Ale dopr..
Kde jinde byste chtěli dělat cyklo-infrastrukturu než na Údolní? Provoz IAD nula-nula-hovno (ani mi nezkoušejte argumentovat dopravními toky, ty vedou jinudy), široká silnice, novej projekt.
To je totální a naprostý šlendrián, co tady brněnští konšelé provádějí.
Hoermalmeister
3 měsíců
Teď jsem byl v Kodani, to, co MMB předvádí je teda dost pod úrovní. Je mi jasné, že má ulice jenom omezenou šířku, ale Dáni to zvládají i na stejně úzkých ulicích. Je to samozřejmě lepší než drátem do oka, ale ono je to tak plánované. „Nekřičte, stavíme pro vás infrastrukturu“ ale nikdo neřekne, že po tomhle děcka rozhodně jezdit nebudou, na to je to moc nebezpečné
Takže kauza „přechod Údolní“ jde do finále. Přechod už nikdy nebude. Přestože ve všech studiích (koukám na podklady z roku 2008 a 2017 , kde byl). Ostatní více méně dle aktualizace z r. 2017
Kde není přechod, lze přecházet kdekoliv?? Ale je pravda že nemám přednost, to ovšem stále neznamená že mě někdo smí beztrestně zajet…
Robin
3 měsíců
Přijde mi opravdu hodně nešťastné, že linka x4 nebude zajíždět na Hlavní nádraží.
Tealc
3 měsíců
Takže bych to z dovolením přeložil do Brněnštiny. Jako všude jinde v Brně pokácíme všechny stromy které by nám to zde v Brně mohlo nedej bože ochlazovat a vrhat ten otravný stín a na konci tam dáme ty obrostlé větvičky které z poloviny uschnou do 3 měsíců po výsadbě a z druhé polovičky do další sezóny 🤣
No zrovna tady těch stromů moc není, jestli se dobře dívám tak asi 10, jeden osamělý u porodnice a pak až dole za MU, nicméně to jak dopadla třeba Krkoškova po rekonstrukci je dost tristní..
Řekněte místním, že kanalizace se opravovat nebude, protože se musí zachovat stromy: https://mapy.cz/s/rodurohofa
A může za to technokratismus, když přece zkrz dlažbu nejsou vidět kabely, tak tam žádné nejsou. A když tam nejsou, tak je ani nemůžou poškodit kořeny stromů, stačí zakázat ****.
Martin Kulich
3 měsíců
To protažení trolejbusů na Českou by bylo fajn i jako trvalé řešení (byť v jiném trasování než během výluky)
No, ono se na Brandlovu od Červeného kostela není úplně snadné dostat – znamenalo by to neobsluhovat zastávku Komenského nám., což by asi byla škoda, navíc jízdní doba na Brandlovu by byla nejspíše delší než čas strávený čekáním na tramvaj linky 4 a popojetí jedné zastávky (nejrychlejší je to samozřejmě pro běžného jedince pěšky).
Dalo by se z Komenského nám. dojet k Červenému kostelu, zabočit a vzít to přes Žerotínovo náměstí.
Ta nepříjemná přestupní vazba není ani tak ve směru do centra (byť to popojeti jednu zastávku taky není moc pohodlný), ale hlavně v opačném směru, kdy v zájmu stihnuti trolejbusu (s intervalem 15-20min na jedné lince) casto prostě sprintuju z České na Komenak. Navíc celkem casto (vánoční trhy, velikonoční trhy, rekonstrukce v centru) je 4 odkloněná Husovou, takže fakt nic jiného než na ten Komenak dojít nezbývá.
