Brněnskému dopravnímu podniku nebudou stačit ani stamiliony korun od města navíc
Brněnská tramvaj EVO2 (Drak). Pramen: DPMB
Podle šéfa DPMB příští rok bude muset dopravce zastavit investice do nových vozidel.
Podle šéfa DPMB příští rok bude muset dopravce zastavit investice do nových vozidel.
Tady si pořád někdo plánuje nějaké zastropování cen. Jenže zastropování cen znamená jen, to že to buď bude dotovat stát (a tak to stejně zaplatíme my všichni) a nebo se zakáže prodávat nad určitou cenu, ale pak to povede k přídělovému systému. Cena je vysoká proto, že je vysoká poptávka a malá nabídka. Cena elektřiny je tak drahá jako cena nejdražšího zdroje (to je momentálně plyn), bez plynu ale teď není možné ukojit poptávku. A pro ty co netuší k čemu je potřebná burza, tak třeba k tomu, že přečerpávací elektrárny nakupují elektřinu v momentě přebytku za velmi nízké ceny… Číst vice »
Myslím, že ke třeba konečně sáhnout na ceny. Krok je to nepopulární, ale není možné se tvářit, že se nic neděje.
Takže, když se konečně podaří něco vysoutěžit a je reálná šance na to, že u trolejbusů se vyřadí poslední 15/15Tr a 21Tr, který už se udržují jen silou vůle, takto padne. A u KT8 bude zajímavý, jestli se vůbec vyjezdí prodloužení do Kampusu. Se stávající rychlostí umírání to ještě bude zajímavý. To už ani urychlený prohlídky nezachrání. A jak to dopadne s plynem, tak to asi neví ani generální..
Ještě připočítej v podstatě všechny T3 a expražský T6.
Jen čekám, kdy se objeví, že DPMB kupuje i ty ostravský.
Taky by mě zajímalo, co se bude dít u autobusů, pokud od ledna nebude plyn. Skoro se nabízí poslat nejstarší SORky do šrotu, stejně už budou po 8 letech téměř na konci životnosti a za takových podmínek budou podniku úplně k ničemu. Potom by se musely nakoupit naftové ojetiny, ve Znojmě skončí Psota, pár měsíců už jsou nevyužité Crossy od BORSu, co dřív jezdily 48, 151, atd., no nějakých pár vozů by se snad najít dalo, ale byla by to fakt těžká improvizace…
A nebo ty motory přestavět zpátky na naftu. Ikdyby to bylo 500.000 za kus a na 2 roky provozu, tak to vyjde levněji než kupovat nový.
A pokud od ledna nebude plyn, tak bude 400.000 lidí v Brně bez tepla. Protože ty autobusy spotřebují tak asi 1/1000 toho, co teplárny.
Jenže teplárny mají jiný dodavatele a smlouvy. DPMB měl pro dodávky plynu pro autobusy a čerpačky zvlášť smlouvy. A teď se nikdo nepřihlásil ani na jedno výběrko.
pokud plyn fakt nebude, tak bude jedno, jakej je dodavatel
No, vzhledem k tomu že Teplárny Brno jsou městská firma a zatím se zdrazilo tuším jen o 25% a to fakt jedou komplet na plyn, tak bych čekal l, že po podzimních volbách se dozvíme, jak tk bude s cenou tepla…
Jenže je rozdíl, není plyn a není dodavatel plynu..
Otázka je kolik plynu mají za staré ceny, kolik je toho s to dodat SAKO a jak studená/teplá bude zima. Dále vyrábí elektřinu a její cena poměrně dost stoupla, což by mohlo částečně pokrýt růst ceny plynu. Nejlepší PPE vyhodí asi 40 % energie z paliva, horší pak asi 50 %, teplárna z toho paliva využije podstatně více.
Mají kogeneraci všude? Dle mého je v té vytopne u zimaku, nevím ale jak jinde.
Kolik vytopi spalovna taky úplně přesně nevím.
Každopádně velké mlčení mi je podezřelé.
