Brno chystá rozšíření trolejbusů na Černovické terasy, vybralo projektanta
Nový trolejbus Škoda 27Tr pro Brno. Foto: DPMB
Povolení k projektu nové trati má být do jednoho roku.
Povolení k projektu nové trati má být do jednoho roku.
Pokud to bude mit jako 77 bezne i 15min sekeru smerem k fabrikam a smerem k mestu to ve spicce pojede taky 35-45 minut diky hromadam vidlaku, co musi jet vsude po jednom auty, tak se moc nepohneme. Je celkem jedno, jestli stojim v autobusu nebo trolejbusu. Chce to vyhrazene pruhy pro MHD po celem meste a nedovolit tam zadne Bolty ani jiny bordel.
Nejlepsi by byla salina natazena mimo silnici. Jak rychlostne, tak kapacitne i cenou za prepraveneho cloveka.
Brno a ilustrační fotka je plzeňské muzeum
Na první pohled jsem jako Brňák poznal, že fotka není z Brna, jen jsem nevěděl odkud.
Je to zkušební jízda výrobce v ulicích města. V Plzni jsou občas vidět různé typy, prototypy a varianty. Občas jezdí i v noci.
To je jednoduché. Výrobce provádí mimo jiné i zkušební jízdu po městě.
Tak je občas možné vidět v Plzni různé typy, prototypy a varianty v barvách měst minimálně z různých částí Evropy. Je to celkem vítaná změna oproti okoukaným vozům dopravních podniků města.
Tři kilometry, stojí to za to? Nebyli by parcyální trolejbusy levnejší?
Ony to budou parciály i takto, tudíž ano, stojí to za to
Trolejové vedení je plánováno tak, aby běžná obsluha Černovické terasy byla možná bez zajíždění mimo trolejové vedení.
Hä, a co ta 77, bude končit už v teď přetížené smyčce u Hlaváku, nebo snad na Čechyňské? Na Úvoze, pokud vím, troleje neplánují
Ze smyčky trolejbusů na Hlavním nádraží před 30 lety odjíždel trolejbus ve špičce co 2 minuty, dnes v průměru co 4 minuty, tolik k vytížení smyčky (byť dříve do ní nejezdily kloubové trolejbusy). Navíc na obsluhu Černovické terasy ráno se využijí trolejbusy, které se budou zpět vracet přes sídliště Slatina, odpoledne opačně, k výraznému nárustu vozidel tak nejspíš nedojde.
Což se mimochodem děje už dnes, ale jen s autobusy, 77 jede z Úzké na Hlavní nádraží a pak jako 33 do Slatiny, viděno během odpolední špičky.
Problém smyčky na hl.n. není vytíženost, ale propustnost křitovatky Nádražní x Koliště x Dornych x Křenová. Ostatně není problém vygenerovat 5 minut zpozdění hned u viaduktu, než se vůbec vozidlo probojuje křižovatkou dále. Krátké intervaly semaforů, meziintervaly pro tramvaje a nemožnost jejich využití trolejbusy a autobusy, kteří nemohou jet „tramvajovým podjezdem“, silná IAD Dornych x Koliště a tím mnnohdy blokování křižovatky…
A trochu i nedostatek odstavných míst ve smyčce hl.n., nicméně pauzy lze samozřejmě řešit na druhé konečné.
Zavřený Tomkáč, Most O. Ševčíka v rekonstrukci. Tak to jede po Kolišti.
Ale jo, o tom žádná, jenže i bez těchto dvou akcí není „od viaduktu“ úplně snadné vyjet v rámci jízdním řádem přidělené časové dotace. On problém bývá i v přímém směru (tj. od viaduktu na Křenovou).
*Úzké
S ohledem na vytížení by ty baterky vyšly dráž, jak postavit trolej.
SUDOP BRNO? Ach jo. To se ještě DPMB nepoučil? Vždyť každý jejich projekt vypadá příšerně. Technické řešení trolejového vedení na Tomkově náměstí je přímo zoufalé.
Bohužel, evidentně, ne…
co čekat od firmy, co dělá projekt klikáním v mapy.cz
Ten obrázek nejpíš naklikal autor článku. Můžete to dokázat líp.
u toho obrázku je napsáno „Foto: Sudop Brno“, nemáte zač
To je jen nějaký prezentační obrázek. Normálně pracují v nějakém Microstationu. Ale technické řešení je prostě otřesné.
Dá se nějak dostat k projektu trolejového vedení na TN ?
