Brno chystá novou strategii pro cyklodopravu, součástí budou i páteřní trasy oddělené od aut
Cyklopruh v Brně s ukázkou myšlení některých řidičů. Foto: Brnem na kole / Facebook.com
Problémem Brna je dodnes neexistence byť jediné souvislé cyklostezky až do historického centra.
Ta fotka s autem na cyklopruhu říká o Brně fakt vše. A když vidím policajty, jak vůbec na takové situace nereaguji, tak se ani řidičům nedivím, že si parkuji, kde chcou.
Ano, vymahatelnost zákona téměř nulová.
Jen ta fotka nic neodkazuje,ten řidič tam mohl jen na chvilku zastavit někdo vystoupil a jel dal …
Nikoliv! je to běžný stav, chodím okolo denně. Totéž Kounicova v horní části. A i kdyby potřeboval na chvíli zastavit, určitě ne v protisměru a ještě v cyklopruhu, co?
Bohužel v brně cyklostezky moc nejsou ale třeba na takovém jihu Jižní Moravy je pomalu víc cyklostezek na kilometr čtvereční než v zastavěném Brně 🙂
Pokud by se udělala jen polovina „předvolebních“ projektu co se u nás v Brně staví hubou tak je Brno jedním z nejmodernějších měst v Evropě. Z novým nádražím, potrubní rychlo dopravou do okolí města, přestupním uzlem pod úrovní zelené plochy plné stromů a květin před budovou starého vlakového nádraží, novým stadionem na fotbal a hokej, novou koncertní halou a až po lanovku ke kampusu. Bohužel zde se všechno staví jen hubou a nebo když je potřeba dát kamarádům vydělat na projektech, samozřejmě z odklonem slušné částky zpět 🤔
Aby to nedopadlo jako v Praze. Ta má už kolikátou verzi cyklogenerelu, navíc jednotlivé městské části mají ještě své cyklogenerely. A výsledek je, že se staví jen tam kde je to zrovna možné. Což je na jednu stranu fajn, ale tímto tempem ty oddělené úseky nemůžou fungovat. Ty termíny celých tras úplně chybí.
Zrušení cyklostezky na Chodské a Botanické, cyklopruhy na Kounicově a na Lidické udělaly nemotorové dopravě medvědí službu a jsou víceméně – jak to napsat slušně – k ničemu. Na Kounicově kolidují se zastávkami trolejbusů a na Lidické vedou nesmyslně po rušené komunikaci, přestože se nabízela možnost cyklotrasu odklonit přes Augec. Dvě trasy do centra od severu by nebyl problém zřídit, teda kdyby se chtělo. Ta první může vést až z Mokré hory přes zamilec, lávku nad svitavskou radiálou, Poděbradovou, Staňkovou, přejezdem přes Pionýrskou do parku a třídou kpt. Jaroše (Legionářskou). Ulice jsou zklidněné s třicítkou, provoz na nich minimální, po… Číst vice »
Stezku na Chodské a Botanické nikdo nezrušil, jen byla přeznačena ze smíšené stezky na chodník s povoleným vjezdem cyklistů. Což je z hlediska uživatele to samé (pořád se tam motají chodci), ale dává to na výběr (použití chodníku není povinné, na rozdíl od použití stezky), to je za mne drobná změna k lepšímu.
Ze severu se plánuje z nádraží králova pole přes sportovní, Lužánky a jak píšete po prostředku kapitána Jaroše. Viz: https://gis.brno.cz/mapa/cykloopatreni/?c=-596446.15%3A-1160295.85&z=5&lb=zm-brno-seda-all&ly=cyklo-navrh%2Cad%2Culn&lbo=1&lyo= (Netuším proč tam chybí ten usek po sportovní)
To só ale dut7 glocny. Na rušné Štefánikově mají namalovaná cykloopatření, přitom o ulici níž (Staňkova, Poděbradova jsou pro cyklisty daleko lepší podmínky. Sportovní taky nechápu – kolem bazénů a Bobby se může pruh nebo stezka vyznačit či zřídit, na křižovatce u zimáku se dá udělat přejezd do Augecu a na tř. kpt. Jaroše.
Stezku na Chodské a Botanické sice nikdo nezrušil, ale u každé boční ulice příkaz cyklisto, sesedni z kola. Na to se každé vyananasuje.