Tak většinu Brna táhne Špitálka a Červený mlýn, to jsou v podstatě elektrárny, jedna parní, druhá paroplynová a ty představují většinu instalovaného výkonu systému.
jestli můžu mít dotaz Červený mlýn je kde?
to je ta výtopna mezi královopolským tescem a plavečákem za lužánkama
No, úplně 100% na plyn nejedou, mají už něco též na biomasu (štěpka…) a tuším nějaké zbytky uhlí… myslím že uváděli 75% na zemní plyn.
Přesně tak, všechny vytopny v Brně už jsou na plyn.
No ta cena plynu nezůstane navěky, jakmile se uvedou do provozu ty terminály LNG (jen v Německu onjednáno 5x, ten „náš“ v Holandsku už je od minulého týdne v provozu) tak by se to mělo dostat do nějaké reálnější pozice… takže podle mně rok odstavení, ne nějaké skrčky s předěláváním či rovnou vyřazení. Případně využívat na nouzové záskoky, tam cena není primární parametr…
Problém není burza, problém je ten, že není, kdo by elektřinu vyrobil. Francie má odstavenou více než polovinu reaktorů, do toho sucho omezuje výrobu z vodních a vlastně i tepelných po celé Evropě a konečně je drahý plyn (nebo není vůbec), který má výpadky nahradit. Když doplníte státy, které notoricky nedokáží pokrýt svoji spotřebu – Slovensko, Rakousko, Itálie, Maďarsko, Finsko a Itálie (letos se přidala i Francie), tak máte problém. Na burze se jen projevuje, že není kdo by elektřinu prodal. A ano, nějaký zásah do ceny (např. zastropovani cen dle zdroje) je nutný, ale hlavně je třeba dát do… Číst vice »
A co tam nakopat ty, kteří vyjednáváli podmínky pro vstup do EU i pripadne další energo balíčky?
Nebo toho, kdo prodal Transgas.
Jenže to nejde, privatizatorem by Miloš a gryyyyndyl podepsal Bureš.
Já pořád nerozumím jedné věci. Když si elektrickou energii sami vyrábíme, proč si taky sami neurčujeme její cenu? Proč má nějaká burza určovat naše ceny? Když burza elektřinu nevyrábí, tak na nás jen parazituje a e.e. nám prodražuje. V čem je problém, abychom si sami (výrobce+regulátor) určovali cenu?
A) Pokud si sami (doma, nebo ve firmě) vyrobíte elektřinu, nebo třeba plyn, tak cenu neurčuje burza, ale náklady na vstupy odpisy a případně provozní náklady technologie. B) Burza je tu od toho aby mohli, a asi deset let to tak fungovalo, obchodníci s elektřinou nakoupit od výrobců elektřinu co nejvýhodněji. Zároveň je tu od toho aby výrobci prodali elektřinu co nejvýhodněji. Výhodnost pro výrobce a pro obchodníky je jiná, na burze dochází ke stanovení průniku výhodností. Burza je jenom transparentnější prostředek ke stanovení ceny proudu. Odbočka: Velký problém pro dnešní společnost je že už si zboží nekupujeme přímo od… Číst vice »
Máte pocit že rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou zůstane burze?
Takový idiot snad nemůžete být…
No obdobně jako platí zákon zachování hmoty platí i zákon zachování peněz. Náklady na výrobu elektřiny se (někde) zvýšily proto, že některé elektrárny používají plyn. Pokud vím, takové u nás nemáme. Náklady ČEZu na 1 kWh jsou výrazně nižší, přesto se ceny zvyšují kosmickou rychlostí. Komu zůstává rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou? Shodneme se na tom, že burze ne, ta je akorát prostředníkem. Totéž v bleděmodrém platí o ropě. Barel stojí kolem 100 USD, ale nafta je o polovinu dražší. Komu ten rozdíl zůstává? Těžsřům ne, ti prodávají furt za stejný peníz. Rafinerie? Pumpaře bych z toho vyloučil, ti… Číst vice »
ČEZ dostává stopovou cenu.
