Stačí aby uklízečka nehulila a má na Bulharsko all in ušetřeno za 3 měsíce 😏
Pedro
3 měsíců
Kdy že měla Ostrava dohnat nebo dokonce předehnat Brno v počtu odbavených cestujících? Sledoval jsem s pobavením komentáře k článku o ostravských loňských výkonech, kde si bylo mnoho komentátorů dost jistých svými odhady.
Kdyby se stal zázrak a byl tam code-share s KLM (tj. garantované přestupy) na další linky, tak by to bylo parádní.
Ale postavit tuhle linku na P2P cestujících se SmartWings na hlavní letiště (tj. letenky nebudou levné), to je předem prohraný boj a nejspíš se bude opakovat podobné fiasko, jako svou dobou Berlín…
Takže ač brňák, tak doufám, že taková linka nevyjde…
Smartwings mi tam vůbec nesedí, protože jsou v otevírání linek hodně konzervativní a neotevírají linky metodou pokus-omyl. Ani nelétají do AMS z Prahy, odkud mají zisk jistější, i přes konkurenci v KLM a EasyJetu. A320 nebo 737-800 s jejich cenami nikdy nenaplní a nic menšího volného nemají, všechny 4 A220 budou létat z Prahy.
Pro Brno by bylo super, kdyby se dokončila dálnice na vídeňský letiště. Do Brna nikdy žádná velká aerolinka lítat nebude, protože: a) musí být vytížení oběma směry (tj. do Brna by museli lítat návštěvníci). A bohužel v Brně není moc co k vidění, a těch pár firem to nevytrhne (a to píšu jako hrdej brňák). b) ani domorodců moc není, spádově tak milion lidí (ti co jsou dál už mají blíž zase jiný letiště). Pro porovnání, Krakov má spádově 10mil lidí, Vídeň dost podobně. c) lety do Brna by kanibalizovaly lety do Vídně, takže aerolinky nemají zájem něco takového vůbec… Číst vice »
1 pravidelná linka síťové aerolinky se určitě uživí, i ten Mnichov přes vysoké ceny létal plný a skončil krachem aerolinky, ne že by linka nevydělávala. Jinak zbytek budou vždy chartery nebo pravidelné linky k moři plus pár výstřelů ve formě STN, BGY…
Lety nebyly plné, naplněnost byla kolem 50% (což je dost žalostné, u „normálních“ společností je to nad 80%). Kdyby linka BRQ-MUC vydělávala, tak do toho nemusel kraj sypat každej měsíc skoro 2 mega.
Nope – CS tam s LH byl… Jenže BMI občas chyběla letadla nebo posádky a tak prostě zrušili let a přebookovali Vás o let a o den později. To ale nechcete, když kvůli tomu musíte s obchodním partnerem rušit na poslední chvíli plánované jednání – zvlášť když je Vídeň autem 2 hodiny a Praha 2 a půl. A Mnichov šest…
Fajn Pepo a když se dálnice na Vídeň dokončí tak bude lépe dostupné i letiště v Brně nebo naopak to neplatí?
Brno atraktivní je nemějte strach.
Nebojte se ,že by se prostor nenašel ,
z Vídně bohužel musím létat často a pětina letiště mluví česky….
Tak.to na mě působí,když ráno dojedu na letiště a v Gatu nebo v salónku se mluví česky….
Možná se dá dostat ke statistikám, ale asi si je bude Vídeň nechat pro sebe….
Za mě je to škoda, že Češi musí cestovat a tím „podporovat“ zahraniční letiště…. Bylo by fajn mít možnost využívat domácí letiště…. Co se týká Brna, tak by se chtělo více zaměřit na marketing. I v mém okolí spousta lidí ani nenapadne letět z Brna ( a to se jedná o destinace jako Londýn nebo Miláno ) automaticky všichni koukají na Vídeň…. Bohužel….
A to je zacarovany kruh… pokud se nebude z Brna letat vice na soucasnych linkach…Nebudou se pridavat dalsi destinace ani frekvence u stavajicich… Ono ma i vliv vseobecne, ze my Cesi jsme mene patrioticti nez napriklad Rakusane a Polaci…
To není o patriotismu. Brno (JM kraj) je pozičně a velikostně podobný jako třeba rakouský Linz (rest. Horní rakousy). A na letišti v Linci taky nikdy nic pořádnýho lítat nebude. Lidi z Lince prostě musí jet do Vídně nebo Mnichova, aby se někam dostali (když pomineme jednu linku do Frankfurtu). A poláci to samý, třeba Szczecin má stejně obyvatel jako Brno a lidi stejně musí do Berlína. Katowice se nedávají srovnávat, v katovické oblasti žije stejný počet obyvatel jako v celé ČR.
Tak když pominu ,že má Linz 200 tisíc obyvatel a letiště o půl.miliomu PAX méně takže vůbec nelze srovnávat.
Co takhle Graz -menší než Brno také 200km od hlavního města ale podobně PAX a 4 linky na HUBy Mnichov,Zurich,Frankfurt a Vídeň….
Co vy na to?
Nezáleží na velikosti města, u kterého letiště leží, ale na počtu obyvatel spádové oblasti letiště (airport’s catchment area). Třeba u Lince je spádově cca 2mil lidí podobně jako u Brna. Co se týče Grazu, ten třeba stahuje lidi i z Maďarska a Slovinska (kde není žádné pořádné letiště), navíc má CAT III ILS (tzn. že se nikomu nestane, že kvůli mlze přistane o 200km jinde). Brno nemá krom jižní Moravy a okolí kde lidi brát – na jihu je Vídeň, na severu Praha a na východě Katowice.
