Bratislavu nejspíše čeká přesun hlavního nádraží, hotovo by mohlo být do šesti let
Přednádražní prostor v Bratislavě. Foto: FB - Matúš Vallo má rád Bratislavu
Ve hře o umístění jsou tři lokality, současné hlavní nádraží projde rekonstrukcí a bude i nadále sloužit železnižní dopravě.
Nová bratislavská hlavná stanica bude možno v Stupave
https://bratislava.sme.sk/c/23349915/bratislava-hlavna-stanica-rekonstrukcia.html
Píší do šesti let? Tak schválně, bude nové hlavní nádraží dřiv v Blavě nebo v Brně?…. 🙂
Ideální řešení není. Úspěchem by bylo, kdyby z nové Studie proveditelnosti pro ŽUBratislava vybrala vláda jednu varianta a podle ní se začalo v následujících letech opravdu stavět. Mně osobně by se nejvíce líbila varianta nového hlavního nádraží na místě Bratislava Nové mesto, kde byla hlavná stanice uvažována už v 80.letech. Na hlavní nádraží by měl navazoval tunel na Lamač. Tím by byla zajištěna propustnost ve směru západ – východ. Dále obnovení nádraží v centru „Filiálka“ pro regionální dopravu ze severu. A to jako podzemní nádraží kvůli ne/křížení tratí s uliční sítí (a v budoucnu jako možný zároek pro pokračování na… Číst vice »
Budou ho přesouvat do Kremlu?
Jen to ne. To chtějí turistům upřít ten výlet v čase do 50. let 20. století? 😀 Bratislavské hlavní nádraží je jedna velká ostuda a pro většinu turistů co přijede vlakem je to velký šok a signál, že tady začíná východní Evropa. Takový pocit jsem měl poprvé, když jsem Bratislavu navštívil a mám jej doteď…
Byl jsem tam v únoru a do 50. let to má hodně daleko. Jo, kdybyste napsal půlka 90. let, to ano.
Osmdesátých.
Pořád pro tento pocit můžete jed autem např. do Žiliny. Tam se do šesti let rozhodně moc nezmění a řekl bych, že v případě bratislavského nádraží také ne.
Lehký OT, speciální helloweenský díl Krinžom krážom s Jožom Rážom:
https://youtu.be/tJ-vNla2rJw
Nejzajímavější na tomto mediálním výkřiku je, že ŽSR aktuálně nezpracovávají ani studii, která by takovou variantu připouštěla
Asi už chcú búrať 😀 : Planý poplach v Bratislave. Na hlavnej stanici nahlásili výbušninu ta3, TASR, 31.7.2024 / včera 13:41 – Polícia preverovala oznámenie o údajnej prítomnosti výbušného systému v priestoroch hlavnej stanice v Bratislave. Potvrdil to bratislavský krajský policajný hovorca Michal Szeiff. Polícia oznámenie preverila a zistila, že išlo o planý poplach. Polícia žiadala o pomoc „Policajti Odboru železničnej polície okamžite vykonali potrebné opatrenia a hodnovernosť oznámenia na mieste preverili. Prehliadkou vnútorných priestorov železničnej stanice ako aj pristavených vozňov sa hodnovernosť tohto oznámenia nepotvrdila,“ informuje polícia na sociálnej sieti. Meškania vlakov Hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický predtým… Číst vice »
Bratislava – Hlavnú stanicu v súčasnej lokalite nie je možné vybudovať (26.6.2024): https://www.dailymotion.com/video/x910uca .
Ibaže Ráž je betónový fanatik, železniciam nerozumie vôbec…..
Jsem v klidu. Ta země má svou infrastrukturu v takovém stavu a nedovede ji zlepšovat, že hnus jménem Bratislava hlavná stanica budou vídat ještě naši vnuci.
Kdyz jsem pred rokem byl v Bratislave hl.n tak jsme myslel, ze jsem v jinem vesmiru. Vazeni, takovy hnus kolem stanice a ve stanici jsem dlouho nezazil….