Kde co zůstává je těžké říct, bude se to dost lišit, ale sama burza to fakt určitě není. Neco výrobcům, něco distribuci, co dobre nakoupila. Záleží na daném kontraktu, a to nejen mezi výrobcem a distributorem ale i týmž a spotřebitelem. Proste že kdy je kontrakt a potažmo i cena. K ropnym palivum. I sama rafinace a doprava je energeticky celkem náročná. Navíc jsou rafinerske kapacity celkem nepruzne směrem nahoru – a např. Když skřeti vyřadili komplet zpracovatelské kapacity na Ukrajině, může to zvednout ceny. Nafta etc se obchoduje v rotterdamu, tzv platts indexy. A ona je spousta věcí slozitejsi… Číst vice »
A co kdyby se Škodovky prodávaly za režijní ceny, když si je sami vyrábíme, co vy na to soudruhu? Ano, pivo taky.
My, tedy Vy si žádnou elektrárnu nevyrábíte…
Modelový příklad.
Jsme sousedé.
Já mám elektrárnu nejen pro svou potřebu, ale mám i přebytky na prodej.
Vy přijdete k plotu a povídáte: Hele, prodej mi elektřinu, když máš navíc…
Fajn, že to seš Ty. Kouknu na burzu, hele, je tam teď 17 Kč, takže ať nežeru, dám Ti to za 14. Chceš?
No, ale to přece vyrábí zadarmo, ne? A máš jí víc, než potřebuješ!
To jo, ale něco to stálo…
NIKDY OD TEBE NEKOUPÍM TAKOVOU LICHVU!!! BOJ 🙂
A přišel jsem o souseda…
No, anebo, když budete totální lidumil, možná byste mohl předložit sousedovi takový návrh: „že seš to ty, a protože to nemám kde udat, dám ti to za korunu. Ale přípojku a měření si zajistíš ty, a když zrovna nebude přebytek (což dopředu naprosto netuším kdy nastane), nedodám nic… bereš?“
A co třeba taky zkusit motivovat řidiče (zejména brněnských tramvají), aby omezili jízdní styl „brzda-plyn“ metodou „co to dá“. Jistě by tak stát uštřil i na zubní péči.
Brzda-plyn také souvisí s jízdním řádem a nulovou preferencí.
Při dojíždění k zastávce do fronty za další dvě tramvaje taky? Při stejné situaci na křižovatce? Při víkendovém provozu, kde na mnoha zastávkách nikdo ani nenastupuje?
I při závodech, aby následně co nejdéle stál u semaforu? Nebo aby stihl zastavit na vjezdu do zastávky místo plynulého vjíždění současně s odjezdem předchozích?
Nápad zastavit za účelem následného rozjízdění z nuly akorát prodlouží jízdní doby a kdyzto dělá v oblasti víc řidičů, tak i hrozí vypnutí napáječky.
To chce jen silnější
pojistkyhřebíky. 🙂A nebo nějak chytřeji vymyslet napájecí síť.
Což by se MOŽNÁ dalo zvážit za současných okolností a mírně to deprioritizovat… a/nebo zavést motivaci (finanční) úsporné jízdy…
No a bohužel nikde se nepíše to zásadní, může přijít celá řada blackoutů 🙂 Jo bude to žůžo, je se na co těšit.
Současná situace není o blackoutech. Stále jsme schopni vyrobit dostatek elektrické energie.
No ale ta cenová špička byla už loni, a samozřejmě ne způsobená tím momentem spotřeby a výroby, ale uzavíráním kontraktů na další období a zjištěním že už jí tolik nebude, ne?
Němci vypnou další tři jaderky, plynu bude málo na zálohování Občasných Zdrojů Energie, tak to prostě nevychází.
