Bratislavu nejspíše čeká přesun hlavního nádraží, hotovo by mohlo být do šesti let
Přednádražní prostor v Bratislavě. Foto: FB - Matúš Vallo má rád Bratislavu![Přednádražní prostor v Bratislavě. Foto: FB - Matúš Vallo má rád Bratislavu](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/02/hlavnastanica2.jpg)
![Přednádražní prostor v Bratislavě. Foto: FB - Matúš Vallo má rád Bratislavu](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/02/hlavnastanica2.jpg)
Ve hře o umístění jsou tři lokality, současné hlavní nádraží projde rekonstrukcí a bude i nadále sloužit železnižní dopravě.
Ty kokso, ten Ráž už toho nakecal na 100 rokov dopredu. A skutek utek. Isté je len jedno, že všetky tieto jeho kecy skončia presne tak, ako Ficova diaľnica do KE do roku 2010, presne ako Ficov a Pellegriniho tunel Višňové – Dubná Skala, …. Zatiaľ jediné čo Ráž urobil bola dovolenka v Číne za štátne peniaze, kde sa vraj bol „inšpirovať“, …. Nabudúce môže ísť do USA a priniesť svoje postrehy o tom, aké užitočné sú lietadlové lode …
Velmi zajímavé čtení na téma nádraží Bratislava-hl.st., včetně historie tohoto železnišního uzlu, lze najít na linku:
https://www.onemanbrnoblog.cz/zeleznicni-uzel-bratislava-studie-proveditelnosti/
Je to sice už 4 roky staré, ale nepředpokládám, že by za toto období došlo k nějakému reálnému posunu.
I started a joke.
Slovenský vzdušný zámky
Pán Očadlý – podľa štúdie uskutočniteľnosti železničného uzla bratislava sú tri miesta kde by mohli umiestniť novú hlavnú stanicu a to sú: Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Filiálka a Bratislava- Ústredná nákladná stanica. Každá z týchto možností má veľké nevýhody…
Zkoumala se i varianta u depa HKV u ulice Pionierska?
Prostorove i lokalitou mi to dává velký smysl. Pěkně by se tam dal vyústit i tunel z Petrzalky pod Starym Mestem.
Filialka je strasne malý prostor, nadrazi by bylo už od počátku úzké.
Jako další logicka varianta mi přijde zst. Nové Mesto, nejlépe v kombinaci s tunelem na Lamač. Ale je to daleko od současného centra. Tady snad už jen s metrem, nebo podobnou kapacitní tunelovou městskou dopravou.
To neviem, ale tak dávnejšie som našiel podrobnú textovú správu na túto tému – budem sa to snažiť nájsť a link dať sem.
Na Filiálce je sice málo prostoru, ale při průjezdném modelu (něco jako Varšava) by to mohlo nějak fungovat. A bude-li třeba od Petržalky tunel, tak by nádraží mohlo být i patrové.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/63/Hodnotenie_uzol-BA_20221103.pdf Tu je to, prajem prijemne citanie 😀
Do šesti let? To by bylo o X let rychlejší jak přesun hlaváku v Brně, tam se ještě nedávno hádali co s ním 😀
Zlatý voči. Ještě nevybrali ani lokalitu.
No hádali. Referendum ukázalo, že 86 % hlasujících chce reko v současné poloze.
Ale ano, mohli bychom prohlásit, že při 25% volební účasti vyhrála Goebbelsova strana, patří jí totiž všechny hlasy nezúčastněných.
Referendum hlavně ukázalo, že 75 % lidí je to totálně ukradený, bohužel…
Nebo tomu vůbec nerozumí…
Ještě nevíme kde, ale za 6 let bude hotovo. No to je fofr!
Kde, resp. na čích pozemcích, bývá u podobných projektů jasné od samého začátku.
Nějak se v tom ztrácím. Ještě se neví přesně, kde to bude stát, ale již se ví, že to bude do 6 let. A projekt souvisí se stavbou vysokorychlostní železnice, kterou ale Slovensko neplánuje, protože cílem je max. 160 km/hod, jak řekl nedávno stejný ministr.
Nachlastaný borovičkou žvastal jak všichni ze smeru.
Myslím, že v tom zbytečně hledáte nějáký smysl.
A potom se „pán minister“ probudil…
,,Aj keď bez peňazí,, ,,Čaba něblázni ,,to je iba ,,Zanědbaný sex,, …..i když bych Bratislavě to nové nádraží moc přál….
První, co se mi při čtení titulku vybavilo:
Čaba!!!
Čaba!!!
Čaba!!!
