Brněnské letiště míří k novému rekordu, do září odbavilo o desetinu více cestujících
Provoz na brněnském letišti. Pramen: Letiště Brno
V zimě doplní pravidelnou linku do Londýna dvě exotické destinace – thajský Phuket a Mauricius, který je v Brně letošní novinkou.
Btw. Kdyby se tu nahodou objevila pani Katka z Cedoku. 😀 Bude nejake predstaveni pristi sezony z Brna? Zatim probehla Praha, ale Brno a Ostrava nic. 🙁
Mimochodem, některé exotické chartery společnosti Neos z Brna a Ostravy by měli být operovány společností Norse a jejich 787-9.
Všechny chartery do Thajka a na Mauricius budou z BRQ a OSR opětovány Neos a B787
To ano, ale na některých letech se píše operated by Norse.
Kde se to píše? Tu informaci nerozporuji, sám ji mám ze svého zdroje, ale nikde sem to neviděl veřejně napsané ..
Rezervační systém Neos, prodávají MXP-MRU-MXP a má to stejný čísla letů a časy odletů/přiletů jako uvadí na svých stránkách Čedok.
Ok, díky 👍
Toto potvrzuje PRG,BRQ,OSR zbytek zavrit, vyuzit na sklady apod a nehyrit verejnyma penezma.
Bude na nových linkách alespoň platit tarif IDSJMK?
Ti průvodčí, co se osvědčí v Ibalginech budou moct karierně růst… a dělat revizory/průvodčí v letadlech 😁
Ale jednu věc: Na jednu letenku s více společnostmi, v rámci codeshare … první v ČR byl Zlínský DP, který už v 80. letech uznával lístky na vlak a vice versa na cesty Zlín-Otrokovice.
Ale bacha, IDS JMK jen na hranice. Tam si cestující vystoupí a zakoupí nový jízdní doklad!
V Maďarsku na dráze takový paragraf mají. Ale IDSJMK normálně platí i v zahraničí, Poysdorf, Skalica, Holíč, Myjava…
Rekord bude překonaný bude hravě. Poprvé jsem letěla z Brna, /zpět do Ostravy/ ale jako hala a nabídka uvnitř bohužel nenadchla. Nebylo si tam skoro již co dát, a nahoře to samé. Letadlo naštěstí nemělo zpoždění, jelikož po projití Gate už by zbyl jen automat. Určitě je třeba na tomto zapracovat aby to bylo lepší. Letos to bude rok rekordů – Ostrava se rovněž přibližuje. Košice mají již také víc.
Souhlasím, v odletové hale není skoro nic k jidlu a akustika je tak hrozná, že v přízemí jsem
skoro nerozuměl hlášení v češtině.
Brno je stále ve stínu blízké Vídně (resp. Prahy/Bratislavy), kde LH Group bázuje hned 67 letadel, Ryanair 19, Wizzair 7 … – takže počet spojení z Brna do přestupního letiště = 0, počet celoročních pravidelných P2P linek = 1, ale počet sezónních nebo charterových destinací = 32 . Snad ta nula a jednička nebudou navždy…
Do Vídně na letiště to jsou 2 hodiny autem. Takže tohle spojení nedává a nikdy nebude dávat smysl. Možná by fungoval Frankfurt, Paříž nebo jiné velké vzdálenější letiště, které nabízí jiné spoje než Vídeň.
Každopádně pokud by něco z toho mělo ekonomický smysl, už to dávno nějaká nízkonákladovka provozuje.
Londýn funguje, tak proč by se nemohla uchytit linka na ORY, něco v Říši (FRA, MUC, CGN), případně BGY nebo něco u Makaronů? SZG taky žije ve stínu MUC a docela slušně.
SZG ma úplně jinou kupní sílu. BGY z Brna letadlo celkem nedávno. A velký hub by dával smysl, jenže pro business klientelu by to chtělo double daily spojení, ideálně oběma směry. A obávám se, že vzhledem k blízké VIE na to dost bonitní poptávky nebude…
Souhlasím, že úspěšnost linky do značné míry závisí na odletových/ příletových časech. Nižší kupní sílu do jisté míry vyvažuje velikost spádové oblasti a struktura potenciálních PAX – v Brně např. hafo studujících plus mezinárodní firmy.
A kromě té místní klientely bych řekl že Salzburg a Brno mají „trošku“ jiný incoming.
Jenže jak rychle se člověk dostane ze SZG do horského střediska v Alpách ? Tohle Brno fakt nemá… Ale zato je 2,5x větší…
nepochopil jste mne – o žádném leteckém spojení Brno-Vídeň nikde nepíši. Toto spojení by měl primárně obstarat vlak, ideálně v hodinovém taktu… Já psal o tom, že kdyby nebylo do dvou hodin jízdy autem z Brna vídeňské letiště, bylo by Brno dávno obsluhováno mnohem, mnohem lépe. Minimálně aspoň tak jako mají na obyvatele poloviční Košice, které mají mimochodem zároveň i menší kupní sílu…
Jenže když letíte s přestupem, chcete to mít na jedné letence, což u nízkonákladovky v zásadě nejde.
Zatímco Budějovické letiště za rok odbaví tolik jako Frankfurt za jeden den tak Brno zvládne možná i týdenní počet…
ČImž nechci obhajovat nesmysl letiště v Budějovicích, ale je to vlastně stejná slabota, protože Brno slouží jako částečně spádové letiště pro další kraje, zatímco Budějovice slouží jen pro Jihočeský kraj (kraj s nejmenší husotou obyvatel u nás).
Mno v Brně je skoro 20 x větší obrat než v Budkách. To ty sousední kraje neudělají.
To letiště v ČB neměli nikdy kolaudovat..
To by pann Zimola pan neměl chatu na Šumavě.
To jste z „laciného“ kraje. Frankfurt denně odbaví cca 200 tisíc PAX, Budějky cca 55 tisíc za rok.
To je sice pěkné, ale služby a vůbec celé letiště vypadá pomalu jak z minulého století.,.. není tam pomalu nic kromě zaplivaneho baru v bezcelní zóně a malého předraženého krámku se zaprášeným zbožím. Nemluvě o tom jak letiště vypadá a jak není čisté…. myslím, že jako 2 největší letiště v ČR je ostudou Brna….
No ona i ta hala a celková logika uspořádání celkem k ničemu. A pokud by se plánovala nějaká přístavba, tak vzhledem k designu to taky nebude žádná hračka, aby to nějak smysluplně ladilo…
Jako musím dát za pravdu, teď akorát při odletu do Londýna jsem si říkal, že alespoň ten bar v hale by mohli modernizovat. Vypadá to jak někde v bufetu 4. cenové…..
Říkám si, zda to nebude tou velikostí (počtem cestujících), zda to není nějaká nemoc letišť této velikosti 🙂
Když si totiž vzpomenu na letiště v Hilu (5.největší letiště na Havaji, počet cestujících cca jako Brno), tak je to přesně jako když popisujete Brno – atmosféra jako v 70.letech 20.století, jeden bufet „4.cenové“, jeden obchůdek se suvenýry a jeden salónek s mnohem horším sortimentem , než je v Brně.