Brněnský dopravní podnik hlásí rekordní tržby za jízdenky, za celý rok chce poprvé překonat miliardu
Doposud vůbec nejlepším rokem z hlediska tržeb za jízdenky byl pro DPMB rok 2012.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) hlásí rekordní pololetí, pokud jde o tržby za jízdenky. Celkem prodejem jízdních dokladů utržil 509,8 milionu korun (loni 453 milionů), cílem je podle vedení vůbec poprvé překonat za celý rok miliardu.
Mezi hlavní důvody rekordních tržeb řadí podnik nezvyšování cen, návrat cestujících do MHD a také nové zákazníky. Generální ředitel podniku Miloš Havránek už v březnu jmenoval mezi hlavními faktory velké procento Ukrajinců, kterým od ledna skončila v Brně bezplatná přeprava.
„Naše rozhodnutí nezdražovat jízdné v Brně se ukázalo jako správné. Rozhodně proto nebudeme jízdné měnit ani v následujících měsících a budeme dál podporovat snahy vedení DPMB o modernizaci vozového parku a infrastruktury,“ uvedla primátorka Brna Markéta Vaňková.
Havránek připomněl, že letošní tržby jsou o 33 milionů vyšší než před covidem v roce 2019. „Na jednu stranu je to velký úspěch, na druhou je nutné si uvědomit, že jsme například pořídili pět tramvají Škoda ForCity Smart 45T, které nás dohromady vyšly na 300 milionů, tedy 60 milionů za jeden vůz. Za peníze, které jsme utržili navíc, bychom tak koupili pouze polovinu nové tramvaje,“ podotkl manažer.
Při porovnání s loňským rokem je nejvyšší nárůst u jednorázových jízdenek, u kterých vede Pípni a jeď, a to o 21 milionů korun. Dále pak u ročních kuponů, u kterých tržby za první pololetí vzrostly o 23,3 milionu korun.
Nejvíc jízdních dokladů si cestující kupují na konci či začátku roku a také po prázdninách, kdy začíná školní rok a do Brna se vrací studenti. Doposud vůbec nejlepším rokem z hlediska tržeb za jízdenky byl pro DPMB rok 2012, kdy tržby z prodeje jízdného dosáhly 994 milionů.