Podle mě tohle nevyřeší regulace ceny, resp. s ní pak ten nedostatek nastane reálně…
Ano, regulace ceny nepovede k úsporám, bude udržovat plýtvání. Podle počtu vtipů na pletení svetrů Češi stále ještě nepochopili, o čem je řeč…
Když si já v holandském hotelu slezu na snídani, tak mi uklízečka okamžitě na pokoji vypne topení. Holanďanům to nedělá, ti si ho vypnou sami 🙂
ale pochopili, jen je součástí české náturu si za všeho udělat srandu, byl by jste radši kdyby půl národa bralo antidepresiva? nemáte doufám podíl ve farmacii 😀 (PS: to s tím podílem ve farmacii byl žert) další věc, kterou jste evidentně nepochopil vy, je naprostá komunikační neschopnost téhle vlády, Pekarová s Černochovou mají prořízlou pusu jak někde v hospodě u piva (ano kecy o svetrech si má nechat až půjde s kamarádkou na drink), a minimálně tři ministři neumí žádnej pořádenej cizí jazyk a oháněj se tím, že umí polsky…… a pak ještě dělají ostudu jak jim to překládal kolega… Číst vice »
No tu vraždu jménem předčasné odstavování jaderek mi ani nezmiňujte… ty poslední tři už jsou „créme de la créme“ z německých jaderek, reaktory řady Siemens Konvoi, uváděné do provozu 1987-88, na svou dobu hodně pokročilé, výkon 1400MW. Citelně lepší než všechno co máme v ČR. Veškerá energie/peníze na návrh, postavení, testování, přípojky do sítě atd. to všechno už bylo vydáno/utraceno. A teď to předčasně utnou, nejen že jim nepovolí prodloužení základní doby provozu 35 let (v Americe je PRŮMĚRNÉ stáří reaktorů 40 let) ještě jim to zhruba o rok utnou. To je prostě vražda. Donedávna jsme mohli krčit rameny a… Číst vice »
Vysoká cena sníží spotřebu, ovšem za dost nehumánních podmínek. Takže pravděpodobnost blackoutu se snižuje.
Asi polovina uhelných elektráren v Česku stojí. Pokud by to byla situace na blackout, tak pojedou všechny a ještě bude podpět a podfrekvence.
Tady je problém s tím jak funguje trh, který v sobě má značnou část iracionálních pohnutek. Ono když se v Německé vládě hádají jak psi o tři reaktory jeden křičí vypnut, druhý nechat jet a další dva si u piva a bratwurstu šuškají že by třeba i zapli další tři. Tak to trhu a stabilitě nepomůže, zvlášť když v Rýně chodí ryby pěšky. A ti Francouzi s prodloužením odstávek JE tomu také moc nepřidali.
Ryby pěšky! 😂😂😂
Naprostý souhlas. Největší podíl na současné energetické krizi mají zejména Němci a jejich zelené šílenství bez jakékoli smysluplné koncepce, orientované výhradně na rychlost vypínání JE a uhelných zdrojů. Patrně jim nějak uniklo, že na stabilitu tzv. obnovitelných (pseudozelených) zdrojů má vliv zejména počasí a tedy příroda. Viz. větrníky v Severním moři kde nějak přestalo foukat. No a Francouzi…. Ti nechali dospět věc tak daleko, že spoustu jejich jaderných bloků už sotva kdy bude možné spustit a provozovat na plný výkon, protože jsou zkrátka po technické stránce docela v hajzlu. A první nové bloky mají v plánu spouštět někdy v roce… Číst vice »
No ono s výstavbou JE ve světě to zas tak špatné není. Čína je staví velmi rychle. Dokonce i Saudská Arábie svou první JE postavila rychle. Problém má hlavně EU, která zažívá dramatickou ztrátu technických kompetencí. Ani USA na tom nejsou moc dobře.
Nevím, jestli srovnáváte úplně srovnatelné. V Číně nic nehraje roli. Soudruh Si rozhodne a tím to celé končí . A začíná se stavět. Nic není problém, neřeší se pozemky, nějaké souhlasy samospráv, stavební povolení a ani peníze. No a v SA je to velmi podobné. Obecně se již zahájené stavby neskutečně prodražují a neustále se posouvají termíny dokončení. Tak třeba Finsko: Olkiuloto3 – reaktor spuštěn s 12 letým zpožděním, o finanční stránce projektu není třeba psát.
No právě, v Evropě je to už od začátku naplánované na desetiletí, protože se mj. přimo očekávají obstrukce zelených demagogů, z nichž polovina si vymyslí doslova cokoliv (klidně i vědomou lež) jen aby způsobila co nejvíc problémů… Dodejte do toho „přehodnocování bezpečnostních rizik po Fukšimě“ a máte hnedle dvě dekády… to samozřejmě stojí balík, takovou dobu platit nejen dělníky ale celý managenent, (pře)projektanty a tak…
Na druhou stranu, čert vzal deset či dvacet procent navrch, kdyby jen drobně evolučně vylepšili co tu měli před 30ti lety tak snad desáté znovuprovedení toho stejného nemůže být raketová věda…?
