Brněnská Jižní tangenta je v procesu EIA, stavět se má v první polovině 30. let

Dálnice D52 u Pohořelic. Autor: User:My Friend – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8303906Dálnice D52 u Pohořelic. Autor: User:My Friend – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8303906

Stavbou Jižní tangenty dojde k propojení dálnic D52 s dálnicí D1, a to s využitím dálnice D2.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiri Pilny

Tak to jsem v klidu. Toho se již nedožiju.

K.S.

Výborně, ještě ji protáhnout dále na Rousínov a máme pomalu se znovu formující jantarovou stezku. Ještě by se k tomu mohla přilepit nějaká železniční tangenta, ale ta není asi tak nutná, tady pokud se neudělá nějaký železniční obchvat v tunelu (psal jsem nedávno).

Když se navíc tato postaví a D2 rozšíří, tak dojde k odlehčení Vídeňské a i úseku D1 kolem Brna a také by bylo možné uvažovat o vedení tranzitní dopravy tunelem pod Brnem.

Laik

V ŘSD jsou úplně mimo. Někdo by v té zkorumpované organizaci už měl udělat pořádek.

Orál Chorál

Říká ten pravý 😂

T2zdopravy

ŘSD má na té mapě nějak pomotané obce a brněnské části. Přízřenice má v Modřicích, Dolní Heršpice v Přízřenicích.

Orál Chorál

A výsledek v prdeli 🤔

Michael

Za mě trochu zbytečné..

Vojta

Tak to je dobrá prasárna – místo aby navrhli podjezd pro páteřní cyklostezku Brno – Vídeň, tak ju chcou uměle protahovat o 0,5 km – 1 km, navíc z velké části v souběhu s touto dálnicí. Když jedu na kole, tak případnou dálnici chcu kolmo překřížit, abych byl od ní co nejrychleji co nejdál, ne jezdit zbytečně v souběhu a čuchat ty smrady. Co by jim to udělalo vybudovat v tom místě podjezd, stejně to bude na náspu. Hlavně se to řešilo už před 3 rokama v rámci zásad územního rozvoje a prý že je to „pod úroveň jejich měřítka“.… Číst vice »

Vojta

Korespondence z roku 2018: ———- Forwarded message ———- From: Maleček Martin Date: 2018-03-23 14:43 GMT+01:00 Subject: RE: Střet jižní tangenty s páteřní cyklostezkou Brno-Vídeň (EV9) To: Spolek Brno na kole Vážený pane magistře, omlouvám se za delší prodlevu s odpovědí. Chtěl jsem věc prokonzultovat na více místech. Každopádně Vám děkuji za podnět k řešení cyklostezky Brno-Vídeň (Eurovelo 9). K tomuto podnětu bych na základě zjištěného uvedl následující: Studie „R52 – Jižní tangenta v úseku R52 Rajhrad – D2 Chrlice II (PK Ossendorf spol. s r.o., 2015)“ byla zpracována jako podklad pro vymezení koridoru pro jižní tangentu v Zásadách územního rozvoje… Číst vice »

Vojta

Připomínka z roku 2018: From: Spolek Brno na kole Sent: Thursday, February 22, 2018 6:42 PM To: Hanák Roman; Maleček Martin Subject: Střet jižní tangenty s páteřní cyklostezkou Brno-Vídeň (EV9) Vážení pánové, obracíme se na Vás jako na radní JMK pro oblast dopravy a územního rozvoje s následujícím podnětem: V rámci studie „R52 – Jižní tangenta v úseku R52 Rajhrad – D2 Chrlice II (PK Ossendorf spol. s r.o., 2015)“ bylo navrženo přerušení cyklostezky Brno-Vídeň (Eurovelo 9) a její přeložení spojené s výrazným prodloužením délky a snížením komfortu kvůli jejímu vedení podél frekventované páteřní silnice. Navrhujeme, aby střet jižní tangenty… Číst vice »

Jiří Kocurek

Tak na vzdálenosti Brno – Vídeň je těch 0,5 až 1 km navíc opravdu kritických, kvůli tomu raději pojedu vlakem.

Jaaaa

Vzhledem k tomu, že jde především o výletní a turistickou trasu, je tohle prasárna.

