bělehrad sedí. Taky velký oči a po 40 letech budování bída….jenže Srbové mají aspoň ten “severojižní diametr”…

PvvS

Protože ODSunovači radši šoupnou nádraží momo centrum a zhorší dopravu úplně všem. Ale dají se na tom vytřískat peníze. A developeři, kteří poskupovali okolní pozemky, tak ti jen čekají až jim tam město zdarma natáhne veškeré inženýrské sítě.

fofoformanek

Za 50 miliárd czk by sa dalo postaviť pekné nádražie aj v súčasnej polohe v centre. Pri Tescu je miesta dosť. Na východnom výjazde smerom na Ostravskú by sa postavil asi 2 km tunel, takže by sa zvýšila kapacita a prejazd by bol rovnako rýchly ako v momentálne plánovanej variante.

To, že súčasná stanica je špinavá a je tam málo miesta sa dá riešiť lacnejšie a lepšie bez presunu, v súčasnej polohe. Stačí využiť zanedbaný priestor pri Tescu.

Výhodou nádražia v centre by bolo zachovanie prestupných väzieb a oddelenie nakladnej dopravy od osobnej.

Jan Horák

Nejhorší je že tihle, a s tím označením souhlasím, kazí jméno těm lidem kteří se opravdu snaží o konstruktivní práci v ochraně přírody.

vladki

Rad bych věděl, co tam u toho náspu žije za vzácné druhy ?

Fučida

Taky nevím. Na Cejlu bych věděl, ale tam zase snad už není co kácet.

mgr.pavel

Nebojte, on už tam Patrik nějakou vzácnou kytičku vysadí.

(říká křeček od Holešova)

Juraj

No podla toho co som osobne v tejto stvrti videl, tak sa asi jedna o romskych spoluobcanov a Zidenice su ich prirodzeny biotop 🙂 len to slovo „vzacny“ mi akosi nepasuje.

mgr.pavel

Nemá se přát nikomu nic špatného, atak jen konstatuji, že až ten (autocenzurováno) Patrik odejde do aktivistického důchodu anebo na věčnost, bude se v Česku dýchat o trochu líp.

(ODSun nádraží je IMHO blbost, ale 1) takto trollit jeho stavbu je pod úroveň, Patrik tím škodí jiným oprávněným námitkám, 2) než zase začít desítky let se hádat nad variantami, ať už se aspoň něco hne dopředu – lepší nový nádr kdesi odsunutý, než současný výrazně horší stav. Holt lepší řešení nejsme schopni najít)

tomash

A to já zase doufám, že si Patrik najde své stejně úspěšné nástupce. Opravdu nerad bych se dočkal návratu před 1989, kdy všichni drží hubu a krok.

mgr.pavel

Problém není v tom, že Patrik nedrží hubu a krok.

Problém je v těch exkrementech, co z jeho huby padají, a v krocích které provádí.

Jak je psáno jinde: je naprosto legitimní podávat rozklady v případě, že fakt jde věcně o ekologii. Chránit náletové dřeviny není pomoc přírodě.

Digi

Tak pojem náletová dřevina s ekologiíi nemá nic společného, to vymyslel lesník když mu do školky plný smrku neco nalítne (hloh, dub, kůrovec, původní druhy )

náhodný kolemčtenář

tipoval bych, že nepůjde o ty dřeviny jako takové, ale o ten biotop, kde může např. hnízdit vzácné ptactvo. Ale podrobnosti neznám.

Škrpál

Ten člověk je kverulant.

Granja

Řekl bych, že může být i vážně nemocný.

Pavouk

Pokud se podaří Dětem země nebo komukoli jinému zabránit v nesmyslném přesunu´nádraží v Brně, které je výhradně pouze v zájmu několika developerů a jimi placených politiků, pak je to výborná práce a budeme mít za co děkovat.

Granja

Takže nakonec přeci jen dojde tolik toužebného uznání… Chtělo to jen trochu fištróna.

marty-t

Podle mne vrchol všeho bude až jednoho krásného dne budou tito pseudoekologové blokovat nejen výstavbu dálnic, nádraží, elektrifikace a zdvojkolejnění tratě (viz. Střelice – Zastávka u Brna a Voda z Tetčic), ale i cyklostezek. To pak bude teprve chucpe !

xyz

Tak si hlavně zjistěte, jak dlouho to REÁLNĚ ten Dědek z Tetčic blokoval vs. o jak dlouho to odsunula např. Bártova tzv. superkoncepce či teď aktuálně sama Dobrá správa (mít územko někdy z roku 2019 a přesto to rozdělit na dvě části s termíny dokončení 3 roky od sebe, to je unikum).

Granja

Ale zablokování chůze, to bude terno!

Honza R.

A pan Kunc je kdo? Aneb hledej, čtenáři, hledej, ale ne v této zprávě…

martin-2630

Starosta městské části Brno-Židenice

MartinS.

