Brno chce koupit až 60 parciálních dvanáctimetrových trolejbusů
Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal jednu z největších zakázek na nové trolejbusy v Česku. Hledá dodavatele až 60 trolejbusů
Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal jednu z největších zakázek na nové trolejbusy v Česku. Hledá dodavatele až 60 trolejbusů v hodnotě 780 milionů korun. Původně dopravce uvažoval až o 40 vozech, nakonec půjde o rámcovou smlouvu až na 60 dvanáctimetrových trolejbusů. Plán dopravce avizoval už v létě, kdy vypsal takzvané předběžné tržní konzultace. V nich zjišťoval, co mohou výrobci nabídnout.
Dopravce se podle zadávací dokumentace zaváže k nákupu třiceti trolejbusů, na dalších třicet bude opce. „Došlo k navýšení opční části o dvacet kusů, a to především z důvodu časové náročnosti výběru a nákupu vozů,“ vysvětlila mluvčí DPMB Hana Tomaštíková.
DPMB zatím neví, kam nové trolejbusy nasadí. „V provozu nahradí nejstarší trolejbusy našeho vozového parku – 14Tr a 21Tr,“ dodala Tomaštíková. Lhůta pro podání nabídek je 14. listopadu.
DPMB vypsal zakázku poté, co nejprve oslovil možné dodavatele v rámci předběžných tržních konzultací, během kterých si chtěl vyjasnit podmínky, za kterých vypíše soutěž. Podle zadávací dokumentace se konzultací zúčastnili tři zájemci: Škoda Electric, Solaris a Cegelec.
Díky konzultacím provedl DPMB částečnou korekci v podmínkách soutěže, tendr je otevřenější. DPMB například za referenci pro splnění kvalifikace (nejméně 5 trolejbusů s alternativním pohonem za poslední tři roky, dojezd alespoň 1,5 km) považuje i dodávku do zemí mimo Evropskou unii, například do Švýcarska nebo zemí takzvaného východního partnerství, což je velká část zemí bývalého Sovětského svazu.
Hodnotící kritéria jsou nastavená hlavně na cenu, která má váhu 90 %, 5 % připadá na dobu dodání trolejbusů a dalších 5 % na splnění technické kvalifikace. Všech 30 trolejbusů má být dodáno do 540 dnů po podpisu smlouvy.
DPMB v podmínkách požaduje klimatizaci a nejméně 25 míst pro sedící, v autobuse bude také nejméně 5 USB zásubek na dobíjení. Trolejbus má na baterii dojet nejméně 10 kilometrů mimo trolejové vedení. V původní podmínkách měl zvládat poměr jízdy 1:1 pod trolejemi a na baterie, teď už stačí nově jen poměr 2:1.