Brněnský dopravní podnik poptává kloubové autobusy za 335 milionů

Nová autobusová myčka ve vozovně Medlánky. Pramen: DPMBNová autobusová myčka ve vozovně Medlánky. Pramen: DPMB

Dodávka bude rozdělena do čtyř sérií, z nichž první v počtu sedmi autobusů má být dodána příští rok mezi začátkem května a koncem července.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cuba

Líbil by se mi nějaký full hybrid, zrovna u tohoto typu vozidla by mi to dávalo velký smysl. Ale vlastně vůbec netuším, jestli někdo něco takovýho nabízí. Zaznamenal jsem jen mild-hybridy…

Iva

Měli by pořídit spíše elektrobusy a ne smradlavé a hlučné diesely

Honda

Snad se to nedozví v SORu

Sumeček

Co raději rozšiřovat trolejbusové trati a nakupovat parciàly? Okružní linky vedou z poloviny pod dráty, to by parciály zvládly už dnes.

autobusik2

Toto bude náhrada kĺbových Urbin III z rokov 2013 a 2014.

Myslím, že DPMB má povinnosť udržovať určitý počet naftových autobusov pre prípad evakuácie u hromadných katastrof (napr. v Dukovaoch).

M H

Přesně, Solaris Urbino III bylo původně 36…a v době dodání budou mít cca 13let. A jsou to zároveň jediné kloubáky bez klimatizace.

DPMB udržuje určitý počet naftových autobusů pro evakuační potřeby. Plus se samozřejmě hodí i v případě jiných mimořádných událostí.

Cuba

Zrovna ty mám mnohem radši než CNG Urbany… 🙁

M H

Pravda, CNG kloubáky holt někdo vyvinul pro nížiny bez kopců…

M H

Okružní linky vedou pod dráty rozumně akorát v úsecích Anthropos – Štursova, Přívrat – Semilasso/Kr. Pole nádraží a Merhautova – Stará osada. To je nějakých 37 % délky trasy (cca 8,5 km z 23 km). Několika úpravami by se zřejmě dalo dostat větší procento, což by nejspíše bylo reálně někde na hraně možností parciálů. Ale úsek Stará osada – Anthropos bude pořád z hlediska dopravní situace dost nevypočitatelný 8,5 km dlouhý úsek bez drátů.

M H

Pro srovnání: Semilasso – Soběšice a zpět je to cca 11 km s tím, že druhá polovina trasy je z kopce a na zbylých cca 16 km (Semilasso – Bystrc a zpět) má dráty + pauzu na konečné pro dostatečné dobití.

D S

To je docela snadno řešitelné rozdělením na 2 linky: 24 (trolejbus) Mendlovo nám – Kr Pole – Stará osada a 44 Stará osada – Zvonařka – Mendlovo nám. (autobus). Ta 24 by už na parciál byla úplně v pohodě.

Ivan

Přestup na okružní lince si jistě přeje 11 cestujících z 10, že?

Juan

I na to dojde. Plánů za zatrolejování bus linek není zrovna málo. Vidle do toho akorát hází aktuální stav tbus vozoven.

_mm

Nešly by parciální trolejbusy dočasně dát do autobusových vozoven?

Jan

V Ústí mají parcialy. Vozidla jsou pomalá a celá se klepou. To jsou dost zavažné nedostatky.

MiNo

Však se rozšiřují. Plánuje se stavba tratě na Černovických Terasách nebo na Lesnou.

Ivan

A kam by ten trolejbus na Lesné měl jezdit? A jestli bude realizace trvat +/- stejně dlouho jako druhá tramvajová trať („Herzogovy koleje“ už málem sežrala rez 🙂 ), tak „to už tady maminko nebudete“.