Bratislava je krasna, centrum nadherne, kolem Dunaje vse ze zlata, ale nadrazi je teda navrat o 50 let zpet…
Jo, potom mě taky překvapilo, že centrum a okolo Dunaje to vypadá celkem k světu…ale na tu první návštěvu a jak jsme vylezli večer z vlaku, nikdy nezapomenu 😀
Za tú chvíľu, čo je tento synáčik nášho národného “umelca“ pri kormidle slovenskej dopravy už stihol ohlásiť stavbu tunela z Banskej Bystrice do Ružomberka popod Donovaly napriek tomu, že je to nereálne, stavbu novej duplicitnej diaľnice medzi Nitrou a Bratislavou len kúsok od tej súčasnej, presun bratislavskej hlavnej stanice na nové miesto a zároveň rekonštrukcie tej stávajúcej. Nakoniec aby sme vôbec aspoň išli tým vláčikom na výlet do Modry, kým sa ten koridor vplyvom neúdržby nerozpadne.
Som prekvapený, že súčasná vládna mafia rovno nenavrhuje zmeniť rozchod na 1520 mm. Reči okolo Hlavnej šťanice beriem s úsmevom. To sú také táraniny do vetra.
Tak nápad na ŠRT z Košic do Vídně už tu byl a dopadl stejně, teda mám za to, že dopadl stejně jako kanál Dunaj-Odra-Labe. V koši
To bolo jasné každému už keď sa o tom hovorilo.
Čaká sa kým hrdinská Červená Armáda zabezpečí stavenisko v Čope, podlý Zelenský im v tom stále bráni.
Jak dlouho měl trvat přesun nádraží v Městě Brně?
No jo, jenže v Brně přesouvají nádraží. V Bratislavě přesouvají stanicu a to jde mnohem snáz 🙂
Ta zlá Únia to zaplatí.😃😃
Vojtěchu, moc ty slovenské zprávy žerete. Bratislava se „nejspíše“ žádného přesunu nedočká a budeme rádi, pokud se něco udělá se stávájící hl.st. Ono totiž o velké rekonstrukci ze soukromých zdrojů se mluví minimálně dvacet let. Je to stejné „již brzy“ jako vlak na pražské letiště, ale k tomu letiště se aspoň něco děje. Před lety dokonce na bratislavskou hl.st. přestaly jezdit tramvaje, protože trať se rozpadla, ale město nechtělo opravovat s odkazem na rekonstrukci „už čoskoro“. Nestalo se nic. V současném stavu ŽSR budu velmi překvapený, pokud se v tomto volebním období vůbec kopne. Spíš je pravděpodobné, že se aktivity… Číst vice »
Uplny suhlas … Raz vytahuje temy ktore su sice popularne ale nerealisticke … ono s nasimi schopnostami a rozpoctom mu ani nic ine nezostava, co stavba to tragedia asi s vynimkou 2 alebo troch / btw. pozrime sa ako ide stavba elektricky do Petrzalky
Už zostáva rážovi len jedno … ohlásiť výstavbu hyerloopu z BA do KE v horizonte 4 rokov … a potemkinova dedina bude kompletná …
Ony se blíží nějaké volby, že pan Ráž říká sliby, co nejsou zasazeny do snad žádného rámce..?
Ne, ale ze Slovenska se stává autoritářskej stát, tak je potřeba odvést pozornost.
no, v Bratislave ich volil naozaj malokto a zvysku Slovenska je nejaka hlavna stanica ukradnuta. Za sest rokov hotovo je ale asi z rovnakeho sudka, ako dialnica do Kosic v 2010 ((c) Fico 2007).
Vlk taky sliboval…
Za šest let nebudou mít ani všechna povolení. A stavba? Stačí se podívat na most přes Moravu do ČR. Několikadenní výluky každých 14 dnů a na stavbě vidíte 10 -15 lidí s velmi nízkou produktivitou.
Ty mosty přes Moravu jim nějak nejdou…
Mají výhodu, že mohou mít klidně hlavní nádraží v dolních Uhrách nebo v Rakousku.
Na nádraží Bratislava – juh (dříve známé jako Hegyeshalom) je to maršrutkou chvilka. A na nádraží Petržalka povede prodloužená električka. Skoro až ke vchodu, co je to dneska kilometr…
Přesun hl.nádraží v Bratislavě má logiku.Na rozdíl od Brna.
