obnoveny

Brněnské trolejbusy v úterý poprvé zastaví u Moravské zemské knihovny. Po 24 letech plánování

Tramvaj u Moravské zemské knihovny. Foto: Moravská zemská knihovnaTramvaj u Moravské zemské knihovny. Foto: Moravská zemská knihovna

Zastávka poslouží nejen návštěvníkům knihovny.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Proč se ta zastávka jmenuje Zemská knihovna a ne správně Moravská zemská knihovna tak, jak se ta knihovna doopravdy jmenuje? To snad není žádný až moc dlouhý název.

Petr Hanák

Protože je to zbytečné.

Zdendik

Autor asi neví, že současně se vznikem ÚAN vznikla smyčka šalin v těsné blízkosti.

Ondra K.

Vzhledem k tomu, že pěší spojení mezi smyčkou Zvonařka a ÚAN vyžadovalo přejít hned dvě lávky, tak ta „blízkost“ reálně moc blízká nebyla. Ostatně, pro definitivní obsluhu ÚAN plánovali soudruzi přeložení TT do Plotní, ovšem jako spoustu dalších staveb ji nebyli schopni realizovat.

P73

jo to bylo super, s kuframa se tam motat jak špina v kýblu

současná Plotní teda taky není ideální

tomash

Takže ty trolejbusy tam zastaví (ve směru do centra) na kolejích, ale tramvaj tam zastavit nemůže? Geniální řešení.

P73

To úvodní foto není realita, jsou tam zálivy mimo jízdní pruh na obou stranách.

Honza P

ne, zastávka je v zálivu přímo u knihovny. Trolejbus v daném místě jezdí po jízdním pásu, ne po kolejích.

Ten Ten Ten

Brno ctí tradice. 😆

Petr

Tak oproti nádraží či výstavbě VMO, je to obrovská rychlost plánování 😀

cracatit

Škoda, že ta zastávka vznikla až teď, mluví se o ní už hodně let, už když jsem byl na právech před deseti rokama, byla „na spadnutí“ výstavba u knihovny a překopání páru zastávek u polikliniky Zahradníkova/Rybkova.

Olin

Mimochodem… Z toho baráku je to daleko snad ke každé zastávce DPMB v okruhu sta mil 🙂 . Snad proto všichni auty – parkoviště před stavárnou, pár míst před vchodem (hlavně při focení to byly fajn proplétačky mezi auty), pár fleků za barákem (tam jsem to měl rád, protože šlo rovnou naplout pro jídlo a kafe, pro znalý – doc. Blažek zabral standardně dva fleky), poté něco v aleji k likusáku vedle Veveří (s protitankovými betonkvádry a šutry) a především tankodrom vedle Lidl – Šumavská. Teď už ale nevím jak pokročil čas a přestavba toho místa. Jestli další „výškáč“ s… Číst vice »

Joska

pardon ale vy jste úplně mimo – tohle je místo kde je nejvíc parkovacích míst na m2 v Brně

Petr Hanák

Ale placených nebo plných😂

mgr.pavel

Stejně je to řešení jen takové polovičaté, když tam nezastavuje tramvaj. Údajně kvůli nedostatku místa pro ostrůvky – ale asi nikoho nenapadlo tam použít řešení ze sousední zastávky Klusáčkova..?

Ondra K.

Spíš se jedná o kompromisní řešení, které má umožnit obsluhu a současně nezpomalit už tak neúnosně pomalou tramvajovou dopravu. Kdo nutně potřebuje dojet až před knihovnu má možnost přestupu na trolejbus.

Filux

Na druhou stranu by mě osobně dávalo daleko větší smysl udělat Zemskou knihovnu i pro tramvaje a zrušit vedlejší Nerudovu. Tuhle oblast v pohodě obslouží sousední Rybkova a Konečňák, takže až tolik chybět nebude

Ondra K.

Jenže Nerudova obsluhuje polikliniku Zahradníkova, což je instituce, která potřebuje krátkou docházkovou vzdálenost mnohem víc než knihovna.

mgr.pavel

Drtivá většina lidí do polikliniky míří hlavním vchodem, který je 1) z opačné strany než je zastávka Nerudova, a 2) těsně u zastávky Rybkova.

