Brněnský dopravní podnik poptává kloubové autobusy za 335 milionů
Nová autobusová myčka ve vozovně Medlánky. Pramen: DPMB

Dodávka bude rozdělena do čtyř sérií, z nichž první v počtu sedmi autobusů má být dodána příští rok mezi začátkem května a koncem července.
Líbil by se mi nějaký full hybrid, zrovna u tohoto typu vozidla by mi to dávalo velký smysl. Ale vlastně vůbec netuším, jestli někdo něco takovýho nabízí. Zaznamenal jsem jen mild-hybridy…
Měli by pořídit spíše elektrobusy a ne smradlavé a hlučné diesely
Diesely pořizují kvůli tomu, že DPMB spolupracuje s IZS na případných evakuacích – JE Dukovany apod. A zatímco nabíječek je jako šafránu, tak diesel natankuješ u každé pumpy.
Snad se to nedozví v SORu
Co raději rozšiřovat trolejbusové trati a nakupovat parciàly? Okružní linky vedou z poloviny pod dráty, to by parciály zvládly už dnes.
Toto bude náhrada kĺbových Urbin III z rokov 2013 a 2014.
Myslím, že DPMB má povinnosť udržovať určitý počet naftových autobusov pre prípad evakuácie u hromadných katastrof (napr. v Dukovaoch).
Přesně, Solaris Urbino III bylo původně 36…a v době dodání budou mít cca 13let. A jsou to zároveň jediné kloubáky bez klimatizace.
DPMB udržuje určitý počet naftových autobusů pro evakuační potřeby. Plus se samozřejmě hodí i v případě jiných mimořádných událostí.
Zrovna ty mám mnohem radši než CNG Urbany… 🙁
Pravda, CNG kloubáky holt někdo vyvinul pro nížiny bez kopců…
Okružní linky vedou pod dráty rozumně akorát v úsecích Anthropos – Štursova, Přívrat – Semilasso/Kr. Pole nádraží a Merhautova – Stará osada. To je nějakých 37 % délky trasy (cca 8,5 km z 23 km). Několika úpravami by se zřejmě dalo dostat větší procento, což by nejspíše bylo reálně někde na hraně možností parciálů. Ale úsek Stará osada – Anthropos bude pořád z hlediska dopravní situace dost nevypočitatelný 8,5 km dlouhý úsek bez drátů.
Pro srovnání: Semilasso – Soběšice a zpět je to cca 11 km s tím, že druhá polovina trasy je z kopce a na zbylých cca 16 km (Semilasso – Bystrc a zpět) má dráty + pauzu na konečné pro dostatečné dobití.
To je docela snadno řešitelné rozdělením na 2 linky: 24 (trolejbus) Mendlovo nám – Kr Pole – Stará osada a 44 Stará osada – Zvonařka – Mendlovo nám. (autobus). Ta 24 by už na parciál byla úplně v pohodě.
Přestup na okružní lince si jistě přeje 11 cestujících z 10, že?
Děkuji šotoušům za nápady vedoucí ke zhoršení veřejné dopravy ve jménu jejich hraček. Nic tak člověka nepotěší jako nutnost přestupu bez jakéhokoli benefitu navíc. Asi chtějí nahnat lidi do aut, aby na fotkách ty lidi nezacláněli. 😉😁
I na to dojde. Plánů za zatrolejování bus linek není zrovna málo. Vidle do toho akorát hází aktuální stav tbus vozoven.
Nešly by parciální trolejbusy dočasně dát do autobusových vozoven?
V Ústí mají parcialy. Vozidla jsou pomalá a celá se klepou. To jsou dost zavažné nedostatky.
Však se rozšiřují. Plánuje se stavba tratě na Černovických Terasách nebo na Lesnou.
A kam by ten trolejbus na Lesné měl jezdit? A jestli bude realizace trvat +/- stejně dlouho jako druhá tramvajová trať („Herzogovy koleje“ už málem sežrala rez 🙂 ), tak „to už tady maminko nebudete“.
Kam asi? Že by na Haškovu? Zkusil jste aspoň mapu, když už to neznáte? 😁😉
Kde byste se připojoval ze Starky až po Mendlák a vlastně ještě dál…? Ne, fakt by to nezvládly a zejména ne ve spičce. 😉