Čaba, neblázni…
Podle dosavadních zábavných reakcí na tuto zprávu to vypadá, že: a) všichni jsou se stávajícím bratislavským hlavákem spokojeni b) ti, co nejsou spokojeni, ale návrh přesto zesměšňují si myslí, že okolo nádraží jsou volné pozemky, kam by se v rámci zkapacitnění dalo expandovat. Můj laický názor je, že pan ministr dopravy moc dobře ví, že ve slovenské státní kase mají vymeteno ještě mnohem lépe, než v té naší a jediná možnost, jak nějaké peníze zajistit, je stavbu nového bratislavského hlaváku navléknout na evropská rychlá železniční spojení (do Prahy, Vídně, nebo Budapešti), o kterých se lze oprávněně domnívat, že ze strany… Číst vice »
VRT zo strany EU podporovaná bude, ale tie financie určite nebudú postačovať… V podstate pribudne do core TEN-T siete ďalší koridor, ktorý bude financovateľný z Kohézneho fondu. Do tejto siete už na Slovensku patria aj iné trate, ktoré sme sa zaviazali zmodernizovať do roku 2030, čo nebude určite splnené, lebo okrem iného financovanie je nepostačujúce. Určite teda z toho preplatia aj tú novú hlavnú stanicu v Bratislave… Okrem toho VRT môže prechádzať aj súčasnou hlavnou stanicou. Otázne je len iba, ako sa tam dostať z Rajky. Ja mám tušáka, že zasa niekto v ŽSR sníva o Filiálke a tuneli popod… Číst vice »
VRT na slovenský způsob = 200 km/h.
Tak ono bude záležet třeba jaká varianta se od Maďarska vybere, takže když bude něco od Mosonmagyaróváru jako odbočka, tak těch 200 bude stačit.
V Bratislave niet miesta na výstavbu trate na 300km/h…..
„b) ti, co nejsou spokojeni, ale návrh přesto zesměšňují si myslí, že okolo nádraží jsou volné pozemky, kam by se v rámci zkapacitnění dalo expandovat.“
Ano, prostor tam na to je – původní plán byl asanovat současné budovy nádraží, rozšířit tam kolejiště a novou odbavovací halu postavit o něco dál (konkrétní řešení mělo vzejít z té urbanisticko-architektonické soutěže). Řeči o tom, jak se nádraží nedá zkapacitnit, jsou ze strany ministra pouhé lži.
Ak by sa zbúrala budova hlavnej stanice, na jej mieste by sa dalo postaviť 5 nástupíšť s desiatimi hranami, plus na mieste dopravného múzea jedno nástupište koncové s dvoma hranami pre vlaky z Viedne a Kútov. Niektoré osobné vlaky, ktoré premávajú viacmenej len v pracovných dňoch vo špičke by sa mohli odkloniť na Filiálku pri Trnavskom mýte, kde by sa koľaje dali zapustiť pod zem. Táto nová stanica by mala 2 nástupištia so štyrmi hranami, čo by v pohode postačovalo. Išlo by o osobáky z Trnavy, Senca a rýchliky z Nových Zámkov. Nevýhodou by bolo, že by fungovala len v… Číst vice »
„Řeči o tom, jak se nádraží nedá zkapacitnit, jsou ze strany ministra pouhé lži.“
Tam je volného místa, že? 🙂
Obrázek současného stavu:
https://www.onemanbrnoblog.cz/wp-content/uploads/2020/10/ZUBratislava-22-BRAT-hl-stanicaJPG.jpg
Súčasná bratislavská Hlavná stanica je na veľmi dobrom mieste z hľadiska prestupu na MHD (chýba len legálny priamy prechod na zastávku Sokolská) a blízko centra. Nevýhodami dnešného stavu sú nástupištia v oblúku a celková stiesnenosť. To druhé sa dá riešiť rozšírením koľajiska smerom k mestu pri zbúraní súčasných budov a stavbe nove staničnej budovy, ideálne podzemnej (v jednej úrovni s konečnou električiek a podchodmi na vlakové nástupištia). Prípadne vznikom nových koľají pod súčasnými pre vlaky z východu, ktorých je väčšina. A keďže nákladné vlaky nepotrebujú jazdiť cez Hlavnú stanicu, vhodný by bol tunel, ktorým by ju obišli. Nebol by zadarmo,… Číst vice »
Jedno nástupište by sa mohlo vybudovať tam ako je Dopravné Múzeum – pre vlaky z Kútov a Viedne…. Celú starú hlavnú stanicu treba zbúrať a kopec odkopať na úroveň električiek. Na úrovni dnešných koľají postaviť 5 nástupíšť s dvoma podchodmi. Východný, samozrejme široký ako napríklad v Salzburgu, vybavený eskalátormi, schodmi a výťahmi uprostred podchodu. Medzi schodmi by sa mohli umiestniť obchodné jednotky. Západné podchod by tie obchody mať nemusel, ale zato by priamo pokračoval na Sokolskú, kde by sa dalo prestúpiť na smer Patrónku. Na mieste odkopaného kopca by vznikla veľkorysá staničná budova a na mieste bývalej železničnej polikliniky zasa… Číst vice »
C je správne … My čo sme zažili vládu Smeru už 13 rokov veľmi dobre vieme, ako to celé skončí a že jediným účelom je stopiť nejaké tie peniaze na nezmyselné akože projekty … a samozrejme, ich voličkému plebsu treba predstierať, že aha ako sa tu teraz všetko mení k lepšiemu …
Nejste schopni vysekat křoví u kolejí a stavíte nádraží?Příklad 1.traťové koleje Sekule – Velké Leváre.Před opravou traťová rychlost 120.Po opravě 80 ,když je teplo tak teplotní 50.Tak vedou dopravu na Slovensku
Křoví u kolejí a v kolejích vytváří stín a oddaluje tak nástup té zlé tepelné roztažnosti.
