posily_do_teamu

Brejlovec prorazil zarážedlo a zaryl se do srázu nad řekou

Vykolejený Brejlovec v Nymburku (26. února 2025). Pramen: Správa železnicVykolejený Brejlovec v Nymburku (26. února 2025). Pramen: Správa železnic

Hasiči místo zajistili proti úniku ropných látek do vody.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdeněk

jezděj s těma vlakama jak blázni.pak to tkhle končí.

Jan

Pohádka o mašince která se chtěla stát lodičkou…

Mirek

Tak…….a už je to tu zas! 😉

Prosím pana autora, aby používal „jediné správné“ skloňování názvu našeho města …….čili…….v Nymburce!!! 😉

P.S. Pravidla českého pravopisu sice umožňují použití obou způsobů, ale my Nymburáci víme nejlépe, jak je to správně. 😉

vojtech.horacek

Na skloňování jména Nymburk v šestém pádu „v Nymburce“ jsem ochoten přistoupit, pokud obyvatelé Nymburka přistoupí na označení Nymburani.

Mirek

😀 😀 😀 ……..tak ten jsem ještě neslyšel!!! Neměl by jste to s tou vtipnou kaší přehánět.

Matfyzák

by jste?

Robert Pražák

A má se taky říkat v Rumburce?

mgr.pavel

Brejovec špatně viděl, že přehlédl konec kolejí..? 🙂

jan táborský

Nepomohlo ani ETCS

El Barto

Když šlo o posun, tak ani nemohlo.

Joe

A kde by se to ETCS v Nymburce vzalo?

CARGOfanda

Pokus o lodní dopravu se taky cenní ! Krásná práce COKOLIV KAMKOLIV

v

Franto posun´ to o 2 metry, ať to nestojí u nájezdníků

v

Franto, máš titul. Vyoral jsi první jarní brázdu

Michal M

Nájezdníci jsou o 1000 km východněji.

v

Námezníků. Pardon

Petr Korbel

V tomhle šturcíku není prvním.

bindera

Ten brejlovec ! Bez prémií !

Cargo

Štěstí v neštěstí, stačilo kousek a brejlovec by sletěl ze svahu dolů, to by byl teprve průšvih.

Dejf

normálně by se provozovalo koupání brejlovce, naposled při jedný situaci tahle za jedno molo při povodních úplně nechtěli hasiči zapřáhnout svý auto, že by je za vykoupání hasičskýho auta ve vltavě nadřízení nepochválili… prostě situace se stávají…

tarten

O zvědavé mašince 🙂

hroch.obojzivelny

Spíš měl žízeň, tak zajel k potoku se napít.

Petr

Utopenec na útěku 2 🙂

Karel

Vypadá to, že chtěl šnorchlovat…brýle měl…

Michal Dvořák

Však taky v Polsku má přezdívku „potápěč“ 🙂

Szantus

Tady odkaz na leteckou mapu s lokací místa – https://mapy.cz/s/cederekosu

Martin

Drážní inspekce událost nevyšetřuje.
Jak se to rozděluje, kdy vyšetřuje a kdy ne?

František

Kdo teď dá dychnout všem kdo jdou okolo?

diem72

Jak už pan Kučera v jiné diskusí uvedl, není to DI kdo dává dýchnou

Frantisek

A co si precist zakon o drahach č. 266/1994 Sb. a konkretne § 53d? Neni dobre verit vsemu, co nekdo pise na internetu

Jirka P.

DI má dle písmene g) oprávnění vyžadovat výsledky zkoušek zaměřených na zjištění přítomnosti alkoholu nebo jiné návykové látky a případných dalších lékařských vyšetření u dotčených osob. Kde tam vidíte, že je oprávněná taková měření provádět?

