Brněnský tramvajový spor. Starosta Starého Lískovce chce zpět spojení na nádraží, píše primátorce
Tramvaj do Starého Lískovce. Foto: IDS JMK
Městské části se nelíbí, že tramvaje nejezdí tak často jako v minulosti.
Městské části se nelíbí, že tramvaje nejezdí tak často jako v minulosti.
By mě zajímalo, jak pak starosta dotyčné invalidy na zastávku doprovodí, když MČ Starý Lískovec není schopna ani uklidit chodníky od ranního sněžení 😉 V Bohunicích třeba uklizeno bylo…
Krásnému bych doporučil jedno: ať urychleně spolupracuje na tom, aby se trolejbusy dostaly na železniční zastávku Brno-Starý Lískovec a lidi tak nebudou muset jezdit ze západu JMK na hlavní nádraží. Vystoupí si na nádraží v Lískovci a pojedou trolejbusem na sídliště.
O tom, že se osmička přesune k nemocnici, věděl určitě dlouho dopředu, nebyla to neznámá věc. Navíc měl informace z první ruky, takže věděl víc než cestující. Jeho problém, že je líný a neupozornil na to. Až dá potřebné peníze na spoje na Vltavskou a Starý Lískovec, bude to tak, jak chce on.
O přepravě lidí ze „západu JMK“ neuvádí pan starosta ani slovo (však proč taky – to by měla být starost JM-kraje, a to i dle vaší teze „ať se stará každý o své teritorium“).
A to pomíjím, že pro přepravu ze „západu JMK“ do Starého Lískovce/Bohunic jsou určeny i bus-linky č. 405 a 406, tzn. netřeba jezdit oklikou přes hlavní nádraží. A mimochodem vedení linky č. 8 ke kampusu nijak nesouvisí s existencí terminálu u zastávky Starý Lískovec.
Přesně. Nechápu, proč by obyvatelé Lískovce měla trápit hrst cestujících z Náměště a Rosic, co jede do FN. Tady je řeč o dojíždění třeba z Kamenného vrchu na HLN.
Kde všude v dřívějších dobách byli bezbariérové nástupiště a nizkopodlažní šalíny? Kolik bylo linek a tras a všeho možnýho? Teď akorát jen každej brečí, že není to a není tamto…spadl ten svět tehdy? nespadl…takže jeden přestup nikoho nezabije
To sice ne, ale díky tomu můžou hendikepovaní aspoň trochu samostatně fungovat. Nejsem vozíčkář, ale dokážu si představit, že cestovat je docela opruz.
A těch je kolik? 20 000?
A co kočárky? Důchodci? Mají všichni jezdit autem? Jsme prostě dál než v minulém století.
Ty kokůtk*, aji kdyby byl jen jeden, tak je to občan se stejnýmw právama, jako má kterejkoliv hlupák, z kterýho vypadne takováhle bezohledný moudro.
Kdyby byl skutečně jeden, možná by bylo výhodnější platit mu soukromý převoz, auto s řidičem.
Jenže různě handicapovaných je víc. A úpravy mají různá využití, nízkopodlažnost zkrátí pobyty v zastávkách i kdyby jezdili jenom mladí a zdraví. Výtah vedle schodiště využijí i kočárky i lidi o holi.
nojo zmena je zivot. Zrusili nam 13 (i kdyz za ni bojoval i velky vudce), a prezili sme… Prodlouzili nam trolejbusy do Lisne, ale tim jak se motaji pres vincky to na cestu na st. osadu neni nic moc… S prodlouzenim trolejbusu presmerovali 55 aby se motala vic po sidlisti, 78 se mota po vinohradech jako trolejbus, a prodlouzeni 10 blokuje spolek majitelu cernych staveb. Aspon ze ta 58 zustava jak je…
Stejným způsobem jde argumentovat, že byli všichni dávno zvyklí jezdit do FN trajflem.