Nemá. Vhodnejšia lokalita neexistuje, pokiaľ odmyslíme tunelové varianty do centra mesta na ktoré nie sú peniaze. To s čím MDV uvažuje je de facto zrušenie železnice do Bratislavy a vykladanie ľudí v poli za mestom. Fakt mega stratégia nevozit vlaky do centra mesta kam už vedú koľaje ale nechať ľudí prestupovať na električku s oveľa menšou kapacitou po trati kde nie je príliš priestoru pridávať spoje…
Vám přijde, že hlavní nádraží je v centru? I z Vinohrad by se při úpravě tramvajových tras dala obsloužit velká část města a prostor pro nové nádraží tam byl i větší než ve stávající lokalitě. Ale to nechám odborníkům, bylo to jen pro porovnání.
Rozhodně je víc v centru než Vinohrady. Ani ta Filiálka by nebyla blíž, než stávající stanice.
Např. v Olomouci, nebo Táboře není nádraží v centru, ale na okraji širšího centra a město normálně žije.
Je ale pravda, že:
– na tamní nádraží jezdí všechny vlaky
– spojení MHD k nádraží a rozšiřování města tímto směrem probíhalo dlouhodobě
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=17.2570150&y=49.5973447&z=14
Olomoucké nádraží v centru již neexistuje, jmenuje se Olomouc-město, a původně jezdilo plno vlaků jen v úseku Olomouc místní nádraží – Olomouc město.
Filiálka má potenciál, ale v pôvodnej (hlbokej) verzii s pokračovaním cez zastávku Centrum (na Nivách) do Petržalky.
Bratislava (aj Brno) potrebuje stanicu s rovným nástupišťom dlhým aspoň 400 m.
Áno, súčasná stanica je v centre, kilometer od významných dopravných uzlov či historického centra. A hlavne je geograficky v strede mesta takže sa z nej ľahko dostanete aj do západných MČ, a vďaka infraštruktúre aj do Petržalky.
MD navrhuje odsun stanice na východnú perifériu z ktorej sa bude do centra cestovať 20-30 minút a do západných časti mesta kľudne aj 45. Tento návrh pritom predkladajú bez akéhokoľvek konceptu ako doprava z tejto slávnej stanice má byť zabezpečená, to proste hodia ako problém podfinancovanej Bratislave.
Typický Balkán, megalománia bez zamyslenia sa nad funkčnosťou.
„MD navrhuje odsun stanice na východnú perifériu“ – minister predvčerom povedal, ze lokalita ešte nie je vybratá.
Vzhledem k napojení na MHD by se ta musela celá předělat. V Bratislavě taky a to i v případě „malého“ přesunu nějak takto: https://mapy.cz/s/cokagemopa
Co by mohlo pomoct, tak přestavět odstavné koleje u Pražské ulice, aby se daly používat pro nástup a výstup. Ano, §1 to porušuje velmi.
Presne tam sa aj presun hlavnej stanice v 80-tych rokoch plánoval, na úroveň depa hlavné a odstavnej stanice. Keďže ale neboli peniaze (ani vtedy, čuduj sa svete), tak sa postavila „dočasná“ plechová opacha ako prístavba, ktorá sa otvárala tuším v roku 1988 na 20 rokov. Pre veľký „úspech“ už slúži 36 a ešte dosť dlho slúžiť bude, lebo židana nová hlavná stanica sa nepostaví…
Ty kokso, ten Ráž už toho nakecal na 100 rokov dopredu. A skutek utek. Isté je len jedno, že všetky tieto jeho kecy skončia presne tak, ako Ficova diaľnica do KE do roku 2010, presne ako Ficov a Pellegriniho tunel Višňové – Dubná Skala, …. Zatiaľ jediné čo Ráž urobil bola dovolenka v Číne za štátne peniaze, kde sa vraj bol „inšpirovať“, …. Nabudúce môže ísť do USA a priniesť svoje postrehy o tom, aké užitočné sú lietadlové lode …
Velmi zajímavé čtení na téma nádraží Bratislava-hl.st., včetně historie tohoto železnišního uzlu, lze najít na linku:
https://www.onemanbrnoblog.cz/zeleznicni-uzel-bratislava-studie-proveditelnosti/
Je to sice už 4 roky staré, ale nepředpokládám, že by za toto období došlo k nějakému reálnému posunu.
