Brněnský dopravní podnik převzal nové minibusy SOR, nahradí vyřazené vozy Stratos
Minibusy SOR ICN 9,5 DPMB. Zdroj: DPMB
DPMB může nakoupit dalších deset kusů za stejnou cenu, mohly by nahradit dosluhující minibusy typu Dekstra.
Ten design je fakt otřesný. To v SORu nemůžou aspoň s tou přední maskou něco udělat ?
Do už budou vyřazovat Dekstry? Kolik let jsou v provozu?
Zdá se že to letos bude 7 let…
https://www.bmhd.cz/evidence-dpmb/vozp.php?prov=1&vyrobce=Dekstra
Dekstry by se zatím nijak hojně vyřazovat neměli, část (cca 2-3 kusy) je stejně vždycky odstavená na nějakou závadu, takže horší kusy poslouží jako zdroj orgánů pro ty lepší kousky. Ono je taky potřeba dodat, že hlavně během špiček na linkách 65 a 68 (v PD jsou prcci vypravováni na 3 pořadí na lince 65, 1x na 68, 1x 62, 1x 211 a 1×302, tj. dohromady 7 „mini“ kurzů + 3 ranní části trhaček na 65, kde jezdí klasické sólo – aktuální stav, po skončení výluky Údolní se počet lehce navýší) tam ta Dekstra těžce nestačí, jezdí to narvaný a… Číst vice »
ehm, samozřejmě, „Dekstry … neměly“, hrubka hned v první větě … 🤦
Prý jako dobrý, ale jsou ve špičce nestačí jen dvoje dveře a nabírá se tak zpoždění. To je ale IMHO spíš problém, že v tu dobu nejsou nasazené klasické 12m…
Oni ty Dekstry a Stratosy na tom s dveřma byly ještě o trochu hůř (jedny malé u řidiče, obtížně průchzí, a jedny malé na „zadní plošině“, plus o něco pomalejší otevírání než je běžné) pravda taky byly o něco menší tedy nižší počet cestujících…
Zde ty dvoukřídlé dveře skoro uprostřed by měly být celkem účinné, otázka je jestli jsou široké tak aby mohli nastupovat dva cestující „paralelně“…
Jestli jsou přecpané tak jak na tom byly předtím ty menší Dekstry/Stratosy?? Změna intervalu nebo někde s tímto nahradili „dospělé“?
Já to mám přímo od řidiče, ale nevím. Možná je to jak píšete, buď tím optimisticky nahradili 12m nebo se v mini měnilo míň lidí…
Asi je dobře že má DPMB vozidla i v této velikosti, mnohde určitě budou OK, ale na některé situace (výluky a s tím spojené objížďky někdy ne zcela vhodnými uličkami) bych řekl že nebude úplně super že je nejen delší, ale taky skoro o 20 cenťáků širší než ty předešlé minibusy postavené na dodávkovém šasi…
A nebyly náhodou rozjeté minibusy od Isuzu? Novo citi life se tuším psalo?
nakonec to zatím skončilo jen na jednom předváděcím
Šťastné Brno. Přijeď se projet po Teplicích…
A co, blbě to jezdí nebo se to „jen“ přeplňuje? S tím prvním se moc nenadělá, to druhé je otázka rozumného nasazení.
Ty Dekstry/Stratosy taky nebyly z hlediska jízdních vlastnotí nic moc, tvrdé „kozy“…
Motor s převodovkou se tam vyloženě hádaj. Desítkové rychlosti to drží v +-1400 otáčkách, řadí v +-1500 a volnoběh je 750 otáček.
Největší minibus na světě…
Vlastně je to MIDIBUS.