Bratislavský dopravní podnik nasadí do provozu všech 11 nových trolejbusů SOR, obslouží upravenou linku 44
Trolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPB
Vozidla měla být původně dodána s výzbrojí Cegelec, kvůli problémům dodavatele se ale SOR rozhodl nakonec pro výzbroj od Škody Electric.
RGB panely? Přes celé čelo? Číslo linky i na levém boku? To se smí?
Z pohledu predpisu v SR ano. Jinak je to standart DPB pro nova vozy.
Bratislavské NS12 a TNS12 mají asi nejslušivější kabátek, co jsem na sorkách viděl.
Za největší pozitivum vnímám, že nemá ten šedej hnusnej rámeček kolem předním a zadních světel, to vypadá hodně kýčovitě. No a v porovnání s cirkusáckým PID nátěrem, nebe a dudy.
Další důkaz, že není potřeba vymýšlet nic složitého, prostě jedna barva + akcent sluší všemu.
Asi nedali lidem do ruky omalovánky, ať si to navrhnou sami…
Počet míst k sezení se snížil změnou výzbroje za Škodu, takže 35 míst nemají.
Hlavně jestli zůstaly točitý schody…
Samozřejmě že zůstaly. Pod tím křivým schodem je vzduchojem o objemu 11,5 litru.
Musím říct, že v provedení pro DPB vypadají autobusy či trolejbusy Sor výrazně lépe než v barvách PID.
souhlas, ještě bych dodal: lépe než v jakýchkoli jiných barvách. třeba aktuálně Vilnius. a nemůže z to PID nebo jiný DP, ale Kokotas..
Při pohledu na rozmístění piktogramů na čelním skle člověka napadne, jak pak mohl designér zapomenout, že norma praví o označení vozidla těmi třemi kulatými kolečky (tělesně postižený, kočárek, invalidní vozík). Tam prostě není kam :-). A kam si má pak dopravce nalepit svoje logo, nedej bože číslo 🙂
Byť jsem vůči Patrikově tvorbě mnohem shovívavější než je obvyklé, musím uznat, že tyto praktické záležitosti mu bohužel unikají dlouhodobě…
Pro změnu dodavatele výzbroje se nemohl rozhodnout SOR, ale DPB. To, že SOR změnu dodavatele doporučil, to je možné.
SOR mohl navrhnout, DPB musel schválit.
DPB zatlacil na zmenu a doplatil rozdil, SOR pod hrosbou pokut radeji akceptoval