Nejjednodušší by samozřejmě bylo trolejbus poslat rovně po kolejích (ostatně nemusí končit přímo na ul. Brandlova), ale kde a jak ho otočit? Moc mne toho nenapadá. Varianta, kterou jsem uvažoval výše, byla trasa Údolní k Besednímu domu – Husova – kolem Červeného kostela – kolem Krajského úřadu – Brandlova – zastávka Česká linky 12 – Joštova – Údolní. To je reálným odhadem 8 minut jízdy, což neúměrně prodlužuje jízdní dobu jinak docela krátké linky (linek). Nejsem si teď jist, zda by bylo možné jet od kostela dále rovně po kolejích na zastávku Česká linek 4/5/6 a stočit se kolem bloku… Číst vice »
SYN
3 měsíců
Hm, ta ulice byla vždycky takové nějaké „rozplizlé nic“, místa je tam nadprůměrně hodně, provoz decentní (ne že by se někdy na křižovatce nedělala fronta na odbočení doleva, ale to je zase něco jiného), jedna tramvajová linka s kratšími vozidly a nijak extrémním intervalem…
Takže možnosti by měly být celkem bohaté, uvidíme zda se „povede“ ten prostor zase prošustrovat že nebude nikdo spokojen (ale zase ani výrazně nespokojen)…
Tam to není rozplizlý, ale rozbombardovaný. Už 80 let…
Michal Bartoníček
3 měsíců
Těch 17 měsíců mi přijde jako dlouhá doba. Pokud bude na Kraví hoře zase nějaká akce jako ty planety, tak si nejsem jistý, jestli svoz návštěvníků autobusy bude stačit. V zimě se moc stavět nedá, ale třeba nebude tak krutá a stavba se dokončí dříve. Nikde jsem totiž nečetl, jestli tramvaj nebude jezdit ještě před úplným dokončením rekonstrukce. Taky budu rád, když použijí jinou technologii na kolejové těleso než na Cejlu. Už po třech letech byly okolo kolejnic díry. Cyklopruh nahoru kvituju, ale doufám, že bude stavebně oddělený. Dolů je to z kopce, na kole to každý sjede rychle, takže… Číst vice »
Mne by spíše zajímalo, jestli bude silnice kolem zastávek vyvýšená, jako je tomu v horní části ulice u zast. Všetičkova (kde ovšem z nějakého důvodu došlo časem ke svedení veškeré dopravy do tramvajového pásu, doteď úplně nechápu proč) – z pohledu občasného cestujícího se mi takové řešení zamlouvá, rovněž z pohledu řidiče automobilu.
Jelikož řidiči nebyly sto pochopit jak v takovém místě zastávka vídeňskýho typu funguje, tak ji podélným značením město zrušilo a používá se pouze pro místní k nájezdu do vjezdů a garáží. Docházelo totiž k situacím kdy jedny auta odbočili nahoru a druhé ne a pak tam na sebe hulákali kdo má kde být a kdo že má vlastně přednost. Špatně naprojektovaný úsek se tak jakým si způsobem trochu zpřehlednil, ač ve směru nahoru mohlo značení vést auta na zvýšenou zastávku aby zůstávala ve svém pruhu… ale stalo se a nečekám, že se to někdy změní aby to vypadlo aspoň torchu… Číst vice »
No, jestli někdo nepozná, kde podle čar na vozovce má být a huláká na někoho. Řešení je typicky brněnské. Hlupákům se ustoupí, jsou totiž hluční. Jo, když někteří nepoznají tramvajový pás…
Těch 17 měsíců mě taky překvapilo. Západně od Chebu by to stihli do roka, v Japonsku je to otázka bezvýkopových technologií a lokálních uzavírek po dobu cca 3 měsíců.
Zlámalík
3 měsíců
Tři poznámky:
– Proč nebude cyklopruh i dolů, aspoň v části trasy, kde je víc místa?
– Ostrůvek na Obilňáku směrem nahoru je už dnes, ten tedy nepřibude.
– A hlavně – bude se opravovat i ta horní část až po Jiříkovského, nebo ne? Různé zprávy mluví různě.
Díky
Ten cyklopruh, jestli je to záměr nevím, ale do kopce je cyklista z důvodu nižší rychlosti vždy méně stabilní než z kopce, tak širší vymezení (jako automobilista) z bezpečnostních důvodů vítám..
Aha, uznávám že jsem byl zmaten, jak kolega Zlámalík použil slovo „dolů“ myslel jsem automaticky že se jedná o tu část co je nad křižovatkou s Úvozem do kopce.. jinak je fakt že. jak píšete, většina toho je v rovině, takže proti rozumně širokému cyklopruhu z mého pohledu nelze nic namítat, možná ho jen udělat až za prvním domem na Údolní, kde by cyklista jel ne vedle chodníku ale vedle zdi..