Ale záleží na velikosti města, pro ty obyvatele je to nejjednodušší cesta na vlastní letiště.Až budete mít zkušenost jako já a budete létat často oceníte,že budete brzo v posteli a naopak nebudete muset vyjíždět brzo a ztrácet čas cestou.Ta metropolitní oblast je tak silná že cestujících bude dost.
Jinak když máte dobrou cenu na letenky tak přitáhne lidi z takových dálek, že byste se divil.
Což o to, lítám často, na LKTB dokonce v první řadě s výhledem dopředu (byť se to nezdá, v létě je brněnské letiště docela busy). A na cestování bych ocenil více spojů z Brna, bohužel je to jen zbožné přání…
Je to možný, v květnu 2024 brněnské letiště začalo hledat dopravce pro lety do FCO, BCN, CDG, BVA, AMS, WAW, FRA, MUC. Zatím se podařil ten Řím a možná bude i Amsterdam, snad to není poslední destinace ze seznamu…
nadya
3 měsíců
Gratuluji i Brnu. Číslo úžasné.Loni jsem využila linku do Tivatu a zpět do Ostravy z Podgorice. Koukám, že letos se dají z Brna poprvé koupit i lety na Mallorcu.Ta cena je samozřejmě vysoká od QS. Z Ostravy bohužel nelze koupit samostatně.
Ondřej
3 měsíců
Největší problém Brna je, že nemají lety na žádný hub. Nevím, jak bude fungovat Řím, ale když to není ITA, tak očekávám, že nebude garantovaný přestup… Ať Brno + kraj zafinancují propojení Brna na celý svět, ne jen dovolenkové lety k moři.
Je to výhoda Ostravy, kde to právě kraj dotuje. Pokud není žádný dopravce ochotný létat na komerční bázi, nevidím důvod, proč by neměl linku dotovat veřejný sektor. Je to služba veřejnosti, podobně jako vlaky nebo autobusy.
letecka linka rozhodne sluzbou verejnosti (ve smyslu mhd) neni. jedinym pripadem, kdy by byla, je, kdyby ostrava byla tak odloucena (morem, pohorim) ze jiny zpusob cesty neni.
Aeroitalia garantovaný přestup nabízet bude a velmi jednoduše se tak půjde dostat do x destinací po Itálii. Samozřejmě síti typu KLM nebo právě ITA to konkurovat nemůže, ale buďme rádi za to málo…
Jakože fakt chce někdo letět do Pisy z Brna s přestupem v Římě, když může z Vídně přímým letem výrazně levněji?
Na světě je dost šílených lidí, ale tohle už je sebepoškozování 🙂
Aeroitalia do Pisy nelítá, tak beru tvůj příspěvek jako bezpředmětný. A budeš se divit, jsou lidi, kteří si za pohodlí připlatí a neřeší, že jim letenka z Vídně vychází o stovku levněji. Pro mě jsou zase šílení lidé, kteří kvůli ušetřeným pár stovkám lítají z Vídně a to ještě shání odvoz, aby ušetřili za parkovné a dálniční známku (kterou zaplatí někdo jiný), jinak by ve výsledku nic neušetřili 🙂
Oops. Mea culpa, Pisu už nelétají. Tak Katánie? Z Brna pro dva za 20 tisíc, z Vídně za 5. Za zpáteční vlak do Vídně na letiště, ať přeženu, 3 tisíce. Nebo autem, parkování umím sehnat do tří tisíc za 14 dnů, dálniční známku do Rakous má tady na Moravě každý druhý. Plus nějaký ten benzín.
A teď čas: Přímý let z Vídně za 2h10m. Z Brna 6h30m až 9h s přestupem.
Mám to o 100 až 120 stovek levnější, časově výhodnější, bez přestupu, můžu letět denně a ne jen dvakrát týdně.
Za mě jasná volba 😉
Škoda, mohli udělat aspoň těch 750 tis. Jsem zvědavej na letošní rok. Sice přibyly linky do Málagy a Říma. Na druhou stranu Ryanair snížit počet letů do Londýna, to samé Air Montenegro do Tivatu a Smartwing taky snižuje, takže 800 tis. bude úspěch.
Do dalších let bude důležitý, aby měly úspěch linky do Málagy a Říma, a tak mohli postupně příbývat další pravidelné (spíše letní) linky. Chartery jsou už asi na maximu.
Bylo by fajn, kdyby přibyla nějaká celoroční linka, třeba Bergamo nebo aspoň ten Řím. Ale, jak říká Paolo je důležité, aby stávající linky měly úspěch. Tak snad. 🙂
Malaga je asi trochu risk protože z Vídně jsou celkem levné letenky. Tak by Brno muselo jít cenou asi někam poblíž a být o dost levnější než z Prahy. Pak by mohli něco urvat právě Praze.