> Stezku na Chodské a Botanické sice nikdo nezrušil, ale u každé boční ulice příkaz cyklisto, sesedni z kola. Na to se každé vyananasuje.
Kde konkrétně?
Ta nesouvislost cyklostezek viditelná na linku výše je odstrašující někam vůbec vyrazit, když navíc jsou nakreslené úseky, které se ani nezačaly stavět. Měly by mít jinou značku. tečkovaně…?
Hlavním problémem Brna jsou tamní kopce.
Ne. Brno je v dost směrech překvapivě plochý, jinde není problém ani tak kopec samotnej jako to, že ho člověk nemá kudy vystoupat v klidu.
Ano, nelíný cyklista ať si má kde vystoupávat svým tempem a nepřetahuje se s ostatními o kus místa. Měl jsem na mysli to, že na kole po Brně nikdy nebude jezdit kdejaký důchodce jako v Polabské nížině. Kopci jsem myslel sídliště Kohoutovice, Nový Lískovec, Kamenný vrch, Lesnou, Řečkovice, Bystrc… Z těchto části to chce skutečně sportovního ducha dojíždět třeba do práce. Pokud má někdo možnost jezdit jen tou překvapivě plochou částí, tak gratuluji.
V Brně máme asi tak dva kopce, které stojí za řeč – pokud by to měl být hlavní problém, to by nám bylo hej 😉
Třeba z centra do Králova Pole, kde je obrovská poptávka cyklistů, je kopec vskutku nepřekonatelný :-).
Je to smutné.
Co se týká myšlení plechovkářů jako ten na obrázku, existuje vůbec na ně nějaká páka?
– Když pojedu na kole a uvidím auto jako překážku, zavolám policii. Počkám si, až přijedou, ale to mám po výletě.
– Poškrábat auto, propíchnout gumy nebo mu na něj plivnout kečup? Ne, to je ničení cizího majetku.
– Počkat si na majitele a seřvat ho jako psa? To je o zdraví. A taky budu mít po výletě.
– Jen tak ho objet? Tady jde o princip. Já taky s kolem nestojím kdekoliv chci.
Takže co s tím?
Ještě bych vás poopravil v tom, že cyklopruh ve městě není na výlety. Je na dopravu. Někam.
Takže já po tom cyklopruhu nemůžu jet nikam na výlet? A kdo a jak pozná, jestli jedu na výlet nebo do práce?
To si jezděte, kam chcete, ale pokud píšete, že kolo je na výlety, tak se střílíte do vlastní nohy, to vám udělají cyklostezku možná někam do lesa a bůhvíkdy. To je právě to chybné paradigma, co tady autíčkáři prosazují „kolo je jen něco na rekreační aktivity, to nemá prioritu“.
Nikam se nestřílím. 🙂 Pracuji z domova, tudíž na kolo jezdím na výlety. Že někdo jezdí na kole do práce, se mě už netýká. Je to jeho volba. 🙂
A cyklisty nejezdí po chodníku, na červenou a pod…vy si můžete podat ruce s tím řidičem co tam stojí.
Nemůžu, milý zlatý. Jednak nejezdím po chodníku, pokud to není dovoleno, a jednak nebudu riskovat zdraví a život, abych jezdil na červenou.
Co tam máte dál?
Jestli jste si nevšimnul já nepsal o vas,ale všeobecně, co tam máte dál, pane geniální pumpičko.
Uklidněte to pumpičko
Napsal jste, že si můžu podat ruku s tím z obrázku. No nemůžu. 😀 Nebylo totiž z komentu poznat, jestli píšete obecně nebo o mně, kašpare. 😀
Co tam máte dál? 😀
To jste světlá výjimka. Vysvětlete to i svým kolegům pumpičkářům, že červená není jen na ozdobu. Já jsem maximálně tolerantní, protože jezdím autem i na kole a pořádný kýbl másla na hlavě mají obě skupiny, nemají si co vyčítat. Tím ale samozřejmě neomlouvám chyby plechovkářů. Jinak ale bohužel, Brno opravdu nemá vhodný terén pro rekreační cyklisty k pravidelnému dojíždění do práce na kole, těch kopců je hodně a jsou hodně táhlé. Pokud to člověk nechce objíždět o hromady kilometrů dál, tak se tomu nevyhne skoro na žádné trase. Jako v centru Paříže to tady prostě nikdy nebude, to by museli… Číst vice »
Nemám potřebu nikomu nic vysvětlovat, nejsou to mí kolegové. Jen se k nim kolegiálně chovám.