Jan Kučera

Děkuju, že jste to Františkovi objasnil za mě. Snad to už bude všem jasné, že Drážní inspekce nikdy nikomu „dýchat“ nedává; pokud by se tak stalo, jednalo by se o nezákonný postup.

kámo

Dýchat se dává dle zákona 65/2017Sb. Viz níže. HLAVA VI VYŠETŘENÍ PŘÍTOMNOSTI ALKOHOLU A JINÝCH NÁVYKOVÝCH LÁTEK § 19 Zákaz požívat alkoholické nápoje nebo užívat jiné návykové látky Osoba, která vykonává činnost, při níž by mohla ohrozit život nebo zdraví jiné osoby nebo poškodit majetek, nebo ve vztahu k níž jiný právní předpis stanoví zákaz požívat alkohol nebo užívat jiné návykové látky7), nesmí požívat alkoholické nápoje nebo užívat jiné návykové látky při výkonu této činnosti nebo před jejím vykonáváním, a to tak, aby zajistila, že tuto činnost nebude vykonávat pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky. § 20 Orientační vyšetření… Číst vice »

Matěj Šedivý

Vy asi rád chlastáte v práci, že se vás to tak dotýká, ne?

Honza

Drážní inspekce sama rozhoduje, kdy bude šetřit a kdy vydá pouze souhlas s likvidací následků a počká si na zprávu od provozovatele. V tomto případě se, dle Zákona o drahách, nejedná o nehodu, ale o incident neboť nedošlo ke smrti ani újmě na zdraví a škoda určitě nebude přes 2.000.000,- EUR. Takové PHOF.

libcha

Just culture v podání české železnice. Závažnost nehody zejména závisí na tom, jaké byly následky.

Honza

Ne. To vychází z celoevropské směrnice. Proto je tam i škoda v EUR.

tarten

Zato jindy vyšetřuje kdejaký rozřez.

Jan Kučera

Můžete být prosím konkrétní, který „kdejaký rozřez“ myslíte?
Pokud se jedná o vykolejení za jízdy vlaku, v drtivé většině nás na místě najdete bez ohledu na následky; naopak k „problémům“ při posunu zas tak často nevyjíždíme (pokud je bez větších následků a nevjede do postavené vlakové cesty blížícího se vlaku).
Jen pro jistotu – vše, co šetří Drážní inspekce, je na našem webu uvedeno:
https://di.gov.cz/mimoradne-udalosti/setrene-mimoradne-udalosti-a-zaverecne-zpravy
Co na tom webu nenajdete, nešetříme (u nových mimořádných událostí pochopitelně může den či dva trvat, než informaci dáme na web, ale zase je většinou hned najdete v tiskových zprávách).

Petr Frýdlant

Zjednodušeně řečeno.Odbor 018 SŽ nahlásí všechny MU na DI. Na DI je rozhodnutí zda pojede na místo MU něco šetřit. Jinak je vše v režii O18, PČR a HZS. A dýchat dává PČR, nehodový dozor nebo i O18.

Jan Kučera

Pokud jde o vážnou nehodu na železnici (vyjma metra), tak jedeme vždy, na ostatní mimořádné události máme svá interní pravidla, která průběžně aktualizujeme.

asfalter

Tak snad si fíra naklepal jen šunky. Co se stalo? Špatně přehozená vyhýbka?

Szantus

Je to možné – vzdálenost od vyhýbky po zarážedlo cca. 70m – pokud nejel krokem, tak asi brzdil i očima. Jinak celkem klika.

Honza

Můj tip. Ty mašiny neměly propojené brzdové potrubí.

Robert Pražák

I tak by se to mělo dát ubrzdit na přídavnou. Jestli do toho šturcu teda nevletěl, jako tchoř do kurníku.

Honza

Dvě mašiny dohromady 140 – 150 tun. Polovina hmotnosti nebrzdí – na rovině zábrzdná dráha z 20 km/h je cca 30 metrů. 30 metrů brzdná dráha při délce soupravy 33 metrů na koleji dlouhé cca 70 metrů (někdo tu psal) nedává moc šancí to stihnout.

Robert Pražák

Pane, v depu na Masaryčce jsme dávali mašiny do haly a z haly puklíkem T212 (703) a žádné hadice jsme neřešili. A to ten pukl vážil pouhých 27 t. Mašina okolo 80 t. Všechno se brzdilo jenom přídavnou na tom puklu.

dujka.robert

V tom není rozpor. Ale tam se posunuje rychlostí chůze a počítá s tím, že to (moc) nebrzdí… Jinými slovy, když nejsou zavřený vrata, žádná neututlatelná škoda se při té rychlostí nenapáchá. Víc to rozebírat předpokládám nemusím.