Neber si to osobně, ale jste s tou Vídní všichni nemocní, ne? 😀 Ano, z Vídně vychází zpáteční letenka na červencový termín o cca 600 Kč levnějši. Když připopočítám dálniční známku, PHM, dražší parkovné, tak mi vychází o 1000 levněji Brno
Tak kde začít… Nesrovnatelně větší výběr destinací, nižší ceny, výborná dostupnost na letiště moderním vlakem (2x/3x za hodinu), milí a profesionální zaměstnanci, krásnější a přehlednější prostředí, zdarma salónek na světové úrovni, kde člověk může mít plnohodnotné jídlo (to se o tom pražském se slanými tyčinkami a chipsy opravdu říct nedá). Před pandemií vlak na letiště stál 4,40 nyní stojí 4,50 což vychází na zdražení nějakých směšných 2,3% za 5 let. A to že se na průměrného rakušáka kouká lépe než na průměrného čecha je jen třešnička na dortu. Však vás nikdo nenutí lítat z Vídně. Klidně si lítejte z těch… Číst vice »
Připomínáš mi jednoho zemědělce, který na všechno české nadával a vše rakouské vychvaloval a završil to tím, že i ten hnůj v Rakousku voní jinak, mnohem líp 😀
Celkem arogantni zaver…. Ano, Jakube jste lepsi clovek nez napriklad ja, ktery se snazi podporovat vse ceske, protoze to vidi jako cestu k lepsi budoucnosti nas vsech vcetne nasich deti…
Moc si to Rakousko idealizujete. Zkuste si chvilku sundat ty růžové brýle. Nic není černobílé a současné Rakousko (nebo Německo) bych zrovna za vzor nedával..
Tak pokud jsou ceny vyšší tak je to pro linku dobře, protože to znamená, že lidi letenky kupují, když je nekupují ta cena u RYR spadne.
HansB
3 měsíců
Na rozdíl od pražského a ostravského letiště však došlo k překonání historického rekordu. Proto těch devět procent může znít jako nic moc, ale já to považuju za úspěch.
růst o 9% se urcite neda oznacovat jako „nic moc“. To je skvělý růst. A že se děje v době, kdy do nás neustále někdo vtlouká, jak se máme špatně, je samovypovídajícíl
Tak to je docela vadný argument, protože současnou drahotu zaznamenají právě ti, co si u Porsche (ceny skladových aut počínají na 2 mil. Kč) auto koupit nemůžou. Takových lidí je v Česku většina.
Myslím, že argument je správný ono Porsche Praha neprodává jen značku Porsche.., ale i Bentley, Lamborghini a hlavně vozy VW Group, které jsou přece jen cenově dostupnější.
Tak vzít si jako benchmark životní úrovně počet cestujících v letectví je dost zavádějící. To by potom během covidu poklesla všem životní úroveň na polovinu 🙂 (nebo o kolik letectví spadlo).
Souhlasím, že se nemáme špatně, inflace je pod kontrolou, apod. Ale argument z letectví bych bral maximálně jako velmi dílčí podpůrný, nic víc.
letectvi (a pocet cestujicich) je naopak docela solidni indikátor momentálního stavu ekonomiky. a na tehle regionálních letistich dvojnásob, protoze tady prevazujji „leisure“ cestující .
dovolene „a výlety“ jsou jedna z prvnich veci, na ktere lidi zacnou setrit.
kazdemu alespon prumerne inteligentnimu cloveku dojde, ze kdyz stat zakaze cestovat, tak lidi necestuou a propad cestujicich je zpusoben nikoli jejich ekonomickou situaci, ale tim, ze jim stat zakazal cestovat.
„Životní úroveň klesá => letectví klesá“ platí. Já ale tvrdím, že neplatí obrácená implikace „letectví klesá => životní úroveň klesá“. Covid je protipříklad.
Fakt se mne nesnažte poučovat z logiky, dík.
(závěr z tohoto je, že letectví nelze použít jako benchmark životní úrovně, protože neexistuje *ekvivalence* mezi danými jevy)
A kurňa už přestaňte na mne ad hominem útočit skoro v každém vašem příspěvku, nebo vás pošlu do zadnice.
Já zde argumentuji k věci, vy máte jiný názor, OK, v pohodě. Nemusíme se shodnout. Ale ZŮSTAŇTE VE VĚCNÉ ROVINĚ. Já nepodsouvám že jste blbec větami typu „každý průměrně chápající člověk to vidí opačně než vy“, ani „nechápete souvislosti“ (když o souvislosti nijak nejde).
Nechte té osobní roviny, jen se tím ztrapňujete (a potvrzeujete tezi, že kde není věcný argument, nastoupí ad hominem rovina). Dík.
chytil jste se do smyčky, kdy se jenom snažíte být proti, měl byste se rozmotat
2020-2021 zákaz cestování za covidu, není vypovídající o ekonomické situaci
2022-2025 je
A opět, stejně jako v tom příkladu s aktuální poptávkou po létání nebo po vozech Porsche platí, že NĚKTEŘÍ peníze mají. Za covidu se mimo jiné opět o dost víc rozevřely nůžky a nízkopříjmoví to klasicky odskákali nejvíc. Celkem 35 % domácností v roce 2021 hlásilo zhoršení své ekonomické situace. Ale ano, těch zbylých 65 % mělo příjmy stabilní a nemělo kde utrácet. No a stejně tak nízkopříjmoví odskákali inflaci a energetickou krizi. A přesně takhle Babiš atakuje 40 %, protože lidi létající z Brna na Mauricius poučují nízkopříjmové o tom, jak se všichni mají dobře.
NĚKTEŘÍ lidé měli hodně peněz, tak investovali na burze nebo na trhu nemovitostí – oboje také bývá dáváno jako atribut blahobytu. Akcie rostou když prosperují firmy a to se děje když prosperuje hospodářství, přece, že..? Anebo ne..?
Zkrátka, jakýkoliv faktor (počet letů, růst burzy,..) popisuje dílčí aspekt ekonomiky. Rozhodně neříká nic o jeho celku. A navíc někdy může být tažen vnějšími faktory (toto jsem chtěl zdůraznit – u letectví tím vnějším faktorem byl zákaz cestovat).