Zajímavé, ale moc se mi nelíbí navržené řešení po vzoru Brna, tedy přesun hlavní stanice asi o 3 km dál od centra.
Myslím, že ten bratislavský železniční rébus nemá dobré řešení, zejména při požadavku na to, aby všechny osobní vlaky ze všech tratí jezdily na jedno nádraží. Může tedy pouze jít o různá kompromisní řešení, která různými váhami zohlední tyto faktory: – prostorové a tedy i kapacitní možnosti nádraží – dosažitelnost nádraží MHD – případné oddělení regionální a dálkové dopravy na různá nádraží (nežádoucí) a provázanost mezi těmito nádražími kapacitní MHD (ucpané ulice – cestovní rychlost, přestupy) – finanční náročnost – zajištění provozu po dobu realizace Velmi důležitou a (v čase narůstající) roli bude hrát časový tlak. Průjezd bratislavským železničním uzlem je,… Číst vice »
Hm, pán je „exaktní“ že? Posun v Brně o 3km by znamenal buď až skoro k dálnici, nebo na druhou stranu až k NC Královo pole…
Já jsem z toho pochopil hlavně to, že to zase zmatlal bolševik…
I started a joke.
Slovenský vzdušný zámky
Pán Očadlý – podľa štúdie uskutočniteľnosti železničného uzla bratislava sú tri miesta kde by mohli umiestniť novú hlavnú stanicu a to sú: Bratislava-Nové Mesto, Bratislava-Filiálka a Bratislava- Ústredná nákladná stanica. Každá z týchto možností má veľké nevýhody…
Zkoumala se i varianta u depa HKV u ulice Pionierska?
Prostorove i lokalitou mi to dává velký smysl. Pěkně by se tam dal vyústit i tunel z Petrzalky pod Starym Mestem.
Filialka je strasne malý prostor, nadrazi by bylo už od počátku úzké.
Jako další logicka varianta mi přijde zst. Nové Mesto, nejlépe v kombinaci s tunelem na Lamač. Ale je to daleko od současného centra. Tady snad už jen s metrem, nebo podobnou kapacitní tunelovou městskou dopravou.
To neviem, ale tak dávnejšie som našiel podrobnú textovú správu na túto tému – budem sa to snažiť nájsť a link dať sem.
Na Filiálce je sice málo prostoru, ale při průjezdném modelu (něco jako Varšava) by to mohlo nějak fungovat. A bude-li třeba od Petržalky tunel, tak by nádraží mohlo být i patrové.
Problém je že Trnavské mýto nevieš (zmysluplne) zapojiť do smerov Kúty a Dunajská Streda bez veľmi výrazného tunelovania, na čo nie sú peniaze. Inak áno, variant s tunelom popod mesto a centrálnou stanicou na Nivách by bol ideálny, ale bohužiaľ absolútne nereálny.
Trnavské Mýto / Filiálka by malo byť určené pre regionálnu dopravu, to znamená osobáky zo smeru Galanta a Trnava a možno aj z Kvetoslavova. Malo by mať dve nástupištia so štyrmi hranami. Zároveň by malo byť zakopané pod zem, nie tunel, ale vykopať „kanál“ a zasypať zeminou. Zároveň by mala byť stanica priamo napojená na podchod Trnavské Mýto. Nevýhodou by bolo, že by bola využitá iba v špičke v pracovné dni…..