Když můžou v Brně, tak my taky!
Před vratama do Garáže
pokousala doga Ráže
Když se ve skutečnosti nechce dělat ‚nic‘, hotový a projednaný projekt se spláchne do záchodu a začnou se od nuly projektovat světlé zítřky na místech, která nejsou ani známá = vědí houno.
Pán minister by sa nemal dlho zdržiavať na slniečku bez pokrývky hlavy…
a neni to prilis ambiciozni projekt? vetsi ambice a koule uz snad ma jen bezici modernizace DNV-Marchegg az dokonce nedajboh na 120 + elektrizace bez zdvoukolejneni….
za rekou ceka trapna rakouska dvoukolejka na 200….
Cejtím tunel na evropský prachy a machinace s pozemky. Oni tihle šíbři obecně nebývají moc nápadití.
Podobnost s přesunem hlavního nádraží v Brně čistě náhodná… 😇
tam je ale aspoň vidieť svetlo na konci tunela…
Krížom krážom, blúznime s Rážom :))
Co nějaká sedativa od sestričky z Kramárou?
Tak jako nekecá že by mohlo být hotovo do šesti let. Ale tak v případě že by mu z nebe spadnul arabelin prsten a stačilo jenom otočit…
Třeba myslel studii
Do 6 let od zahájení stavby, ne od teď.
Třeba to postavěj bez výhybek, to by mohlo být rychlejší. Výhybky dodělaj třeba až za 10 let…u dálnic se jim takovej přístup osvědčil…
Je hezké, že má pan ministr Ráž v přesunu nádraží dostatečný Elán. 🙂
A podporu pro svůj návrh má od Tatier k Dunaju..
😀 😀 až na horehroní
A to je tak asi všetko čo má….
Kaby radšej počúval Tublatanku…
Ministr dopravy tímhle akorát oznámil, že vláda nebude a nechce řešit přestavbu Hlavné stanice. Aby to ovšem vyznělo pozitivněji, celé to schová za bláboly o úplně novém nádraží (což je v tomto případě úplně nesouvisející).
Tohle není nic jiného, než další Směrácká sabotáž Bratislavy.
Presne tak. Veď akoby to vyzeralo, že by sa realizovalo niečo, na čom sa po dlhých rokoch dohodlo Ministerstvo dopravy, ŽSR a mesto Bratislava za bývalej vlády (ktorá mala kopec chýb…), napriek tomu, že tiež neboli z „jedného tábora“. Je to katastrofa a tak to pôjde s touto krajinou aj ďalej…Neschopnosť, alibizmus, klientelizmus a veľké reči. A „skutek utek“…Nebude nič….Ani Filiálka pre regionálnu dopravu, čo už dnes by sa uživilo, ani opravená hlavná stanica a ani nová stanica. Budú sa vyhadzovať milióny eur ako sa už x-krát udialo za štúdie, ktoré skončia v šuflíku a nikdy nebude nič. Za totáča… Číst vice »
To dřívější znění „trestný čin rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví“ se nyní jmenuje „trestný čin proti majetkovým/ finančním zájmům Evropské unie“.
Jde o nařízení Rady EU č.: 2017/1939 ze dne 12. října 2017, u nás v Česku promítnuté do zákona č. 315/2019 Sb., s účinností od 1. 12. 2019.
To je síce fajn, akurát zatiaľ sa u nás akosi neupratnil…
Na tento projekt by si mohli najmout konzultanta z Brna, aby jim to šlo rychleji.
Ten spolupracuje s Bratislavou už dlhé roky……
No jen to ne, v Brně se přesouvá už od roku 1918, to by v Bratislavě byli hotovi až v roce 2130. 🙂
Dovolím si Vás opravit: „už“ 2130..
„Hotovo do šesti let“ – tak určitě.:-) Jak dlouho už modernizují trať do Kútú na 200? 🙂
V bývalém Československu musíte tyto odhady násobit minimálně pěti až deseti. 🙂
To je ten Uhorský rok.