Argument „hodně se létá, máme se dobře“ je zkrátka stejný confirmation bias jako „Porsche se prodává, Luis Vuiton taky, máme se dobře“.
vas posledni odstavec je zcela nesmyslny v tomto kontextu, a svedci o tom, ze moc nechapete souvislosti. resp. ze se snazite svuj (nespravny) pohled podlozit nesmysly.
porsche a luis vitton jsou „luxusni“ komodity, ktere kupuje jen velmi omezena skupina obyvatel.
a to je vyrazne odlisuje od toho, kdo pouziva ryanair a chartery smartwingsu, ktere tvori statistiku cestujicich v brne – to jsou veci, ktere pouziva masa „normalnich“ lidi, a to nejen „stredni trida a výš“.
no vidíjou, bez diskuse o letectví by se nedobrali k tomu (či nebyli schopný napsat), že se nemáme špatně, inflace pod kontrolou. Takhle se na Čecha musí.
Já s tím „nic moc“ reagoval na nadpis ke článku, který říkal, že letiště rostlo nejméně v porovnání s OSR a PRG. Mezitím ho redakce změnila, zřejmě aby nevyzníval tak negativně právě proto, že se jedná o úspěch.
Ostravské překonalo. Rekord se překoná tak, že-se-vytvoří nový. Nehledě jak je ten minulý starý, je překonán. Starý je pokořen. To ani není slovíčkaření, když vlastně není o čem slovíčkařit.
Rok 2024 překonal rok 2018. 2018 byl dosavadní historický rekord. Byl překonán. Ve 2024 byl meziroční nárust oproti 2023 44%. Ale 2023 nebyl rekordní. Nikdo to neříká.
Konfirmační zkreslení je, že člověk čte nebo vidí to, co předem chce.
Náhodou Ostravské letiště má nejvyšší – tedy překonán historický rekord.Odbavilo totiž loni rekordních 493 757 cestujících, což je o 44 % více než v roce 2023, kdy odbavilo 342 932 cestujících. …
I naše uklízečka letěla letos 2x na týden do Bulharska. A potom, že prý máme bídu, do nás tady pořád vtloukají jistí omezení populisté…
Pardon, loni.
Stačí aby uklízečka nehulila a má na Bulharsko all in ušetřeno za 3 měsíce 😏
Kdy že měla Ostrava dohnat nebo dokonce předehnat Brno v počtu odbavených cestujících? Sledoval jsem s pobavením komentáře k článku o ostravských loňských výkonech, kde si bylo mnoho komentátorů dost jistých svými odhady.
To bylo, když padaly glosy o tom, že Brno je trvale na dvojnásobku cestujících 🙂
Ostrava jede!!!
Pokud by se podařilo nalákat KLM bez dotací, jen s nějakou počáteční podporou bylo by to pro Brno super.
KLM se ani do Brna nechystá. Brno jedná o lince do AMS (4x týdně) se Smartwings.
Kdyby se stal zázrak a byl tam code-share s KLM (tj. garantované přestupy) na další linky, tak by to bylo parádní.
Ale postavit tuhle linku na P2P cestujících se SmartWings na hlavní letiště (tj. letenky nebudou levné), to je předem prohraný boj a nejspíš se bude opakovat podobné fiasko, jako svou dobou Berlín…
Takže ač brňák, tak doufám, že taková linka nevyjde…
Smartwings mi tam vůbec nesedí, protože jsou v otevírání linek hodně konzervativní a neotevírají linky metodou pokus-omyl. Ani nelétají do AMS z Prahy, odkud mají zisk jistější, i přes konkurenci v KLM a EasyJetu. A320 nebo 737-800 s jejich cenami nikdy nenaplní a nic menšího volného nemají, všechny 4 A220 budou létat z Prahy.
Tak to by byla fajn destinace pro A220 🙂
Pro Brno by bylo super, kdyby se dokončila dálnice na vídeňský letiště. Do Brna nikdy žádná velká aerolinka lítat nebude, protože: a) musí být vytížení oběma směry (tj. do Brna by museli lítat návštěvníci). A bohužel v Brně není moc co k vidění, a těch pár firem to nevytrhne (a to píšu jako hrdej brňák). b) ani domorodců moc není, spádově tak milion lidí (ti co jsou dál už mají blíž zase jiný letiště). Pro porovnání, Krakov má spádově 10mil lidí, Vídeň dost podobně. c) lety do Brna by kanibalizovaly lety do Vídně, takže aerolinky nemají zájem něco takového vůbec… Číst vice »
1 pravidelná linka síťové aerolinky se určitě uživí, i ten Mnichov přes vysoké ceny létal plný a skončil krachem aerolinky, ne že by linka nevydělávala. Jinak zbytek budou vždy chartery nebo pravidelné linky k moři plus pár výstřelů ve formě STN, BGY…
Lety nebyly plné, naplněnost byla kolem 50% (což je dost žalostné, u „normálních“ společností je to nad 80%). Kdyby linka BRQ-MUC vydělávala, tak do toho nemusel kraj sypat každej měsíc skoro 2 mega.
https://www.brno-airport.cz/letiste/tiskove-zpravy/brnenske-letiste-odbavilo-desetitisiciho-pasazera-linky-brno-mnichov/
https://www.denik.cz/ekonomika/letadla-byla-loni-rekordne-plna-nejvetsi-obsazenost-hlasi-dopravci-v-evrope-20190212.html
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/zruseni-let-brno-mnichov-flybmi.A190217_123839_brno-zpravy_bse
Ta linka neměla úspěch, protože chyběl codesharing s LH.
