Brněnští radní uvolnili dopravnímu podniku ruce v další přípravě tramvajové tratě na Kamechy

Brno, pohled na Bystrc od tramvajové trati. Pramen: dokumentace EIA/Ecological Consulting a.s.Brno, pohled na Bystrc od tramvajové trati. Pramen: dokumentace EIA/Ecological Consulting a.s.

Dopravní podnik bude žádat o dotaci z Operačního programu Doprava 3, jehož část je vyhrazena právě na tramvajové tratě.

Štafetu přípravy nové tramvajové tratě na Kamechy v Brně přebírá od města dopravní podnik. Rada města mu ve středu z pozice valné hromady udělila souhlas (pokyn) k dalším nezbytným krokům. O přípravu tratě se zatím staralo město.

„Projektová příprava pro územní řízení je v gesci magistrátního odboru investic, další postup už bude řešen i z úrovně dopravního podniku. Ten s městem uzavře smlouvu o spolupráci, bude moci požádat o dotaci z Operačního programu Doprava 3 a také zajistí výběrové řízení na zhotovitele a povede projekt až k samotné realizaci,“ uvedla primátorka Markéta Vaňková.

Dopravní podnik města Brna nyní postupně zajistí projekt a realizaci podrobného geotechnického průzkumu, archeologický průzkum, výkup pozemků, správce stavby a administraci samotné stavební zakázky.

Záměrem města je prodloužení tramvajové tratě z dnešní konečné stanice Ečerova v Brně-Bystrci na sídliště Kamechy. V rámci stavby vzniknou tři nové zastávky: Ruda, Říčanská a smyčka Kamechy. Součástí tratě o délce 1,5 kilometru bude i 320 metrů dlouhý tunel.

Tramvaj na Kamechy, zákres. Pramen: Město Brno

Trasa je v platném územním plánu vedena podél ulice Vejrostovy až k Teyschlově ulici, kde se zanoří do tunelu. Konečná bude u křižovatky ulic Hostislavova a Kamechy. Jako předpokládaný termín zahájení stavby uvádí dokumentace EIA rok 2023, bude ale záležet na možnostech financování.

Městští radní schválili tunelovou variantu v červnu 2020, čímž se obloukem vrátili k variantě zvolené už v roce 2015. Mezitím v roce 2018 tunel zavrhli jako příliš nákladný s poukazem na geologické podmínky. Nechali si přitom zpracovat novou studii proveditelnosti.

Tunel bude dlouhý 320 metrů, z toho 242 metrů bude ražených. U obou portálů se pak zbylé tunelové metry vybudují vyhloubením jam, vytvořením betonové konstrukce a následným zasypáním.

Odhadované náklady na celou trať činí bezmála 2,3 miliardy včetně DPH.

Tagy brno DPMB tramvajová trať Ečerova - Kamechy
67 komentářů