S těmi pruhy je to tak trochu Radio Jerevan. Samozřejmě, v Brně se vše mění za pochodu, takže co platí dnes, nemusí platit za rok a půl … nicméně podle aktuální dokumentace je pruh pro cyklisty (tedy z pohledu průměrného českého řidiče pruh pro parkování ve druhé řadě :-/ ) z centra od Joštovy po konec areálu porodnice, s přerušením podél zastávky Obilní trh. V řadicích pruzích před křižovatkou s Úvozem, přímo v křizovatce i za křižovatkou směrem nahoru už chybí. A ano, rekonstrukce je až po Jiříkovského, nezůstane tam nedodělaný kus mezi těmi novými (i když v Brně je… Číst vice »
Oprava 1 km silnice je v tom celém víceméně marginální záležitost. Ta uzavírka je primárně kvůli sítím, a samozřejmě by se dala výrazně urychlit tím, že by se baráky komplet odpojily od všeho a město řeklo obyvatelům, ať půl roku nepijí, nejí, nemyjí se, nese**u a pro jistotu vůbec neexistují 😉
Jak se někde kopne do kanalizace, tak to je jasně na rok a podobně… přecejen, taková 4m hluboká díra uprostřed ulice, to není jen tak. A potom ty „ostatní“ sítě, co jsou „jen“ metr hluboko, a všechny mají pravidelně napříč přípojky do všech budov okolo…
Sítě tvoří větší část té opravy, koleje a asfalt jsou už jen třešnička na dortu…
Záchranka, popeláři po dobu rekonstrukce?
Ale dopr..
Kde jinde byste chtěli dělat cyklo-infrastrukturu než na Údolní? Provoz IAD nula-nula-hovno (ani mi nezkoušejte argumentovat dopravními toky, ty vedou jinudy), široká silnice, novej projekt.
To je totální a naprostý šlendrián, co tady brněnští konšelé provádějí.
Teď jsem byl v Kodani, to, co MMB předvádí je teda dost pod úrovní. Je mi jasné, že má ulice jenom omezenou šířku, ale Dáni to zvládají i na stejně úzkých ulicích. Je to samozřejmě lepší než drátem do oka, ale ono je to tak plánované. „Nekřičte, stavíme pro vás infrastrukturu“ ale nikdo neřekne, že po tomhle děcka rozhodně jezdit nebudou, na to je to moc nebezpečné
Situační výkresy (sice v malém rozlišení, ale něco tam je vidět): https://www.pk-ossendorf.cz/brno-rekonstrukce-ul.-udolni-idc104
Díky za odkaz. Našel jsem i kompletní projektovou dokumentaci, kde jsou vidět všechny stavební objekty a celkový rozpočet stavby.
https://ezak.brno.cz/contract_display_1451.html
Takže kauza „přechod Údolní“ jde do finále. Přechod už nikdy nebude. Přestože ve všech studiích (koukám na podklady z roku 2008 a 2017 , kde byl). Ostatní více méně dle aktualizace z r. 2017
Kde není přechod, lze přecházet kdekoliv?? Ale je pravda že nemám přednost, to ovšem stále neznamená že mě někdo smí beztrestně zajet…
Přijde mi opravdu hodně nešťastné, že linka x4 nebude zajíždět na Hlavní nádraží.
Takže bych to z dovolením přeložil do Brněnštiny. Jako všude jinde v Brně pokácíme všechny stromy které by nám to zde v Brně mohlo nedej bože ochlazovat a vrhat ten otravný stín a na konci tam dáme ty obrostlé větvičky které z poloviny uschnou do 3 měsíců po výsadbě a z druhé polovičky do další sezóny 🤣
No zrovna tady těch stromů moc není, jestli se dobře dívám tak asi 10, jeden osamělý u porodnice a pak až dole za MU, nicméně to jak dopadla třeba Krkoškova po rekonstrukci je dost tristní..
Sice tam žádné nejsou, ale oni je vykácejí!
Aneb kdo si chce na psovi vybít vztek, tomu se i křivé obvinění hodí.
Řekněte místním, že kanalizace se opravovat nebude, protože se musí zachovat stromy:
https://mapy.cz/s/rodurohofa
A může za to technokratismus, když přece zkrz dlažbu nejsou vidět kabely, tak tam žádné nejsou. A když tam nejsou, tak je ani nemůžou poškodit kořeny stromů, stačí zakázat ****.
To protažení trolejbusů na Českou by bylo fajn i jako trvalé řešení (byť v jiném trasování než během výluky)
No, ono se na Brandlovu od Červeného kostela není úplně snadné dostat – znamenalo by to neobsluhovat zastávku Komenského nám., což by asi byla škoda, navíc jízdní doba na Brandlovu by byla nejspíše delší než čas strávený čekáním na tramvaj linky 4 a popojetí jedné zastávky (nejrychlejší je to samozřejmě pro běžného jedince pěšky).