Nerozumiem prečo by bola využíva iba v špičke. Každopádne rozbíjanie regionálnej a diaľkovej dopravy je blbosť a hlavne som nepočul žiaden realistický návrh čo ďalej s tými ľuďmi ktorých tam vyklopíme namiesto centra mesta.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/63/Hodnotenie_uzol-BA_20221103.pdf Tu je to, prajem prijemne citanie 😀
Slovenský štandard: všetko, čo urobili predchádzajúce vlády je „fuj“ , a to aj vtedy, keď je to od vlády toho istého premiéra, pretože „naši ľudia“ (projektanti) si chcú znova nahrabať , takže bude sa robiť nová štúdia 2 – roky, aby sa po ďalších voľbách hodila do koša. (S)prostý ľud to znova rád zaplatí …
BA Nové Mesto je dookola zastavané a vznikajú am megalomanské projekty, na ich vykúpenie bude treba veľa peňazí, plus búrať nové poschodové budovy sa mi zdá bizarné. Bol by tam problém s Metropolitanmi, ktoré by museli jazdiť úvraťou, takže doba jazdy by sa predĺžila o 20 minút…. Filiálka je príliš malý priestor na vybudovanie novej hlavnej stanice so šiestimi nástupišťami, aby sa tam dostali Metropolitany, bolo by potrebné nákladné riešenie v podobe tunelov, doba jazdy 30 minút navyše….. Prievoz úplný nezmysel, predĺženie doby jazdy Metropolitamov aj o hodinu…. Áno, Metropolitany by mohli ostať na pôvodnej trase, ale tie prestupy medzi… Číst vice »
Metropolitany by v ktoromkoľvek z Filiálkových/Novomestských variantov zrejme jazdili cez Rajku aby odpadla úvrať.
Metropolitany sú dosť intenzívne využívané v úseku BA – NZ – BA, bolo by nutné zaviesť nové vlaky, ktoré by ich nahradili…..
NZ – BA – však to je nejaký problém ?
Mnoho ľudí z regiónu NZ využíva Metropolitany na cestu do Čiech, čiže namiesto jedného prestupu by museli prestupovať dvakrát, niektorí aj trikrát. Stojí to zato?
cez Rajku je to navyse po Bratislave vyhliadkova jazda, Rajka – hl. st je na tristvrte hodinu. Ked mali Madari ten zosypany svah, boli to dost vyrazne meskania.
Nové skleníky sú len na západnej strane, na východnej sú len architektonicky bezcenné sklady a nízke budovy pamätajúce ešte Gottwalda.
Metropolitany budu vozene Pupušmi „xyJet“ Českých dráh .
Filiálka počíta s výhradne podzemnou stanicou.
Existujú projekty spojenia Predmestia a Vinohradov, ktoré by riešilo prípadnú potrebu prepojenia vlakov z Filiálky a Hlavnej stanice.
Na druhej strane vzniká nový projekt hotelového bývania, takže len tak to odkúpiť nepôjde. Dokonca aj ten priestor pred budovou stanice je už kúpený a bude sa tam stavať, takže niet miesto kam postaviť novú budovu…..
Do šesti let? To by bylo o X let rychlejší jak přesun hlaváku v Brně, tam se ještě nedávno hádali co s ním 😀
Zlatý voči. Ještě nevybrali ani lokalitu.
No hádali. Referendum ukázalo, že 86 % hlasujících chce reko v současné poloze.
Ale ano, mohli bychom prohlásit, že při 25% volební účasti vyhrála Goebbelsova strana, patří jí totiž všechny hlasy nezúčastněných.
Referendum hlavně ukázalo, že 75 % lidí je to totálně ukradený, bohužel…
Nebo tomu vůbec nerozumí…
…anebo si jsou vědomi toho, že železniční doprava v Bratislavě nemá žádné jednoznačně dobré řešení.
Referendum bolo v Brne, nie v Bratislave.
Tomu ovšem zhusta nerozumí i ti co hlasovali…
Ještě nevíme kde, ale za 6 let bude hotovo. No to je fofr!
Kde, resp. na čích pozemcích, bývá u podobných projektů jasné od samého začátku.
Nějak se v tom ztrácím. Ještě se neví přesně, kde to bude stát, ale již se ví, že to bude do 6 let. A projekt souvisí se stavbou vysokorychlostní železnice, kterou ale Slovensko neplánuje, protože cílem je max. 160 km/hod, jak řekl nedávno stejný ministr.
Myslím, že v tom zbytečně hledáte nějáký smysl.