Zkuste prohledat Tender arenu.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/314241
Jako pravidelný cestující, to vidim takto: Je to zajímavý počin, ale v ruku s tím, by měli jít preferencni opatření, zvláště před k krizovatkami. Bohužel nezřídka trvá cesta z cernovickych teras na Úzkou ve špičce i přes půl hodiny.
Co tím vyřešíte před křižovatkami, když stejně hned za ní vjede do kolony?
„Zvláště“…. t.j. snad i vyhrazené bus pruhy mezi nima….
Stačí zřídit vyhrazený pruh pro trolejbus na tramvajovém svršku, ne?
davno tam je
Až tak hrozně dávno ne, ale je tam…
Největší problém jsou vážně křižovatky. Klidně rozeberu 1)křižovatka ulic Ericha Roucky, Vlastimila Pecha s ulicí Švédské Valy, zde je nevhodna stykova křižovatka s hlavní pozemní komunikaci na ulici Švédské Valy. Takže MHD téměř vždy na vedlejší. Takže buď semafor s preferencí MHD nebo kruhový objezd. 2) křižovatka ulic Vlastimila Pecha a Těžební zde se tvoří kolony, kvůli blízké křižovatce ulic Těžební a Olomoucká obě tyto křižovatky jsou pro MHD z vedlejší druhá řízená semaforem. Zde postavit vyhrazeny jízdní pruh ve směru do centra již v ulici Vlastimila Pecha a také v ulici Těžební, pomohlo by též vyjezdu Rychlé zachrane služby,… Číst vice »
Sice ta kolony jsou od křižovatky ke křižovatce, ale… Neučte mě znát Brno. Tam kde to šlo, jsou preferenční pruhy v celé délce. Viz Křenová. To má nějaký svůj důvod. A preference jen na křižovatkách nic mic nezmění. Ale to byste to v Brně musel opravdu znát. 😉
Takže linka 77 bude parciální trajf, to je mi jasné. Ale co s tou 75, pokud se má po dokončení Tomkáče zkrátit do Židenic, jak stojí v PDO, tak by stálo za to, uvažovat i o této lince
Kde jste na to přišel s tou linkou 75? 😉
https://www.brno.cz/documents/20121/4328128/230313%20-%20Pl%C3%A1n%20dopravn%C3%AD%20obslu%C5%BEnosti%202025%E2%80%932039.pdf/8d1c4f68-a8c2-3849-971d-df144d456000
V poslední (3.) aktualizaci Plánu dopravní obslužnosti Jihomoravského kraje strana 40, 41 odstavec „Zlepšení návaznosti v přestupním uzlu Bílovice nad Svitavou“
Tak se podívejte pořádně. A ještě jednou a vnímejte to v kobtextu. Nic o krácení tam není. Nebo myslíte, že pojede jen na Starkilu a pak po Bílovicích? Nic mezi tím? Ale no tak. Neumíte číst text. 😉
Už existuje novější plán 😉 A tam to je popsané 😉 Zkus si to najít 😉
Překvapuje mě, že DPMB odolal pokušení poslat parciál na letiště – přecejenom, v Prahe už to maj…
Máš recht xd
No to je strašná tragédie…
Provoz na letiště většinově zajišťují Crosswaye 14,5 s policemi na zavazadla. Obdobně vybavený a obdobně kapacitní trolejbus DPMB nemá.
A linka 78 chybí.
Zkuste mapu. To asi nebudou jen 3 km, co? 😉
„Dosud je oblast obsluhována autobusy 75 a 77, zajíždějí sem také expresní linky E50 a E75 a noční N89. Zajištěna je i noční doprava linkou N89“ JAkýpak 3km ? V obsluze linek ta 78 chybí. To nemá s novou tratí nic společnýho..
Byl jste někdy v Brně? Trasu linky 78 znáte? Jaképak 3 km? Článek jste četl? Ty tři km je délka nově budovaného vedení. Linka 78 z centra vůbec nejede a Černovickou terasou neprojíždí. 😉
Hmm, a ta zastávka Areál Slatina neexistuje ? A ti lidé s ní asi nejezdí že ? Tu trasu a oblast na rozdíl od vás znám.
75 z centra taky nejede, E50 a E75 taky nej. Z centra jede jediná linka a to 77.
K těm vašim 3km. Ano je to délka NOVÉ tratě, ale ty linky jsou aktuální stav. Ne po dokončení nové trati.
Ta zastávka není Černovická terasa. To není obsluha území. To je letmý dotyk. 😉 Tam se když tak ještě přesedá. 😉