Nevím, proč by zrovna Starý Lískovec musel mít přímé spojení na Hlavas i na Čáru, když některé MČ nemají ani jedno z toho. Že něco fungovalo předtím neznamená, že to tak bude fungovat pořád.
Problém je asi v tom, že město slíbilo, že k žádným změnám, které by se dotkly obyvatel Lískovce, nedojde. To by mě jako občana taky pěkně naštvalo, když mi město něco slíbí, a pak to nedodrží.
Momentálně ze všech městských částí na jejichž území je konečná šaliny se dá dostat šalinou jak na hlavák, tak na Českou. Proč by měl být zrovna Starý Lískovec výjimka?
Ale vzdyt se da dostat. Jen ne tak casto jako driv. A jak uz tady nekdo psal nova konecna u nemocnice je na uzemi st. Liskovce
Mají sousední městské části občas nepřímé spojení do centra pro vozíčkáře? Nemají a to dokonce pořád, větší blábol jsem neslyšel už dlouho (v budoucnu tam bude jezdit nízkopodlažní vlak, ten jezdí i dnes, ale jen s plošinou). Co se týče intenzity spojů tak ty tam nebyli kvůli Staru lískovci, ale kvůli přestupu na Osové a Dunajské. Zrušené bylo i zajíždění linek 401, 402 na Kyjevskou, to však bylo úplně pro obyvstele starého lískovce z důvodu malé vzdálenosti od tramvaje zbytečné. Ve starém lískovci přibyli tři zastávky (z toho jedna vlaku) a divné zajíždění linek 69 a 51 do míst kde… Číst vice »
Zkráceně řečeno že 2 linky na ty 3 zastávky stačí a přímé linky do centra (zaroveň na českou a na hlavní nádraží) bez přestupu jsou populismus.
Populismus je spíš ten váš blábol. Zjevně to tam neznáte, jinak byste tohle napsat nedokázal. Linka 8 jezdila plná už před přesměrováním k nemocnici. Teď je to ještě horší a na Osové se do ní už často nedá nastoupit. Ta linka potřebuje posílit jako sůl, ale k nemocnici to nejde hned ze dvou důvodů: nedostatek obousměrných tramvají a nedostatečná kapacita paskvilní úvratě (a na druhé straně, tedy na Mifkově, je ta kapacita ještě horší). Proto posílit linku 8 lze jen linkou na Starý Lískovec. Tak proč ji nezavést a neulehčit tak lince 8 a zároveň si nezajistit hlasy lískoveckých v… Číst vice »
Ne ani tak nechce, jako že se snaží ušetřit peníze. Paradoxně ale například město tlačí na přesun nádraží, což přinese rozklad linek a problém jejich financování v extrémnější míře, než se to teď děje v Lískovci.
Pokud je potřeba šetřit, tak se to dá zařídit ukončením části spojů linky 6 ve smyčce Švermova. Myslím, že ve výsledku by to lidé v Lískovci nakonec přijali lépe, než omezení na hlavák.
Ano, je normální že se město (a další státní instituce) snaží ušetřit a nedototovat spojení do kdejaké vesnice v taktu například 5 minut.
Tramvaj do kampusu lze a je potřeba posílit:
1) zdvojováním tramvají (nástupiště jsou na to na většině zastávek dost dlouhá a to včetně nemocnice bohunice, kde by se používali ty dvě odstavné kolejeje.
2) výměnou řidičů kdy jeden přijede a jde si dát pauzu a se šalinou vzápětí odjede jiný řidič (řešení které se používá všude ve světě)
Linka 8 do starého lískovce je posilována prostřednictvím linky 7 a další posilovaní není pro pár lidí v tramvaji co tam jede potřeba. Dál to jsou jen populistické kecy, doopravdy není na světě jen starý lískovec.