Obecně tohle řešení kongesci jenom přesune na už tak přetíženou dálniční křižovatku D1 a D2. Zbytečná stavba dále fragmentující krajinu jižně od Brna.

Jarek

Pokud se budou stavět dálnice formou PPP tak v 30 letech nebudou peníze na nové dalnice, ale budou se jen splácet předžené PPP projekty.

Zlámalík

To mi tedy přijde jako naprostá blbost. Překopáním obou křižovatek na D1 (na Vídeň a na Bratislavu) včetně kapacitních nájezdů na ně a proplétacího čtyřpruhu mezi nimi (km 194 – 196) by se polské kamiony nechaly na D52. Takhle se tohle všechno vrhne do stejného bodu s nakupujícími z Olympie.

Zlámalík

A proč na plánku nemají nakreslené obě křižovatky na D1 v cílovém, již upraveném stavu? Bez toho je to blbě taky.

looki

protože to je jiná stavba

Zlámalík

To chápu, ale v té době by už měla být hotová (když pominu, že měla být hotová už asi deset let), takže ta malůvka takto nedává smysl.

Nezmarxy

Je to nesmysl, neb problém hluku na Vídeňce a po celé ose D52 od bývalého carefouru po Modřice se přesune na křižovatku D1a D2. Stačí se podívat do Prahy, kdy se na D1 připojuje obchvat. Bude tam stejná intenzita dopravy a jak jisti všichni víme, tak ani 4 pruh s 2 dalšími pruhy nestačí. A tady by měl stačit???? Jediné možné řešení je dokončit D55, silnici Znojmo Jihlava a konečně zapracovat na dálnici Hradec králové Olomouc, tak aby okolo Brna jezdilo pouze to co musí. Půjde-li postavit R43 tak pouze Bosokovickou brázdou, neboť si nemyslím, že by společnost platila dalších… Číst vice »

Diesel

Jestli by nebylo lepší tu energii věnovat do západní tangenty s přechodem v D43 a hlavně tedy doploužit se nějakým způsobem konečně do Mikulova. Neříkám , že tato stavba nic neřeší , ale z těchto třech věci je asi nejméně důležitá.

Radim S

Západní tangenta (Troubsko – Nebovidy – Rajhrad) nebude a neplánuje se. Ani v nových Zásadách územního rozvoje JMK už není.

Tomáš Gottschalk

A to je právě špatně. I když se podaří prosadit D43 přes Bastr, skončí u Bosonoh a MÚK její pokračování definitivně zazdí. Kolem Moravan se mohutně staví a jediná příjezdová silnice nestíhá. Rozšíření D1 na tři pruhy taky problém přetížení mezi exity 189 a 202 moc neřeší.Že se nedá přejet Vídeňská mezi Moravanskými lány a Heršpicemi už je jenom detail dokreslující tristní situaci na jihu Brna.

Jaaa

Holt chtějí všichni jezdit autem ve všech případech. Dobře jim tak.

Honza P

Oblasti Jižní Moravy by více pomohlo dokončení dálnice D52, zbudování D43, trojpruh na D1 mezi Kývalkou a Holubicemi, trojpruh na D2 mezi km 0 a Olympií, spojka budoucí D43 a současné D52 a dokončení D55 mezi Břeclaví a Olomoucem. Toto je taková kosmetická úprava, plivnutí do moře, co nic moc nevyřeší.

Paja

Tak vám nevím, ale na D2 trojpruh je až k Olympii.

Tomáš Gottschalk

Bez odstaveného. Navíc D2 končí ostrým obloukem na křížení s Kaštanovou a pokračuje už dnes přetíženou Hněvkovského. Bez přespurské radiály je tahle podoba tangenty k … ničemu. A prešpurská radiála má problém, bo farma Ráječek.

Arnie J

Je to tak.

MildaIV

Ta D55 po napojení na Rakouskou dálniční síť směr Vídeň svede nemalou část dopravy právě z této stavby.

PetrN

a myslíte že si nechají rakušáci proudit tranzit z obchvatu Břeclavi přes Reintal k rakouské A5? 😀 v současnosti je tam tranzit nad 3,5t zakázaný

MildaIV

Myslím, že je jenom otázka času než tam postaví dálnici nebo rychlostní silnici.