A potom se „pán minister“ probudil…
,,Aj keď bez peňazí,, ,,Čaba něblázni ,,to je iba ,,Zanědbaný sex,, …..i když bych Bratislavě to nové nádraží moc přál….
První, co se mi při čtení titulku vybavilo:
Čaba!!!
Čaba!!!
Čaba!!!
Čaba, neblázni…
Jožo , neblázni…
Podle dosavadních zábavných reakcí na tuto zprávu to vypadá, že: a) všichni jsou se stávajícím bratislavským hlavákem spokojeni b) ti, co nejsou spokojeni, ale návrh přesto zesměšňují si myslí, že okolo nádraží jsou volné pozemky, kam by se v rámci zkapacitnění dalo expandovat. Můj laický názor je, že pan ministr dopravy moc dobře ví, že ve slovenské státní kase mají vymeteno ještě mnohem lépe, než v té naší a jediná možnost, jak nějaké peníze zajistit, je stavbu nového bratislavského hlaváku navléknout na evropská rychlá železniční spojení (do Prahy, Vídně, nebo Budapešti), o kterých se lze oprávněně domnívat, že ze strany… Číst vice »
VRT zo strany EU podporovaná bude, ale tie financie určite nebudú postačovať… V podstate pribudne do core TEN-T siete ďalší koridor, ktorý bude financovateľný z Kohézneho fondu. Do tejto siete už na Slovensku patria aj iné trate, ktoré sme sa zaviazali zmodernizovať do roku 2030, čo nebude určite splnené, lebo okrem iného financovanie je nepostačujúce. Určite teda z toho preplatia aj tú novú hlavnú stanicu v Bratislave… Okrem toho VRT môže prechádzať aj súčasnou hlavnou stanicou. Otázne je len iba, ako sa tam dostať z Rajky. Ja mám tušáka, že zasa niekto v ŽSR sníva o Filiálke a tuneli popod… Číst vice »
VRT na slovenský způsob = 200 km/h.
Tak ono bude záležet třeba jaká varianta se od Maďarska vybere, takže když bude něco od Mosonmagyaróváru jako odbočka, tak těch 200 bude stačit.
V Bratislave niet miesta na výstavbu trate na 300km/h…..
Jaké jsou VRT na rakouský způsob?
200 – 250 km/h.
Výborně, tak snad si to pan Jablonský přečte.
Súčasná bratislavská Hlavná stanica je na veľmi dobrom mieste z hľadiska prestupu na MHD (chýba len legálny priamy prechod na zastávku Sokolská) a blízko centra. Nevýhodami dnešného stavu sú nástupištia v oblúku a celková stiesnenosť. To druhé sa dá riešiť rozšírením koľajiska smerom k mestu pri zbúraní súčasných budov a stavbe nove staničnej budovy, ideálne podzemnej (v jednej úrovni s konečnou električiek a podchodmi na vlakové nástupištia). Prípadne vznikom nových koľají pod súčasnými pre vlaky z východu, ktorých je väčšina. A keďže nákladné vlaky nepotrebujú jazdiť cez Hlavnú stanicu, vhodný by bol tunel, ktorým by ju obišli. Nebol by zadarmo,… Číst vice »
Jedno nástupište by sa mohlo vybudovať tam ako je Dopravné Múzeum – pre vlaky z Kútov a Viedne…. Celú starú hlavnú stanicu treba zbúrať a kopec odkopať na úroveň električiek. Na úrovni dnešných koľají postaviť 5 nástupíšť s dvoma podchodmi. Východný, samozrejme široký ako napríklad v Salzburgu, vybavený eskalátormi, schodmi a výťahmi uprostred podchodu. Medzi schodmi by sa mohli umiestniť obchodné jednotky. Západné podchod by tie obchody mať nemusel, ale zato by priamo pokračoval na Sokolskú, kde by sa dalo prestúpiť na smer Patrónku. Na mieste odkopaného kopca by vznikla veľkorysá staničná budova a na mieste bývalej železničnej polikliniky zasa… Číst vice »
Kto by to zaplatil ?
Slovensko riadia už asi 50 rokov dopravní analfabeti, ktorí by boli najradšej, aby železnica fungovala „zo vzduchu“ (nechcela ani cent zo štátneho rozpočtu).