Vy mluvíte o populistických kecech, přitom je tu máte sám. Spojování vozů: Kde je vezmete? Brno má dnes 28 provozních KT8 a 2 45T a jejich vypravenost je už na hraně. Navíc nemáte pravdu v tom, že nástupiště jsou dost dlouhá. Naopak, většina zastávek po trase je dlouhá tak akorát na jednu KT8/45T. Takže naprostý nesmysl, za současného stavu infrastruktury. Střídání řidičů se na lince 8 děje už teď. Další prostor pro střídání už tam moc není. Kapacita střídacích místností má také své limity. A znovu. Posílení není jen pro lidi mezi Osovou a Starým Lískovcem, ale i pro lidi… Číst vice »
Koho jste volili to jste dostali ;-), ostatně mohli jste mít nové tramvaje místo haly, co město staví bez devlopera ?! Ty zastávky alespoň co se týče úseků: starý lískovec – hlavní nádraží a židovský hřbitov – mifkova tam ty zastávky byly dost dlouhé, akorát se doprostřed začaly umísťovat přechody nebo zábradlí atd.. , poslední dobou se dokonce začali při rekonstrukcích zkracovat, ostatně i komunisti plánovali provoz 2-3x KT8. Děkujeme DPMB 🙂 Ti lidi se do té 8 nedostanou proto, že je velká poptávka do Nemocnice bohunice. Z toho vyplívá že posílit je potřeba tady. Né všechny KT8 jezdí jen… Číst vice »
A čemu pomůžete tím, že přetížíte úsek Osová – nemocnice, který na takový provoz ani není zamýšlen? Ano, správně, ničemu.
No a když sám víte, že ty zastávky na to nejsou velikostně stavěné, tak proč tenhle nesmysl vůbec navrhujete?
A nebylo by nakonec lepší, aby lidé nemuseli vůbec přestupovat? Ono, nahradit večer a o víkendech linku 6 linkou 7 ukončenou na Maliňáku, s tím, že 6 by končila na Švemově, je levnější a jednodušší, než ty vaše fantasmagorie.
P.S.: A já nejsem z Brna, takže já jsem tam nikoho nevolil 😉
Podle infa na k-reportu tam má po dokončení tunelu u Svratky jezdit devítka.
https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4503139
Takže buď to panu starostovi neřekli, nebo píše rychleji než myslí, anebo teď dělá bububu a po nastolení daného stavu to bude vydávat za svou zásluhu (styl AB).
Tak tuto informaci bych vůbec nebral vážně, taky si dokáži vymyslet všelijaké linkové vedení. Hlavně že na přelomu ledna a února to mají řešit, proč nepočkal?
Asi tak. Tohle je jen anonymní šotoblábol, který se tváří jako tajné info. A už jen kvůli přetížení Husovy tento nesmysl reálně nevidím. Navíc, jak znám DPMB a jejich snahu zachovávat historická číslování, tak si myslím, že by spíš udělali z linky Juliánov – Bystrc 11 a na Stránskou skálu by nechali 10.
Starý Lískovec – není to tam, kde mají tu novou vlakovou zastávku bez přístupové cesty, bez napojení na MHD?
Co kdyby starosta městské části Brno-Starý Lískovec Vladan Krásný řešil to, co má
Teminál ve Starém Lískovci je investicí města, nikoli městské části. Co kdybyste to vyčítal těm, kteří jsou pro to kompetentní?
On je ten problém poněkud komplexnější
Hlavní vinna padá na město ale v zásadě jde o to že trolejbusy měli jezdit přes sídliště Leskava do nové konečné jenže developer silnice nepředal městu a ani obyvatelům Leskavy se to moc nelíbilo. Tak se přišlo s řešením nové silnice k terminálu ale pozemky na kterých by měla stát se nedaří vykoupit.
Mně by stačila alespoň jednoduchá lávka přes Leskavu za pár korun, aby lidé ze sídliště nemuseli při cestě na vlak na zastávku za stovky miliónů skákat přes potok. Ohledně plánovaného terminálu začínám pochybovat, že se kdy podaří postavit a lituji, že zastávka nevznikla v sousedství přejezdu Čermákova, kde byla do roku 1970, neb je to přímo v obytné zástavbě a mělo by to spádovost pro podstatně více lidí. Dneska je to zastávka uprostřed pole. kam dojde jen pár šotoušů.