Vysoka cena naopak způsobí, že se realne distributoři budou divit…kolik drahé energie neprodaji
No to by mě zajímalo, jak jste na tohle přišel? Blábol měsíce, roku ………..?
Distributoři si nakoupí dost drahé energie, ale koncoví zákaznící na to nebudou mít, budou šetřit nebo dokonce zavírat celé provozy. No a pak tu energii všechnu nespotřebují.
Všechno tomu nasvědčuje, zejména teď, kdy už spousta velkoodběratelů neřeší ani tak za kolik elektřina bude, ale jestli bude vůbec k dispozici.
Zpráva z tisku: Ve čtvrtek (25.8.) bylo na produktu Cal-23 (burza PXE) zobchodováno přes OTC 26 280 MWh, tzn. výkon 3 MW, při závěrné ceně 747 EUR/MWh. Ve středu bylo zobchodováno 17 520 MWh za cenu 642 EUR/MWh, tzn. 2 MW. V případě pozitivních zpráv tak nelze vyloučit strmý pokles cen.
špatně jste si vyložil situaci, oni neřeší, jestli bude, ale právě za kolik a protože je velký riziko, že půjdou do výběrka s cenou x a než se výběrko dokončí bude cena „2x“ a budou v rejži, podle mě, kdyby šli zájemci na spotové ceny bez výběrka na minimální cenu, tak by se dodavatelé našli…
riziko, že nebude je také, ale dle mě je tam to riziko hlavně cenové
Takže někdo bude provozovat energetický náročnou výrobu pri ceně EE za 700-1000 eur za MWh. A dlouhodobě.
To jistě.
Ale jak dlouho mu to vydrží, když slušná část firem zvýšené náklady fakt do vyšších cen promítnout neumi, to bude druhá záležitost.
Jakkoliv zoufalcu, co vyrábí s naprosto šílenou ztrátou bez naděje na zlepšení, se najde dost.
Pán to říká jasně: „Problém nemáme jen my, ale mají ho úplně všichni. Otázkou je, jaký je strop cen. Tohle nejsou reálné ceny, jsme ve válce a trh nefunguje. Ve válce nemůže fungovat trh.“
Zastavení investic do nových vozidel není nic strašného.
On se ten deficit pak dohání dost těžko. Obnova musí probíhat průběžně a ne se zcela zastavit.
Ona žádná obnova vozidel v DPMB neprobíhá? Jsou roky snadné a roky složité.
U některých trakcí moc ne. A hlavně je hlavně elektrická část parku silně přestárlá.
Autobusy sú na tom ešte ako tak, ale problém je, že DPMB stále nemá dodávateľa CNG na budúci rok. Trolejbusy a tramvajú sú na tom biedne a nové vozidlá sú nutné…
Problém nemají všichni. Země mimo EU si z dopady války na Ukrajině poradily mnohem líp.
Jestli si mám vybrat mezi tvrzením generálního ředitele DPMB Miloše Havránka a tvrzením MildyIV, tak vybírám to první. On se mi ten MildaIV navíc snaží podsouvat, že za všechno může zlá Evropská unie a členství v ní.
Myslíte třeba Moldávii? Nebo Turecko s 80% inflací?
Co třeba USA nebo Canada? Mají elektřinu mnohem levnější. O poměru mezi přijmy a cenou se raději ani nebavím. Stačí trochu zagooglovat https://www.electricrate.com/data-center/electricity-prices-by-country/
A kolikpak tyhle země mají vlastních nerostných zdrojů a kolik toho dováží z EU / Ruska / UA ? Trošku rozdíl proti evropě.
Jo, Kanada. Bohužel tady nemáme přehradní nádrž ve starém kráteru o průěmru 100 km zadružujcí bezmála 200 Orlíků vody. Ani řeky s průměrným průtokem 7x větším než Vltava na soutoku v Mělníku.
https://en.wikipedia.org/wiki/Manicouagan_Reservoir
Má to výkon 2600 MW.