Nope – CS tam s LH byl… Jenže BMI občas chyběla letadla nebo posádky a tak prostě zrušili let a přebookovali Vás o let a o den později. To ale nechcete, když kvůli tomu musíte s obchodním partnerem rušit na poslední chvíli plánované jednání – zvlášť když je Vídeň autem 2 hodiny a Praha 2 a půl. A Mnichov šest…
Fajn Pepo a když se dálnice na Vídeň dokončí tak bude lépe dostupné i letiště v Brně nebo naopak to neplatí?
Brno atraktivní je nemějte strach.
Nebojte se ,že by se prostor nenašel ,
z Vídně bohužel musím létat často a pětina letiště mluví česky….
opravdu jste si jisty, ze skrz viden za rok leti za rok 3 000 000 unikatnich cechu?
to by letel kazdy moravak jednou … coz se asi shodnem, je ponekud prestrelene 🙂
povedlo se mi najit nejaky odhad, z roku 2019, ktery mluvi o podili 2-3% cechu na celkovem poctu cestujicich pres viden.
Tak.to na mě působí,když ráno dojedu na letiště a v Gatu nebo v salónku se mluví česky….
Možná se dá dostat ke statistikám, ale asi si je bude Vídeň nechat pro sebe….
Za mě je to škoda, že Češi musí cestovat a tím „podporovat“ zahraniční letiště…. Bylo by fajn mít možnost využívat domácí letiště…. Co se týká Brna, tak by se chtělo více zaměřit na marketing. I v mém okolí spousta lidí ani nenapadne letět z Brna ( a to se jedná o destinace jako Londýn nebo Miláno ) automaticky všichni koukají na Vídeň…. Bohužel….
Byť jsem z Brna, tak jsem do UK taky letěl z VIE. Důvodem byla nižší cena letenky a více spojů.
A to je zacarovany kruh… pokud se nebude z Brna letat vice na soucasnych linkach…Nebudou se pridavat dalsi destinace ani frekvence u stavajicich… Ono ma i vliv vseobecne, ze my Cesi jsme mene patrioticti nez napriklad Rakusane a Polaci…
To není o patriotismu. Brno (JM kraj) je pozičně a velikostně podobný jako třeba rakouský Linz (rest. Horní rakousy). A na letišti v Linci taky nikdy nic pořádnýho lítat nebude. Lidi z Lince prostě musí jet do Vídně nebo Mnichova, aby se někam dostali (když pomineme jednu linku do Frankfurtu). A poláci to samý, třeba Szczecin má stejně obyvatel jako Brno a lidi stejně musí do Berlína. Katowice se nedávají srovnávat, v katovické oblasti žije stejný počet obyvatel jako v celé ČR.
Tak když pominu ,že má Linz 200 tisíc obyvatel a letiště o půl.miliomu PAX méně takže vůbec nelze srovnávat.
Co takhle Graz -menší než Brno také 200km od hlavního města ale podobně PAX a 4 linky na HUBy Mnichov,Zurich,Frankfurt a Vídeň….
Co vy na to?
Nezáleží na velikosti města, u kterého letiště leží, ale na počtu obyvatel spádové oblasti letiště (airport’s catchment area). Třeba u Lince je spádově cca 2mil lidí podobně jako u Brna. Co se týče Grazu, ten třeba stahuje lidi i z Maďarska a Slovinska (kde není žádné pořádné letiště), navíc má CAT III ILS (tzn. že se nikomu nestane, že kvůli mlze přistane o 200km jinde). Brno nemá krom jižní Moravy a okolí kde lidi brát – na jihu je Vídeň, na severu Praha a na východě Katowice.
Ale záleží na velikosti města, pro ty obyvatele je to nejjednodušší cesta na vlastní letiště.Až budete mít zkušenost jako já a budete létat často oceníte,že budete brzo v posteli a naopak nebudete muset vyjíždět brzo a ztrácet čas cestou.Ta metropolitní oblast je tak silná že cestujících bude dost.
Jinak když máte dobrou cenu na letenky tak přitáhne lidi z takových dálek, že byste se divil.
Což o to, lítám často, na LKTB dokonce v první řadě s výhledem dopředu (byť se to nezdá, v létě je brněnské letiště docela busy). A na cestování bych ocenil více spojů z Brna, bohužel je to jen zbožné přání…
I Pražáci létají přes Vídeň 😉
to sice letaji, ale tech par lidi muzeme
pro ucely teto statistiky klidne pominout.
Taky mám spoustu fantazií, které jsou zcela mimo realitu 😉
Konecne nejake nove pravidelni linky, jeste by to chtelo Francii a Nemecko a bude to dobry.
A Polsko prosim 🙂 to je z Brna těžko dosažitelné
Nedivil bych se kdyby v budoucnu zacal letat Lot do Brna….
Je to možný, v květnu 2024 brněnské letiště začalo hledat dopravce pro lety do FCO, BCN, CDG, BVA, AMS, WAW, FRA, MUC. Zatím se podařil ten Řím a možná bude i Amsterdam, snad to není poslední destinace ze seznamu…
Gratuluji i Brnu. Číslo úžasné.Loni jsem využila linku do Tivatu a zpět do Ostravy z Podgorice. Koukám, že letos se dají z Brna poprvé koupit i lety na Mallorcu.Ta cena je samozřejmě vysoká od QS. Z Ostravy bohužel nelze koupit samostatně.
Největší problém Brna je, že nemají lety na žádný hub. Nevím, jak bude fungovat Řím, ale když to není ITA, tak očekávám, že nebude garantovaný přestup… Ať Brno + kraj zafinancují propojení Brna na celý svět, ne jen dovolenkové lety k moři.
To je výhoda Ostravy, když tam odtud lítá LOT. Jen nevím proč by to mel financovat kraj/město/stát. Navíc z Brna se dá už v pohodě dojet do Vídně.
