Brno dál rozšíří modré zóny. Má už plán na rok 2026

Rezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.czRezidentní parkování v Brně. Foto: www.parkovanivbrne.cz

Podobně jako v jiných rezidentních oblastech bude zpoplatněno stání přes noc.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
nedamse

No a co rodiče děti kteři se přestěhovali a bydli v Brně a rodiče je sem tam navštívi auty,ale ouha neni kde zaparkovat,sám jak tam jedu,musím s autem 4km zaparkovat k Boby centru nebo na Lužánky,je to nenormální..nevím co se modrýma čarama spravi a nebo vylepši…nic

František

Místo něčích návštěv budou parkovat rezidenti, kteří úplně náhodou chodí i ke komunálním volbám? Třeba narozdíl o těch co tam jezdí s SPZ jiného státu

Štefan

Zaplať parkování a parkuj. 20 Kč za hodinu, to pořád jde.

Petr Hanák

No tak zaparkují obdobně jak píšete a závěr cesty absolvují MHD, případně pomocí služeb typu Bolt. Nemyslím si, že by něco z toho byl v Brně problém.

Radek

Vtipne. Před volbami 2018 slibovali politici za ODS parkování zdarma, dneska teda rozšiřují modré zóny s parkováním za 200 Kč/rok. A tváři se jako pravicová a rozpočtově zodpovědná strana. Kam jsme se to dopracovali.

Nose Peak

Žádný politik na světě není hloupější, než jeho elektrorát….

Radek

Kdo vi, každopádně v tomto případě to asi platí. Je hloupější ten kdo slibuje nesmysly nebo ten kdo mu to uvěří?

Petr Hanák

Co to dneska je, 200,- za rok?

Radnovas

Když nebudou rezidentům zabirat místa menšiny a přistěhovalci (myšleno především Ukrajicinci s Slováci), tak se vše zvládne… takto je to nevyhnutelné a jediný správný kro, jak je dostat pryč

asdf

Prípadne ich dokopať k tomu, aby si vybavili pobyty apod. a už nich nedostane preč nikto 🙂

Jiří Kocurek

Napřed židé, potom němci. Náckům nestačilo za druhé světové?

Air Traveller

a co kdyz ten slovak a ukrajinec budou rezidenty?

okamura by vam zatleskal.

Martin

Pokud budou mít zaplaceno tak je to v pořádku, ale třeba v Praze drtivá většina parkuje zadarmo ,bohužel. A výmluvy, že nejde zjistit vlastník je mimo, stačí botička a majitel se sám přihlásí.

Radek

Jsi to ty, Donalde?

František

Mají taky cool automaticky monitoring a pokuty jako v Praze? Jakože to posílají jen na české SPZ? Ja jen, že z Vídně mi přijde do týdne dopis 2 jazycích a i s QR kódem na SEPA platbu.

Hoermalmeister

Monitoring je sice automatický, ale jestli se posílá automaticky pouze na české poznávačky netuším

Jan K

No zrovna třeba u nás v Bohunicích jsou modré zóny nevyhnutelné od doby, kdy je zavedli v okolních částech . Tím vytlačili hlavně auta studentů. Přes prázdniny bez problémů, ve školním roce problém. Defakto k tomu radnici donutily okolnosti o ty modré zóny požádat

L.

Přesně tak. Modré zóny problémy neřeší, modré zóny problémy vytváří. A tak je to se vším.

Radek

Je to tak. Dokud se budeme snažit bojovat proti trhu, tak těch míst bude vždy nedostatek. Tržní problémy řešme tržními nástroji.

Filip Jirsák

Problém vytváří majitelé aut.

Jinak modré zóny jsou špatně, místa na ulicích mají sloužit pro krátkodobé parkování – kurýři, služby, vyložení a naložení cestujících nebo nákladu. Dlouhodobé odkládání svých aut si mají zajistit majitelé na své náklady (a tudíž logicky na nějakých méně lukrativních místech, než je ulice).

tomash

Dokud bude ve vedení města ODSÁNO, tak se nefunkční modrý mor bude dále šířit. Z ekonomického hlediska naprostý nesmysl – kde je míst málo, nezaparkujete ani s modrým morem (viz širší centrum města), kde je míst dostatek, zůstanou jen téměř prázdné betonové plochy.

Jan T.

Modré zóny si nejvíc přejí místní a ti tam zaparkují s větší pravděpodobností než bez zón. Však taky pravidelně lobují za delší časové omezení pro levné či bezplatné parkování návštěvníků. Z ekonomického hlediska je funkční jeden přístup: a to tržní cena nastavená na 90% obsazenosti v dané ulici. Což samozřejmě znamená, že už to nebude moct stát dotovanou cenu pár korun na den pro rezidenty, ale každý bude platit podle atraktivity lokality, stejně jako platí víc za nájem bytu. Plus zavedení mýta ve městech, aby všichni nejezdili parkovat do centra do podzemí, ale buď zvážili monsot použít MHD úplně anebo… Číst vice »

L.

Tím ekonomickým přístupem se dá hezky vyřešit spousta problémů. Stěžují si cyklisté na nedostatek cyklostezek? No tak je zpoplatníme 100,- za kilometr a už si stěžovat nebudou…

No dost sarkasmů… Třeba v Praze v centru je cen za parkovné (pro návštěvníky z řad občanů) zhruba rovna ceně komerčního pronájmu toho pozemku.

Leinad

A je důvod, aby pronájem místa pro auto stál menší cenu, než pronájem místa pro stánek?

Radek

Muže byt, jen je potřeba pak mít dobre nastavené poplatky za externality.

Radek

Je to tak, jediné funkční řešení skutečně zajišťující parkování těm, kdo jsou ochotni zaplatit, jsou tržní ceny. Tenhle nesmysl modrých zón nevyhovuje nikomu – lidé platí a stejně nezaparkuji.

Pavel

Jak vyřešit dvorní trakty? Všichni tam naskládají auta, nikomu to nevadí, nikdo to neřeší. Nejde jen vytahat peníze za modré zóny, ale i tento problém rychle vyřešit!!!!!

mgr.pavel

A co chcete řešit na dvorních traktech? To jsou soukromé pozemky, předpokládám, a tam (opět předpokládám) parkují auta se souhlasem vlastníka.

Pokud mám pravdu, tak co je vám do toho, jak kdo využívá soukromý pozemek? Naopak parkovat na vlastním znamená méně aut na veřejných komunikacích, za mne plus.

Jiří Kocurek

A kdo by to měl řešit a na základě čeho, pokud se jedná o soukromý pozemek a majitel(é) s tím souhlasí?

Tady souhlasím s mgr.pavlem. Což se nestává moc často…

Tomáš

Dokud není modrá zóna pro tramvaj na tramvajové zastávce, tak se nic špatného neděje.

Hoermalmeister

To ses asi posral v kině, ne

Jiří Kocurek

To snad … ani?! Zastavení tramvaje v zastávce není parkování, to chápe i MP Brno, která vybírala pokuty za kolmé stání zádí k chodníku v domění, že značka přikazuje stát k chodníku předkem.