Tyjo, to je monstrum… Manic-5 má dohromady 2660MW instalovaného výkonu, a to jsou tam ještě nějaké menší. Zajímavý parametr: Residence time=8years… podle vysvětlení Wiki to znamená že když úplně zastaví přítok, bude to vytíkat 8 let!!
Nebo třeba Súdán, že? Příjmy koho? Minimální mzda v USA je ve vztahu k ceně v některých státech i horší než u nás. USA i Kanada mají vlastní rozsáhlé zdroje. Srovnávat nesrovnatelné.
však Vám nikdo nebrání vystěhovat se mimo EU, doporučuji to turecko, inflace 80%, když si tam přivezete Kč nebo lépe dolary, budete za boháče
Záleží na stavu konkrétního vozového parku. V dobré situaci se asi dá nějaká omezená doba bez investic přežít. V opačném případě může mít i pár let bez obnovy fatální následky.
Minimálně v případě tramvají a trolejbusů na tom DPMB nijak dobře není.
V případě, že rostou extrémně ceny energií, tak se přistupuje k nějakým opatřením. Šetření a třeba zastavení investic do nových vozidel. Ostatně v článku se o tom píše.
Akorát výsledkem tohoto opatření může být stav kdy nebude dostatek provozuschopných vozidel pro zajištění provozu.
Ostatně, například nedostatek trolejbusů se řeší posledních tak asi 15 let s tím, že řešením je nakoupit všechny trolejbusy, které jsou aktuálně vysoutěžené.
Nedostatek trolejbusů, fatální stav a posledních patnáct let. Není tomu tak a nedostatek provozuschopných vozidel nastává při nedodržování údržby.
Třeba v letech 2003-2004 byly dodány dva kusy Š22Tr. V letech 2015 třicet kusů Š31Tr.
Žádné pravidelné a obrovské dodávky.
A mezitím ojetiny, aby se zaflikovaly ty 14Tr shnilý tak, že už praskaly mosty a po opískování to byla skoro novostavba.
údržbu nelze dělat do nekonečna….
Ono se bohužel může ukázat že ten počet vozidel nebude tak velký potřeba, když se zdražením energií bude případně muset škrtat. Jako nebylo by to až tak překvapující. Asi se v takovém případě musí víc (než doposud) hodnotit (energetická) efektivita provozu…
A co po deseti letech zdražit jízdné?
Alkohol a cigarety jsou taky za deset let dražší a lidi to kupujou a nevadí jim to …
taky jsem pro zdražení jízdného…
Zvýšit cenu lístkov by bolo logické, ale nikto to nenavrhne, hlavne preto, že o pár mesiacov sú voľby…
Ano, zdražit, jednoduché řešení všech aktuálních problémů. To nevymyslíš.
Mám to do práce 5 zón (z 330), bus+dobytčí kultura ČD+tram = 1h 20 min minimálně, vzdálenost 25km. Auto 25-30min. Co takhle se nejdříve postarat, aby IDS k něčemu byla? Pak bez řečí zaplatím.
A odkud to tedy jezdíte? Z Tišnova do Brna to je cca 30 minut vlakem. Autem v ranní i odpolední zácpě to rychlejší není.
Takže, nejdřív bus 321, řidiči jezdí na spotřebu, takže přes 40-50km/h se SOR nedostane. To máte první štaci. Po 20min cestování jste 7km daleko. Chvíle čekání, 5-8min, přestup na tu kolejovou hrůzu z minulého století, ale hlavně, že jede. V KrPoli přestup, chvíle čekání, pak tram, co cestou na Čáru spolehlivě, s železnou pravidelností, vymete všechny červené na všech semaforech co potká. Odhaduji četnost tak na 90%. Nakonec cca 8min krásné procházky na uklidnění. Tak si to spočítejte. Odpoledne to samé v opačném pořadí.
