Brno chce s Jihomoravským krajem dotované lety do Frankfurtu, vyšly by na desítky milionů ročně

Letiště Brno. Zdroj: BRNO AirportLetiště Brno. Zdroj: BRNO Airport

Cílem jsou čtyři lety týdně, a to od poloviny příštího roku.

Odebírat
Upozornit na
guest
26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
michal001

Jestli má někdo peníze na nedotovanou linku z Frankfurtu do celého světa, tak má rozhodně peníze i na nedotovanou linku z Brna do Frankfurtu. Jestli JMK neví co s penězi, tak ať opraví silnice.

Filda

Čtyři lety týdně jsou hloupost, pro byznys to fungovat nemůže. A pro běžné cestující to taky není vyloženě výhra. Cením ambice, ale realita je prostě jinde. Morava bude ráda za pokračování linky z Ostravy do Varšavy.

michal.pozar

Dovolím si ocitovat Airways cz, asi nejlepší komentář k této zprávě, který jsem za celý den četl: Poznamenejme, že pouze pokud bude linka spuštěna v interline či codeshare s Lufthansou, jak tomu bylo v případě linky Brno-Mnichov provozované společností BMI Regional, může být úspěšná. Lufthansa totiž nabízí z Frankfurtu přímé lety až do 160 destinací. Podle názoru autora tohoto článku teprve s garantovaným přestupem by mělo smysl rozlétání této linky podpořit veřejnými penězi – jakkoli může mít čtenář na lepší využití peněz daňových poplatníků svůj názor. A to přestože evergreenem a přáním obchodních cestujících by byly ideálně z Brna v… Číst vice »

Nose Peak

Je fakt, že cestování z Čé eR celkově a z Brna konkrétně připomíná hru Člověče nezlob se – nejhorší je dostat se z domečku, pak už to celkem jde…

LCP

Já bych zítra místo na kole do práce raději tágem. Kde se mohu přihlásit o dotaci?

čecháček

Přímý vlak Brno – Schwechat. Problem solved.

Honza J.

Přípojná Cessna 172 BRQ – VIE 😀

michal.pozar

Už byl a nefungoval. Problem persists.

iron_liver

Tak on možná „nefungoval“ hlavně proto, že šlo o jeden spoj denně, cílící pouze a jedině na odletovou low-costovou špičku, a ani tu nestihl pokrýt celou (úplně první ranní lety byly již nestíhatelné). Kdyby se jednalo o taktové spoje během celého dne, nedejbože interlinované s OS lety (= krytý přestup v případě zpoždění), fungovalo by to pravděpodobně o dost líp. Představa možnosti odbavení kufrů na let už v hale Brno – hl.n. je pak už úplně z říše snů, nicméně pak by to byla plnohodnotná náhrada jakýchkoli pokusů o letecký feeder z BRQ kamkoli do hubu. Problém je, pokud vím,… Číst vice »

Zadarmo

100% podporuju léty z Brna do hub. Pomůže to regionu a vrátí se to několika násobně naspatek protože se zlepší klima pro business a top lidi.

Ale není 349000 dotace pro každý let trošku moc? Nebo to je maximální dotace na let pokud je úplně prázdní a pak se podle formule odečte něco za prodané sedadla ?

Honza J.

My bychom radši zlepšili klima pro všechny, a ne jen pro business a top lidi. Dík.

Samo

Nerozumiem obsesii FRA a vôbec konceptom výberu konkrétneho letiska. Ak kraj chce zabezpečiť konektivitu, nemal by riešiť kam konkrétne bude linka jazdiť ale aké možnosti prestupu ďalej z nej budú. Je super že FRA je veľký hub, ale pokiaľ to získa nejaký no-name dopravca bez schopnosti predávať letenky ďalej ako do FRA (za normálnu tarifu, zanedbajme tie interline tarify ktoré stoja majland), tak z toho žiaden benefit neplynie.

michal.pozar

Můžete rozvést, co to znamená „obsesia FRA“? Jinak notifikovat se musí jedna konkrétní linka (konkrétní destinace), nedá se udělat závazek stylem „Tady máš prachy a lítej, kam uznáš za vhodné.“

Pom

Krásně se sešly nápady JMK s končící smlouvou MSK a LOTu (končí s platností ZLŘ v březnu). Bude zajímavé sledovat, co kde z toho vytáhnou a za kolik…

Dominik

Ostravě i Pardubicím se začalo dařit. Ryanair přidává jednu linku za druhou. Sousední Bratislava roste tempem, o kterém se nesní ani Praze. A v Brně nejen, že kopírují a příspívají na linku, která létá z Pardubic a Ostravy bez dotací, ale ještě chtějí dotovat Frankfurt. Přístup jak z neslavné éry Ostravy, kdy snili nevím o čem všem. Proč si to nezaplatí Accolade? Proč bychom to měli dotovat my? Fakt si někdo myslí, že tam půjde LH, která teď bude mít kšefty ve Vídni po odchodu Wizz Airu? Že se naplní celé letadlo, když KLM z Katovic létal prázdný? Tyhle „fancy… Číst vice »

Paolo1

Nevím, jestli mi něco neuniklo, ale Ryanair přidává našich regionálních letištích vždy jen jednu linku. Nevím, kde jsou ty jedny linky za druhou.

