Brněnské trolejbusy v úterý poprvé zastaví u Moravské zemské knihovny. Po 24 letech plánování
Tramvaj u Moravské zemské knihovny. Foto: Moravská zemská knihovna

Zastávka poslouží nejen návštěvníkům knihovny.

Zastávka poslouží nejen návštěvníkům knihovny.
Proč se ta zastávka jmenuje Zemská knihovna a ne správně Moravská zemská knihovna tak, jak se ta knihovna doopravdy jmenuje? To snad není žádný až moc dlouhý název.
Protože je to zbytečné.
Autor asi neví, že současně se vznikem ÚAN vznikla smyčka šalin v těsné blízkosti.
Vzhledem k tomu, že pěší spojení mezi smyčkou Zvonařka a ÚAN vyžadovalo přejít hned dvě lávky, tak ta „blízkost“ reálně moc blízká nebyla. Ostatně, pro definitivní obsluhu ÚAN plánovali soudruzi přeložení TT do Plotní, ovšem jako spoustu dalších staveb ji nebyli schopni realizovat.
jo to bylo super, s kuframa se tam motat jak špina v kýblu
současná Plotní teda taky není ideální
Takže ty trolejbusy tam zastaví (ve směru do centra) na kolejích, ale tramvaj tam zastavit nemůže? Geniální řešení.
To úvodní foto není realita, jsou tam zálivy mimo jízdní pruh na obou stranách.
ne, zastávka je v zálivu přímo u knihovny. Trolejbus v daném místě jezdí po jízdním pásu, ne po kolejích.
Brno ctí tradice. 😆
Tak oproti nádraží či výstavbě VMO, je to obrovská rychlost plánování 😀
Škoda, že ta zastávka vznikla až teď, mluví se o ní už hodně let, už když jsem byl na právech před deseti rokama, byla „na spadnutí“ výstavba u knihovny a překopání páru zastávek u polikliniky Zahradníkova/Rybkova.
Mimochodem… Z toho baráku je to daleko snad ke každé zastávce DPMB v okruhu sta mil 🙂 . Snad proto všichni auty – parkoviště před stavárnou, pár míst před vchodem (hlavně při focení to byly fajn proplétačky mezi auty), pár fleků za barákem (tam jsem to měl rád, protože šlo rovnou naplout pro jídlo a kafe, pro znalý – doc. Blažek zabral standardně dva fleky), poté něco v aleji k likusáku vedle Veveří (s protitankovými betonkvádry a šutry) a především tankodrom vedle Lidl – Šumavská. Teď už ale nevím jak pokročil čas a přestavba toho místa. Jestli další „výškáč“ s… Číst vice »
pardon ale vy jste úplně mimo – tohle je místo kde je nejvíc parkovacích míst na m2 v Brně
Ale placených nebo plných😂
Stejně je to řešení jen takové polovičaté, když tam nezastavuje tramvaj. Údajně kvůli nedostatku místa pro ostrůvky – ale asi nikoho nenapadlo tam použít řešení ze sousední zastávky Klusáčkova..?
Spíš se jedná o kompromisní řešení, které má umožnit obsluhu a současně nezpomalit už tak neúnosně pomalou tramvajovou dopravu. Kdo nutně potřebuje dojet až před knihovnu má možnost přestupu na trolejbus.
Na druhou stranu by mě osobně dávalo daleko větší smysl udělat Zemskou knihovnu i pro tramvaje a zrušit vedlejší Nerudovu. Tuhle oblast v pohodě obslouží sousední Rybkova a Konečňák, takže až tolik chybět nebude
Jenže Nerudova obsluhuje polikliniku Zahradníkova, což je instituce, která potřebuje krátkou docházkovou vzdálenost mnohem víc než knihovna.
Drtivá většina lidí do polikliniky míří hlavním vchodem, který je 1) z opačné strany než je zastávka Nerudova, a 2) těsně u zastávky Rybkova.
Navíc, Nerudova je „antibezbariérová“ zastávka: z šaliny sestoupíte až na silnici na úrovni kolejí, a pak přes obrubník na chodník. Pro hůře pohyblivé lidi dost bída.
Naštěstí Nerudova po rekonstrukci má vyvýšenou vozovku na zastávce a tudíž tento problém odpadá…
Mě osobně by dávalo větší smysl udělat Zemskou knihovnou i pro tramvaje a zrušit vedlejší Nerudovu. Hned u ní se nachází doslova sousedící Rybkova a Konečňák, takže o obsluhu této oblasti strach nemám
Nevím jestli by ebyla splněna norma pro vzdálenost tramvajových zastávek , ale tak jak psal Ondra K., další zdržení tak zatížené linky jako je 12 není na místě.
A Nerudova tu normu splňuje? Nebo
Mně jde ale spíš o ta vyjádření magistrátu. Kdy 25 let něco slibuje a pak zjistí že na to není místo – fakticky nepravda a ještě pokrytectví.
Nebo nová Sochorova.
IMHO ze strany města nebyla vůle. TOTO mi vadí, ten nezájem. Kdyby tam zastávku chtěli, mohla tam být. Klidně místo Nerudovy, obslužnost by se zvýšila a cest.doba zachovala.
Ještě bych dodal, že k zastávce do centra se momentálně dostanete (bezpečně) jedině ve směru od Klusáčkovy, protože před MZK je rozkopaný celý její předprostor.
A nevím tedy co přesně obnáší zavedení nové zastávky, jaké jsou lhůty co se týče kolaudace apod., ale z pohledu cestujícího teda zprovoznění od úterý a nikoliv od pondělí působí úsměvně. (možná se někomu líbil termín 11.11.?)
Ach vy netušíte, co je to za významné brněnské datum? To je pocta Onderkovi. 😉
To už jsme měli, ale pan Onderka už je naštěstí pryč.
Z téhle neschopnosti Brna dotáhnout MHD k důležitým stavbám a vytvořit tak přestupné uzly pramení moje obavy z nového hlavního nádraží. Aby to neskončilo tak, že jako MHD tam bude pendlovat autobus mezi novým a současným nádražím jako při těch výlukách pár let zpátky, kdy vlaky jezdili přes dolní nádraží…
Tak trochu se na to připravuje – viz tato příloha k územní studii Radlas od KAMu https://drive.google.com/file/d/1qcqkzD6G0pdrmdrURzTIS36EwmHL77gH/view
K těm prodlevám – dalo by se pokračovat např. prodlevě mezi položením kolejí za zastávkou Štefánikova čtvrť a zprovozněním té druhé tramvajové trati na Lesnou, které jsou tyto koleje součástí.
Nebo jak dlouho uplynulo mezi připojením Chrlic k Brnu vs. přejmenování žst. Chrlice na žst. Brno-Chrlice. 🙂
Přejmenování je zajisté zásadní věc.
Tak ČD jednou právě nechtěly uznávat do Chrlic akční jízdenku platící na území Brna.
Tam je zajímavé, že v Pardubicích k němu došlo hromadně už v roce 2001 (tam hned 5 nádraží nově dostalo slovo „Pardubice-“ do názvu + souběžně i hlavní nádraží se stalo i dle názvu hlavním), zato v Liberci k příslušné změně nedošlo dodnes. 🙂
Neexistence tramvajové trati ze Štefánikovy čtvrti na Lesnou je o tom, že odpůrci stavby mají dostatečnou politickou sílu a vliv, aby stavbě zabránili. Nebýt odporu, trať by dávno existovala.
Žábou na prameni je Martin Maleček, starosta Lesné a člen představenstva DPMB, který škodí šalinám kde může.