„dvě až sedm minut déle“? 😀 Ted jsem cekal u Anthroposu na bus #84 24 minut.
To já jednou v Praze v Bolzance čekal tak dlouho na tramvaj, že jsem udělal tu zkoušku, na kterou jsem vlastně jel (on tam ten profesor taky čekal…)
Tak to je teda čistý alibismus. Zdá se mi, že si pan starosta snad dělá srandu. Hlasoval a souhlasil s rozsahem provozu MHD na rok 2023, tak co je zas tohle? Vždyt to je absolutní pokrytectví. Když tak moc chce bojovat, měl to udělat na zastupitelstvu města Brna, kde má mandát a sedí ve stejném stranickém klubu jako primátorka z ODS. Linka 7 rozhodně nedostačuje a nejezdí vůbec podle toho, jak bylo původně v plánu. Od půl páté se interval zvyšuje ke 12-13 minutám, od šesti již 20 minut. To je absolutně nedostatečná a nepřijatelná náhrada za linku 8. To… Číst vice »
Asi potřebuje nahonit body u rozumově plachých. 😊
Takže nadává sám sobě… Tj. vlastně sebekritika.
A to ještě celkem pricetny starosta, na rozdíl od toho bohunickeho. ….
Takže by to zkrátka chtělo buď posílit interval, nebo kapacitnější vozidla?
Pokud to první – jaký nejvyšší počet linek jezdí v Brně přes jednu zastávku?
Čistý populismus zo strany pána starostu.
To “zhoršenie dopravy” sa týka 3 zastávok, z toho jedna je novo postavená a všetko čo musia ľudia spraviť ak im práve nejde spoj linky 7 je odviesť sa na zastávku Osová a prestúpiť tam. Navyše tie spoje linky 7 čo do Starého Lískovca jazdia po 10 minútach rozhodne nie sú narvané po strechu.
Ako k tomu hlavne prídu iné časti Brna kde jazdí mimo špičiek jeden autobus každých 15 – 20 minút (o víkendoch ani nehovorím) a musí sa tiež prestupovať…
a navíc regionální autobusové linky 401+402 ze kterých se přestupovalo ve Starém Lískovici či na Dunajské na šalinu byly nově přeloženy do terminálu Nemocnice Bohunice
Přespolní není starostův volič. 😉
Preloženie 401 a 402 k nemocnici dáva zmysel. Jeden prestupný terminál kde stoja všetky linky (navyše aj 405 a 406) je podstatne lepší ako dva 800 metrov od seba.
samozřejmě, tím jsem jen konstatoval že o to méně lidí jezdí nyní do Starého Lískovce
Perličkou je, že v jedné starší studii k Terminálu Starý Lískovec bylo uvedeno, že linky č. 401 a 402 by měly jezdit (a tam končit jízdu) právě k němu. 🙂
Čobole chod na Slovač
Všiml si pan starosta, že chce zpět něco, co pořád má? Nová konečná osmičky má sice v názvu Bohunice, ale je ve Starém Lískovci.
Formálně ano, ale sídliště končí před předchozí zastávkou. 😉
Jestli to nebude tím, že se ta nemocne jmenuje Fakultní nemocnice Brno, Nemocnice Bohunice. Opravdovu nepochopitelné, že?
To je úplně irrelevantní
Je zcela irelevantní, že se zastávka jmenuje podle nemocnice u které je a že to tudíž nesouvisí zda zrovna ten kousek pozemku spadá pod MČ Starý Lískovec? Dojem šotouše je relevantní a fakta jsou irelevantní?
Nezáleží na tom, jak se něco jmenuje, ale kam to fakticky spadá. FN Brno včetně terminálu spadá z větší části do Lískovce.