Dalo by se z Komenského nám. dojet k Červenému kostelu, zabočit a vzít to přes Žerotínovo náměstí.
Ta nepříjemná přestupní vazba není ani tak ve směru do centra (byť to popojeti jednu zastávku taky není moc pohodlný), ale hlavně v opačném směru, kdy v zájmu stihnuti trolejbusu (s intervalem 15-20min na jedné lince) casto prostě sprintuju z České na Komenak. Navíc celkem casto (vánoční trhy, velikonoční trhy, rekonstrukce v centru) je 4 odkloněná Husovou, takže fakt nic jiného než na ten Komenak dojít nezbývá.
Nejjednodušší by samozřejmě bylo trolejbus poslat rovně po kolejích (ostatně nemusí končit přímo na ul. Brandlova), ale kde a jak ho otočit? Moc mne toho nenapadá. Varianta, kterou jsem uvažoval výše, byla trasa Údolní k Besednímu domu – Husova – kolem Červeného kostela – kolem Krajského úřadu – Brandlova – zastávka Česká linky 12 – Joštova – Údolní. To je reálným odhadem 8 minut jízdy, což neúměrně prodlužuje jízdní dobu jinak docela krátké linky (linek). Nejsem si teď jist, zda by bylo možné jet od kostela dále rovně po kolejích na zastávku Česká linek 4/5/6 a stočit se kolem bloku… Číst vice »
Hm, ta ulice byla vždycky takové nějaké „rozplizlé nic“, místa je tam nadprůměrně hodně, provoz decentní (ne že by se někdy na křižovatce nedělala fronta na odbočení doleva, ale to je zase něco jiného), jedna tramvajová linka s kratšími vozidly a nijak extrémním intervalem…
Takže možnosti by měly být celkem bohaté, uvidíme zda se „povede“ ten prostor zase prošustrovat že nebude nikdo spokojen (ale zase ani výrazně nespokojen)…
Tam to není rozplizlý, ale rozbombardovaný. Už 80 let…
Těch 17 měsíců mi přijde jako dlouhá doba. Pokud bude na Kraví hoře zase nějaká akce jako ty planety, tak si nejsem jistý, jestli svoz návštěvníků autobusy bude stačit. V zimě se moc stavět nedá, ale třeba nebude tak krutá a stavba se dokončí dříve. Nikde jsem totiž nečetl, jestli tramvaj nebude jezdit ještě před úplným dokončením rekonstrukce. Taky budu rád, když použijí jinou technologii na kolejové těleso než na Cejlu. Už po třech letech byly okolo kolejnic díry. Cyklopruh nahoru kvituju, ale doufám, že bude stavebně oddělený. Dolů je to z kopce, na kole to každý sjede rychle, takže… Číst vice »
Je to sice kopec, ale několikrát jsem to šel Rybkovou a přes areál VUT.
Mne by spíše zajímalo, jestli bude silnice kolem zastávek vyvýšená, jako je tomu v horní části ulice u zast. Všetičkova (kde ovšem z nějakého důvodu došlo časem ke svedení veškeré dopravy do tramvajového pásu, doteď úplně nechápu proč) – z pohledu občasného cestujícího se mi takové řešení zamlouvá, rovněž z pohledu řidiče automobilu.
Jelikož řidiči nebyly sto pochopit jak v takovém místě zastávka vídeňskýho typu funguje, tak ji podélným značením město zrušilo a používá se pouze pro místní k nájezdu do vjezdů a garáží. Docházelo totiž k situacím kdy jedny auta odbočili nahoru a druhé ne a pak tam na sebe hulákali kdo má kde být a kdo že má vlastně přednost. Špatně naprojektovaný úsek se tak jakým si způsobem trochu zpřehlednil, ač ve směru nahoru mohlo značení vést auta na zvýšenou zastávku aby zůstávala ve svém pruhu… ale stalo se a nečekám, že se to někdy změní aby to vypadlo aspoň torchu… Číst vice »
No, jestli někdo nepozná, kde podle čar na vozovce má být a huláká na někoho. Řešení je typicky brněnské. Hlupákům se ustoupí, jsou totiž hluční. Jo, když někteří nepoznají tramvajový pás…
Neco podobneho jsem cekal… Ale asi netreba komentovat.
P.S.: V Reckovicich s tim problem asi neni…? Asi tam jezdi jini ridici.