Jinak souhlasím, žádná skupina si nemá co vyčítat.
Koukám, vy jste úplný svatoušek! Připomínáte mi pejskaře. Všichni tvrdí, že po svém čoklovi sbírají hovna, ale jsou jich plný chodníky. Asi padají z nebe, stejně jako pumpičky, kteří jezdí dle silničního zákona! 🙂
To jste napsal vy. 🙂
Ale takové komentáře jako vy většinou píšou ti, co porušují zákon nejvíc. 😀
Přesně tak ,nikdo nic neporušené,ale stejně to vypadá jak to vypadá.
Hlavným problémom Brna je nefunkčná mestská polícia, ktorá nie je schopná vynútiť dodržiavanie dopravných predpisov. Klasickým prípdom sú ulice s modrými zónami, kde na jednej strane sú parkovacie miesta za modrou čiarou, za ktoré domáci platia a na druhej strane cezpoľní parkujú veselo na chodníkoch, prechodoch, a nikto to nerieši…
Zaparkovať tak ako na titulnej fotke vo Viedni tak do 5 minút máte auto odtiahnuté a pokutu takú, že to pol roka budete rozdýchavať. V Brne ak by ste to aj nahlásili, tak Vám mestská polícia odpovie, že nemá čas…
Svou roli určitě hraje i fakt, že ve Vídni takhle parkovat nemusíte, protože je téměř vždy dost místa v nejbližší podzemní garáži, což je zpravidla hned vedle.
dost místa je tam ovšem proto, že to stojí peníze. Parkování v cyklopruhu je u nás zdarma.
Na dohled od toho místa jsou dva parkovací domy.
Práce MP Brno je tristní. Cyklopruhy slouží jen jako další parkovací místa, viz Kounicova … Prakování všude, na přechodech, v Zákazu zastavení, o situaci v centu Brna v pěších zónách asi ani nemá cenu hovořit. Tam už majitelé AUDI, BMW, …. se ani nenamáhají rozsvítit blikače a rovbou si na Masaryčce zaparkují, aby si zašli na kafíčko, obídek, . . Dokud na silnicích nezavládne pořádek, jakákoli cykloopatření jsou v Brně zbytečná.
Ale jak toho pořádku dosáhnout, aniž by byl člověk označen za prudiče a bonzáka?
Je to jednoduché. Hlídky MP Brno nebudou tento stav ignorovat, když pojedou okolo. A taky je po městě móc kamer, které vidí, stačí vyhodnocovat.
Jedině volbami. Nejvyšším velitelem MP je primátor/starosta.
A ODS si nebude naštvávat svoje voliče, kteří takhle parkují.
Pokud vím, tak nejvyšší velitel MP Brno byl hejtmanem J Moravy za ANO.
Jako rodák z Olomouce, města cyklistúm zaslíbéného, 20 let žijící v Brně musím říct, že hlavní problém je v tomto případě absolutní averze většiny Brňanú k cyklistúm.
A jak jste přišel na to, že domácí za parkování v modrých zónách platí? Myslíte ten úřední poplatek 200 Kč za vyřízení?
Jak jenom to ten Kratochvíl dělá, že jako ministr v Praze stačí ještě řešit i bicykly v Šalingradu.
Brno už ale strategii pro rozvoj cyklodopravy má, Generel cyklistické dopravy.
Jenže jej soustavně porušuje: při rekonstrukcích či generálních opravách ulic (např. M.Horákové), kde se Brno samo zavázalo postavit cyklostezku či iné opatření, se na cykloinfrastrukturu jaksi.. zapomnělo. Opakovaně, pořád dokola.
Takže vítej, další dokumente, který bude město ignorovat!
(ano, jsem k tomu skeptický)
Podívejte se do Generelu na M. Horákové znova. Žádná stezka tam není.
A kam byste ji nacpal?
Stejné jak v Praze.
Závod na výrobu trubek pro zábradlí se už nemůže dočkat.
A zábradlí! Nesmí zapomenout zábradlí!