To si kliknete na ten odkaz a tam se to píše:-)

PvvS

Slavnej to halal vítač…

Martin

Tak tohle uz je uchylny, je to prakticky v centru, chapal bych, kdyby v zastavbe vznikly parkove plochy, ale vykacet naletove dreviny v brownfieldu kde normalne nic neni a vystavba zde ma poslouzit rozvoji mesta… fakt uchylny…

Granja

Jak nic není? Víte co tam je za bordel a hromady exkrementů?

martin-2630

A to je přesně ten důvod, proč se u nás nikdy nic nepohne z místa. Na Uhelné jde o vyložený nálet v místě, kde je přes 100 let stavební uzávěra kvůli novému nádraží. Na Klínech o topoly značně proschlé, které by bylo třeba neustále prořezávat, což se neděje. Obě místa mají být ve výsledku výrazně kultivována.
Když si představím, co všechno se za více než 30 let od otevření hranic postavilo na drážní infrastruktuře ve Vídni. Nejen nové hlavní nádraží, ale desítky kilometrů nových či obnovených tratí, spojek, stanic… V tomto směru jsme dobrý skanzen.

Nose Peak

Jo. Povolení na kácení. Na tom to celý vázne. Jinak by se nádraží už stavělo, že jo. Mimichodem, maximální pokuta za nepovolené kácení je 20 000 pro FO, resp. 1 000 000 pro PO…

Granja

Dendrolog může vydat zprávu, že ty proschlé topoly ohrožují svojí stabilitou okolí a doporučit je pokácet.

OndraG

Byl bych překvapen, kdyby ten (nemám slušné slovo) „člověk“ do něčeho v této souvislosti nerýpnul!

MOS

Zviditelnil se jen tím, že kudy chodí, tudy všude škodí a všechno brzdí.

Jan

Především je třeba si uvědomit, že si ho stát platí z našich daní. Je to obdobné jako pláč politiků Německa nad migranty, které vozí do Itálie německé lodě placené německými financemi.

Herold

Stát si ho neplatí, stačí se podívat na Hlídače státu. Poslední dotace od státu je z roku 2011 a částka byla 137 000 korun.
On na tu činnost v podstatě žádné velké náklady nepotřebuje…počítač a ASPI stačí.

NightmareFreddy

To je ještě ten nesmysl s přesunem nádraží nepřešel, jo? 🙂

mgr.pavel

Ne, my když tady v Brně dostaneme nějakou myšlenku, tak ji ani po sto letech neopustíme 😀

Tomáš

Jaj, výborně jste tu diskusi nabitou dynamitem odlehčil.
Jen mně z toho smíchu bolí břicho.

Honza

Jako já vcelku chápu rozhořčení p.Kunce, ale jeho pejorativni vyjádření o kr*tenech je tak strašné, že bych si v tomto případě snad i možná přál aby to odvolání vyšlo. Ať si o Patrikovi a jim podobných myslíme cokoliv, jejich boj přece nelze označovat takto a už vůbec ne od takovýchto osob.

milruz

No tak za mě teda lze. Ono je něco jiného konstruktivní debata a snaha jen vše ničit.

Honza

Pořád by se měla držet nějaká úroveň diskuze a ne řvát nadávky jak hulvat. Tím se staví na stejnou, možná ještě horší úroveň. Z mého pohledu tohle je příště prescaru. Nijak ale nerozporuji že odvolání je účelné, zdrzujici a možná zbytečné, hodnotím jen to jak dotyčný komunikuje.

MOS

Odvolání není účelné, ale naopak ÚČELOVÉ = účelově podané. Čeština má mnoho významů a nuancí. Účelné=věci pomáhá, je pozitivní.

Mysel

Jsou pripady, kdy je ten spravny vulgarismus plne na miste. Tohle je jeden z nich.
Ostatne zde prece o zadnou diskusi vubec nejde. Nebo mate dojem, ze ekoteroriste s verejnosti „diskutuji“?

Martin

Nesouhlasim… tohle je vazne nesmysl a to vyjadreni fakt chapu, ne kvuli praci, ale hlavne kvuli planovane koordinaci s ostatnimi projekty…

mgr.pavel

Na expresivitě a zevšeobecnění bych ubral: kretén je spíš nadávka a ani věcně to zas nesedí, a celí Děti Země nejsou takoví (jen holt jsou dost hloupí, že nechají svým jménem mluvit Patrika).

Jinak ale napsat, že třeba Patrik je hloupý ukřivděný prosťáček co škodí přírodě, to by mi přišlo naprosto korektní.

tomash

Hloupý prosťáček by asi nedokázal roky úspěšně blokovat stavby za miliardy.

Nose Peak

Neblokuje Petrik, blokuje státní orgán. Patrik pouze dává podněty….

mgr.pavel

Když má hloupý prosťáček proti sobě inkopetentní stát, co řeší blanketní odvolání dlouhé měsíce..?

Tomáš

Tak tak, občas dostane nějaký všimné od developera, kterého tlačí čas a peníze.
A to rozhodně oficiálním účetnictvím neprojde.
Potom háže státu klacky pod nohy, ale je to jeho hra. A ta ho zatraceně baví.

P_V

Ještě že tam starostu nedělá pan Novotný z Řeporyj, to by teprv byla šťáva. 🙂