Bratislava roste tempem, protože roste z velmi nízkých čísel. Ještě před dvěma roky udělala milion PAX až někdy v půlce srpna. Teď tam začal konkurenční boj lowcostů, uvidíme jaký bude ten vývoj po boji.

Ostrava ani Pardubice sice linku do Málagy nesponzorují jako v Brně, ale zase dávají Ryanairu slevy, takže to vyjde na stejno

Happy

Ať si laskavě opraví silnice. To je děs jezdit po cestách, kde asfalt pamatuje Zápotockého…. A pokud chtějí někam létat, tak Vídeň je nedaleko…

Radek

To je pravda.. silnice v okrese Brno – Venkov jsou bezkonkurenčně to nejhorší v Česku.

iron_liver

Stále si myslím, že cenově nejvýhodnější by jak pro cestující, tak pro erární náklady, bylo začít sdílet s MSK linku do Varšavy formou triangle letů WAW – OSR – BRQ – WAW, load factor z OSR pokud vím není žádná sláva, z Brna to na libovolného síťového dopravce taky nebude nic oslnivého a takto by se dal ten feeder aspoň solidně zaplnit a tím i částečně zaplatit. Na long haulu ta +- hodina navíc v jednom směru asi nikoho nevytrhne, zvlášť pokud budou ve WAW vhodné návazné časy na LOTí špičku; na evropském short haulu pak stejně bude většina preferovat… Číst vice »

Apex

1) vámi navrhovaný formát letů, tj. spojení s OSR, není reálný. Jednak je tento systém provozu velmi nákladný a proto se prakticky nevyužívá, zejména na takto krátkých tratích a rozhodně by nemohl být pro cestující cenově nejvýhodnější, protože ten vložený úsek by znamenal dramatický nárůst provozních nákladů. Kromě toho je to nevýhodné pro dopravce v rámci plánování provozu, zvýšené náklady z důvodu nárůstu provozních cyklů, plánování posádek atd., v úvahu je nutné brát i riziko možných provozních nepravidelností na vloženém úseku. 2) vzhledem k tomu, že je potřeba podporu notifikovat, tak zajistit lety od poloviny příštího roku bude honička, protože… Číst vice »

iron_liver

Ad 1) Vašim argumentům rozumím v případě čistě komerčních linek, kde dopravce míří na zisk s LF poblíž 100 a nemá důvod si komplikovat plánování, když už mu destinace vyšla jako potenciálně zisková, nicméně u těchto „závazkových“ linek, kontraktovaných na konkrétní letiště nehledě na jejich reálný potenciál + na určité období a s erární podporou už si tak jistý nejsem. Pokud hypoteticky porovnáme vypravení např. 2x E195 na BRQ – WAW a OSR – WAW s LF kolem 50 (což je, přiznejme si, asi maximum dlouhodobě možného) vs. 1x A320 na triangle trase s LF atakujícím 100, nevychází mi to… Číst vice »

marty-t

Jenže SmartWings i HelloJets to tak v podobě letních charterů BRQ-OSR- už roky dělají – asi ví proč, ne…

Filip

Jestli má opravdu něco smysl a mluvíme o možnosti pro cestující si koupit letenku Brno-„kamkoli“, tak je spojení Brna z velkým hubem velké letecké společnosti na místě. Samozřejmě to musí být operováno ale toutu leteckou společností. Tedy ne jak v případě letu do Říma, kde místo ITA airways (která má docela dobré pokrytý a je hlavně částí Lufthansa group) líta malá italská aerolinka s možností přestupu pouze po itálii (na jedné letence). Tedy, já myšlenku chválím, myslím si že díky dostatku mezinárdních firem si to klientelu najde ale musí se lítat často (alespoň 1-2 denně) a musí být možnost koupě… Číst vice »

Apex

ITA nejblíže léta do MUC, nemá ani VIE ani žádnou další významnou destinací na východ od MUC, takže možnost, že by se rozhodli pro BRQ, resp. že by je mohli z Brna přemluvit k letům je z říše naprosté fantazie. Ono to není jen o tom, koho by letiště chtělo, ale i o tom, zda má letecká společnost o takovou destinaci zájem.

Miroslav Přibližný

Komentáře „Co si to Brno dovoluje, chtít mít spojení se světem, které mnohem menší města mají už 20 let?“ za 3, 2, 1…

Honza J.

To je snad ještě horší, jak Bratislava – Košice 🫣