Ivo Havlíček

Nereálné plány na zbytečnou stavbu. Za ty peníze postavit v dohledné době dálniční obchvat Břeclavi, pak přes Reintal a napojit dálnici u Grosskrutu na rakouskou A5 směr Vídeň. V Rakousku ještě nedávno vzkazovali do Práglu, že jsou možné obě varianty propojení dálničních sítí – přes Mikulov (ovšem za cenu těžkého poškození cenné přírodní a rekreační lokality Pálava) anebo přes Břeclav, kde je řídké osídlení jak na rakouské straně, tak v i moravském úseku Reintal – Břeclav. Ty tisíce polských a litevských kamionů by pak jistě nejely z Rakouska přes Mikulov a Brno – Vyškov – Kroměříž, ale pěkně nejkratší cestou… Číst vice »

MildaIV

Měl jsem samozřejmě na mysli vámi zmiňované dálniční propojení. Jm kraj se na problém bohužel dívá z pohledu Brna a nějakej tranzit mu je zcela u pr…

Gwann

nenechají a ještě jsme za debily, že jsme jim řekli, ať staví k Mikulovu a teď to tam nejsme schopni napojit

Karel

Já snad ještě spím. V roce 2021 oznámí stavbu 5 km silnice s datem začátku v roce 2030 a dokončením za 5 let. Nad rychlosti výstavby infrastruktury v ČR opravdu žasnu.

Paja

A ještě za 5,6 mld

Kodl

Mel jsem naproto stejny pocit jako vy.

Pavel P.

Řekl bych, že zrovna tahle tangenta nepatří mezi potřebné stavby. Spojení D2 a I/52 již existuje o 2 km dále, říká se tomu obchvat Modřic (I/152). Vídeňská (I/52), která vypadá jako dálnice, akorát se tak nejmenuje, je pro spojení k D1 celkem dobrá, maximálně by se hodilo mít třetí pruh až k odbočce na Rajhrad. Co je potřeba zlepšit, tak jsou hlavně 4 mimoúrovňové křižovatky mezi D1, D2, I/52 a I/152. Z dlouhodobého hlediska by se hodilo udělat na VRT Brno – Šakvice (- Břeclav) terminál s P+R u Pohořelic. Myslím si, že vlak s rychlostí 200 km/h má slušnou… Číst vice »

M M

To jako chcete nechat VRT zastavovat v Žabčicích u skládky?

Pavel P.

Skládka sice není nejlepší soused, ale dopravně je to velmi zajímavá lokalita. Jedna z variant nové trati do Znojma by se měla u Pohořelic napojovat na VRT, takže by zde mohly stavět rychlíky do Znojma i Břeclavi. Autobusy linek 104, 105, 108 a 504 vedou hodně blízko s tím, že další autobusové linky by k terminálu šlo protáhnout. A nakonec je zde dostatek místa, na vybudování rozsáhlého parkoviště.
Takže ano, až na tu skládku je to dobrá lokalita na terminál VRT s P+R.

Gwann

tak to budou v popovicich radosti bez sebe…

navíc D2 je dost zatížená jezdenim na nákupy do ikea a do olympia právě v dotcenem úseku, pridani pruhu asi pomůže, ale nevím zda tohle je nejpodstatnější stavba.

spíš by mne potěšilo, kdyby RSD ohlásilo, že má konečně pravomocně stavební povolení na Pohorelice-statni hranice…

jura

Mno, tak jeste k tomu by mela prijit JZ a JV tangenta. Tedy spojeni D43-D1-D52 a D1 a D2.
Jde o to vytesnit transit od Brna – tedy z useku D1 Kyvalka-Rohlenka. Tam navic vyrazne pomuze dostavba D35.

Gwann

takže další vnější dálniční okruh.

Jaaa

A pak další, protože najednou bude přetížený…

Gwann

a tak až do naprostého zblbnutí….

Jaaaa

Nj. Ono je sice 60 % aut po jednom člověku do kanceláře, ale prostě budou v té koloně stát a budou a budou.

Ať si stojí, ale ať už laskavě neomezují život ostatním.