Brněnský dopravní podnik překonal tržbami za jízdenky úroveň před pandemií
Za nárůstem příjmů vidí dopravce i ukrajinské cestující.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) ohlásil, že tržbami z prodaných jízdenek se již dostal na úroveň před pandemií koronaviru. Podle dnes oznámených údajů firma prodala za leden a únor jízdní doklady v hodnotě 164,2 milionu korun. Letošní příjmy tak o 790 tisíc korun překonaly rekordní tržby za první dva měsíce v roce 2020, těsně před vypuknutím lockdownu.
„Jsem rád, že se po měsících nejistoty lidé do našich tramvají, trolejbusů a autobusů opět vrátili. Ukazuje se, že všechny kroky, které společně s městem Brnem pro návrat našich zákazníků děláme, mají smysl. Kromě pravidelných cestujících evidujeme mezi našimi zákazníky i velké procento uprchlíků z Ukrajiny, kterým od ledna skončila v Brně bezplatná přeprava a nyní mají povinnost platit jízdné,“ řekl generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
V meziročním srovnání je růst ještě větší. Loni ale využívání MHD na počátku roku stále ovlivňovala pandemická opatření. „Nejvyšší je nárůst u jednorázových jízdenek, u kterých vede Pípni a jeď, a to o 12 milionů korun. Dále pak u ročních šalinkaret, kdy nám tržby vzrostly o téměř 9 milionů korun. Právě první měsíce roku, a následně i září, patří každoročně k nejsilnějším měsícům v prodeji předplatních jízdenek,“ popsal vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.
Doposud rekordním byl rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů korun.