Brněnský dopravní podnik poptává kloubové autobusy za 335 milionů
Nová autobusová myčka ve vozovně Medlánky. Pramen: DPMB

Dodávka bude rozdělena do čtyř sérií, z nichž první v počtu sedmi autobusů má být dodána příští rok mezi začátkem května a koncem července.
Líbil by se mi nějaký full hybrid, zrovna u tohoto typu vozidla by mi to dávalo velký smysl. Ale vlastně vůbec netuším, jestli někdo něco takovýho nabízí. Zaznamenal jsem jen mild-hybridy…
Měli by pořídit spíše elektrobusy a ne smradlavé a hlučné diesely
Snad se to nedozví v SORu
Co raději rozšiřovat trolejbusové trati a nakupovat parciàly? Okružní linky vedou z poloviny pod dráty, to by parciály zvládly už dnes.
Toto bude náhrada kĺbových Urbin III z rokov 2013 a 2014.
Myslím, že DPMB má povinnosť udržovať určitý počet naftových autobusov pre prípad evakuácie u hromadných katastrof (napr. v Dukovaoch).
Přesně, Solaris Urbino III bylo původně 36…a v době dodání budou mít cca 13let. A jsou to zároveň jediné kloubáky bez klimatizace.
DPMB udržuje určitý počet naftových autobusů pro evakuační potřeby. Plus se samozřejmě hodí i v případě jiných mimořádných událostí.
Zrovna ty mám mnohem radši než CNG Urbany… 🙁
Pravda, CNG kloubáky holt někdo vyvinul pro nížiny bez kopců…
Okružní linky vedou pod dráty rozumně akorát v úsecích Anthropos – Štursova, Přívrat – Semilasso/Kr. Pole nádraží a Merhautova – Stará osada. To je nějakých 37 % délky trasy (cca 8,5 km z 23 km). Několika úpravami by se zřejmě dalo dostat větší procento, což by nejspíše bylo reálně někde na hraně možností parciálů. Ale úsek Stará osada – Anthropos bude pořád z hlediska dopravní situace dost nevypočitatelný 8,5 km dlouhý úsek bez drátů.
Pro srovnání: Semilasso – Soběšice a zpět je to cca 11 km s tím, že druhá polovina trasy je z kopce a na zbylých cca 16 km (Semilasso – Bystrc a zpět) má dráty + pauzu na konečné pro dostatečné dobití.
To je docela snadno řešitelné rozdělením na 2 linky: 24 (trolejbus) Mendlovo nám – Kr Pole – Stará osada a 44 Stará osada – Zvonařka – Mendlovo nám. (autobus). Ta 24 by už na parciál byla úplně v pohodě.
Přestup na okružní lince si jistě přeje 11 cestujících z 10, že?
I na to dojde. Plánů za zatrolejování bus linek není zrovna málo. Vidle do toho akorát hází aktuální stav tbus vozoven.
Nešly by parciální trolejbusy dočasně dát do autobusových vozoven?
V Ústí mají parcialy. Vozidla jsou pomalá a celá se klepou. To jsou dost zavažné nedostatky.
Však se rozšiřují. Plánuje se stavba tratě na Černovických Terasách nebo na Lesnou.
A kam by ten trolejbus na Lesné měl jezdit? A jestli bude realizace trvat +/- stejně dlouho jako druhá tramvajová trať („Herzogovy koleje“ už málem sežrala rez 🙂 ), tak „to už tady maminko nebudete“.