Britské aerolinky Jet2 přechází k Airbusu, objednaly 36 letadel A321neo
A321neo v barvách Jet2.com. Foto: Airbus
Drtivou většinu flotily britského dopravce dosud tvoří Boeingy 737.
Drtivou většinu flotily britského dopravce dosud tvoří Boeingy 737.
Super zpráva, jako pasažér mám mnohem radši A320 family než 737 protože je prostě o něco větší.
Server píše že má hlavně nahradit b737 ale ani slovo o b757. Osobně si myslím že a321neo ma hlavně nahradit 8X b757-200 (ktere jsou už mimochodem 30 let staré),7X b737-300 (23 let staré) a starší b737-800 (nad 20 let jich mají 20X) a to by přesně souhlasilo, jen mě trochu mrzí že nezustali u Boeingu ale zas chapu že MAX10 ještě ani nemuže litat v USA natož v Evropě, Boeing prostě s MAX10 zaspal
Boeing bohužel nezaspal pouze s MAX 10, ale krom vývoje 787 se vším na co sáhl, respektive nesáhl. Žádnej MAX už neměl existovat a místo něj měl být minimálně deset let na trhu nový jednouličkový model se středním až delším doletem pro cca 220 lidí. Od doby co je k mání Embraer 195 a CS100 respektive A220 ztrácí menší verze než A320 a B737-800 naprostý význam. Tím myslím verze A318 a 319 plus B737-600 a 700. B737 je úžasné letadlo které zbožňuji, ale při troše soudnosti musím bohužel konstatovat, že je to prostě veterán a nelze jej donekonečna modernizovat, jelikož… Číst vice »
Tak ono to není zase tak jednoduché. Samozřejmě máte pravdu s tím, že 737 je fakt na konci, nicméně vývoj úplně nového typu je fakticky děsivá investiční darda a asi se jim nechtělo riskovat jako se 787, která kdo ví jestli se někdy zaplatí, navíc „nekompatibilní“ s type ratingy 737NG a do toho dlouhý vývoj, kdy by Airbus s A320neo neměl konkurenci. Kdyby to nepohnojili s MCAS, mohl to být typ co jim dá čas, takhle mají typ o kterém asi bylo popsáno nejvíce papíru a spolehlivému dříči, i když koncepčně za zenitem, dal nálepku problematického éra. Samozřejmě teď ví… Číst vice »
Zcela jistě souhlasím, ale oni s tím vývojem neměli čekat na rok 2015, ale měli začít v roce 2000, kdy už museli jasně vědět že NG-čku moc života nezbývá a to je to co jsem myslel tím, že na nic nesáhli. Ukončením typu 757 se mělo okamžitě přijít s touhou toto letadlo nahradit a ejhle A321 XLR a Boeing je v pr….!!!
Ano v tom je celé vedení Boeingu. Tak opatrňácky a bez vize to vedli až kromě těch 737Max, 787 a snad výhledově certifikované 777X nebudou mít nic v portfolitu. Pěkně děravé, spousta typu k nahrazení najednou. A do toho zbytečné lapsy s kvalitou výroby, které rovněž na image nepřidají. Airbusu jako evropské firmě úspěch přeju, ale zase nevyvážený trh bez konkurence také není dobrý.
B733 používají taky jako nákladní verzi, takže to možná ještě chvíli přežije. Některé mají ještě jedny cargo dveře v přední části trupu a sedačky na “paletach”, takže do 30min je z toho nákladní letadlo. Hodně to litalo pro Royal Mail 😉
aha diky za info
Nikdy bych nevěřil, že tohle někdy řeknu a je mi to upřímně líto, ale naprosto ten krok schvaluju. Můj oblíbený a nedotknutelný Boeing to dotáhl tak daleko, že je mi stydno. 🙁
Ano, když se v širší veřejnosti řekne letadlo, tak se většinou řekne Boeing. Jenže po všech těch skandálech i toto přestává platit. Airbus po letech sesadil Boeing z výsluní.
Na airliners.net je k teme diskusia a viackrat sa tam uvadza, ze sa nateraz nejedna a prechod na Airbus, ale posilnenie kapacity.
Docela překvapení, odklon od Boeingu a navíc úplně nová letadla. Párkrát jsem s nimi letěl a vždy to byl pomalu stroj co už něco pamatoval.
Ve flotile mají i ex OK-TVA (G-GDFS) a OK-TVC (G-GDFY) po Travel Service
Odklon od Boeingu je snad jasný, 737 už dávno nemá co nabídnout snad kromě málo místa a více hluku. O stránce techniky už raději vůbec nemá smysl debatovat.
Nevím jak jste přišel na málo místa a více hluku, to první je čistě konfigurace, to druhé je mám dojem poměrně stejně (ne A320neo opravdu není kompozitní A350 nebo 787). Jestli myslíte technickou koncepci, tak na to si aerolinky nehrají. Naopak mít ve flotile dva nestejné typy se pěkně prodraží.
Nicméně A321 je celkem unikátní vysokokapacitní éro proti kterému zatím žádná verze 737Max není, nejblíže bude Max10 (a i tak až o 20 lidí méně) a ten ještě není certifikován, tady někde bude ten hlavní důvod. A321=nejkapacitnější narrow body.
Jen doplním, že A320 má krapet širší trup, ovšem nevím, zda toto měl Ivy na mysli.
Co se týče hluku, subjektivně mi také přijde A320 tišší než B737, ale může to být jen subjektivní pocit.
Souhlasím s vámi, že se jim to na údržbě prodraží, ale jiná mžnost prostě není. Všichni víme, jak Boeing zaspal…
jen mala poznamka – mit ve flotile dva nestejne typy se prodrazi v pripade, ze je to mala flotila (at uz obecne, nebo na jedne ci druhe strane)
pokud se bavime o pomerech a poctech jako 30 acek a 30 becek, je ta ekonomika stejna a prevazuji vyhody.
Stejné si myslím nebudou nikdy. Prostě spoustu věcí potřebujete najednou dvakrát včetně komplexnějšího papírování. Ale jinak souhlas, s rostoucí flotilou je to stále méně důležitý faktor. Bude to je otázka několika let, než se jim flotila vyváží, ale počítám, že si to spočítali. 🙂
o tom to právě je .. ano, potřebujete všechno dvakrát. ale to i v případě, že máte jeden typ, ale s 2x vícero kusy (a to samé s posádkami apod.)
před pár lety jsem měl možnost tohle někde vidět spočítané, a v závislosti na dalších faktorech to vycházelo tak, že někde mezi 30 – 50 kusy na obou stranách se to srovná.
A320 má o něco širší kabinu než 737 takže to opravdu není o konfiguraci
Průměr trupu A320 je větší o 7″, což při naprosto ideálním využití prostoru dává u Airbusu 1 palec bonus na sedadlo, což je 2,5 cm. Pochybuji, že tohle někdo pozná a označí pocitově za prostornější, na rozdíl od místa na kolena.
O jeden palec širší sedačku asi většina hned nepozná. Ale o jeden palec užší asi ano.
Nevím, když letím A320 nebo B737, nikdy jsem nad šířkou neuvažoval. Kdybych nevěděl, že tam je nějaký rozdíl, tak mi to přijde stejné.
Beru to jako bod pro A320, že by to bylo pohodlnější kvůli širšímu trupu… Mno. Nevím. 🙂
aha … expert promluvil.
zejmena ta cast o miste jen
usmevna.