Tak výhoda Ostravy je v tom ,že kraj a město
Tam dalo už tolik stamilionů, že je to k pláči…..
Můžete říct, kolik těch stamilionů to je? 10?20?30?
Je to výhoda Ostravy, kde to právě kraj dotuje. Pokud není žádný dopravce ochotný létat na komerční bázi, nevidím důvod, proč by neměl linku dotovat veřejný sektor. Je to služba veřejnosti, podobně jako vlaky nebo autobusy.
To není.
letecka linka rozhodne sluzbou verejnosti (ve smyslu mhd) neni. jedinym pripadem, kdy by byla, je, kdyby ostrava byla tak odloucena (morem, pohorim) ze jiny zpusob cesty neni.
to ale pripad ostravy neni.
Proč jezdit do Vídně, když to jde z Brna.
Aeroitalia garantovaný přestup nabízet bude a velmi jednoduše se tak půjde dostat do x destinací po Itálii. Samozřejmě síti typu KLM nebo právě ITA to konkurovat nemůže, ale buďme rádi za to málo…
x destinací je přesně „jen“ 5. Ale i tak to jsou TOP dovolenkové destinace v Itálii, což je fajn.
Jakože fakt chce někdo letět do Pisy z Brna s přestupem v Římě, když může z Vídně přímým letem výrazně levněji?
Na světě je dost šílených lidí, ale tohle už je sebepoškozování 🙂
Aeroitalia do Pisy nelítá, tak beru tvůj příspěvek jako bezpředmětný. A budeš se divit, jsou lidi, kteří si za pohodlí připlatí a neřeší, že jim letenka z Vídně vychází o stovku levněji. Pro mě jsou zase šílení lidé, kteří kvůli ušetřeným pár stovkám lítají z Vídně a to ještě shání odvoz, aby ušetřili za parkovné a dálniční známku (kterou zaplatí někdo jiný), jinak by ve výsledku nic neušetřili 🙂
Oops. Mea culpa, Pisu už nelétají. Tak Katánie? Z Brna pro dva za 20 tisíc, z Vídně za 5. Za zpáteční vlak do Vídně na letiště, ať přeženu, 3 tisíce. Nebo autem, parkování umím sehnat do tří tisíc za 14 dnů, dálniční známku do Rakous má tady na Moravě každý druhý. Plus nějaký ten benzín.
A teď čas: Přímý let z Vídně za 2h10m. Z Brna 6h30m až 9h s přestupem.
Mám to o 100 až 120 stovek levnější, časově výhodnější, bez přestupu, můžu letět denně a ne jen dvakrát týdně.
Za mě jasná volba 😉
Asi tak. Ve finále ještě zaplatí se všemi poplatky víc plus ztráta času na cestu.
Všech 5 přestupních destinací je buď Sicílie, Kalábrie či Sardinie. Tj. všechno atraktivní autem hůře dostupná místa, kde je Řím „po cestě“.
Slyšel jste o hubu Vídeň. Dokonce tam z Brna jezdí přímý vlak.
Jenze to je dalších několik hodin ztracených na cestě + rezerva. Spolehlivost železnice nic moc, dálnice jak kdy…. a ještě rezerva několik hodin.
Zrovna teď v lednu má ale výluku… 🙂 Takže jezdí náhradní přímý bus…
Něco málo Brno asi ještě letos přidá, ale už to pomalu vidím na strop.
No uvidíme, koukal jsem, že letos třeba nebude z Brna Tenerife, tak dochází zřejmě i k redukci částečně.
To že to není na stránkách neznamená, že se nebude létat. Letová rád na S25 je stále ve vývoji.
Psal jsem na Čedok i Exim a napsali, že Tenerife z Brna nemají…. Tak nevím jestli je možné, že půjde do prodeje později…..
Je FUE místo Ostravy tam byla slabá takže logicky přechází do Brna.
Mallorca zůstává….
Uvidíme, ještě není zveřejněný leťák.
Do 2 let 1 milion bude mít
Bylo by to fajn, ale pochybuju.
Škoda, mohli udělat aspoň těch 750 tis. Jsem zvědavej na letošní rok. Sice přibyly linky do Málagy a Říma. Na druhou stranu Ryanair snížit počet letů do Londýna, to samé Air Montenegro do Tivatu a Smartwing taky snižuje, takže 800 tis. bude úspěch.
Do dalších let bude důležitý, aby měly úspěch linky do Málagy a Říma, a tak mohli postupně příbývat další pravidelné (spíše letní) linky. Chartery jsou už asi na maximu.
mohlY
Hodilo by se upresnit, ze spatny tvar je pouzit az ve druhem odstavci, v tom prvnim je tvar „mohli“ opravdu ten spravny
Myslím, že většina lidí tady I,Y neřeší a čestináři, pro které jsem se opravil, jistě poznali, že chyba byla v druhém odstavci 🙂
Bylo by fajn, kdyby přibyla nějaká celoroční linka, třeba Bergamo nebo aspoň ten Řím. Ale, jak říká Paolo je důležité, aby stávající linky měly úspěch. Tak snad. 🙂
Malaga je asi trochu risk protože z Vídně jsou celkem levné letenky. Tak by Brno muselo jít cenou asi někam poblíž a být o dost levnější než z Prahy. Pak by mohli něco urvat právě Praze.
Neber si to osobně, ale jste s tou Vídní všichni nemocní, ne? 😀 Ano, z Vídně vychází zpáteční letenka na červencový termín o cca 600 Kč levnějši. Když připopočítám dálniční známku, PHM, dražší parkovné, tak mi vychází o 1000 levněji Brno
Taky tu posedlost Vidni nechapu….Asi to zni lepe, odlet z Vidne….
