Brněnské trolejbusy v úterý poprvé zastaví u Moravské zemské knihovny. Po 24 letech plánování
Tramvaj u Moravské zemské knihovny. Foto: Moravská zemská knihovna

Zastávka poslouží nejen návštěvníkům knihovny.

Zastávka poslouží nejen návštěvníkům knihovny.
Stejně je to řešení jen takové polovičaté, když tam nezastavuje tramvaj. Údajně kvůli nedostatku místa pro ostrůvky – ale asi nikoho nenapadlo tam použít řešení ze sousední zastávky Klusáčkova..?
Spíš se jedná o kompromisní řešení, které má umožnit obsluhu a současně nezpomalit už tak neúnosně pomalou tramvajovou dopravu. Kdo nutně potřebuje dojet až před knihovnu má možnost přestupu na trolejbus.
Nevím jestli by ebyla splněna norma pro vzdálenost tramvajových zastávek , ale tak jak psal Ondra K., další zdržení tak zatížené linky jako je 12 není na místě.
Ještě bych dodal, že k zastávce do centra se momentálně dostanete (bezpečně) jedině ve směru od Klusáčkovy, protože před MZK je rozkopaný celý její předprostor.
A nevím tedy co přesně obnáší zavedení nové zastávky, jaké jsou lhůty co se týče kolaudace apod., ale z pohledu cestujícího teda zprovoznění od úterý a nikoliv od pondělí působí úsměvně. (možná se někomu líbil termín 11.11.?)
To už jsme měli, ale pan Onderka už je naštěstí pryč.
Z téhle neschopnosti Brna dotáhnout MHD k důležitým stavbám a vytvořit tak přestupné uzly pramení moje obavy z nového hlavního nádraží. Aby to neskončilo tak, že jako MHD tam bude pendlovat autobus mezi novým a současným nádražím jako při těch výlukách pár let zpátky, kdy vlaky jezdili přes dolní nádraží…
K těm prodlevám – dalo by se pokračovat např. prodlevě mezi položením kolejí za zastávkou Štefánikova čtvrť a zprovozněním té druhé tramvajové trati na Lesnou, které jsou tyto koleje součástí.
Nebo jak dlouho uplynulo mezi připojením Chrlic k Brnu vs. přejmenování žst. Chrlice na žst. Brno-Chrlice. 🙂
Přejmenování je zajisté zásadní věc.
Tak ČD jednou právě nechtěly uznávat do Chrlic akční jízdenku platící na území Brna.
Tam je zajímavé, že v Pardubicích k němu došlo hromadně už v roce 2001 (tam hned 5 nádraží nově dostalo slovo „Pardubice-“ do názvu + souběžně i hlavní nádraží se stalo i dle názvu hlavním), zato v Liberci k příslušné změně nedošlo dodnes. 🙂
Neexistence tramvajové trati ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou je o tom, že odpůrci stavby mají dostatečnou politickou sílu a vliv, aby stavbě zabránili. Nebýt odporu, trať by dávno existovala.