Brněnskou MHD čeká rozlučka s posledními vysokopodlažními trolejbusy a autobusy

Trolejbus Škoda 14Tr v Brně. Foto: DPMBTrolejbus Škoda 14Tr v Brně. Foto: DPMB

Výtěžek ze speciálního jízdného půjde vozíčkářům.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Švejk

Konec starých časů! Chudáci cestující, teď jim tam budou jezdit jen ošklivé hajtry a křápy.

OndraG

Nic na plat, na každém konci něco nového začíná….. Třeba z některých dnes nových vozidel bude legenda …. a nebo taky ne …. Uvidíme….

PIDman

Kéž by linka PID K nebyla jen pro autobusy ale i pražské trolejbusy. 41 a 42 jsou tramvaje ok, ale linku K mohou doprovázet nejen autobusy ale Trolejbusy spolu. DPP/PID by si měli na retro linku K pořídit i některé Karosy B732 CNG z SK

Ondra K.

Sluší se doplnit, že Karosy definitivně dojezdily už v půlce března. Od té doby jsou odstavené a čekají pouze na rozlučku.

Pavel B.

TR 14 a TR 15 není významný vysokopodlažností, ale hlavně tím, že šlo o poslední trolejbus, kde byla vzduchová brzda na levou nohu.

ItzFigo

To jsem rád, konec konců, před pár lety to bylo muzeum a dneska dokončují obměnu vozového parku což je fajn.

Pavel Vavříček

Ještě šaliny budou docela muzeum

Luděk

U tramvají obecně kde to muzeum není? Kromě Plzně a Ostravy kde se míří ke 100% nízkopodlažnosti jsou T3 hojně zastoupeny všude.

Šalina na Špilas

V Brně je podíl také nízký. Linky 1, 4, 7, 8, 12 jsou zajišťovány v plném rozsahu nízkopodlažními vozidly, vyšší četnost T3 a T6A5 souprav je snad jen na linkách č. 2 a 10, jinak mají menší podíl, než 50 %.

TU 134

Nevíte kde ještě kromě pražské linky K a retro pořadí 354 ještě jezdí B961 v pravidelném provozu?

Kernteriér

V ČR už nikde, možná se ukáže nějaká na Vejprnicích v podání záložky Z-Group Busu, ale to by asi musela nastat velká krize.

Miroslav

Usti nad labem. Nebo je to jen lehce modernizovana verze. Proste Usti bude zase nej.

Kubrt

U jakého dopravce??

Kernteriér

Nechcu ti do toho kecat, ale kloubové Karosy v UL nepřežily rok 2020.

Kubrt

Mínusy? Co teda konkrétní odpověď? Asi není, že.

Igor Mauricio

Myslím, že DP v Ústí si udržuje jednu provozní B941 na školní smluvky – resp. určitě loni jezdila, letos teda vlastně nevím…

Josef Švejk

Jo, viděl jsem ji vloni, když vezla cestující lodní linky od přístavu v Ústí do přístavu ve Vaňově.

Zdrasa

Já mám pocit, že furt jezdí občas jako záloha nebo něco takového. V pravidelném provozu už je nevídám, ale občas se někde mihnou.

Kernteriér

B961 určitě ne, ty už skončily pod autogenem. Jedna B941 tam ještě fyzicky je, ale už rok je odstavená.

Josef Švejk

Jste poněkud mimo.

ABC

teď ještě rozlučku s vysokopodlažními šukafony….

Kernteriér

V Brně? Nevšiml jsem si, že by tu nějaké byly.

ABC

kdekoli

WHN

Upřesním: do Brna bylo dodáno 123 ks 14Tr (vč. 14TrM) + 8 ks 15Tr.

A pokud se nepletu, tímto končí pravidelný provoz vozů 14Tr v Česku (předchozí 9Tr dojezdily v roce 1997 v Jihlavě). Vozy 15Tr zatím jezdí ještě v Českých Budějovicích a v Ústí nad Labem.

Kernteriér

Nepleteš, konec a zvonec.

Scifoun

Jihlava se sice 9 Tr zbavila jako posledni, ale naopak rady 14Tr/15Tr jako prvni, jiz roku 2011.

Gunduľ neubiješ

Jo, 14 a 15jsoutrolejbusy meho detstvi a mladi. Teď uz jsem starý…..

Pavel Vavříček

14Tr je prostě po 9Tr další typ trolejbusů, který končí a vyráběl se ve velkém počtu. Pokud bychom počítali jakýkoliv typ trolejbusu v jakémkoliv počtu vyrobených, tak 14Tr ještě předběhly 17Tr a SOR TN12. Málem by skončily dřív i 22Tr, kdyby nebylo GO té ústecké 601.