Brněnský dopravní podnik hlásí rekordní tržby za jízdenky, za celý rok chce poprvé překonat miliardu
Jízdenkový automat v Brně. Pramen: DPMB
Doposud vůbec nejlepším rokem z hlediska tržeb za jízdenky byl pro DPMB rok 2012.
A teď si představte, pane „manažere“, že ta tramvaj má 40-ti letou životnost. Takže jestli za rok jste vydělali na půl tramvaje, na kolik tramvají vyděláte milé děti ZŠ za 40 let.
MHD je dotovaná snad všude po světě. Má to velký veřejnoprávní význam to platit z našich daní, jiné varianty jsou výrazně horší. Takže přepočítávat jeden nákup tramvají na příjmy z prodeje nedává plný smysl.
Nedošlo ve sledovaném období ke zdražení jízdného? To by růst mohlo způsobit…
PS: a rozhodně nechci nabádat, jakým způsobem tu miliardu dosáhnout…
Nedošlo. Brno už snad 10 let nezdržovalo. Bohužel ani městská dotace na provoz nerostla úměrně výdajům, takže kvalita a hlavně rozsah služeb poklesla.
A kdy se vrátí spoje, co Havránek s Vaňkovou škrtli?
Až voliči škrtnou Vaňkovou…
Ale prosím vás! Čo na tom, že takt na niektorých linkách je strašný vtip, hlavne že sa nemenila cena lístka. /sarkazmus
ODS prostě vnímá MHD jako sociální dávku. Hlavně nezvyšovat ceny, ty socky si klidně na mastnou tyč počkají. Vozidla zadotuje EU. Provozní dotace zaplatíme změnou RUD ve prospěch obcí, jak už se párkrát stalo. Schodky ve státním rozpočtu nikoho netrápí.
chtěl jsem napsat to stejné, energetická krize pominula (ceny energií), cestující se vrátili, ale intervaly nikoliv… a po 21h je to totální úlet, na nepáteřních linkách je to katastrofa, do hodiny 2 spoje, super super, ale i na těch páteřních je to parádička, třeba linka 1 po 15 minutách…
DPMB má oproti loňsku tržby z jízdného o 12 %. Loňská inflace byla 15 %, takže se reálně jedna o pokles tržeb, který zaplatí občané města Brna svými daněmi.
Jednoduché počty říkají, že při inflaci 15% a zvýšení tržeb jen o 12% nemusí být 3% příjmů dorovnáváno, pokud o jejich reálnou výši byly nalezeny úspory ve výdajích, a jsem přesvědčen, že to se DMB povedlo vzhledem k mediálně známým informacím, že prodlužoval mírně intervaly apod. mezi spoji!
„Mírné“ prodloužení intervalu o víkendu na linkách 44 a 84 z deseti minut na patnáct je o celých padesát procent… Místo krátkých busů jsou tam teď klouby, takže přepravní kapacita nějak vyjde. Pro cestující reálně zhoršení o padesát procent za stejnou cenu jízdenky, ale pro dopravní podník úspora, na hodinu stačí místo šesti jen čtyři řidiči…