Jenže oni by to chápali, kdyby to bylo dobřenačárované. Jenže nebylo, o tom to je. A namísto opravy čar to radši zrušili.
Cyklopruh hlavně v křižovatce s Úvozem zmizí a bude zmizelej. No, a křižovatku samosebou vyasfaltujem tak, že za půl roku tam budou vyjetý koleje….
Těch 17 měsíců mě taky překvapilo. Západně od Chebu by to stihli do roka, v Japonsku je to otázka bezvýkopových technologií a lokálních uzavírek po dobu cca 3 měsíců.
Tři poznámky:
– Proč nebude cyklopruh i dolů, aspoň v části trasy, kde je víc místa?
– Ostrůvek na Obilňáku směrem nahoru je už dnes, ten tedy nepřibude.
– A hlavně – bude se opravovat i ta horní část až po Jiříkovského, nebo ne? Různé zprávy mluví různě.
Díky
Opravovat se bude celý úsek Údolní od Husovy až po místo kde končila předchozí etapa včetně tramvajové tratě v křižovatce s Úvozem.
Ten cyklopruh, jestli je to záměr nevím, ale do kopce je cyklista z důvodu nižší rychlosti vždy méně stabilní než z kopce, tak širší vymezení (jako automobilista) z bezpečnostních důvodů vítám..
Otázka „Proč nebude cyklopruh i dolů?“ by spíš měla znít „Proč nebude cyklopruh i do centra?“ Celý opravovaný úsek je v rovině nebo téměř rovině.
Aha, uznávám že jsem byl zmaten, jak kolega Zlámalík použil slovo „dolů“ myslel jsem automaticky že se jedná o tu část co je nad křižovatkou s Úvozem do kopce.. jinak je fakt že. jak píšete, většina toho je v rovině, takže proti rozumně širokému cyklopruhu z mého pohledu nelze nic namítat, možná ho jen udělat až za prvním domem na Údolní, kde by cyklista jel ne vedle chodníku ale vedle zdi..
Zkuste se tam někdy projet a pak budete vědět, že ta šířka je zdánlivá.
Tekl tam dřív potok, tak někde je to nahoře a jinde dole. 🙂
S těmi pruhy je to tak trochu Radio Jerevan. Samozřejmě, v Brně se vše mění za pochodu, takže co platí dnes, nemusí platit za rok a půl … nicméně podle aktuální dokumentace je pruh pro cyklisty (tedy z pohledu průměrného českého řidiče pruh pro parkování ve druhé řadě :-/ ) z centra od Joštovy po konec areálu porodnice, s přerušením podél zastávky Obilní trh. V řadicích pruzích před křižovatkou s Úvozem, přímo v křizovatce i za křižovatkou směrem nahoru už chybí. A ano, rekonstrukce je až po Jiříkovského, nezůstane tam nedodělaný kus mezi těmi novými (i když v Brně je… Číst vice »
ostatně, sídlí v tom úseku brnonakole, to by bylo, aby jim to brno neosladilo:)
To bude jako úplná uzavírka rok a půl na opravu 1 km silnice?
Oprava 1 km silnice je v tom celém víceméně marginální záležitost. Ta uzavírka je primárně kvůli sítím, a samozřejmě by se dala výrazně urychlit tím, že by se baráky komplet odpojily od všeho a město řeklo obyvatelům, ať půl roku nepijí, nejí, nemyjí se, nese**u a pro jistotu vůbec neexistují 😉
Rok a půl je dost, ale doba trvání opravy není úměrná délce úseku. (Tzv. manažerský problém dělby práce – devět žen nedonosí dítě za jeden měsíc.)
Přesně tak. Ale pokud máte lepší návrh, jak celou stavbu provést rychleji, tak se určitě podělte. 🙂
Z článku: „Celá akce začne nezbytnou rekonstrukcí kanalizace, vodovodu a plynovodu včetně přípojek.“
Bohužel tyhle věci nesjou pod asfaltem vidět, ale bez nich WC nespáchnete…
Jak se někde kopne do kanalizace, tak to je jasně na rok a podobně… přecejen, taková 4m hluboká díra uprostřed ulice, to není jen tak. A potom ty „ostatní“ sítě, co jsou „jen“ metr hluboko, a všechny mají pravidelně napříč přípojky do všech budov okolo…
Sítě tvoří větší část té opravy, koleje a asfalt jsou už jen třešnička na dortu…