Vychazimi to na cca hodinu. Za prvé, autobus jezdí dle jízdního řádu, A osobní zkušenost, i když vyjel z Čebína se zpožděním v Drásově byl včas, tolik k vašemu tvrzení o rychlosti. Osm minut procházky na uklidnění si ordinujete proč? V centru je docházková vzdálenost na nejbližší zastávku kratší. Krom toho je Skalička konec světa a neodpovídá většinovému dojíždění ze zóny 330. Kde tam a České parkujete auto? Jaká je docházková vzdálenost a čas na procházku na uklidnění od něj? Kolik času strávíte v pravidelné zácpě u Kuřimi? Víte já to zrovna tam dobře znám…
Moje osobní zkušenost z výpadovky na Svitavy je, že tam doprava proti situaci před Covidem zhoustla. A to znám dost lidí co dělaj nově na home officu.
Děkuji za potvrzení.
Holt ne každý bydlí přímo na vlaku, nestěžuji si, moje volba. Co naděláte. Mám to privilegium pružné prac doby, takže projet Kuřim v 6 ráno a ve 14 jet zpět ještě jde. Pak už je to očistec to asi podepíše každý kdo zažil Kuřim a kolonu až k Čebínskému kopci. Parkuji na Špitálce, díky super firmě kde dělám. Na 1h 20m trvám, to je bez debaty. A těch posledních 8min? Radši se projdu, než čekat na další linku a jet jednu zastávku. Chůzi Zdar!
Když parkujete na Špitálce, je nesmysl jezdit na Českou. To lze jet přes Hlavní nádraží a je to za tu hodinu. I tak brzo ráno. Trváte na zavádějící nesmyslů jezdit na Špitálku přes Českou. Veřejnou přece nejezdíte, tak jakých 8 minut?
máte pravdu ten výběr autem Špitálka/IDS Česká je fakt nějak divný,
ale lidi jsou různí, kamarád chodil do školy s holkou, která jezdila autem každý den, mrkněte do mapy stojí to za to, v Plzni škola v Sadech 5. května, bydliště na Karlovarské přímo u zastávky tramvaje číslo 4, auto parkovala v Sadech 35.
a neustále si stěžovala, jak jsou na do města kolony
Ten výběr je cílený, protože při jízdě na hlavní těch 20 minut ušetříte. Prostě potřebuje dokázat, jak je to celé špatně.
V říjnu bude po volbách.
Městské, nikoliv krajské a lístky jsou pod krajem. Osobně bych neviděl velký problém ve zdražení o 5Kč na hodinovém lístku, což by mělo kompenzovat inflaci za posledních 10 let.
Tak ono se nezvedalo nic, ani mýto… a jak chcete vysvětlit že desetileté zvýšení nákladů u jednoho typu dopravy se promítne, a u druhého typu dopravy ne… to by nebylo rovnostářské, tzn pravicové…
Typický dúsledek zelené politiky. Drahá elektrika a lidi přesedaj z nekonkurenceschopné MHD do aut. No naštěstí to maj zelení vymakaný a auta už zakázali taky.
Když ony ty nové vozy jsou dost energeticky náročné. To pak ty ampéry lítají rychleji.
Vypnout klimu, topení a vyšroubovat každou druhou ledku 😀
To by spíš pomohlo Vmax 30.
Jestli po Hybešce jezdí patnáctkou, tak je to moc.
Na ledkách už teda fakt neušetří…
V tomto směru by bylo zajímavé porovnat energetickou náročnost tramvají T3 a nových vozů. Dříve se všude psalo, jak nové vozy jsou úspornější atd, ale když člověk vezme v úvahu už jen rozdíl hmotností, mohlo by to být zajímavé počtneníčko. Tím prosím neříkám, že chci zpět staré vozy. Pouze by mě zajímalo to srovnání
Důkazem je fakt, že v jednom tramvajovém městě už čtyři roky za sebou projektuju kabelové trasy tak, že počet kabelů na trase zdvojnásobuju. Nechápu ty mínusy. Kdyby aspoň dotyční napsali, kde mám chybu.
V Olomouci se modernizuje jedna měnírna za druhou a ještě se varují řidiči, že kontrolér moc dopředu se nelíbí pevným trakčním zařízením.
Takže stačí SW omezit výkon trakčních motorů z 90 kW na 40 kW a do kopce pojede 2x tak dlouho, rozjezdy budou pomalejší, ale odebírané proudy klesnou.
To by se z některých křížovatek vůbec nevyjelo.