Bratislavský dopravní podnik nasadí do provozu všech 11 nových trolejbusů SOR, obslouží upravenou linku 44
Trolejbus SOR TNS 12 v Bratislavě. Foto: DPB

Vozidla měla být původně dodána s výzbrojí Cegelec, kvůli problémům dodavatele se ale SOR rozhodl nakonec pro výzbroj od Škody Electric.
RGB panely? Přes celé čelo? Číslo linky i na levém boku? To se smí?
Z pohledu predpisu v SR ano. Jinak je to standart DPB pro nova vozy.
Bratislavské NS12 a TNS12 mají asi nejslušivější kabátek, co jsem na sorkách viděl.
Za největší pozitivum vnímám, že nemá ten šedej hnusnej rámeček kolem předním a zadních světel, to vypadá hodně kýčovitě. No a v porovnání s cirkusáckým PID nátěrem, nebe a dudy.
Další důkaz, že není potřeba vymýšlet nic složitého, prostě jedna barva + akcent sluší všemu.
Asi nedali lidem do ruky omalovánky, ať si to navrhnou sami…
Počet míst k sezení se snížil změnou výzbroje za Škodu, takže 35 míst nemají.
Hlavně jestli zůstaly točitý schody…
Samozřejmě že zůstaly. Pod tím křivým schodem je vzduchojem o objemu 11,5 litru.
Musím říct, že v provedení pro DPB vypadají autobusy či trolejbusy Sor výrazně lépe než v barvách PID.
souhlas, ještě bych dodal: lépe než v jakýchkoli jiných barvách. třeba aktuálně Vilnius. a nemůže z to PID nebo jiný DP, ale Kokotas..
Při pohledu na rozmístění piktogramů na čelním skle člověka napadne, jak pak mohl designér zapomenout, že norma praví o označení vozidla těmi třemi kulatými kolečky (tělesně postižený, kočárek, invalidní vozík). Tam prostě není kam :-). A kam si má pak dopravce nalepit svoje logo, nedej bože číslo 🙂
Pro změnu dodavatele výzbroje se nemohl rozhodnout SOR, ale DPB. To, že SOR změnu dodavatele doporučil, to je možné.
SOR mohl navrhnout, DPB musel schválit.
DPB zatlacil na zmenu a doplatil rozdil, SOR pod hrosbou pokut radeji akceptoval