Takže když to někdo nebude znát a pojedu do Nemocnice Bohunice, tak má vědět na jakém katastru je zastávka, aby věděl, že když se zastávka bude jmenovat Nemocnice Starý Lískovec, tak je to vlastně Nemocnice Bohunice? Je zcela jedno, kam spadá větší část areálu, ostatně tam je většina areálu nemocnice, a hlavně, je tam správní budova a proto je to Nemocnice Bohunice. A vaše dojmy na tom nic nezmění. https://mapy.cz/zakladni?source=quar&id=18&ds=1&x=16.5734071&y=49.1755440&z=17
Jste úplně mimo. Diskuze je o tom, že si starosta stěžuje, že tramvaj už nejezdí do Starého Lískovce, přitom osmička pořád do Starého Lískovce jezdí, jen jinam.
Odpovídám Vám na to, co jste psal vy. Sídliště Starý Lískovec je jinde. Tam bydlí lidi, ne u nemocnice. Vidím, že nemáte argumenty, tak ze své neznalosti obviňujete jiné. Vaše vizitka.
kámo prober se je rozdíl konečná Starý Lískovec vs. Nemocnice Bohunice!
Ne, ale nebylo by špatné, kdyby místní názvy odpovídaly realitě.
Technicky je to pravda, ovšem pro obsluhu sídelní zástavby zcela nepodstatné, pěšky se od tam legálně nejde dostat (dá se přeběhnout Jihlavská + jednosměrný přivaděč nebo podejít JIhlavskou pod Mostem podél Bítešské a pak přeběhnout obousměrný přivaděč) – nic moc.
Větší část sídliště Starý Lískovec je stejně v docházkové vzdálenosti z Osové.
Kde se už ovšem člověk do té osmičky stejně nedostane, víme?
Argument retarda…
Na druhou stranu, třeba takové Žabiny přímé spojení na hlavák taky neměly a mimo špičku tam jezdila jen trojka, než teda začla výluka do Bastru.
A proto by dávalo smysl mít po zrušení 10 do Bystrce obslouženu Minskou kromě 3 navíc linkou 7 v trase Starý Lískovec – Hl.n. – Malinovského nám. – Vozovna Komín.
Desítka se po otevření tunelu na Žabovřeské nezruší.Navrhovaná trasa d7 je šopitomost, naopak stávající trasa d7 smysl dává.Jediný nedostatek, že na roli odjíždí šaliny na Lesnou protisměrně..
A ta informace, že se linka 10 nezruší je odkud, prosím pěkně? A neříkejte, že z toho šotokomentu na K-Reportu. To je totiž evidentní blábol.
Jakto, že ne? Projížděla před tím jimi linka 1 a jednu zastávku tam má i linka 12. Jen ulice Minská/Horova ne.
Když říkám Žabiny, tak myslím Minskou
Myslet a vědět jsou dvě věci. Žabiny nejsou jen Minská.
Přestup na Osové je naprosto komfortní. Posílení d7 přes víkend je teoreticky možné (s ukončením na Malinovského nám., bo pro obsluhu blekfildu a Lesné d9 bohatě stačí), ale kdo to zalepí?
Není komfortní, protože na Osové nemáte šanci se do linky 8 vecpat, pokud nejste boxer, schopný všeho.
ona je otázka jaký vůbec bude osud linky 7 po zprovoznění tunelu Žabovřeská v průběhu jara 2023, kdy se linky 1 a 11 navrátí do svých původních tras a linka 7 tak bude nadbytečná (na Lesnou se vrátí 11)… V ten moment by ale mohla být na Starý Lískovec přesměrována linka 10, která už kdysi jezdila jako posila na Švermovu
Linka 11 se na Lesnou nevrátí.