Tak kde začít… Nesrovnatelně větší výběr destinací, nižší ceny, výborná dostupnost na letiště moderním vlakem (2x/3x za hodinu), milí a profesionální zaměstnanci, krásnější a přehlednější prostředí, zdarma salónek na světové úrovni, kde člověk může mít plnohodnotné jídlo (to se o tom pražském se slanými tyčinkami a chipsy opravdu říct nedá). Před pandemií vlak na letiště stál 4,40 nyní stojí 4,50 což vychází na zdražení nějakých směšných 2,3% za 5 let. A to že se na průměrného rakušáka kouká lépe než na průměrného čecha je jen třešnička na dortu. Však vás nikdo nenutí lítat z Vídně. Klidně si lítejte z těch… Číst vice »
Připomínáš mi jednoho zemědělce, který na všechno české nadával a vše rakouské vychvaloval a završil to tím, že i ten hnůj v Rakousku voní jinak, mnohem líp 😀
Celkem arogantni zaver…. Ano, Jakube jste lepsi clovek nez napriklad ja, ktery se snazi podporovat vse ceske, protoze to vidi jako cestu k lepsi budoucnosti nas vsech vcetne nasich deti…
Moc si to Rakousko idealizujete. Zkuste si chvilku sundat ty růžové brýle. Nic není černobílé a současné Rakousko (nebo Německo) bych zrovna za vzor nedával..
Tak pokud jsou ceny vyšší tak je to pro linku dobře, protože to znamená, že lidi letenky kupují, když je nekupují ta cena u RYR spadne.
Na rozdíl od pražského a ostravského letiště však došlo k překonání historického rekordu. Proto těch devět procent může znít jako nic moc, ale já to považuju za úspěch.
růst o 9% se urcite neda oznacovat jako „nic moc“. To je skvělý růst. A že se děje v době, kdy do nás neustále někdo vtlouká, jak se máme špatně, je samovypovídajícíl
Ano je to tak. Např. Porsche Praha má vzhledem k tomu, jaká je tu Fialovo drahota za loňský rok nejlepší prodeje v historii.
Tak to je docela vadný argument, protože současnou drahotu zaznamenají právě ti, co si u Porsche (ceny skladových aut počínají na 2 mil. Kč) auto koupit nemůžou. Takových lidí je v Česku většina.
Myslím, že argument je správný ono Porsche Praha neprodává jen značku Porsche.., ale i Bentley, Lamborghini a hlavně vozy VW Group, které jsou přece jen cenově dostupnější.
Tak vzít si jako benchmark životní úrovně počet cestujících v letectví je dost zavádějící. To by potom během covidu poklesla všem životní úroveň na polovinu 🙂 (nebo o kolik letectví spadlo).
Souhlasím, že se nemáme špatně, inflace je pod kontrolou, apod. Ale argument z letectví bych bral maximálně jako velmi dílčí podpůrný, nic víc.
tohle (ten covid) je naprosto absurdní argument 🙂
letectvi (a pocet cestujicich) je naopak docela solidni indikátor momentálního stavu ekonomiky. a na tehle regionálních letistich dvojnásob, protoze tady prevazujji „leisure“ cestující .
dovolene „a výlety“ jsou jedna z prvnich veci, na ktere lidi zacnou setrit.
Není to absurdní argument, za covidu letectví padalo protože covid a omezení cestování. Ne proto že by lidé neměli peníze.
Lidé tehdy peníze měli, ale neměli je kde utrácet. Tak nakupovali nemovitosti nebo akcie – oboje tehdy letělo neskutečně vzhůru.
kazdemu alespon prumerne inteligentnimu cloveku dojde, ze kdyz stat zakaze cestovat, tak lidi necestuou a propad cestujicich je zpusoben nikoli jejich ekonomickou situaci, ale tim, ze jim stat zakazal cestovat.
ehmmm… tak asi ne.
Takže jen říkáte, že v takové situaci (zákazu) letectví NENÍ dobrý indikátor stavu ekonomiky?
No vždyť to já tvrdím také!
Jakýkoliv indikátor je zkrátka ovlivněn řadou externích faktorů (které vy ignorujete, vedle ignorování confirmation bias, viz níže).
malinko ignorujete kauzalitu.
ja tvrdim, ze pokud zivotni uroven obyvatel klesa, tak letectvi a dovolene budou jednou z prvnich oblasti, ktere zacnou klesat. nikoli stoupat.
tecka. to neni zadny konfirmacni bias.
Naopak vy vidíte kauzalitu i v tom opačném směru.
„Životní úroveň klesá => letectví klesá“ platí. Já ale tvrdím, že neplatí obrácená implikace „letectví klesá => životní úroveň klesá“. Covid je protipříklad.
Fakt se mne nesnažte poučovat z logiky, dík.
(závěr z tohoto je, že letectví nelze použít jako benchmark životní úrovně, protože neexistuje *ekvivalence* mezi danými jevy)
mate v tom malinko chaos.
nikde nikdo tady netvrdil, ze letectvi klesa -> zivotni uroven klesa.
to jste si tu vybajil vy.
A kurňa už přestaňte na mne ad hominem útočit skoro v každém vašem příspěvku, nebo vás pošlu do zadnice.
Já zde argumentuji k věci, vy máte jiný názor, OK, v pohodě. Nemusíme se shodnout. Ale ZŮSTAŇTE VE VĚCNÉ ROVINĚ. Já nepodsouvám že jste blbec větami typu „každý průměrně chápající člověk to vidí opačně než vy“, ani „nechápete souvislosti“ (když o souvislosti nijak nejde).