Navíc, Nerudova je „antibezbariérová“ zastávka: z šaliny sestoupíte až na silnici na úrovni kolejí, a pak přes obrubník na chodník. Pro hůře pohyblivé lidi dost bída.

Jirka

Naštěstí Nerudova po rekonstrukci má vyvýšenou vozovku na zastávce a tudíž tento problém odpadá…

Filux

Mě osobně by dávalo větší smysl udělat Zemskou knihovnou i pro tramvaje a zrušit vedlejší Nerudovu. Hned u ní se nachází doslova sousedící Rybkova a Konečňák, takže o obsluhu této oblasti strach nemám

Petr Hanák

Nevím jestli by ebyla splněna norma pro vzdálenost tramvajových zastávek , ale tak jak psal Ondra K., další zdržení tak zatížené linky jako je 12 není na místě.

Mgr.pavel

A Nerudova tu normu splňuje? Nebo

Mně jde ale spíš o ta vyjádření magistrátu. Kdy 25 let něco slibuje a pak zjistí že na to není místo – fakticky nepravda a ještě pokrytectví.

Mgr.pavel

Nebo nová Sochorova.

IMHO ze strany města nebyla vůle. TOTO mi vadí, ten nezájem. Kdyby tam zastávku chtěli, mohla tam být. Klidně místo Nerudovy, obslužnost by se zvýšila a cest.doba zachovala.

Petr Hanák

Ještě bych dodal, že k zastávce do centra se momentálně dostanete (bezpečně) jedině ve směru od Klusáčkovy, protože před MZK je rozkopaný celý její předprostor.

Petr Hanák

A nevím tedy co přesně obnáší zavedení nové zastávky, jaké jsou lhůty co se týče kolaudace apod., ale z pohledu cestujícího teda zprovoznění od úterý a nikoliv od pondělí působí úsměvně. (možná se někomu líbil termín 11.11.?)

M19

Ach vy netušíte, co je to za významné brněnské datum? To je pocta Onderkovi. 😉

Dan S.

To už jsme měli, ale pan Onderka už je naštěstí pryč.

autobusik2

Z téhle neschopnosti Brna dotáhnout MHD k důležitým stavbám a vytvořit tak přestupné uzly pramení moje obavy z nového hlavního nádraží. Aby to neskončilo tak, že jako MHD tam bude pendlovat autobus mezi novým a současným nádražím jako při těch výlukách pár let zpátky, kdy vlaky jezdili přes dolní nádraží…

Ojin

Tak trochu se na to připravuje – viz tato příloha k územní studii Radlas od KAMu https://drive.google.com/file/d/1qcqkzD6G0pdrmdrURzTIS36EwmHL77gH/view

xyz

K těm prodlevám – dalo by se pokračovat např. prodlevě mezi položením kolejí za zastávkou Štefánikova čtvrť a zprovozněním té druhé tramvajové trati na Lesnou, které jsou tyto koleje součástí.

Nebo jak dlouho uplynulo mezi připojením Chrlic k Brnu vs. přejmenování žst. Chrlice na žst. Brno-Chrlice. 🙂

Abc

Přejmenování je zajisté zásadní věc.

Frantík

Tak ČD jednou právě nechtěly uznávat do Chrlic akční jízdenku platící na území Brna.

xyz

Tam je zajímavé, že v Pardubicích k němu došlo hromadně už v roce 2001 (tam hned 5 nádraží nově dostalo slovo „Pardubice-“ do názvu + souběžně i hlavní nádraží se stalo i dle názvu hlavním), zato v Liberci k příslušné změně nedošlo dodnes. 🙂

Ondra K.

Neexistence tramvajové trati ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou je o tom, že odpůrci stavby mají dostatečnou politickou sílu a vliv, aby stavbě zabránili. Nebýt odporu, trať by dávno existovala.

trafopajka

Žábou na prameni je Martin Maleček, starosta Lesné a člen představenstva DPMB, který škodí šalinám kde může.