2. budovu Hlavnej stanice (1871) pamiatkari nedovolia zbúrať.
Pravdou je, že Dvor (múzeum) mal byť už dávno prebudovaný pre vlaky smerujúce do Lamača.
Pokiaľ tou druhou budovou myslíš to kde sídli Železničná Polícia, tak tá nie. Mám na mysli tú budova, pri ktorej je prístavba. Tá už bola toľkokrát upravovaná že nemá žiadnu hodnotu….. Jediný kto to môže zaplatiť je súkromný investor alebo štát. Investor by tam postavil ďalšie nákupné centrum a kým by si sa dostal k vlaku, ten by už dávno odišiel. Ak sa pozrieš na autobusovú stanicu Nivy, tam mal investor veľké očakávania a je poloprázdna a sú tam detské gangy… V prípade štátu by MinFinancií muselo v priebehu piatich rokov každý rok vyčleniť 250 miliónov eur na financovanie. Je… Číst vice »
Ak by sa zbúrala budova hlavnej stanice, na jej mieste by sa dalo postaviť 5 nástupíšť s desiatimi hranami, plus na mieste dopravného múzea jedno nástupište koncové s dvoma hranami pre vlaky z Viedne a Kútov. Niektoré osobné vlaky, ktoré premávajú viacmenej len v pracovných dňoch vo špičke by sa mohli odkloniť na Filiálku pri Trnavskom mýte, kde by sa koľaje dali zapustiť pod zem. Táto nová stanica by mala 2 nástupištia so štyrmi hranami, čo by v pohode postačovalo. Išlo by o osobáky z Trnavy, Senca a rýchliky z Nových Zámkov. Nevýhodou by bolo, že by fungovala len v… Číst vice »
„Řeči o tom, jak se nádraží nedá zkapacitnit, jsou ze strany ministra pouhé lži.“
Tam je volného místa, že? 🙂
Obrázek současného stavu:
https://www.onemanbrnoblog.cz/wp-content/uploads/2020/10/ZUBratislava-22-BRAT-hl-stanicaJPG.jpg
C je správne … My čo sme zažili vládu Smeru už 13 rokov veľmi dobre vieme, ako to celé skončí a že jediným účelom je stopiť nejaké tie peniaze na nezmyselné akože projekty … a samozrejme, ich voličkému plebsu treba predstierať, že aha ako sa tu teraz všetko mení k lepšiemu …
Nulový stav je síce mizerný, ale nie až tak mizerný ako odpratanie vlakov na perifériu mesta a potom riešenie ako z tej úžasnej novej stanice dostať ľudí do ich cieľa v meste. To druhé zatiaľ nikto presvedčivo nevysvetlil.
To bude stejné balkánské řešení, jako je v Brně – vlak se odsune, ale MHD nic. Však papaláši jezdí autama.
Bohužiaľ 🙁 Jediná výhoda je že na rozdiel od Brna, v Bratislave to nemá kto financovať takže k tomu snáď nedôjde.
Este nevieme, kde to má byť …
Nejste schopni vysekat křoví u kolejí a stavíte nádraží?Příklad 1.traťové koleje Sekule – Velké Leváre.Před opravou traťová rychlost 120.Po opravě 80 ,když je teplo tak teplotní 50.Tak vedou dopravu na Slovensku
Křoví u kolejí a v kolejích vytváří stín a oddaluje tak nástup té zlé tepelné roztažnosti.
Navíc pohlcuje prach a oxid uhličitý, vytváří kyslík, slouží jako přirozená protihluková bariéra a také jako zdroj biomasy, případně otopu.
přesně – prostě slovenský přínos EU agendě green-deal…
Takže necháme stromy nech zarastú trate …
Takých úsekov je na ŽSR veľmi vela. Stačí silnejší vietor či dážď strom(-y) padne na trať a dojazdili sme.
Když můžou v Brně, tak my taky!