Nechte té osobní roviny, jen se tím ztrapňujete (a potvrzeujete tezi, že kde není věcný argument, nastoupí ad hominem rovina). Dík.
chytil jste se do smyčky, kdy se jenom snažíte být proti, měl byste se rozmotat
2020-2021 zákaz cestování za covidu, není vypovídající o ekonomické situaci
2022-2025 je
ted vam nekdo zakazuje cestovat?
Odpověď otázkou a otočení do teď, krása. Vaše ego je vaše největší životní překážka.
A opět, stejně jako v tom příkladu s aktuální poptávkou po létání nebo po vozech Porsche platí, že NĚKTEŘÍ peníze mají. Za covidu se mimo jiné opět o dost víc rozevřely nůžky a nízkopříjmoví to klasicky odskákali nejvíc. Celkem 35 % domácností v roce 2021 hlásilo zhoršení své ekonomické situace. Ale ano, těch zbylých 65 % mělo příjmy stabilní a nemělo kde utrácet. No a stejně tak nízkopříjmoví odskákali inflaci a energetickou krizi. A přesně takhle Babiš atakuje 40 %, protože lidi létající z Brna na Mauricius poučují nízkopříjmové o tom, jak se všichni mají dobře.
Ano, souhlasím!
NĚKTEŘÍ lidé měli hodně peněz, tak investovali na burze nebo na trhu nemovitostí – oboje také bývá dáváno jako atribut blahobytu. Akcie rostou když prosperují firmy a to se děje když prosperuje hospodářství, přece, že..? Anebo ne..?
Zkrátka, jakýkoliv faktor (počet letů, růst burzy,..) popisuje dílčí aspekt ekonomiky. Rozhodně neříká nic o jeho celku. A navíc někdy může být tažen vnějšími faktory (toto jsem chtěl zdůraznit – u letectví tím vnějším faktorem byl zákaz cestovat).
Argument „hodně se létá, máme se dobře“ je zkrátka stejný confirmation bias jako „Porsche se prodává, Luis Vuiton taky, máme se dobře“.
vas posledni odstavec je zcela nesmyslny v tomto kontextu, a svedci o tom, ze moc nechapete souvislosti. resp. ze se snazite svuj (nespravny) pohled podlozit nesmysly.
porsche a luis vitton jsou „luxusni“ komodity, ktere kupuje jen velmi omezena skupina obyvatel.
a to je vyrazne odlisuje od toho, kdo pouziva ryanair a chartery smartwingsu, ktere tvori statistiku cestujicich v brne – to jsou veci, ktere pouziva masa „normalnich“ lidi, a to nejen „stredni trida a výš“.
LV a Porsche je jen extrémní příklad,který možná konečně pochopíte i vy.
Z Brna pořád létá jen malé procento obyvatel. Z toho dělat statistické závěry o celé společnosti nelze.
opet argumentujete aniz byste zapojil vsechna fakta. nebo aniz byste je znal/
rekordni vysledky (nebo skoro rekordni) hlasi i ostatni ceska letiste. vcetne prahy (ktera rekordni cisla z doby predcovidove jen tesne nedosahla).
co si vymyslite za pseudoargument ted?
no vidíjou, bez diskuse o letectví by se nedobrali k tomu (či nebyli schopný napsat), že se nemáme špatně, inflace pod kontrolou. Takhle se na Čecha musí.
Já s tím „nic moc“ reagoval na nadpis ke článku, který říkal, že letiště rostlo nejméně v porovnání s OSR a PRG. Mezitím ho redakce změnila, zřejmě aby nevyzníval tak negativně právě proto, že se jedná o úspěch.
ja s vama nepolemizoval 🙂 to byl souhlas s vasim tvrzenim 🙂
Ehm, BRQ, PED i OSR mají historické rekordy, jen pro pořádek…
Ostravské také překonalo svůj historický rekord.
Není to tak. Ostravské letiště rekord nepřekonalo, pouze vytvořilo.. Podle Wikipedie v letech 2018 a 2008 odbavilo víc cestujících, než v roce 2023.
Ostravské překonalo. Rekord se překoná tak, že-se-vytvoří nový. Nehledě jak je ten minulý starý, je překonán. Starý je pokořen. To ani není slovíčkaření, když vlastně není o čem slovíčkařit.
Rok 2024 překonal rok 2018. 2018 byl dosavadní historický rekord. Byl překonán. Ve 2024 byl meziroční nárust oproti 2023 44%. Ale 2023 nebyl rekordní. Nikdo to neříká.
Konfirmační zkreslení je, že člověk čte nebo vidí to, co předem chce.
:D:D:D
To je jako říct, že Emil Zátopek nevyhrál maraton, pouze byl první 😀
Náhodou Ostravské letiště má nejvyšší – tedy překonán historický rekord.Odbavilo totiž loni rekordních 493 757 cestujících, což je o 44 % více než v roce 2023, kdy odbavilo 342 932 cestujících. …
Ano Brno má více pasažérů než Pardubice, Ostrava a ČB dohromady….
Tak to ,ale bylo vždy…
Brno mělo více než PED,OSR,KV nebo ČB……
Není to tak. Ostravské letiště rekord nepřekonalo, pouze vytvořilo.. Podle Wikipedie v letech 2018 a 2008 odbavilo víc cestujících, než v roce 2023.
Rekord má přeci tento rok – nejvíce odbavených cestujích 493 757 , v roce 2018 to bylo 377,936 což je teď druhý nejvvyšší počet.