Nějaký podklad? Proč teda 7 nejezdí celodenně do Čertovy rokle?
pravda že 3, 9 a 11 jezdívaly každá v intervalu 10 minut. Všechny ostatní linky měly základní interval 5 min (1,2,4,5,6,8,12). V současnosti jezdí VŠE kromě „7“ v jednotném intervalu 6,7,7 (9x/hod) s podílením vybraných linek ve špičkách na 5-min, takže protažení 7 celodenně do Čertovy rokle by vlastně znamenalo více spojů než přes Covidem… Pokud tento režim zůstane tak je vlastně opodstatněné zrušení 11 a ponechání do Bástru jen 1+3 a na Lesnou jen 9, která obsluhuje jak Hlavák tak Čáru
Proč by jezdila? Čertova rokle je s hlavním nádražím i Českou celodenně a celotýdenně spojena linkou 9.
Proč teda nejezdí jinam, když do Zemědělské je nevytížená a do Čertovy rokle stačí 9? Nehledě z nádru asi i rychlejší po cejlu než se ještě kodrcat přes střed. Změřený to ale nemám.
A kam tedy podle vás, aby to nebylo moc daleko a vlezla se na smyčku?
takže se počítá se zrušením linky 11? a do Bástru bude jezdit jen 1 a 3 ??
7 zatáhnout na Starou osadu celodenně i o víkendech. Když jezdí jen na Zemědělskou, jezdí od nádraží dost nevytížená. 10 bude mít jaký interval když druhá konečná je Stránská skála, aby v Lískovci pomohla? Leda by zůstalo hojně obracení 10 v Geislerově.
Podľa mňa by 7 stačila po Malinák.
Aby tam hezky zavazela při obracení. Super.
Proč by zavazela? Lískovec – Maliňák = 15minut. To stejný zpět. To je stejný čas jako Lískovec – Č. Rokle. Nemusí mít na maliňáku pauzu.
Takže až bude čekat až odjede treba 2 či 4 ze zastávky ve směru k hlavnímu, tak nebude zavazet za ní jedoucím 2 či 4 opačným směrem? Ve špičku bude…
Vy děláte jakoby odbavení zastávky trvalo 2 minuty. Maliňák není nádr.
nezapomeňte že ve špičce se linka 10 na Geislerove netočí aktuáně žádná a 2/3 spojů jezdí na Novolíšeňskou, kde se to hodí jako posila osmičky.. Předpokládám že to tak zůstane
To mi ušlo. Díky za info.
Takže 11 vrátit, 7 zrušit, A 10 St. Lískovec – Stránská skála / Novolíšeňská? To by byl velkej masakr na 95% společné trasy linek 8 a 10.
Nebo zrušit 11, nechat 10 a nějak zašachovat se 7?
To jsem zvědavej jak to bude.
S tím druhým bodem by ještě muselo být zkrácení 3 nebo 10 do smyčky Vozovny Komín.
Ve společné trase 8 a 10 bych tak velký problém neviděl přeci jen 8 která je určena výhradně 30m vozům ale zasloužila by si 40m vozy by si tu posilu v podobě 7/10 zasloužila
říkal jsem si že je velká škoda, že se neobjednávaly 40m dlouhé obousměrné, ale to je takový český konzervatismus 🙂
Škoda to samozřejmě je ale pokud nejsou všechny zastávky v minimální délce cca 45m je to stejně zbytečné.
Tento problém vnímám jako velký nedostatek výluky do Lískovce z roku 2021 kdy mohlo dojít ke sjednocení délky zastávek aby na 6 mohlo aspoň LF2+LF
Chápu, že se pan starosta snaží vyvinou iniciativu a dokázat tak, že je člověkem na svém místě, ale aby měsíc po spuštění spojení posílal otevřený dopis? To je dost pitomý i na ODS, která tradičně stran hromadné dopravy nechápe vůbec nic.
To máte pravdu. Ale bohužel, z které strany je primátorka?…
Když i v jednotlivých stranách jsou různé frakce. Ta doba jednotné strany a národní fronty už je pryč.
A doba naopak úplně bez politických stran naopak v nedohlednu…
Nejspíš show pro jeho největší voličkou základnu – Domov důchodců Starý Lískovec.