Před vratama do Garáže
pokousala doga Ráže
Asi musela mať besnotu …
Vletel mi pod kola zajíc….nevadí, stejnĕ mĕl AIDS
Když se ve skutečnosti nechce dělat ‚nic‘, hotový a projednaný projekt se spláchne do záchodu a začnou se od nuly projektovat světlé zítřky na místech, která nejsou ani známá = vědí houno.
Pán minister by sa nemal dlho zdržiavať na slniečku bez pokrývky hlavy…
Presne tak. Veď akoby to vyzeralo, že by sa realizovalo niečo, na čom sa po dlhých rokoch dohodlo Ministerstvo dopravy, ŽSR a mesto Bratislava za bývalej vlády (ktorá mala kopec chýb…), napriek tomu, že tiež neboli z „jedného tábora“. Je to katastrofa a tak to pôjde s touto krajinou aj ďalej…Neschopnosť, alibizmus, klientelizmus a veľké reči. A „skutek utek“…Nebude nič….Ani Filiálka pre regionálnu dopravu, čo už dnes by sa uživilo, ani opravená hlavná stanica a ani nová stanica. Budú sa vyhadzovať milióny eur ako sa už x-krát udialo za štúdie, ktoré skončia v šuflíku a nikdy nebude nič. Za totáča… Číst vice »
To dřívější znění „trestný čin rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví“ se nyní jmenuje „trestný čin proti majetkovým/ finančním zájmům Evropské unie“.
Jde o nařízení Rady EU č.: 2017/1939 ze dne 12. října 2017, u nás v Česku promítnuté do zákona č. 315/2019 Sb., s účinností od 1. 12. 2019.
To je síce fajn, akurát zatiaľ sa u nás akosi neupratnil…
Však máte na ministerstvu (tuším financí) útvar „Hodnota za peniaze“….
Mame, ale Hranolova vláda si schválila, že ak má rezort vlastných analytikov, môže UHP ignorovať.
Ale nově si to může žalovat Evropa sama, takže nějakého cirkusu bychom se mohli dočkat.
Teda asi až po Orbánovi, kde to jede v úplně jiných číslech.
A to je tak asi všetko čo má….
Kaby radšej počúval Tublatanku…
a neni to prilis ambiciozni projekt? vetsi ambice a koule uz snad ma jen bezici modernizace DNV-Marchegg az dokonce nedajboh na 120 + elektrizace bez zdvoukolejneni….
za rekou ceka trapna rakouska dvoukolejka na 200….
Tam, kde je (od DNV) ostrý oblúk + nie veľmi dlhý most stojaci vo vode + oblúk sa VRT stavia ťažko…
Cejtím tunel na evropský prachy a machinace s pozemky. Oni tihle šíbři obecně nebývají moc nápadití.
Podobnost s přesunem hlavního nádraží v Brně čistě náhodná… 😇
tam je ale aspoň vidieť svetlo na konci tunela…
Krížom krážom, blúznime s Rážom :))
Co nějaká sedativa od sestričky z Kramárou?
Tak jako nekecá že by mohlo být hotovo do šesti let. Ale tak v případě že by mu z nebe spadnul arabelin prsten a stačilo jenom otočit…
Třeba myslel studii
Do 6 let od zahájení stavby, ne od teď.
Třeba to postavěj bez výhybek, to by mohlo být rychlejší. Výhybky dodělaj třeba až za 10 let…u dálnic se jim takovej přístup osvědčil…
To jedine, že by zostal dovtedy vo svojom kresle, co vidím pravdepodobné asi na 15 %.
A podporu pro svůj návrh má od Tatier k Dunaju..
😀 😀 až na horehroní
46% voličov je bandu nechce …
Na tento projekt by si mohli najmout konzultanta z Brna, aby jim to šlo rychleji.
Ten spolupracuje s Bratislavou už dlhé roky……
No jen to ne, v Brně se přesouvá už od roku 1918, to by v Bratislavě byli hotovi až v roce 2130. 🙂
Dovolím si Vás opravit: „už“ 2130..
„Hotovo do šesti let“ – tak určitě.:-) Jak dlouho už modernizují trať do Kútú na 200? 🙂
V bývalém Československu musíte tyto odhady násobit minimálně pěti až deseti. 🙂
To je ten Uhorský rok.