Brněnský dopravní podnik nakoupí kloubové autobusy SOR
Nová autobusová myčka ve vozovně Medlánky. Pramen: DPMB

Dopravní podnik nákup naftových autobusů zdůvodňuje mimo jiné jejich spolehlivostí v krizových situacích.

Dopravní podnik nákup naftových autobusů zdůvodňuje mimo jiné jejich spolehlivostí v krizových situacích.
Zajímalo by mě, jestli to někdo zkoušel se zátěží třeba v těch serpentinách na cestě z Wanglu na Polánku, když už je to určeno pro evakuaci při jaderné katastrofě…
Tak se všichni uklidníme. To že se mají vyřadit všechny Urbina 18 III.generace není pravda. Ve Zpravodaji DPMB je psané, že se povinně vyřadí pro podmínky TRANSGov 2026 jen 20 autobusů. Z té 20 nebudou všechno Solarisy. Mezi těmi 20 budou i zbylé Irisbusové Crosswaye. Zbytek už bude dobrovolné na vyřazení. Zbylé III.generace se mají vyřadit podle plánů až v roce 2028, když dorazí kloubové parciály, na které se teprve bude vypisovat výběrko. DPMB poslední měsíce rovněž hovořil o vyřazení nejstarších CNG vozech, což jsou některé NBG12 a Citelisy CNGY
Výběrko na kloubové parciály bude ve formě poptávky kompletních trolejbusů nebo je šance, že by se poptávaly „skládačky“?
zajímavost odjinud:
Situace řidičů autobusů se po zrušení zaručené mzdy úplně vymkla z kloubů
https://denikalarm.cz/2025/11/situace-ridicu-autobusu-se-po-zruseni-zarucene-mzdy-uplne-vymkla-z-kloubu/
A pokud budou jezdit na nízkoemisní naftu HVO100, tak budou vykazovat méně emisí než elektrobusy, trolejbusy a tramvaje.
No, v těch brněnských ulicích určitě za sebou nechají emisí více než ty tramvaje a trolejbusy, ale já tam nebydlím, takže ať si nakupuji, co chtějí. Do Prahy v roce 25 čisté disely ale prosím NE.
Ano, do Prahy si radši koupíte plug-in hybrid s pidibaterkou 😉
Stejně nevím jak to klasifikují za nízkoemisní, na STK se měří konkrétní čísla a tady jde jenom o to, jaký to má pohon.
mnohem raději bych viděl náhradu za plynové Urbanway-e a NBčka
Jako cestujícímu mi urbany zas tak nevadí. Ale ta NB by to chtělo nahradit.
Urbanwaye v klidu, ale NBG opravdu otřes, oproti nim jsou ty Crosswaye krásné mašiny. Mají větší výkon, odpich je fakt skvělý. Chápu, že se interiérem nehodí na všechny linky, ale na takové ty 52, 57, kde každý jede 20 minut, jsou daleko příjemnější
Kloubový plynový Urbanway akorát nesmí jet do kopce…jinak je v pohodě.
NBG budou beztak nejspíš další na řadě…
První NBG též skončí. Plynové Citelisy budou jezdit dále. Polovina těch Solarisů III.generace též zůstane